Clicky

detail-blog
آگوست 24, 2021

بهترین خانه هوشمند

بهترین خانه هوشمند (بهترین دستگاه ها +لیست قیمت)

موقعی به یک خونه میگیم بهترین خانه هوشمند که در آن از بهترین وسایل اسمارت استفاده شده باشه . دستگاه های استفاده شده در این خونه ها میتونن زندگی شما را با استفاده از تلفن یا صدا برای کنترل چراغ ها ، گرمایش ، قفل ها ، دستگاه های متصل به پریز برق آسان کنن . علاوه بر این که به شما این امکان میدن وقتی داخل خونه هستین این سیستم ها را تنظیم کنین ، دستگاه های به کار رفته در خونه به شما این اجازه را هم میدن وقتی از ملک خودتون دور هستین همچنان همه چیز را تحت کنترل داشته باشین . دیگه لازم نیست انرژی و پول را هدر بدید چون خانه را ترک کردید  و چراغ ها یا گرمایش را روشن گذاشتین فقط کافی است آنها را از طریق تلفن هوشمند خودتون خاموش کنین . حالا قراره تعدادی از دستگاه های برتر را که من در خونه ام نصب کردم ورا با هم بررسی کنیم . قبل از این که ادامه مطلب را بخونید بهتون توصیه میکنم مقاله خانه هوشمند چیست را مطالعه کنین تا به صورت پایه ای با این موضوع آشنا بشین

چرا قصد معرفی دستگاه های هوشمند را داریم ؟

محبوبیت دستگاه های خانه هوشمند در ایران و جهان به سرعت در حال افزایش است و انتظار میره که بازار آن تا سال 2022 به 53.45 میلیارد دلار برسد و نزدیک به 75 میلیارد دستگاه به اینترنت متصل بشه. با توجه به این که بسیاری از افراد از دستگاه های اسمارت مختلف استفاده میکنن، چطوری بفهمیم که کدوم ارزشمند است و کدوم ارزش کم تری داره و کدام تولید کننده تجهیزات اسمارت بهتر است ؟ من صفر تا صد هوشمند سازی خانه را خودم در تهران انجام دادم و از  جدید ترین تکنولوژی ها استفاده کردم پس بیایید نگاهی دقیق به وسایلی داشته باشیم که من در در حین انجام پروژه هوشمند سازی در خانه ام پیاده سازی کردم .

بهترین دستگاه های هوشمند

پلاگین هوشمند آمازون – بهترین پریز

Nest WiFi Router and Point – بهترین دستگاه  برای تقویت اتصال WiFi

Vivint Home Security System – بهترین سیستم امنیتی خانه هوشمند

Amazon Echo Show 5 – بهترین دستگاه برای آشپزی 

Nest Protect – بهترین وسیله برای نظارت بر دود و مونوکسید کربن

Wyze Cam V2 – بهترین دستگاه  برای امنیت خانه

ترازو هوشمند Eufy – بهترین وسیله برای ردیابی سلامتی

Philips Hue Lighting – بهترین دستگاه برای نورپردازی خودکار

Apple HomePod – بهترین وسیله برای گوش دادن به موسیقی

سنسورهای حرکت و ورود Kangaroo – مقرون به صرفه ترین سنسورهای امنیتی

بهترین خانه هوشمند

معرفی محصولات هوشمند

1. Amazon Smart Plug

بهترین خانه های هوشمند

تبدیل دستگاه های اصلی به دستگاه های هوشمند : یکی از محصولات خانه هوشمند که من خیلی بهش علاقه مند هستم پریز هوشمند آمازون است. ما تو خونه یک قهوه ساز معمولی داشتیم . اتصال آن به پریز آمازون آن را به یک وسیله هوشمند تبدیل کرد. ما همچنین یک چراغ قدیمی داشتیم که پریز آمازون آن را هم هوشمند کرد. پریز آمازون هر وسیله با کلید روشن و خاموش معمولی را میگیره و آن را به دستگاهی اسمارت تبدیل میکنه که میشه از طریق الکسا کنترل کرد. توجه به این نکته ضروری است که این پریز با هر دستگاه آمازون مانند Fire TV ، Fire Tablet ، Sonos ، Alexa App یا Echo show سازگار است.

ادغام با Alexa Guard Away Lighting : ما چراغهای اتاق نشیمن خودمون را به پریز هوشمند آمازون وصل کردیم تا بتونیم از Alexa Guard Away ، که یک سیستم امنیتی رایگان ، از راه دور است و با Echo همراه است ، استفاده کنیم. با اتصال پریز هوشمند به Echo ، میتونیم چراغ های خونمون را به طور تصادفی روشن و خاموش کنیم تا حضور افراد در خونه شبیه سازی بشه. از آنجا که سرقت از خونه در ماه های تابستان وقتی که اکثر مردم در تعطیلات یا خارج از شهر هستند افزایش پیدا میکنه، ما خوشحال بودیم که زودتر عمل کردیم و پریز را در بهار خریداری کردیم . قبل از این که از شهر خارج بشیم ، به الکسا اطلاع دادیم که داریم از خونه بیرون میریم و آن را طوری تنظیم کردیم که به صورت تصادفی چراغ ها را خاموش و روشن کنه. با روشن و خاموش کردن متناوب چراغ ها ، خیالمون راحت بود که افرادی نمیدونن ما داخل خونه نیستیم. در واقع ،  طوری که وقتی در سفر به سمت شمال بودیم بودیم ، یکی از دوستانمون که داشت از محل کارش به سمت خونه میرفت اومد دم خونه تا حال و احوال کنه چون دیده بود چراغ های خونه روشنه و فکر کرده بود ما خونه هستیم .

ویژگی هایی که دوست داریم

ویژگی هایی که دوست نداریم

بهترین سیستم خانه هوشمند

2. Nest WiFi Router and Point

بهترین برند های خانه هوشمند

عملکرد قوی روتر : روتر Wi-Fi Nest ما را به سریعترین نقطه Wifi در خانه متصل میکنه. حتی با وجود 200 دستگاه که فقط به یکی از نقاط ما متصل هستن ، اتصال اینترنت ما همچنان قوی است. قبل از اینکه روتر و Point را نصب کنیم ، هر موقع که سعی می کردیم به صورت آنلاین فیلم نگاه کنیم ، به طور مداوم مرتبط با خطا مواجه میشدیم و هیچ لذتی از فیلم نمیبردیم. اما ، به لطف Nest Wifi ، آن روزها دیگه گذشت. بعد از نصب ، ما میتونیم بدون نگرانی درمورد کند شدن اینترنت هر چیزی که دوست داریم را تماشا کنیم .

دو برابر بهتر از بلندگوی هوشمند : Nest Wi-Fi Point نه تنها به عنوان توسعه دهنده Wi-Fi عمل مییکنه، بلکه به عنوان بلندگوی هوشمند هم کار میکنه. با استفاده از Google Assistant  که در آن تعبیه شده ، میتونیم موسیقی پخش کنیم و شبکه Wi-Fi خود را از طریق صدا کنترل کنیم. از آنجا که در اتاق خواب خود point داریم ، از بلندگوها برای گوش دادن به موسیقی آرام قبل از خواب و خاموش کردن چراغ های هوشمند موقعی که می خواهیم بخوابیم استفاده میکنیم.

ویژگی هایی که دوست داریم

ویژگی هایی که دوست نداریم

بهترین خانه هوشمند جهان اسمارت

3. Vivint Home Security System

بهترین خانه های هوشمند جهان اسمارت

ادغام با چندین دستگاه خانه هوشمند : سیستم امنیتی Vivint با تعداد انگشت شماری از سیستم عامل های مختلف خونه های هوشمند مثل Google Home ، Amazon Echo و Philips Hue ادغام میشه. ما آن را با Amazon Echo Show خودمون ادغام کردیم و با استفاده از صدامون از Alexa خواستیم که ویدیو ضبط کنه .

طیف گسترده ای از تجهیزات پیشرفته : Vivint انواع مختلفی از تجهیزات از جمله دوربین های بیرونی ، دوربین Vivint Doorbell و قفل های هوشمند مانند August Smart Lock Pro را ارائه میده. ما از زنگ درب دارای دوربین برای نظارت خارج از خانه استفاده میکنیم. با استفاده از زنگ درب دارای دوربین ، میتونیم بدون نیاز به بازکردن درب با کسی که بیرون است حرف بزنیم . همچنین اگر کسی در کمین باشه یا زمان بیشتری را خارج از خونه ما بگذرونه ما مطلع میشیم

ویژگی هایی که دوست داریم

ویژگی هایی که دوست نداریم

بهترین برند های خانه هوشمند جهان اسمارت

4. Amazon Echo Show 5

بهترین محصولات خانه هوشمند

مقرون به صرفه : Amazon Echo Show 5 نسخه ارزان قیمت Amazon Echo Show است که 89.99 دلار در مقایسه با 229.99 دلار قیمت داره . Amazon Echo Show 5 خیلی از ویژگی های مشابه نسخه های گران قیمت را در اختیار ما قرار داده ، مثل توانایی کنترل خونه اسمارت ، تماشای فیلم یا برنامه های تلویزیونی ، به روز رسانی لیست کارهای یا تقویم ها و آزمایش دستور پخت های جدید. و بهترین بخش ؛ ما همه امکانات خانه هوشمند را با دو و نیم برابر کمتر از مبلغی که برای Amazon Echo Show پرداخت میشه دریافت کردیم .

کتاب آشپزی دیجیتال : خانواده من همیشه عاشق آشپزی است ، پس داشتن یک دستگاه اسمارت برای تقویت این مهارت یک امتیاز محسوب میشه . ما Amazon Echo Show 5 را تو آشپزخانه راه اندازی کردیم و بیشتر اوقات آخر هفته هنگام آزمایش غذاهای جدید از آن استفاده میکنیم. ما از راهنمایی کننده گام به گام دستورالعمل همراه با صدا استفاده میکنیم تا بعضی از غذاهای مورد علاقه خانواده مثل پارمسان مرغ با سس گوجه فرنگی خانگی و کیک شکلاتی را درست کنیم. به لطف Amazon Echo Show 5 ، آشپزی برای ما به یک کار لذت بخش و سرگرم کننده تبدیل شده.

ویژگی هایی که دوست داریم

ویژگی هایی که دوست نداریم

بهترین محصولات خانه هوشمند جهان اسمارت

5. Nest Protect

بهترین خانه هوشمند جهان

نظارت از راه دور : وقت هایی که از شهر خارج میشیم ، دوست داریم م ذهنمون خود را خالی کنیم و استراحت کنیم. Nest Protect که محصول کمپانی گوگل است و جزو شرکت های فعال در زمینه دستگاه های اسمارت است به ما تو انجام این کار کمک میکنه. زنگ خطر آتش سوزی خانه و مونوکسید کربن به ما این امکان را داد که از هر کجا خانه را کنترل کنیم. یک بار ، وقتی که تو ساحل نشسته بودیم ، در مورد دود هشدار دریافت کردیم و بعد با یکی از اعضای خانواده تماس گرفتیم تا خانه را بررسی کنه. معلوم شد ، دودی از مایکروفر ما تو آشپزخانه می آمد که فراموش کرده بودیم آن را از پریز جدا کنیم. که این خطر سریغ برطرف شد اما تصورش خیلی سخته که اگه هشدار را دریافت نمیکردیم ، چه اتفاقی می افتاد. از آنجا که بیش از نیمی از آتش سوزی ها خونه از آشپزخانه شروع میشه، توصیه میکنم در آن قسمت خونه یک محافظ Nest داشته باشین.

سنسورهای گرما و رطوبت : در صورت افزایش ناگهانی دما در خانه ، Nest Protect با استفاده از حسگر گرما میتونه ما را مطلع کنه. وقتی مایکروفر ما حال دود کردن بود ، از خاموش شدن زنگ هشدار مطلع شدیم ، اما سنسور حرارت خاموش نشد. ما مطمئن شدیم که حتما آتش سوزی تو خانه وجود داره و ما قبل از وقوع فاجعه از مشکل این مشکل را برطرف کردیم. در مورد سنسور رطوبت این نکته مهم است که میتونه تفاوت بین بخار دوش حمام و دود را تشخیص بده ، پس ما نگران گرم شدن بیش از حد حمام و ایجاد زنگ خطر نیستیم.

ویژگی هایی که دوست داریم

ویژگی هایی که دوست نداریم

بهترین خانه هوشمند ایرانی

6. Wyze Cam V2

بهترین خانه هوشمند دنیا

مقرون به صرفه بدون کمبود امکانات : Wyze Cam V2 با قیمت 19.99 دلار ، یکی از مقرون به صرفه ترین دوربین های موجود در بازار است. اما حتی کم بودن قیمت هوشمند سازی خانه با این وسیله ، Wyze تمام ویژگی هایی را که از یک دوربین امنیتی انتظار داشتیم ارائه کرد . این دوربین با استاندارد صنعت ویدئوهای 1080p HD مطابقت داره ، به این معنی که ما همیشه یک فیلم واضح و شفاف از دوربین ها دریافت میکنیم. ویدیو واضح باعث می شود تا بتوانیم وقت هایی که سرکار هستیم حرکات بچه ها را تحت نظر داشته باشیم. ما دوربین را در اکثر نقاط خونه وصل کردیم. به کمک شخصی سازی مناطق تشخیص حرکت ، ما دوربین را طوری تنظیم می کردیمکه فقط وقتی حرکتی را در مناطق مشخص شده تشخیص میده، هشدار دریافت کنیم . اینطوری ما کنترل میکنیم که وقتی خونه نیستیم بچه ها چیکار میکنن و خیالمون دیگه راحت بود که اگه به مناطق مشخص شده برن ما در جریان قرار میگیریم .

ادغام با Alexa ، Google Assistant و IFTTT :  با اکثر دستگاه های دستیار صوتی ادغام میشه و برای کسانی که از Alexa ، Google Assistant یا حتی IFTTT استفاده میکنن، یک انتخاب عالی است ، که به ما کمک می کند دستگاه های مارک های متفاوت را به همدیگه متصل کنیم. از آنجا که ما عاشق فناوری هستیم ، از Wyze با Alexa و Google Assistant استفاده کردیم و متوجه شدیم که فعال سازی صوتی با Alexa و Google Assistant به خوبی کار میکنه. موقع خروج از درب ، ضبط ویدئو آسان بود. تنها چیزی که باید می گفتیم این بود که “الکسا ، در آشپزخانه ضبط ویدیو رو شروع کن”  و این اتفاق می افتاد . اگر فراموش کنیم از Alexa یا Google بخواهیم ضبط کنن ، میتونیم از اپلیکیشن برای شروع ضبط از راه دور استفاده کنیم.

ویژگی هایی که دوست داریم

ویژگی هایی که دوست نداریم

بهترین خانه های هوشمند

7. Eufy Smart Scale

بهترین خانه های هوشمند جهان اسمارت

ادغام با برنامه سلامت Apple : در حالی که هر کسی از ترازو استفاده نمیکنه  ، ترازو eufy ردیابی سلامت ما را آسان میکند. با استفاده برنامه EufyLife ، Google Fit یا برنامه Apple Health که با iPhone های ارائه شده ، در هر زمان اندازه گیری وزن بدن و چربی بدن ما امکان پذیر است. معیارهای دیگری که ترازو به ما ارائه داد شامل شاخص توده بدن ، چربی احشایی ، توده بدون چربی بدن ، توده استخوانی و توده عضلانی بود. در حالی که ما در طول زندگی روزمره خودمون روی این اندازه گیری ها تمرکز نکرده بودیم ولی وقتی به پزشکان مراجعه میکنیم ، دسترسی آسان به این اطلاعات خیلی مفید است .

پیگیری سلامت تا حداکثر 20 کاربر : از آنجا که این ترازو سلامتی حداکثر 20 کاربر را ردیابی میکنه و از جفت شدن چندین دستگاه پشتیبانی میکنه، لازم نیست نگران اتصال و قطع اتصال قبل و بعد از استفاده از آن باشیم. در عوض ، ترازو تشخیص میده  که کدام یک از تلفن های همراه ما رفتن روی آن ، به اون وصل شده. این امر آن را به محصولی تبدیل کرده که همه افراد خانواده من میتونن از آن استفاده کنن و فقط کافی است یک ترازو در خونه داشته باشیم . در کنار این برند ، برند ایرانی هم وجود دارد که از قیمت و کیفیت مناسبی برخوردار است که می توانید آن ها را خریداری کنید .

ویژگی هایی که دوست داریم

ویژگی هایی که دوست نداریم

بهترین خانه هوشمند ایرانی جهان اسمارت

8. Philips Hue Lighting

بهترین خانه هوشمند

نورپردازی محیطی سفید و رنگی : لامپ Philips Hue White and Color Ambiance که جزو سیستم روشنایی هوشمند محسوب میشه به ما این امکان را میده که نور سفید یا روشنایی رنگی داشته باشیم. بسته به خلق و خویی که داریم، رنگ را از سفید به رنگ های دیگه میتونیم تغییر بدیم. و با بیش از 16 میلیون رنگ برای انتخاب ، میتونیم هر صحنه ای را که می خواهیم تنظیم کنیم. وقتی برای تماشای دوستانم را دعوت کردم ، از نور کمتری استفاده کردم که باعث شد اتاق نشیمن شبیه یک سالن سینما باشه . حتی  یک بار ، برای جشن تولد بهترین دوستم ، از نور بنفش استفاده کردیم چون این رنگ مورد علاقه او بود .

ادغام با دستیار صوتی : وقتی این چراغ ها را با دستگاه های Amazon Echo یا Google Nest جفت کردیم ، آنها به طور یکپارچه با Alexa و Google Assistant ادغام شدن. با ویژگی های ادغام صوتی ، روزهایی که باید چراغ ها را به صورت دستی خاموش میکردیم دیگه ، سپری شده  چون ما فقط میتونیم از الکسا بخواهیم این کار را انجام بده . یکی از زمانهای مورد علاقه من برای استفاده از دستیار صوتی ، شب ها است . قبلاً من مجبور بودم وقتی به رخت خواب رفتم دوباره بلند بشم چراغ ها رو خاموش کنم اما الان میتونم به دستیار صوتی بگم “چراغ ها را خاموش کن” و اتاق به طور خودکار تاریک میشه  ، پس دیگه از جام بلند نمیشم و به راحتی میخوابم .

ویژگی هایی که دوست داریم

ویژگی هایی که دوست نداریم

بهترین خانه های هوشمند

9. Apple HomePod

بهترین سیستم خانه هوشمند

سیری فعال است : Apple HomePod مجهز به Siri است ، پس من میتونم از طریق بلندگوی Apple HomePod هر چیزی بخواهم. من از سیری خواستم تا موقعی که دارم برای رفتم به سر کار آماده میشم وضعیت آب و هوا را بهم بگه  و وقتی عصر به خانه میرسم ، من را در جریان اخبار روز قرار بده. علاوه بر این ، Siri و Apple HomePod ما حداکثر شش صدای مختلف را تشخیص میده . وقتی از Siri خواستیم موسیقی پخش کنه ، آهنگهای متنوعی را بر اساس انتخاب موسیقی که قبلا داشتیم دریافت کردیم و با وجود این سیستم صوتی که امکان دسترسی به بیش از 60 میلیون آهنگ و 700000 نمایش و پادکست را میده ، انتخاب های ما تقریباً بی پایان بود .

بلندگوهای باکیفیت : Apple HomePod یکی از بهترین بلندگوهای را داشت که ما تاحالا استفاده کردیم. ما عمدتا Apple HomePod را برای موسیقی میخواستیم ، پس میخواستیم یک بلندگوی عالی داشته باشیم. با صدای واضح و شفاف در بالای بلندگو که رو به بالا است ، Apple HomePod ما را ناامید نکرد . ما همیشه در حال گوش دادن به موسیقی جاز یا موسیقی کلاسیک هستیم یعنی همیشه موقع تهیه صبحانه یا شام موسیقی در پس زمینه در حال پخش است ، پس داشتن یک دستگاه اسمارت با بلندگوهای سطح بالا برای ما یک چیز ضروری بود .

ویژگی هایی که دوست داریم

ویژگی هایی که دوست نداریم

بهترین سیستم خانه هوشمند جهان اسمارت

10. Kangaroo Motion and Entry Sensors

بهترین محصولات خانه هوشمند

هشدارهای فعالیت : یکی از بزرگترین مشکلات ما تو خونه اینه که فقط یک قطره شیر در ظرف باقی مانده ، اما کسی آن را خورده به جای دور انداختن کارتن ، آن را در یخچال قرار داده . با استفاده از سنسور حرکت و ورود Kangaroo  ما راهی برای کشف مقصر پیدا کردیم . ما سنسور ورود را روی در یخچال قرار دادیم و در هر زمان که در باز میشد ، به برنامه تلفن همراه هشدار ارسال میشد . ما همچنین از سنسورها برای درهای جلو و عقب خونه استفاده کردیم و موقع آمدن یا رفتن فردی اعلان دریافت میکنیم .

نظارت انعطاف پذیر : ما به لطف گزینه های نظارت انعطاف پذیر Kangaroo  ، موقعی که آن را برای نظارت بر باز و بسته شدن درها تنظیم کردیم اعلان اضافی دریافت نمیکنیم ،. در ابتدا ، ما این دستگاه را برای کنترل بر تمام حرکات رخ داده در منطقه و همچنین باز و بسته شدن درها تنظیم کردیم. اما ، کافی بود یک نفر در خونه در حال قدم زدن باشه در اون زمان ما پشت سر هم اعلان های حرکتی دریافت میکردیم ، پس پس از حدود یک ماه از داشتن سنسورها ، تصمیم گرفتیم تنظیمات خود را از نظارت کامل به باز و بسته شدن درها و پنجره ها به باز و بسته شدن بعضی درها و پنجره ها تغییر بدیم. تغییر ساده بود تنها کاری که باید انجام دهیم این بود که به برنامه برویم و تغییرات مورد نظرمون را ایجاد کنیم.

ویژگی هایی که دوست داریم

ویژگی هایی که دوست نداریم

بهترین محصولات خانه هوشمند جهان اسمارت

قیمت محصولات

نظرات کاربران

  • من هم دوسال پیش خونه ام رو هوشمند کردم و باید بگم این بهترین تصمیمی بود که در طول زندگیم گرفتم . از وقتی که خونه ام هوشمند شده بیشتر کارهام از طریق موبایل یا تبلت انجام میشه و دیگه برای خاموش کردن چراغ ها لازم نیست از جام بلند شم فقط روی گوشی یک دکمه رو میزنم و چراغ ها خاموش میشن . در کل به همه توصیه میکنم این کار رو هر چی زودتر انجام بدن تا تو خونه آرامش و راحتی بیشتری داشته باشن

    • ممنون از ثبت نظرتون

    دیدگاهی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    خانه هوشمند جهان اسمارت تکیه بر تجربه و توان نیروهای مجرب فنی ، در اختیار داشتن سبدی کامل از به روز ترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و نیز ارائه محصولات و خدمات خود بر مبنای کیفیت برتر ، صرفه اقتصادی ‌، گارانتی و خدمات قوی توانسته جایگاهی شایسته به عنوان یک گروه پیشگام و پویا در میان سازندگان ساختمان های لوکس کسب نماید.

    کلیه حقوق این سایت متعلق به خانه هوشمند جهان اسمارت  می باشد

    بستن

    کالاها

    دسته بندی ها

    • ورود با پیامک
    • ورود با رمز
    user

    Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
    • تصویر
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • موجودی
    • وزن
    • طول
    • اطلاعات
    Click outside to hide the comparison bar
    مقایسه