Clicky

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها خدمات
  • نویسنده seoManager
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 11 دقیقه
اکتبر 12, 2020

سیستم امنیتی خانه هوشمند

سیستم امنیتی خانه هوشمند چیست؟(ویدیو+ آموزش)

تابستان سال قبل برای رفع خستگی بعد از چند ماه کار زیاد به همراه خانواده تصمیم گرفتیم برای چند روز به باغی در اطراف تهران بریم . زمانی که می خواستم کلید باغ را از مالک تحویل بگیرم صاحب باغ به جای کلید به من یک برگه داد که چند شماره روی آن نوشته شده بود و زمانی که متوجه سردرگمی من شد توضیح داد که در این باغ به منظور ایجاد امنیت هوشمند از قفل اسمارت استفاده شده  و برای من که تا به حال اسم قفل دیجیتال را نشنیده بودم بسیار جالب بود . صاحب باغ به من تذکر داد که موقع ورود به ساختمان هم باید کد نوشته شده روی برگه را در دستگاه دزدگیر وارد کنم تا آژیرها به صدا در نیایند .صاحب باغ به این نکته اشاره کرد که از زمان نصب این تجهیزات حفاظتی خیالش راحت شده است چون دیگر هیچ سرقتی صورت نگرفته. در این زمان من به فکر فرو رفتم تا درباره این سیستم حفاظتی اطلاعاتی کسب کنم و در صورت کارامد بودن آن را در خانه خودم پیاده سازی کنم پس در ادامه به بررسی جزئیاتی از سیستم نظارتی اسمارت می پردازم.

سیستم امنیتی خانه هوشمند

ارتباط با جهان اسمارت

برای کسب اطلاعات بیشتر سیستم های حفاظتی هوشمند و قیمت برند های مطرح در این زمینه می توانید شماره تماس خود را وارد نمایید تا کارشناسان جهان اسمارت که یکی از شرکت های معتبر هوشمند سازی ساختمان است در سریع ترین زمان با شما ارتباط برقرار کنند . متخصصان فنی جهان اسمارت آماده پاسخگویی به پرسش های شما می باشند . 

تجهیزات سیستم امنیتی هوشمند

دوربین

یکی از تجهیزاتی که در سیستم امنیتی هوشمند خانه وجود داره و در کنار دیگر تجهیزات ایفای نقش میکنه و نقش بسیار مهمی هم در این راستا داره دوربین مدار بسته هستش. همونطور که توی ویدیوی بالا هم مشاهده کردید با با کاربرد دوربین ندار بسته آشنا شدید البته نیاز به ویدیو هم نیست. این روزا همه میدونن دوربین مداربسته چیه و چه کاربردی داره و در چه جهتی ازش استفاده میشه. با دوربین های مدار بسته شما هم خیالتون بابت اطلاعات شخصی و ویدیو های ضبط شده راحته هم بابت امنیت خونه خیالتون راحته. دوربین ها هم مدلهای مختلفی دارن که بنا به سلیقه‌تون میتونید انتخابشون کنید.

قفل

اول در گوگل عبارت قفل هوشمند چیست را جست و جو کردم و طبق تحقیقاتی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم که قفل اسمارت که بخشی از محصولات امنیتی است نسبت به قفل های سنتی کارایی بیشتری دارد و باعث بالا رفتن امنیت خانه می شود . این قفل در انواع مختلفی در بازار وجود دارد که شامل اثر انگشتی ، رمز عبور و تشخیص چهره است . یکی از مزیت های مهم این قفل از نظر من امکان صادر کردن دستورات از طریق تلفن همراه و از راه دور است . در توضیحات این قفل ها ذکر شده بود که در باشگاه ها ، ادارات و ساختمان های مسکونی استفاده می شود

سنسور

در طی تحقیقاتی که انجام دادم فهمیدم که سنسورها هم یک جز دیگر از انواع سیستم های حفاظتی خانه هستند. این سنسورها در انواع حرارتی ، صوتی و حرکتی تولید می شوند و  به هرگونه فعالیتی حساس هستند و در صورت هرگونه فعالیت و حرکت غیر عادی واکنش نشان می دهند و پیام هشدار به تلفن همراه شخص ارسال می کنند پس برای افرادی مثل من که بیشتر اوقات خارج از خانه هستند گزینه مناسبی است و نکته مثبت این است که از این سنسورها برای کنترل سایر تجهیزات اسمارت مانند سیستم روشنایی هوشمند و صوتی هم استفاده می شود .

دزدگیر

یکی دیگر از قسمت های تجهیزات امنیتی در خانه دزدگیر هوشمند است که از ورود سارقان جلوگیری می کند .این دزدگیر می تواند با سایر وسایل خانه تلفیق شود و امنیت جانی و مالی را برای افراد خانه به وجود آورد . از مواردی که به نظر من بسیار مهم بود این است که با نصب دزدگیر در نقاط مختلف خانه می توان هر قسمت را به طور جداگانه تحت کنترل و نظارت داشت و در صورت هرگونه ورود ناخواسته از طریق اعلان مطلع شد پس دیگر هیچ نگرانی در زمان مسافرت نخواهم داشت.

ویژگی های سیستم حفاظتی و نظارتی هوشمند

سیستم حفاظتی خانه هوسمند

شبیه سازی حضور

یکی از ویژگی هایی که برای من خیلی جالب بود شبیه سازی حضور در خانه بود یعنی زمانی که من مسافرت هستم برای این که سارقان  وارد منزل نشوند این دستگاه حضور من را در خانه شبیه سازی می کنه یعنی بقیه اجزای هوشمند خانه مثل روشنایی ، پرده ها و سیستم صوتی اسمارت به صورت تصادفی شروع به کار می کنند و با این کار کسی متوجه نمیشه که خانه خالی است و من هم با خیال راحت از سفر لذت می برم .

کودکان در خانه

خیلی از اوقات پیش میاد برای انجام کاری باید خانه را ترک کنم در حالی که بچه ها در خانه تنها می مانند و در تمام مدت من مضطرب و نگرانم در حالی که این دستگاه حفاظتی این مشکل را هم بر طرف کرده است یعنی زمان خروج از خانه میتونم سناریو امنیتی کودک را فعال کنم و با این کار در صورت باز شدن درب خانه یا ورود غیر مجاز برای من پیامی ارسال میشه و سیستم هشدار خانه به صدا در میاد.

سیستم امنیتی هوشمند
سیستم حفاظتی هوشمند

پیام هشدار

یکی از نگرانی های من این است که در هنگام بیرون بودن اعضای خانه آتش سوزی یا نشتی اتفاق بیوفته . زمانی که درباره فواید هوشمند سازی ساختمان و وسایل حفاظتی و امنیتی خانه هوشمند تحقیق می کردم فهمیدم که این سیستم هرگونه خطری را از طریق پیام به من اطلاع میده به طور مثال اگر در خانه گاز پخش شده باشد فورا به من اطلاع داده خواهد شد یا اگر نشتی آب وجود داشته باشه این دستگاه بلافاصله شیر اصلی آب را می بنده یا در هنگام آتش سوزی سیستم اطفا حریق به سرعت فعال میشه.

مزیت های استفاده از سیستم امنیتی خانه هوشمند

صرفه جویی در هزینه ها

این مجموعه اسمارت با خاموش کردن چراغ های اضافی منزل باعث صرفه جویی در مصرف برق میشه پس در نهایت هزینه ها بسیار پایین میاد و هیچ انرژی هدر نمیره که این برای من یک مزیت بسیار مهم به حساب میاد . 

راحتی در استفاده

فروشندگان این سیستم به من این اطمینان را دادند که کار با این تجهیزات بسیار راحت است و برای کنترل آنها به هیچ دستگاه خاصی به جز یک گوشی هوشمند احتیاج ندارم تا امنیت در خانه برقرار بشه.

شخصی سازی محیط

یکی از امکانات بزرگ و مهم این است که قابلیت شخصی سازی داره یعنی من به راحتی می توانم  یک حریم شخصی بسیار امنی را برای خودم  و خانواده ام به وجود بیارم و از این طریق آرامش و راحتی را میتونم تجربه کنم .

امنیت بسیار بالا

به دنبال نصب مجموعه نظارتی کنترل کاملی بر قسمت های مختلف خانه خواهم داشت و اگر شخصی قصد ورود غیر مجاز به خانه را داشته باشه از طریق پیام هشداری که برای من ارسال می شه فورا مطلع خواهم شد.

آسایش در زندگی

طی پرس و جو هایی که انجام دادم پی بردم افرادی که از سیستم های امنیتی و حفاظتی خانه هوشمند استفاده می کنند بر این باورند که تازه معنی واقعی آسایش را فهمیده اند و می توانند با خیال راحت و بدون نگرانی به مسافرت های طولانی بروند.

معایب استفاده از سیستم های حفاظتی و امنیتی خانه هوشمند

هزینه اولیه زیاد

در طی پرس و جو هایی که انجام دادم متوجه شدم که هزینه های مربوط به استفاده و راه اندازی محصولات خانه هوشمند در گام اول بسیار بالا بوده و باید بودجه ی زیادی را برای تهیه و خرید برخی از ملزومات صرف کنم . اما این هزینه در مدت زمان کوتاهی جبران میشه و به این نتیجه رسیدم که ارزش انجام این کار خیلی بیشتر از هزینه اولیه آن است.

یادگیری مشکل

یکی از نگرانی های من یادگیری استفاده از اجزای امنیتی خانه اسمارت بود و باور داشتم داشتم که شاید نتونم به درستی و به شکل صحیح از این سیستم استفاده کنم و ممکن است در این راه دچار مشکلاتی بشم . اما من پی بردم که شاید یادگیری استفاده از این فناوری جدید در ابتدا سخت باشه و دچار سردرگمی بشم ، ولی با تکرار و تمرین به راحتی میتونم طرز استفاده از این وسایل یاد بگیرم.

قابلیت اطمینان

 یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد به آن اشاره کرده بودند این بود که کارایی این سیستم با قطع شدن برق و اینترنت از کار افتاده و در نتیجه افراد هیچ کنترلی را بر ساختمان خود نخواهند داشت. ولی با مشورت با افراد متخصص به این نتیجه رسیدم که برای حل این مشکل میشه با تعبیه جعبه های الکترونیکی و برقی در ساختمان به راحتی در زمان قطع برق نیز از تجهیزات امنیتی خانه استفاده کرد.

امکانات سیستم حفاظتی هوشمند

امکان تحت نظر داشتن و کنترل نقاط مختلف خانه

ارتباط با دیگر وسایل اسمارت و برنامه ریزی و ایجاد سناریو

فعال یا غیر فعال کردن سیستم از طریق تلفن همراه و تبلت

اطلاع رسانی درباره خطرات از طریق اعلان هوشمند

قیمت سیستم های حفاظتی

دزدگیر هوشمند : یک سیستم دزدگیر وایرلس برای درب و پنجره هزینه ای برابر 60 یورو داره ولی اگر قرار باشه یک پکیج کامل برای دزدگیر خریداری بشه که شامل امکاناتی مانند وایرلس بودن،  قابلیت تشخیص حرکت ، وجود صفحه لمسی و داشتن ریموت باشه هزینه ای معادل 788 یورو خواهد داشت و در ابتدا ممکن است این هزینه زیاد به نظر برسه ولی با توجه به امکاناتی که این دزدگیرها دارند و امنیتی که فراهم می کنند بسیار به صرفه خواهند بود.

سنسور هوشمند : قیمت سنسورهای هر برند با برندی دیگر متفاوت است مثلا سنسور اسمارت درب و پنجره شیائومی قیمتی معادل 39 دلار داره یا سنسور برند tuya که به وای فای متصل می شه و از طریق اپلیکیشن مخصوص در صورت باز و بسته شدن درب خانه پیام ارسال می کنه و به دستیار صوتی مانند الکسا متصل می شه قیمتی در حدود 52 دلار خواهد داشت . پس میشه نتیجه گرفت هر چه قابلیت و امکانات سنسور بیشتر باشه قیمت هوشمند سازی ساختمان بیشتر خواهد بود.

