Clicky

detail-blog
اکتبر 24, 2022

راهنمای خرید اسپیکر سقفی هوشمند

product
product
2,200,000 تومان

اسپیکر سقفی مدل FG-Q5

product
1,700,000 تومان

اسپیکر سقفی FG-885C

product
product
1,700,000 تومان

اسپیکر سقفی fg-758

product
product
product
product
product
product
product
3,750,000 تومان

اسپیکر دیواری Fg-205

product
product
22,800,000 تومان

آمپلی فایر دیواری M8

product
19,200,000 تومان

آمپلی فایر دیواری M7

product
product
product
product
product
product
2,200,000 تومان

اسپیکر سقفی مدل FG-Q5

راهنمای خرید اسپیکر سقفی هوشمند

اسپیکر سقفی هوشمند یکی از محصولات محبوب و پرفروش است که در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری مورداستفاده قرار می‌گیرد. بلندگوی سقفی هوشمند همان‌طور که از نامش مشخص است روی سقف نصب می‌شود. انواع اسپیکر سقفی هوشمند در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌گیرند و مشخصه‌ها و قابلیت‌های متفاوتی دارند. به‌طورکلی اصلی‌ترین مزیت آن‌ها امکان اتصال به شبکه بی‌سیم، بلوتوث و وایرلس خواهد بود. درصورتی‌که مایل به خرید اسپیکر سقفی هوشمند هستید باید دقت داشته باشید که این محصول به‌عنوان یک تجهیز پسیو نصب شده و برای پخش صوتی بهتر نیاز به مکمل‌هایی مانند میدرنج، آمپلی‌فایر و… دارند. قیمت اسپیکرهای سقفی نیز بر اساس برند، مشخصات فنی و ویژگی‌ها و همین‌طور توان کاری که دارند مشخص می‌گردد.

در بحث خرید این اسپیکرها، یکی از مهم‌ترین ارکان، میزان خروجی صدا و همین‌طور پرتاب صوت و امکان تفکیک صدا خواهد بود. اساساً اگر قصد شما نصب آن در یک محیط تجاری است، حتماً به سراغ مدل‌هایی بروید که توان بالاتری دارند. درحالی‌که بلندگوهای اکتیو نیاز به اتصال برق دارند، بلندگوهای پسیو انرژی خود را از تقویت‌کننده دریافت می‌کنند. به یک آمپلی‌فایر متصل می‌شوند. درهرصورت باید سیمی را به بلندگو وصل کنید، اما بسته به نوع بلندگو، باید کابل برق یا سیم‌کشی بلندگو باشد.

انواع اسپیکر سقفی

شما می‌توانید بسته ‌به فضا و نیاز خود اسپیکرهای سقفی را به اشکال مختلف نصب کنید. پیش از نصب باید تعداد موردنیاز را مشخص کنید که در این مورد لازم است از یک مشاور طراحی سیستم‌های هوشمند و صوتی کمک بگیرید.

اسپیکر سقفی هوشمند به‌طورکلی در دو مدل روکار و توکار عرضه می‌شود. از آن می‌توان در استخرها، مراکز سرگرمی و تفریحی، آموزشی و خدماتی، بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و یا حتی خانه هوشمند استفاده کرد. علاوه بر دسته‌بندی بر حسب نحوه نصب، مشخصه‌های فنی این مدل‌ها نیز از هم متفاوت است.

اسپیکر سقفی توکار

مدل‌های اسپیکر سقفی هوشمند در دسته‌بندی توکار، به شکلی درون سقف جای‌گذاری می‌شوند که فضای بیرونی را اشغال نکرده و از طرفی موجب برهم‌ریختن دیزاین و زیبایی نمی‌شوند. کیفیت صدای انواع مدل‌های توکار بالاتر است، چون به شکل جزئی‌تری، می‌توان اجزای آن‌ها را در یک محفظه جای داد. علاوه‌برآن، این بلندگوها را می‌توان در سالن‌ها، اتاق‌ها و همین‌طور لابی هتل‌ها و… نصب کرد. به طبع یکی از مهم‌ترین معایبی که این اسپیکرها دارند این است که نیاز به کنده‌کاری داشته و عموماً پروسه نصب آن‌ها کمی سخت و پیچیده است. در عوض میزان صدا و همین‌طور فراگیر بودن خروجی در اسپیکر سقفی هوشمند مدل توکار به‌مراتب بهتر است.

اسپیکر سقفی روکار

اسپیکر سقفی هوشمند روکار نیز شامل مدل‌هایی می‌شود که برای نصب و راه‌اندازی نیازی به کنده‌کاری ندارد، معمولاً ابعاد کوچک‌تری دارد و مناسب فضاهایی است که امکان نصب داخلی و توکار در آن وجود ندارد. البته این اسپیکرها در مدل‌های چندوجهی نیز عرضه می‌شوند. درصورتی‌که آن‌ها را تحت برندهای معتبر تهیه کنید، مشکلی در پخش صوت باکیفیت بالا نخواهند داشت. سیم‌کشی و کابل‌کشی بلندگوهای هوشمند روکار از داخل سقف عبور نکرده و نیازی به تجهیزات زیادی نیز نخواهد داشت.

امکانات اسپیکر سقفی هوشمند

توان‌های خروجی متنوع

این دستگاه‌ها در توان‌های مختلف بر حسب وات عرضه می‌شوند. بسته به متراژ ساختمان شما می‌توانید به‌راحتی با یک مشاوره دقیق و دریافت راهنمایی از فروشنده، آن‌ها را تهیه کنید. توان خروجی نشان‌دهنده میزان دریافت ولتاژ و همین‌طور نرخ پخش صوت خواهد بود. بالارفتن این عدد به معنای ارتقا کیفیت این دستگاه است.

امکان انتخاب بلندگو در سایزهای مختلف

بلندگوهای سقفی هوشمند بلوتوث در سایزهای مختلف تولید می‌شوند. هرچه سایز بلندگو بزرگ‌تر باشد، میدرنج قوی‌تر و البته تونالیته صدای پخش به‌مراتب بهتر خواهد بود. سایزبندی نیز بر حسب توکار و روکار مشخص می‌گردد.

قابلیت اتصال تیوتر، ووفر و تجهیزات جانبی

می‌توانید به‌راحتی به این اسپیکرها تجهیزاتی مانند تیوتر و ووفر اضافه کنید. بخصوص اگر هدف شما صرفاً پخش صدا نیست و می‌خواهید بیس و همین‌طور کیک‌های موزیک و یا صوت نیز به‌خوبی شنیده شود. انواع اسپیکر سقفی هوشمند به دلیل ارتقا و توسعه‌پذیری در حال حاضر مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

قابلیت پیجینگ و اتصال به میکروفون

اگر نیاز به یک بلندگوی محیطی دارید، در حال حاضر این اسپیکرها می‌توانند چنین نقشی را نیز ایفا کنند. البته درصورتی‌که ورودی آن در دسترس باشد.در بیمارستان‌ها، مراکز خدماتی و… امکان اتصال میکروفون و خروجی صوتی زنده نیز به این دستگاه‌ها وجود دارد. قابلیت پیجینگ در بسیاری از نسل‌ها دیده می‌شود که بسیار کاربردی بوده و می‌تواند هزینه‌های یک مجموعه را نیز کاهش دهد.

امکان مدیریت با شبکه بی‌سیم و کابلی

قابلیت کلیدی و مهم دیگری که در انواع اسپیکر سقفی هوشمند این روزها توجه‌ها را به خود جلب کرده است سهولت دسترسی خواهد بود. شما می‌توانید آن‌ها را با شبکه بی‌سیم وای‌فای، بلوتوث، کابل و … کنترل کنید.

سیستم صوتی سقفی بلوتوثی

مدل‌های اسپیکر سقفی بلوتوثی نیز از جمله پرفروش‌ترین گزینه‌های موجود در بازار هستند که سهولت دسترسی و همین‌طور کنترل آسان در آن‌ها از جمله مهم‌ترین مزایایی است که سبب می‌شود تبدیل به یک انتخاب ثابت در بازار شوند. اسپیکرهای سقفی بلوتوث البته گاه با تجهیزات اضافه نیز عرضه می‌شوند.

از جمله مهم‌ترین مزیت‌هایی است که این محصول را در بازار تبدیل به یک انتخاب روتین کرده است. از طرفی پروتکل ارتباطی بلوتوث در حال حاضر نسبت به AUX  و یا موارد مشابه سرعت و کیفیت به‌مراتب بهتری دارد و دسترسی به آن نیز آسان است. می‌توان پروتکل پخش اسپیکر سقفی هوشمند مدل بلوتوثی را نیز ایمن‌تر کرد.

برای دریافت مشاوره با شماره های زیر تماس بگیرید

بهترین اسپیکر سقفی

بلندگوهای داخل سقفی یا داخل دیواری در داخل دیوار یا سقف نصب می‌شوند. برای نصب آن‌ها، باید سوراخ‌هایی را در دیوار خود کنید و کابل‌ها را به بلندگوها وارد کنید. اگر می‌خواهید به سیستم بلندگوی متصل به خانه‌تان وصل شوید، می‌توانید به سراغ مدل‌های هوشمند بروید. عموماً کیفیت این محصولات بر حسب مشخصه‌های فنی و برند تولیدکننده سنجیده می‌شود.

پیشنهاد ما این است که همواره در بحث خرید اسپیکر سقفی هوشمند به سراغ برندهای معتبر بروید. این موضوع به چند دلیل حائز اهمیت است.

شرکت‌های معتبر از پروتکل‌ها و پلتفرم‌های جهانی و معتبر خانه و یا محل کار هوشمند پشتیبانی می‌کنند.

گارانتی و خدمات پس از فروش برندهای معتبر قابل‌اعتماد است.

بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و توسعه‌پذیری مدل‌های معتبر به‌مراتب بهتر است.

این اسپیکرها برای اهداف مختلفی استفاده می‌شوند. معمولاً از بلندگوهای داخل سقفی می‌توان برای ایجاد یک سیستم صدای فراگیر در یک اتاق استفاده کرد، قراردادن بلندگوها روی دیوار جلو، دیوار پشت و سقف سینمای خانگی رایج است و عموماً از نظر زیبایی‌شناسی بسیار زیباتر از بلندگوهای خارجی هستند.

نصب اسپیکر سقفی

اجرا و عملیات نصب انواع اسپیکر سقفی بسته به نوع آن متفاوت است. این تا حد زیادی بستگی به نوع ساختمان و محل نصب نیز خواهد داشت. اساساً عملیات نصب این بلندگوها در چند مرحله انجام خواهد شد:

1- مشخص‌کردن محل نصب و انجام پروسه کنده‌کاری و یا برش روی آن

2- نصب و تعبیه اسپیکرها در فواصل معین بر حسب توان کاری و نوع آن‌ها و همین‌طور بر اساس نیاز کارفرما

3- تنظیم اتصالات کابلی و بی‌سیم رابط‌ها و همین‌طور مدیریت فاصله‌ها

4- تست و بررسی کلی

پس از انجام تست روی اسپیکرهای سقفی هوشمند، مهم‌ترین مرحله، کنترل صدا در حالت شلوغی و ساکت خواهد بود. درصورتی‌که بلندگو از نظر توان کاری و میزان فراگیر شدن صدا مشکلی داشته باشد، می‌توان از تقویت‌کننده، تعداد بیشتری بلندگو و یا میدرنج ها و تیوترها استفاده کرد.

نصب اسپیکرهای توکار

برای نصب اسپیکرهای سقفی توکار لازم است که عملیات کنده‌کاری و یا برش در سقف و سقف کاذب انجام شود. در نهایت اسپیکر در محل مناسب نصب شده و در نهایت سیم‌ها و اتصالات آن نیز از داخل دیواره‌ها و یا سقف عبور داده می‌شوند. فراتر از این موضوع، نصب این نوع اسپیکرها اگرچه زمان می‌گیرد؛ اما به جهت امکان نصب تجهیزات جانبی و اضافه، امکان مانور بیشتری برای شما ایجاد می‌کند.

نصب اسپیکرهای روکار

نصب اسپیکرهای روکار در کم‌ترین زمان ممکن و صرفاً با اتصال به‌وسیله پانچ و یا موارد مشابه انجام می‌شود. مزیت این روش نصب این است که هیچ تغییری در دکوراسیون ایجاد نشده و علاوه‌برآن، عملیات نصب در کم‌ترین زمان ممکن قابل انجام است. البته این نوع نصب معمولاً مشکلات خاص خود را دارد. معمولاً شما در استفاده از تجهیزات اضافه و یا قدرتمند دچار مشکل خواهید شد.

قیمت انواع بلندگوی سقفی در ایران

درصورتی‌که مایل به خرید اسپیکر سقفی هوشمند در بازار ایران هستید، بهتر است نخست در مورد روش قیمت‌گذاری آن بدانید. همیشه برندهای ناشناخته و No Name ارزان‌تر هستند. اسپیکرهای توسعه‌پذیر با قابلیت ارتقا گزینه‌ای مناسب خواهند بود؛ اما معمولاً قیمتشان بالاست.

قیمت اسپیکر سقفی هوشمند نیز عاملی بر تعیین کیفیت این محصول خواهد بود. هرچه توان و همین‌طور ولتاژ این اسپیکرها بالاتر باشد، صدای بیشتری پخش می‌کنند و گران‌تر خواهند بود. مدل‌های هوشمند امکان اتصال به سناریوها را دارند. در خانه‌ها و ساختمان‌های مسکونی قابل‌استفاده هستند.

شرکت‌های معتبر به طبع رنج قیمتی بالاتری را برای این کالاها در نظر می‌گیرند و علاوه‌برآن، باتوجه‌به این که برای محصولات خود گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می‌دهند، به طبع ممکن است قیمت نهایی سرویسی که در اختیار مشتری قرار می‌دهند کمی گران‌تر باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خانه هوشمند جهان اسمارت تکیه بر تجربه و توان نیروهای مجرب فنی ، در اختیار داشتن سبدی کامل از به روز ترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و نیز ارائه محصولات و خدمات خود بر مبنای کیفیت برتر ، صرفه اقتصادی ‌، گارانتی و خدمات قوی توانسته جایگاهی شایسته به عنوان یک گروه پیشگام و پویا در میان سازندگان ساختمان های لوکس کسب نماید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به خانه هوشمند جهان اسمارت  می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • وزن
  • طول
  • اطلاعات
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه