Clicky

detail-blog
آگوست 31, 2022

مزایا و فواید خانه هوشمند در سال 2022

این روزها برای جوامع پیشرفته و کشورهای جهان اول، فواید خانه هوشمند بیش از چیزی است که فکرش را می‌کنید. فناوری خانه‌های هوشمند به دلایل مختلف امروزه بیشتر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. چه بخشی از خانه و چه تمام آن را، می‌توانید به‌واسطه استفاده از انواع سیستم‌های هوشمند مدیریت کنید. دیگر نیازی نیست برای باز و بسته کردن درب پای آیفون بروید یا وقتی در سفر هستید، نگران ایمنی خانه (نظیر باز ماندن درب و پنجره‌ها، باز کردن پرده‌ها، ورود سرایدار به خانه و…) باشید.

در ادامه قصد داریم بیشتر در مورد کلیدی‌ترین و مهم‌ترین فواید خانه هوشمند صحبت کنیم. جایی که تمام‌قد از خانه هوشمند در مقابل دشمنان او دفاع خواهیم کرد. ممکن است عده زیادی مدام در مورد هزینه بالای اجرای طرح‌های خانه هوشمند صحبت کنند. اما به آن‌ها اثبات خواهیم کرد که این هزینه یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است.

مهم‌ترین فواید خانه هوشمند در سال 2022

مهم‌ترین فواید خانه هوشمند در سال 2022

فناوری یک وظیفه مهم دارد و آن هم خدمت به بشر در جهت تسهیل هرچه بیشتر کارها است. در نتیجه استفاده از آن در فضای خانه، یکی از محبوب‌ترین راه‌های اجرای این اصل است. هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و تجهیزات هوشمند خانه به کمک شما می‌آیند تا در این مسیر پیش بروید.

فناوری‌های خانه هوشمند صرفاً برای راحت‌تر شدن کارها طراحی نشده‌اند، بلکه با استفاده از آن‌ها شما می‌توانید هزینه‌های مربوط به قبوض آب، برق و گاز را نیز مدیریت کنید. چک کردن کودکان، افراد مسن، حیوانات خانگی، نظارت بر مصرف آب و … از جمله مهم‌ترین آنهاست. اما پراکنده صحبت‌کردن در مورد این مفاهیم، اجحاف در حق خانه هوشمند است. اجازه دهید در ادامه به‌صورت تخصصی مهم‌ترین فواید خانه هوشمند را برشماریم.

نظارت از راه دور

ممکن است کارمند باشید یا کارتان به شکلی جلوی مدیریت فضای خانه را از شما بگیرد. درصورتی‌که فرزندتان خردسال است و یا مدام نگران پدر و مادر پیر خود هستید، این پلتفرم بیش از هر زمانی برای شما اهمیت پیدا می‌کند. در صورت اتصال به دستگاه تلفن همراه یا رایانه شخصی، خانه‌های هوشمند را می‌توان از هر مکان و در هر زمان از طریق نظارت از راه دور مدیریت کرد.

بررسی لحظه‌ای عناصر مختلف خانه، مدیریت درب ورودی منازل و… از جمله اصلی‌ترین مفادی است که در درجه اول و در بیان این رکن می‌توان به آن اشاره داشت. در واقع شما قادر به نصب یک نرم‌افزار روی موبایل و تبلت و یا حتی رایانه شخصی خود بوده و سپس می‌توانید درب و پنجره، میزان مصرف انرژی، دمای اتاق‌ها و یا حتی دوربین‌های مداربسته را مدیریت کنید. این به‌جرئت یکی از بهترین فایده‌های خانه هوشمند است.

مدیریت انرژی تأسیسات

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، مدیریت تأسیسات مانند گرمایش، سرمایش و روشنایی می‌تواند در هزینه‌های قبوض پرداختی صرفه‌جویی کند. اگر از سستم شوفاژ و یا حتی بخاری‌های گازی و برقی استفاده می‌کنید، خانه هوشمند به شما اجازه مدیریت دما را می‌دهد. وقتی خارج از خانه هستید، ضرورتی ندارد که تمام اتاق‌ها گرم باشد. اگر فراموش‌کار هستید و یادتان می‌رود لامپ‌های اضافه را خاموش کنید، این سیستم مناسب شماست.

برای مدیریت خاموش شدن خودکار دستگاه‌های الکترونیکی مانند تلویزیون‌ها و سیستم‌های بازی، فواید خانه هوشمند بیش از هر زمانی به دادتان می‌رسد.

