Clicky

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها خدمات
  • نویسنده seoManager
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 23 دقیقه
جولای 24, 2021

هوشمند سازی ساختمان

صفر تا صد هوشمند سازی ساختمان [معرفی شرکت ها وآموزشگاه ها]

امروز قراره درباره هوشمند سازی ساختمان حرف بزنیم همینطور به این موضوع میپردازیم که هوشمند سازی ساختمان چیست و اصلا به ساختمان هایی گفته میشه ؟ اگه قرار باشه براتون توضیح بدم باید بگم که توی این سبک از ساختمان همه ی اجزا به صورت یکپارچه با هم در ارتباط هستن و برای این که کارایی بیشتری داشته باشن و به خاطر استفاده اقتصادی از منابع از تکنولوژی های روز دنیا در آن ها استفاده میشه . توی این ساختمان از تکنولوژی های معروفی مثل سنسورهای اینترنت اشیا (IOT) ، سیستم مدیریت ساختمان BMS و هوش مصنوعی استفاده میشه . مهم ترین فرقی که این ساختمان با نوع معمولی داره اینه که همه وسایل و تجهیزات به هم متصل هستن و از طریق یک سیستم مرکزی مدیریت میشن . ممکنه کلمه bms را هم شنیده باشین ولی نمی دانید معنی آن چیه پس باید بگم که bms همون مخفف شده building management system یا همان سیستم مدیریت ساختمان است و این سیستم از نرم افزارها و سخت افزارها تشکیل شده که برای کنترل و نظارت ساختمان نصب میشن . پس تا اینجا درباره این که خانه هوشمند چیست یه سری اطلاعات به دست آوردیم حالا وقتشه بیشتر وارد جزئیات بشیم پس خودتونو برای کلی اطلاعات جالب آماده کنید .

هوشمند سازی ساختمان چیست

تماس با ما

اگه دنبال یک شرکت باتجربه و باسابقه میگردی که کار هوشمند سازی خونه ات را بهش بسپاری من شرکت جهان اسمارت را بهت پیشنهاد می کنم . مشاوران این مجموعه آماده پاسخگویی به سوالات و راهنمایی هستن پس کافیه شماره تلفنت را این پایین وارد کنی تا در سریع ترین زمان بهت زنگ بزنن .

ساختمان هوشمند

روش های هوشمند سازی ساختمان

به نظر من اولین موضوع مهمی که باید به آن بپردازیم انواع روش های هوشمند سازی ساختمان است که به عنوان اولین مرحله برای داشتن یک خانه مدرن و پیشرفته محسوب میشه . به طور کلی 2 راه داریم و اگه راهی که انتخاب می کنیم با شرایطی که خونه داره هماهنگ باشه توی مرحله های بعدی مشکلی پیش نمیاد اما حالا وقت آن رسیده که با هرکدوم از این روش ها آشنا بشیم .

باسیم

اولین حالتی که درباره آن صحبت میکنیم اسمش باسیم یا سیمی است و خوب همینجوری که از اسمش معلومه توی این روش از سیم کشی و کابل های داخل خانه استفاده میشه . از آنجایی که این راه به سیم کشی وابسته است پس باید بگم که برای خانه های قدیمی گزینه مناسبی نیست چون توی این خانه ها همه ی سیم کشی ها باید عوض بشن و به روز رسانی بشن که این کار هزینه زیادی داره  . اما برای خانه هایی که در حال ساخت هستن خیلی خوبه چون از همون اول همه ی کابل های مورد نظر در جای خودشون قرار میگیرن . اگه بخواهم یک نکته ی مثبت این شیوه را بگم اینه که هیچ قطعی در آن وجود نداره و بسیار با ثبات است .

بیسیم

یکی دیگه از روش ها بیسیم است که ارتباطات از طریق  wifi و سیگنال ها برقرار میشه . پس دیگه هیچ نیازی به تخریب و بازسازی نداره و برای راه اندازی خانه کافی است وسایل مورد نیاز خودمون را خریداری کنیم و نصب کنیم و از طریق تلفن همراه آن ها را کنترل کنیم و همه این کارها با وجود تابلو برق و سیم کشی سنتی قابل اجرا است البته یک نکته منفی این شیوه اینه که اگر اینترنت قطع بشه ما هم ارتباطمون را با این وسایل از دست میدیم پس برای راه اندازی آن به یک شبکه اینترنت قوی نیاز داریم .

پروتکل های ساختمان هوشمند

وسایل و تجهیزات مثل ما انسان ها نیستن که به راحتی زبان هم را میفهمیم پس برای این که وسایل اسمارت بتونن اطلاعات را با هم رد و بدل کنن از پروتکل های خانه هوشمند استفاده میکنن که در این جا چند مورد از مهم ترین پروتکل ها را توضیح توضیح میدم .

knx

یکی از استاندارد های معروف knx است که متن باز بوده یعنی هر کسی قابلیت استفاده از آن را داره . به وسیله این پروتکل میشه محصولات مختلف را به یکدیگر وصل کرد . مزیت مهم آن اجرای سریع دستورات است اما باید بگم که این پروتکل نسبت به دیگران گران تر است همچنین هوشمند سازی ساختمان KNX به لوله گذاری و سیم کشی های زیادی نیاز داره .

zwave

این استاندارد از نوع بیسیم است و میشه گفت که نسبت دیگران قیمت مناسب تری داره و انتقال اطلاعات با سرعت مناسبی انجام میشه . این پروتکل برای خانه های مسکونی گزینه مناسبی است همچنین این استاندارد به خاطر عدم رقابت برای پهنای باند دارای تداخل کمتری است پس سرعت و کارایی قابل قبولی داره .

x10

این پروتکل جزو قدیمی ترین ها است و از نوع سیمی است و میشه گفت که نسبت به بقیه استانداردها کمی عقب تر است اما هزینه آن نسبتا پایین است . این استاندارد میتونه تا 256 دستگاه را کنترل کنه . x10 در ابتدا یک طرفه بود اما با گذشت زمان و توسعه یافتن آن ارتباط دوطرفه هم عرضه شد . هم اکنون بسیاری از ساختمان های مهم از این پروتکل برای هوشمند سازی استفاده میکنن.

PLC Bus

این پروتکل مثل  x10  از خطوط برق برای انتقال اطلاعات استفاده میکنه . یکی از مزیت های هوشمند سازی خانه با PLC نسبت به x10 این است که برعکس آن که یک طرفه بود در PLC Bus ارتباط دوطرفه است همچنین این استاندارد مشکلاتی که x10 داشت را برطرف کرده . از نکات مثبت PLC Bus اینه که به طور همزمان با x10 می تونه اجرا بشه .

S-Bus

پروتکل  smart bus  که به آن s-bus هم گفته میشه بیشتر برای اتوماسیون خانگی به کار میره و به وسیله آن همه وسایل به صورت یکپارچه قابل کنترل هستن . به وسیله این استاندارد میشه 250 دستگاه را با یک کابل تحت پوشش قرار داد این پروتکل دارای انعطاف پذیری بالایی بوده و سرعت زیادی داره .

zigbee

این پروتکل بر مبنای شبکه های بیسیم بوده و روش کار آن به این صورت است که از یک دستگاه برای انتقال مجدد سیگنال به سایر دستگاه ها استفاده میکنه . از این پروتکل برای ارتباط در فواصل کوتاه استفاده میشه و با طیف وسیعی از دستگاه ها سازگاری داره ولی این استاندارد دارای معایبی هم هست از جمله بالا بودن قیمت و اختلال در اجرای برخی دستورات جزو نکات منفی آن است .

3 سناریو مهم خانه اسمارت

یکی از امکانات جالبی که این خانه ها و ساختمان ها دارند امکان ایجاد سناریوهای متفاوت است اما شاید برای شما سوال پیش آمده باشه که سناریو در خانه به یعنی چی ؟ پس اجازه بدید اینطوری توضیح بدهم که اگه قصد داشته باشید چند وسیله اسمارت را در زمان های مشخص در خانه فعال کنید نیازی نیست تک به تک این کار را انجام بدید کافی است یک سناریو تعریف کنید و با کلیک کردن یک دکمه روی گوشی همراه همه ی این وسایل شروع به کار میکنن برای این که بیشتر با سناریو آشنا بشین برای شما چند مثال آوردم .

 سناریو شبیه سازی حضور 

این سناریو زمانی استفاده میشه که قرار باشه چند روز خانه خالی باشه و برای جلوگیری از ورود سارقان این سناریو را میشه فعال کرد . بعد از فعال سازی در ساعات مشخصی چراغ ها روشن و خاموش میشن یا پرده ها باز و بسته میشن و حتی ممکن است برای مدتی تلویزین روشن و بعد خاموش بشه و در این صورت خالی بودن خانه مشخص نمیشه .

سناریو مهمانی 

به کمک این سناریو زمانی که مهمان ها وارد خانه میشن چراغ ها مطابق با تنظیماتی که از قبل تعیین شده نورشان تغییر می کنه سپس سیستم تهویه شروع به کار کردن می کنه تا مهمانان احساس راحتی کنن و در آخر یک موسیقی ملایم شروع به پخش شدن میکنه و حتی ممکن است روی تلویزیون نوشته خوش آمد گویی به نمایش در بیاد و همه این کارها با یک کلیک انجام میشه .

سناریو سفر 

زمانی که برای سفر از خانه خارج میشید با فعال کردن این سناریو میتونید با خیال راحت تعطیلات را سپری کنید . با خروج از خانه به صورت خودکار آب و گاز قطع میشه و تمامی وسایل برقی به جز یخچال خاموش میشن . بعد دزدگیر و دوربین ها فعال میشن و درب خانه به صورت خودکار قفل میشه و حتی از راه دور هم میتونید خانه را تحت نظر داشته باشید . برای اینکه خیالتون از بابت قفل خانه راحت باشه میتونین از قفل دیجیتال سامسونگ استفاده کنین که جزو پرطرفدارین ترین ها است .

تجهیزات و محصولات

در فروشگاه خانه هوشمند میشه انواع محصولات و وسایل تنوع برای خانه و ساختمان را پیدا کرد و میتونم بگم که برای هر قسمت از خانه که فکرش را بکنید لوازم هوشمند طراحی شده پس متناسب با نیازی که دارید میتونید آن ها را در خانه نصب کنید اما در اینجا قراره تعدادی از پرطرفدارترین این محصولات را به شما معرفی کنم .

لامپ و چراغ

یکی از محصولاتی که بیشترین فروش را داره سیستم روشنایی هوشمند و چراغ های اسمارت هستن . این چراغ را در هر کجا از خانه و ساختمان میشه نصب کرد . کافی است برنامه مربوط به آن را در موبایلتون داشته باشید تا از هر جای خانه آن را تنظیم کنید حتی اگر مسافرت هستین و نمیدونید چراغ ها را خاموش کردید یا نه با این وسیله روشنایی را از راه دور هم میشه کنترل کرد .

ربات های جارو برقی

این سبک از جاروبرقی برای هر خانه ای ضروری است . این وسیله احتیاجی به سیم و کابل نداره و قسمت هایی از خانه که شما به آن دسترسی ندارید مثل زیر مبل ها را هم به راحتی تمیز میکنه . این دستگاه از طریق موبایل و یا تبلت مدیریت میشه حتی میتونید مشخص کنید در چه ساعاتی خانه را تمیز کنه . یکی از مزیت های این وسیله این است که برای شارژ شدن به صورت خودکار به شارژر متصل میشه .

کلید

به کمک این کلید میتونید روشنایی خانه تان را کنترل کنید برای این کار احتیاجی به تعویض سیم کشی های قدیمی ندارید و فقط باید کلید قدیمی را با نسل جدید این وسیله عوض کنید . این کلید لمسی هوشمند وای فای در تعداد پل های مختلف به بازار عرضه شده و متناسب با دکوراسیون خانه تان میتونید از بین رنگ های مختلف یکی را انتخاب کنید.

دوربین امنیتی

دوربین های امنیتی که جزو سیستم امنیتی خانه هستن کیفیت بالایی دارن و میتونن تصاویر با وضوح بالا را در شب ضبط کنن . این وسیله به شبکه اینترنت متصل میشه و از طریق اپلیکیشن آن به صورت زنده میشه اطراف را چک کرد . این دوربین قابلیت بزرگ نمایی و ضبط تصاویر را هم داره و به خاطر کوچک بودن می تونید آن را در هر محیطی نصب کنید .

مزایا

تجهیزات خانه هوشمند

معایب

هزینه هوشمند سازی خانه

اسامی شرکت های هوشمند سازی ساختمان

جهان اسمارت

شرکت جهان اسمارت

آدرس: تهران ، جنت آباد ، شاهین شمالی ، ابتدای بیست متری گلستان شرقی ، ابتدای کوچه ۱۲ متری نصرت

تلفن : 09903200035 / 02144382103

شرکت جهان اسمارت مجری هوشمند سازی ساختمان و منازل و عرصه کننده لوازم اسمارت ساختمان به صورت بی واسطه در تلاش است تا به بهترین شکل ممکن پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشه و رضایت آنان را در بالاترین سطح کسب کنه . جهان اسمارت با هدف ارائه هر چه بهتر خدمات در زمینه اتوماسیون ساختمان و ادارات تاسیس شده و در این سالیان با تکیه بر تیم حرفه ای خود در تحقق هر چه  بهتر شعار این مجموعه که «صداقت و کیفیت و همراهی همیشگی است» را محقق کنه .

هزینه هوشمند سازی خانه

برای اینکه یک دید کلی درباره هزینه هوشمند سازی ساختمان داشته باشید من اینجا یک خانه 4 خوابه را مثال زدم که در اینجا قراره درباره هزینه امنیت ، راحتی ، سرگرمی و سینما خانگی صحبت کنم پس با من همراه باشید .

راحتی

پرده های برقی هوشمند که به صورت خودکار کار میکنن در اکثر مناطق خانه نصب میشن . سیستم روشنایی هم نصب میشه که باعث صرفه جویی در هزینه ها هم میشه . همچنین سیستم گرمایشی و سرمایشی جهت تعادل هوای خانه کار میکنن که همه ی این وسایل که اسم بردم هزینه ای برابر با 18500£ دارن .

امنیت

دوربین های امنیتی در داخل و خارج از خانه نصب میشن و تعداد زیادی سنسور به درهای ورودی و پنجره ها متصل شدن . به کمک این وسایل صاحب خانه همه نقاط را تحت نظر خواهد داشت که همه ی این وسایل هزینه ای معادل 5350£ خواهند داشت .

سینمای خانگی

در این خانه سیستم سینمای خانگی هم وجود دارد یعنی یک قسمت از خانه به سیستم ویدیو پرژکتور قوی به همراه دستگاه های صوتی پیشرفته مجهز شده که برای داشتن این امکانات باید 30000£ هزینه بشه .

سرگرمی

اگر در هر اتاق از این خانه یک تلویزیون باشه به کمک سیستم صوتی و تصویری هوشمند میشه آن ها را کنترل کرد . همینطور در نقاط مختلف خانه میشه بلندگو هایی را نصب کرد تا اعضای خانواده از موسیقی لذت ببرن که این تجهیزات هزینه ای معادل 14000£ دارن .

جمع بندی هزینه

علاوه بر مواردی که گفتم هزینه های جانبی هم وجود داره مثل حفاظت از برق به مبلغ 2000£ ، شبکه بیسم یا باسیم به مبلغ 9000£ و سیستم کنترل خانه به مبلغ 3500£ که به صورت کلی میتونم بگم کل هزینه های 82700£ میشه . بسته به این که شما کدام شرکت را برای هوشمند سازی انتخاب کرده بشین هزینه هم فرق میکنه مثلا هزینه خانه هوشمند سامسونگ با خانه هوشمند شیائومی متفاوت است .

اموزش هوشمند سازی ساختمان

آموزش هوشمند سازی ساختمان

در تهران و سایر شهرها آموزشگاه هایی وجود دارن که به آموزش نصب سیستم و سرفصل های مرتبط با هوشمند سازی خانه مشغولن . این سرفصل ها شامل آشنایی کلی با این سیستم ، آموزش پروتکل ها ، آشنایی با تاسیسات ساختمانی ، نحوه نصب قطعات ، آموزش برنامه نویسی تجهیزات و نحوه تعریف سناریو ، آموزش bms هستن . این آموزشگاه ها بعد از گذراندن دوره به شما یک مدرک معتبر میدن که نشان دهنده اینه که شما در این زمینه دانش و مهارت لازم را دارید . این مراکز برای آموزش بهتر کارگاه های مجهزی دارن که شما به صورت عملی میتونید دروس ها را تمرین کنید و همه این کارها زیر نظر اساتید با تجربه و باسابقه انجام میشه . وقتی شما دوره مربوطه را به پایان میرسونید باید مطمئن باشید که به راحتی میتونید وارد بازار کار بشید چون این حرفه تخصصی و جدید است و هنوز افراد زیادی وارد آن نشدن پس شما به راحتی میتونید توی یکی از شرکت های فعال در این زمینه مشغول به کار بشید و از طریق این شغل درآمد خوبی داشته باشید . از آموزشگاه معتبر میتونم مجتمع آموزشی برق ، مجتمع آموزشی فنی سازان و آموزشگاه فن آموزان را نام ببرم که با ورود به سایت هرکدام می توانید از ویدیو اموزش رایگان نیز استفاده کنید.

برگه تقلب برای داشتن یک خانه هوشمند بی نقص!

ورود به یک پلتفرم خانه هوشمند و استفاده از تجهیزات اسمارت، البته که نیاز به رعایت یک سری پیش‌نیازها دارد. شما می‌توانید خانه هوشمند خود را بدون محدودیت روی هر محیطی اجرا کنید. لازم نیست که حتماً خانه شما نوساز باشد یا این که زیرساخت خاصی به‌غیراز شبکه برق و شبکه بی‌سیم اینترنت در دسترس باشد. در واقع این یکی از مهم‌ترین مزیت‌های شبکه غیر کابلی خواهد بود. نمونه‌های کابلی هم در نهایت محدودیت زیادی ندارند و سطوح دسترسی گسترده و وسیعی در اختیار شما قرار می‌دهند. در نتیجه به شکل ویژه‌ای می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

شبکه بی‌سیم داخلی، شروع حرفه‌ای بدون هزینه‌های گزاف و استفاده از هاب‌ها و تاچ پنل‌ها، از جمله اصلی‌ترین ارکانی است که شما باید در خانه هوشمند همواره آن را به یاد داشته باشید.

شبکه بی‌سیم داخلی اهمیت دارد.

یک راه‌اندازی شبکه خانگی ایمن و یک شبکه قوی و قابل‌اعتماد برای یک‌خانه هوشمند با عملکرد روان ضروری است. 

شما همچنین می‌توانید شبکه خود را بهینه کنید، بهتر است از روترهای وای‌فای قدرتمند استفاده کنید تا همه چیز سر جای خودش باشد. 

البته که سرعت اینترنت خیلی مسئله مهمی نیست، اما به‌هرحال اگر می‌خواهید تجهیزاتی مانند دوربین مداربسته را از راه دور مدیریت کنید مهم است.

شروع کوچک اما حرفه‌ای

استفاده از یک نقشه راه همان چیزی است که دقیقاً به شما می‌فهماند چه چیزی می‌خواهید و چه چیزی لازم دارید. درحالی‌که خرید فوری تمام فناوری‌های موردنیاز خانه هوشمندی که در بازار موجود است وسوسه‌انگیز است، همیشه بهترین ایده نیست. ابتدا خانه هوشمند خود را با یک «نقشه» ترسیم کنید: این به شما ایده می‌دهد که به چه چیزی نیاز دارید و چقدر بودجه نیاز دارید. ابتدا فقط با چند دستگاه شروع کنید، سپس از آنجا بسازید. روند نصب همیشه صاف نیست، اگرچه بهبودیافته است. راهنمای مبتدیان خانه هوشمند ما را برای توصیه‌هایی در مورد اینکه از کجا شروع کنید ببینید.

هاب خانه هوشمند جز ضرورت‌هاست

هاب‌های هوشمند یکی از بخش‌های جدانشدنی از خانه هوشمند به‌حساب می‌آیند که باید حتماً مورداستفاده قرار بگیرند. در واقع دستگاه‌های شما را در اتصال به یک شبکه یکپارچه بهینه‌تر می‌کنند. درحالی‌که اکثر دستگاه‌های خانه هوشمند از Wi-Fi برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند، انتخاب دستگاه‌هایی که به یک هاب هوشمند اختصاصی متصل می‌شوند می‌تواند در هزینه و پهنای باند شبکه خانگی شما صرفه‌جویی کند. هاب هوشمند مستقیماً به روتر متصل می‌شود که شبکه Wi-Fi شما را برای دستگاه‌های دیگر آزاد می‌کند. به‌طورکلی، دستگاه‌های هوشمند وابسته به هاب به طور قابل‌توجهی ارزان‌تر از همتایان دارای Wi-Fi خود هستند. SmartThings و Wink Smart Hub دو مورد از پرکاربردترین آنها هستند.

استفاده از بلندگو یا نمایشگر هوشمند

دقت کنید که استفاده از بلندگوها و یا تاچ پنل‌های هوشمند همیشه یک رکن اساسی است که باید اجرا گردد.

با وجود شرکت‌های بسیار زیادی که ابزارهای خانگی هوشمند تولید می‌کنند، تعداد برنامه‌هایی که به آن‌ها نیاز خواهید داشت، خیلی زود زیاد خواهد شد. استفاده از یک بلندگوی هوشمند یا نمایشگر هوشمند را برای کنترل دستگاه‌های خود با دستورات صوتی در نظر بگیرید. ترجیح ما آمازون الکسا است. تمامی شرکت‌ها این روزها از یک پروتکل معین استفاده می‌کنند که این باعث می‌شود همه چیز به هم وصل شوند و سطوح دسترسی فوق‌العاده بالاتر باشد.

دسترسی چند پلتفرم

فراموش نکنید که ممکن است شما در آینده تجهیزات خانه هوشمند خود را گسترش دهید. لازم باشد که سطوح بیشتری از خانه هوشمند را اجرا کنید. این کار با استفاده از پلتفرم‌ها انجام می‌گردد.

هنگام خرید دستگاه‌های خانه هوشمند، مطمئن شوید که حداقل با دو پلتفرم از سه پلتفرم اصلی بلندگوی هوشمند سازگار هستند: الکسا، گوگل و اپل هوم کیت. به‌این‌ترتیب، اگر تصمیم به تعویض پلتفرم دارید، درد بسیار کمتری خواهد داشت و همه دستگاه‌های شما تضمین می‌شوند که کار کنند.

هوشمندسازی ساختمان های قدیمی چگونه است؟

هوشمندسازی ساختمان‌های قدیمی ممکن است چالش‌هایی را به همراه داشته باشد، اما با رویکردهای صحیح و استفاده از فناوری‌های مدرن، می‌توان ساختمان قدیمی را به یک ساختمان هوشمند تبدیل کرد. در زیر چند مرحله برای هوشمندسازی ساختمان‌های قدیمی را می‌توانید مرور کنید:

بررسی زیرساخت‌ها

ابتدا باید زیرساخت‌های ساختمان را بررسی کنید. ممکن است نیاز به به‌روزرسانی سیستم برق، شبکه‌های ارتباطی، سیستم‌های امنیتی و سایر زیرساخت‌های مرتبط باشد. این مرحله نیاز به همکاری با تکنسین‌ها و متخصصان مربوطه دارد.

نصب سیستم‌های هوشمند

برای هوشمندسازی ساختمان، می‌توانید سیستم‌های هوشمندی مانند سیستم خانه هوشمند، سیستم‌های اتوماسیون ساختمانی، سیستم‌های امنیتی هوشمند، سیستم‌های کنترل نورپردازی و غیره را نصب کنید. این سیستم‌ها معمولاً قابلیت اتصال به یک شبکه مشترک دارند که به شما امکان کنترل و مدیریت مرکزی را می‌دهد.

اتصال و کانکشن های هوشمند

در این مرحله، سیستم‌های هوشمند نصب شده را با هم ارتباط داده و اینتگرها را تنظیم می‌کنید. برای مثال، سیستم‌های خانه هوشمند، اتصال به سیستم‌های نورپردازی، حرارتی، سیستم‌های صوتی و تصویری و سایر تجهیزات مرتبط را فراهم می‌کنند.

برنامه‌ریزی و تنظیمات

 در این مرحله، برنامه‌ریزی و تنظیمات دقیق برای سیستم‌های هوشمند صورت می‌گیرد. می‌توانید تنظیمات زمان‌بندی، سناریوها و تنظیمات دلخواه دیگر را انجام دهید تا ساختمان هوشمند بر اساس نیازهای خاص شما عمل کند.

آموزش و استفاده

بعد از نصب و تنظیم سیستم‌های هوشمند، باید کاربران و ساکنان ساختمان را در مورد نحوه استفاده از این سیستم‌ها آموزش دهید. آن‌ها باید با روش‌های کنترل، تنظیمات و قابلیت‌های مختلف سیستم آشنا شوند.

چطور هزینه‌های هوشمندسازی خانه را کاهش دهیم؟

برای کاهش هزینه‌های هوشمندسازی خانه، می‌توانید به روش‌ها و راهکارهای زیر توجه کنید:

  1. بررسی نیازها و اولویت‌بندی: قبل از شروع به هوشمندسازی خانه، بررسی دقیق نیازهای خود را انجام دهید و اولویت‌بندی کنید. تعیین کنید که کدام قسمت‌ها و سیستم‌های خانه را می‌خواهید هوشمندسازی کنید و به ترتیب اهمیت، آن‌ها را در نظر بگیرید. این کار به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های غیرضروری را کاهش داده و بر تمرکز به نقاط اصلی تمرکز کنید.
  2. تحقیق و مقایسه قیمت‌ها: قبل از خرید تجهیزات و سیستم‌های هوشمند، تحقیق کنید و قیمت‌ها را مقایسه کنید. ممکن است در بازار محصولات مشابه با قیمت‌های متفاوت مواجه شوید. از طریق بررسی و مقایسه، می‌توانید بهترین انتخاب را باتوجه‌به کیفیت و قیمت داشته باشید.
  3. استفاده از راهکارهای متداول و استاندارد: به‌جای انتخاب راهکارهای سفارشی و ساخت داخل، سعی کنید از راهکارهای باز و استاندارد استفاده کنید. این شامل استفاده از پلتفرم‌های هوشمندسازی معروف، استفاده از تجهیزات مشترک و معمولی و همچنین استفاده از تکنولوژی‌های متداول است. راهکارهای باز و استاندارد معمولاً هزینه کمتری دارند و به شما اجازه می‌دهند هزینه‌های ماشین‌آلات و نرم‌افزارهای سفارشی را کاهش دهید.
  4. انجام‌دادن برخی کارها توسط خودتان: برخی از کارها می‌توانند توسط خودتان انجام شوند به‌جای استفاده از تکنسین‌ها و متخصصان حرفه‌ای. مثلاً، نصب سیستم‌های ساده، تنظیم کنترل‌ها و نصب اپلیکیشن‌ها می‌توانند به‌صورت خودکار انجام شوند. این کارها می‌توانند هزینه‌های نصب و راه‌اندازی را کاهش دهند.
  5. برنامه‌ریزی برای آینده: در هوشمندسازی خانه، برنامه‌ریزی برای آینده بسیار مهم است. در نظر داشته باشید که نیازهای شما ممکن است در آینده تغییر کنند، بنابراین پیش‌بینی کنید و سیستم‌ها و تجهیزاتی را انتخاب کنید که امکان ارتقاء و افزودن ویژگی‌ها را داشته باشند. این کار باعث می‌شود تا بتوانید هزینه‌های آینده را کاهش دهید و سیستم‌ها را به‌راحتی به‌روزرسانی کنید.

همچنین، بهتر است قبل از هر تصمیمی، با متخصصان و مشاوران مجرب در زمینه هوشمندسازی خانه مشورت کنید تا راهنمایی و مشاوره لازم را در خصوص کاهش هزینه‌ها دریافت کنید.

بهترین شرکت هوشمندسازی ساختمان کدام است؟

در انتخاب بهترین شرکت هوشمندسازی ساختمان، باید به عوامل مهمی توجه کرد. اولین عامل مهم، تخصص و تجربه شرکت است. یک شرکت باتجربه و تخصص در زمینه هوشمندسازی ساختمان قادر خواهد بود بهترین راهکارها و فناوری‌ها را برای ساختمان شما ارائه دهد. می‌توانید با بررسی نمونه کارها، مشتریان قبلی و گواهی‌نامه‌ها و استانداردها، تخصص و تجربه شرکت را ارزیابی کنید.

عامل بعدی، کیفیت خدمات و محصولات شرکت است. شرکت باید قادر باشد محصولات و خدمات باکیفیت و استاندارد را ارائه دهد. می‌توانید از مشتریان قبلی و نظرات آن‌ها درباره کیفیت خدمات و محصولات شرکت استفاده کنید تا تصمیم بهتری بگیرید.

فاکتور دیگری که باید در نظر داشته باشید، قیمت و هزینه خدمات است. قیمت باید به‌صورت عادلانه و متناسب باکیفیت خدمات و محصولات باشد.

هوشمند سازی ساختمان در شهر ها

سوالات متداول

بله هر خانه را می توان به وسایل و تجهیزات اسمارت مجهز کرد ولی در خانه های قدیمی مراحل پیاده سازی زمان و هزینه ای بیشتری خواهد داشت

براساس این که شما چه وسایلی در خانه می خواهید نصب کنید و شرکت سازنده چه قدر مطرح است هزینه متفاوت خواهد بود ولی به صورت کلی می توان گفت هزینه ای این کار حدود 82700£ می شود

بله در تهران و سایر شهر ها آموزشگاه های معتبری وجود دارند که دروس مربوط به این زمینه را آموزش می دهند و شما زیر نظر اساتید مجرب این کار به صورت حرفه ای یاد خواهید گرفت و مدرک معتبر دریافت خواهید کرد .

0 تا 100 هوشمند سازی ساختمان

نظرات کاربران

  • سلام یه سوال داشتم خونه ای که من توش زندگی میکنم حدودا 10 سال ساخته می خواستم بدونم می تونم هوشمندش کنم ؟

    • سلام سارا عزیز
      بله هر خانه ای امکان هوشمند شدن را داره اما برای خانه های قدیمی کار کمی سخت تره چون اول باید سیم کشی های خانه عوض بشن و بعد کار هوشمند سازی شروع بشه

  • این مقاله کامل ترین مطلبی بود که درباره هوشمند سازی ساختمان خوندم و واقعا به من کمک کرد که درک بهتری از انجام پروژه هوشمند سازی داشته باشم

    • باعث خوشحالی است که این مطلب برای شما مفید بوده است اگر به این حزه علاقه دارید میتوانید به مقاله خانه هوشمند چیست هم سر بزنید و از نکات گفته شده استفاده کنید .

    دیدگاهی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    خانه هوشمند جهان اسمارت تکیه بر تجربه و توان نیروهای مجرب فنی ، در اختیار داشتن سبدی کامل از به روز ترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و نیز ارائه محصولات و خدمات خود بر مبنای کیفیت برتر ، صرفه اقتصادی ‌، گارانتی و خدمات قوی توانسته جایگاهی شایسته به عنوان یک گروه پیشگام و پویا در میان سازندگان ساختمان های لوکس کسب نماید.

    کلیه حقوق این سایت متعلق به خانه هوشمند جهان اسمارت  می باشد

    بستن

    کالاها

    دسته بندی ها

    • ورود با پیامک
    • ورود با رمز
    user

    Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
    • تصویر
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • موجودی
    • وزن
    • طول
    • اطلاعات
    Click outside to hide the comparison bar
    مقایسه