دزدگیر قفل : قیمت قفل با توجه به امکاناتی که داره متفاوت خواهد بود . مثلا قفل هوشمند yale را در نظر بگیرید که دارای امکاناتی مثل صفحه لمسی است ، به وای فای متصل می شه و از طریق اپلیکیشن مخصوص قابل کنترل شدن است علاوه بر این به دستیار های صوتی نیز متصل می شه پس برای همه ی این امکانات باید هزینه ای معادل 246 دلار پرداخت ولی میشه با 140 دلار  قفلی را انتخاب کرد که فقط با اثر انگشت باز می شه و امکانات دیگری نداره . یکی دیگه از برند های معرف در این زمینه که خیلی محبوب است شرکت سامسونگ است که قفل درب سامسونگ طرفداران زیادی داره .

پرسش های متداول

در یک خانه هوشمند به منظور ایجاد امنیت برای افراد خانه می توانید از تجهیزاتی مانند قفل ،سنسور و دزدگیر های هوشمند استفاده کنید تا حتی زمانی که در خانه حضور ندارید همه جا را تحت کنترل داشته باشید.

زمانی که افراد برای مدت طولانی در خانه حضور ندارند به منظور جلوگیری از ورود سارقان تجهیزات حفاظتی سناریو شبیه سازی حضور افراد در خانه را اجرا می کند به طور مثال چراغ های خانه را به طور خودکار و در زمان های خاصی خاموش و روشن می کند.

زمانی که خانه خود را هوشمند می کنید و از تجهیزات امنیتی هوشمند در خانه استفاده می کنید می توانید به وسیله تلفن همراه همه قسمت های خانه را تحت کنترل داشته باشید و در صورت هر گونه حرکت غیر عادی اطراف خانه به وسیله پیام از طرف سیستم امنیتی مطلع شوید.

سوالی که درباره سیستم امنیتی هوشمند به وجود میاد اینه که تاثیرش توی خانه هوشمند چیست ؟ خب مشخصه که با وجود همچین سیستم قدرتمند و هوشمندی هیچ تهدیدی متوجه امنیت خونه شما نمیشه.

بهترین سیستم امنیتی منازل باید خدمات امنیتی منازل را تامین کند. یعنی چی؟ یعنی اینکه تمام ویژگی هایی که یک سیستم امنیتی هوشمند باید دارا باشد را داشته باشد. شرکت های توسعه دهنده سیستم امنیتی منازلُ بهترین سیستم را سیستمی میدانند که یک پکیج کامل از همه امکانات، یعنی دوربین و سنسنور و قفل های هوشمند و … را داشته باشد.

سیستم امنیتی و حفاظتی هوشمند

نظرات کاربران

  • خیلی ممنون از مطالب خوبتون منم از وقتی سنسورها و دزدگیر هوشمند رو تو خونه ام نصب کردم خیالم از بابت امنیت خونه راحت شده

    • اگر این مقاله برای شما مفید بوده توصیه میکنم مقاله قفل هوشمند را هم مطالعه کنین

    دیدگاهی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    خانه هوشمند جهان اسمارت تکیه بر تجربه و توان نیروهای مجرب فنی ، در اختیار داشتن سبدی کامل از به روز ترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و نیز ارائه محصولات و خدمات خود بر مبنای کیفیت برتر ، صرفه اقتصادی ‌، گارانتی و خدمات قوی توانسته جایگاهی شایسته به عنوان یک گروه پیشگام و پویا در میان سازندگان ساختمان های لوکس کسب نماید.

    کلیه حقوق این سایت متعلق به خانه هوشمند جهان اسمارت  می باشد

    بستن

    کالاها

    دسته بندی ها

    • ورود با پیامک
    • ورود با رمز
    user

    Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
    • تصویر
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • موجودی
    • وزن
    • طول
    • اطلاعات
    Click outside to hide the comparison bar
    مقایسه