افزایش همه‌جانبه ایمنی ساختمان

یکی دیگر از ارکان بیان فواید خانه هوشمند، مدیریت ایمنی است. این ایمنی از دو جنبه مورد بررسی قرار می‌گیرد. نخست مبحث ایمنی در مقابل حوادث غیرمترقبه مانند آتش‌سوزی و… خواهد بود. بعد دیگر، حفظ حریم شخصی و همین‌طور جلوگیری از ورود سارقین است. مثلاً می‌توانید درب ضد سرقت هوشمند با امکان باز کردن با ریموت و یا سنسور اثر انگشت را به خانه و ورودی آپارتمان یا ویلای خود اضافه کنید. علاوه‌برآن، سیستم اطفای حریق و مدیریت دمای منزل و یا فعال‌سازی خاموش‌کننده آتش در شرایط اضطراری بخصوص وقتی که از خانه دور هستید، از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های مثبتی است که در بیان مزیت‌های اسمارت هوم می‌توانیم به آن اشاره کنیم.

بهبود کیفیت زندگی و سفارشی‌سازی شرایط خانه

مدیریت دمای اتاق‌ها، کنترل شرایط در فصل تابستان و روشن‌کردن کولرها، از جمله مهم‌ترین مزیت‌های این سیستم است. لازم نیست برای روشن و خاموش‌کردن لامپ‌ها، کنار زدن و یا کشیدن پرده‌ها مدام از روی صندلی بلند شده و یا از طبقه بالابه‌پایین بیایید. تمام این کارها توسط سیستم‌های هوشمند قابل انجام است. می‌توانید تجهیزات را بر اساس زمان‌بندی که برای آن‌ها تعیین کرده‌اید خاموش و روشن کنید. اگر از خانه دور هستید، می‌توانید در محل و کار و یا سفر، دمای اتاق، دوربین‌های مداربسته، وضعیت کارکرد موتورخانه و یا سیستم مالتی مدیا را از راه دور کنترل کنید.

معایب خانه هوشمند

برخلاف تصور، اجازه دهید کمی هم در مورد معایب خانه هوشمند صحبت کنیم. جایی که البته ما نمی‌توانیم اساس ایراد را بر پایه یک تکنولوژی خاص بدانیم. بیشتر منظور ما از این تیتر، اشاره به اجرای اشتباه آن است. برخلاف انتظار بسیاری از شرکت‌های مجری طرح خانه هوشمند و یا پلتفرم‌های مشابه، در همان ابتدای کار، شما را با یک فاکتور و پیش قیمت بلند و بالا مواجه می‌سازند که احتمالاً از اجرای آن روی خانه خود صرف‌نظر می‌کنید.

در واقع هیچ‌گاه نیازی نیست که برای اجرای سیستم خانه هوشمند، شما هزینه‌ها گزافی را پرداخت کنید. در ابتدا، می‌توانید از هوشمندسازی با چند گجت مانند جاروبرقی، لامپ و یا حتی آیفون تصویری و… شروع کنید. مقوله دوم در بیان معایب خانه هوشمند، استفاده از تجهیزات ناکارآمد و تحت لیبل‌های تقلبی و درجه چند است. انتظار می‌رود که سخت‌افزار مورداستفاده در یک‌ خانه هوشمند، هم پشتیبانی نرم‌افزاری خوبی داشته باشد و هم در اجرای وظایف خود بهترین عملکرد را داشته باشد. به طبع یک قفل درب هوشمند درجه چند ساخته شده توسط یک برند ناشناخته نمی‌تواند گزینه خوبی برای ارتقا ایمنی خانه شما باشد.

جمع‌بندی مبحث فواید خانه هوشمند

در این مقاله در خصوص فواید خانه هوشمند صحبت کردیم و به این موضوع اشاره داشتیم که تعداد این امتیازات چه از لحاظ مادی و چه در بیان جنبه‌های رفاهی بسیار زیاد است. شاید یکی از مهم‌ترین جنبه‌هایی که این روزها موجب افزایش درخواست اجرای خانه هوشمند شده است، افزایش ارزش مادی ملک خواهد بود. در واقع خانه‌هایی که دارای پلتفرم هوشمند هستند، به‌مراتب از خانه‌های کلاسیک گران‌تر به فروش می‌رسند. در کنار این موضوع، قابلیت‌هایی نظیر مدیریت ایمنی خانه از راه دور، افزایش میزان بهره‌وری بخصوص در مصرف انرژی و فراهم‌کردن سیستم نور، گرما و برودت مطلوب بر اساس نیاز اعضای خانواده از جمله مهم‌ترین فواید اجرای خانه‌های هوشمند در سال 2022 هستند.

منبع: جهان اسمارت

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خانه هوشمند جهان اسمارت تکیه بر تجربه و توان نیروهای مجرب فنی ، در اختیار داشتن سبدی کامل از به روز ترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و نیز ارائه محصولات و خدمات خود بر مبنای کیفیت برتر ، صرفه اقتصادی ‌، گارانتی و خدمات قوی توانسته جایگاهی شایسته به عنوان یک گروه پیشگام و پویا در میان سازندگان ساختمان های لوکس کسب نماید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به خانه هوشمند جهان اسمارت  می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • وزن
  • طول
  • اطلاعات
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه