Clicky

detail-blog
آگوست 22, 2021

چرا باید به روشنایی هوشمند روی بیاوریم

چرا باید به روشنایی هوشمند روی بیاوریم ؟ [ویدیو + بررسی دقیق]

چرا باید به سیستم روشنایی هوشمند روی بیاوریم

آیا تا حال دلتون خواسته که روشنایی خونه را با گوشی کنترل کنین ؟ بلند شدن و خاموش کردن لامپ از نظر فیزیکی مطمئناً قابل انجام است ، اما اگه در زمستان که هوا زود تاریک میشه سعی کنین خونه در مسیر آمدن به سمت خانه از محل کار چراغ هاش رو روشن کنین ، ممکن نیست . فناوری در همه زمینه ها در حال گسترش است و در نهایت ، چراغ ها هم از چنین پیشرفت هایی سود میبرن .لامپ های هوشمند ، لامپ های LED با عمر طولانی هستن که میشه آنها را از راه دور از طریق کنترل صدا یا فناوری هوشمند کنترل و سفارشی سازی کرد. سیستم روشنایی اغلب به الکسا ، دستیار Google یا هر دستیار خانه هوشمند دیگه ای متصل میشه و شما میتونین کارهایی فراتر از تنظیم نورپردازی انجام بدید مخصوصاً اگر می خواهید چراغ ها را در شب کم کنید یا در حالی که مشغول فیلم هستید ، آنها را کاملاً خاموش کنین و اگه لامپ های LED رنگی دارین ، میتونین رنگ نور را هم تنظیم کنین . کافی است چند ضربه بدون دردسر روی گوشی خودتون بزنین .

روشنایی هوشمند چگونه کار می کند ؟

روشنایی هوشمند چگونه کار می کند؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده که چطوری میتونین موقع خروج یا ورود به اتاق چراغ ها را روشن یا خاموش کنین . در موقع هوشمند سازی خانه و نصب چراغ ها شما چند گزینه دارین . بعضی از لامپ های هوشمند فقط از طریق اپلیکیشن مخصوص که دانلود میکنین قابل مدیریت و کنترل هستن . بقیه لامپ های هوشمند همراه با بلندگوهای هوشمند مجهز به صدا مانند Echo ، Google Home و HomePod کار میکنن . چیزی که باید در نظر بگیین اینه که حتماً دستورالعمل های همراه لامپ های هوشمند را به طور کامل بخونید . در آنجا میتونین اطلاعات مربوط به نحوه دانلود برنامه و نحوه تنظیم لامپ ها با بلندگوی هوشمند را پیدا میکنین . خبر خوب اینه که میتونین از لامپ های هوشمند به روش قدیمی با استفاده از یک سوئیچ سنتی هم استفاده کنین . اما به خاطر داشته باشید که اگه سوئیچ چراغ فیزیکی روی حالت خاموش باشه ، لامپ خاموش میشه و نمیتونین با صدا یا اپلیکیشن آن را روشن کنین . سوئیچ باید در وضعیت “روشن” باشد تا اپلیکیشن و دستیار صوتی بتونن تغییرات را روی لامپ هوشمند اعمال کنن .

ماندگاری روشنایی هوشمند چه مدت است ؟

از آنجا که همه لامپ های هوشمند LED هستن ، میشه انتظار داشت که عمر این لامپ ها بسیار بیشتر از لامپ های رشته ای قدیمی باشه . و از آنجا که لامپ های 90LED درصد کارآمدتر از لامپ های رشته ای هستن ، حتی ممکن است با وجود لامپ های هوشمند کافی در محل ، هزینه قبض انرژی خودتون را کاهش بدید .

آیا سیستم روشنایی هوشمند ارزش هزینه کردن را دارد ؟

به نظر میرسه ارتقا به لامپ های هوشمند ممکن است هزینه اولیه بالایی داشته باشه ، در حالی که این طور نیست . شما میتونین یک لامپ LED بلوتوث هوشمند با قیمت 18 دلار خریداری کنین یا برای کل چراغ های یک خانه بیشتر از 200 دلار هزینه کنین . قبل از اینکه پول زیادی برای لامپ های هوشمند پس انداز کنین ، نیازهای خودتون را در نظر بگیرید. می خواهید با چند لامپ هوشمند شروع کنین ؟ آیا می خواهید کل حانه را به این وسیله مجهز کنین ؟ یا ترجیح میدید از یک یا دو لامپ کوچک شروع کنین ؟  بسیاری از شرکت ها کیت شروع کننده روشنایی هوشمند شامل لامپ ، سوئیچ ، هاب و سایر لوازم جانبی لازم برای راه اندازی را ارائه کردن که با خرید این بسته ، میتونید هزینه کمتری داشته باشین و مقداری از پول خودتون را پس انداز کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که از آنجا که همه لامپهای خانه هوشمند LED هستن ، باید متوجه تغییر در هزینه کلی قبض برق خود در طول زمان بشید . لامپ های LED میتونن در مدت 10 سال تا 1000 دلار در هزینه شما صرفه جویی کنن .

آیا لامپ هوشمند در رنگ های مختلف عرضه شده ؟

آیا به دنبال اضافه کردن رنگ به فضای خونه هستین ؟ لامپ های هوشمند میتونن در این کار به شما کمک کنن . می توانید لامپ ها را روی رنگ خاصی تنظیم کنید تا صبح با آن بیدار بشید یا با آن شب بخوابید و با الکسا ، سیری و دستیار Google هم سازگار است. لامپ های رنگی خانه های هوشمند همچنین به شما اجازه میدن تا مقدار رنگ را بر اساس روحیه خودتون یا رویدادی مانند جشن تولد تغییر بدید .

رنگ های مختلف روشنایی هوشمند

7 دلیل انتخاب روشنایی هوشمند

چراغ ها را از راه دور روشن یا خاموش کنید . امروزه میتونین برای خاموش و روشن کردن چراغ ها از تلفن هوشمند یا تبلت خود استفاده کنین و هر جا که بخواهید در کنار شما هستن . شما فقط از یک برنامه برای روشن یا خاموش کردن چراغ ها  استفاده میکنین . در بعضی موارد ، حتی میتونین از فعال سازی صوتی برای چراغ های اتاق خواب استفاده کنین . حتی بعضی از چراغ ها هستن که میتونن با استفاده از GPS تلفن هوشمند شما به طور خودکار روشن یا خاموش شوند و این کار را بر اساس موقعیتی که شما در آن هستین انجام میدن .

برنامه ریزی . با اتوماسیون روشنایی خانه ، تعیین یک برنامه برنامه ریزی برای چراغ ها یک کار ساده است. میتونین هر چراغ (یا گروهی از چراغ ها) را برای روشن یا خاموش شدن در زمان های مشخص برنامه ریزی کنین . حتی میتونین آنها را طوری تنظیم کنید که در مواقع تصادفی روشن یا خاموش بشن تا سارقان خانه شما فکر نکنند هیچکس خونه نیست.

تشخیص حرکت . در برخی موارد ، وقتی که سنسور حرکتی را تشخیص میده ، میشه چراغ ها را فعال کرد . این کار برای امنیت در خارج از خانه خیلی مفید است ، چون هر کسی مینه های شب در اطراف خونه شما باشه مشخص میکنه . حتی وقتی فرزندان شما شبانه بیرون میرن یا در خواب حال راه رفتن هستن را میتونه به شما هشدار بده . سنسور نه تنها میتونه چراغ را برای کودکان شما روشن کنه ، بلکه میتونه در اتاق شما هم چراغی را روشن کنه تا در صورتی که افراد در حال قدم زدن در خانه هستند به شما اطلاع داده بشه .

چراغ ها به عنوان اطلاع رسانی . چراغ های شما همچنین میتونن به عنوان سیگنال برای رویدادهای دیگه عمل کنن . به عنوان مثال ، اگر در خانه با موسیقی بلند مهمانی دارین ، این امکان وجود داره که صدای زنگ خانه یا کسی که در را می زند را نشنوید. اما با نورپردازی هوشمند ، به صورت بصری به شما اطلاع رسانی میشه که در خارج از منزل شخصی پشت درب خانه منتظر است .

ذخیره انرژی . شما میتونین به مقدار زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی کنین ، به ویژه وقتی که از چراغ های LED با دیمر استفاده میکنین . گاهی اوقات شما نیازی به روشنایی کامل یک لامپ ندارین ، و دیمر میتونه مصرف انرژی را برای کمتر شدن مبلغ قبض برق شما کاهش بده . علاوه بر این ، میتونین چراغ هایی را که در حال حاضر از آنها استفاده نمیکنین را هم خاموش کنین . بنابراین در این حالت چراغ ها میتونن به صورت خودکار خودشون را خاموش کنن .

خواب بهتر . لامپ های هوشمند حتی میتونن به خواب بهتر کمک کنن .چراغ C Sleep چندین طیف رنگی را منتشر میکنه که برای تنظیم تولید ملاتونین طبیعی در بدن طراحی شده . تنظیمات نور آن به سرکوب سطح ملاتونین شما در طول روز و افزایش ملاتونین با نزدیک شدن به زمان خواب کمک میکنه . Lighting Science لامپ دیگه ای است که نور آرام بخشی را منتشر میکنه که ریتم طبیعی شبانه روزی شما را مختل نمیکنه .

پخش موسیقی .  تصور کنید که همه جا سیم بلندگو ندارین ، اما همچنان میتونین آهنگ های خودتون را در هر اتاقی از خانه بشنوید. لامپ های هوشمند با بلندگوهای داخلی میتونن این امر را محقق کنن . به عنوان مثال ، Playbulb Color دارای چراغ هایی است که برای مطابقت با حالتی که موسیقی از بلندگوهای آن پخش میشه  ، حالت نور و رنگ ها را تغییر میده دقیقا مثل یک مهمانی در لامپ است .

بهترین لامپ و چراغ هوشمند موجود در بازار

روشنایی هوشمند جهان اسمارت

Philips Hue Connected Bulb

به گفته فیلیپس ، Hue برای ساده سازی زندگی شما است. به شما این امکان را میده که تمام چراغ های خونه خودتون را کنترل کنین . به وسیله این چراغ حتی وقتی خونه نیستین طوری به نظر میرسه که خونه خالی نیست . همچنین میتونه شما را از خواب بیدار کنه .

چراغ و لامپ هوشمند جهان اسمارت

TCP Connected

TCP از خودش به عنوان یک گزینه مقرون به صرفه برای روشنایی هوشمند یاد میکنه. با دانلود برنامه آنها میتونین جلوه های روشنایی از پیش تعیین شده ایجاد کنین . همچنین میشه سطح روشنایی را برای ساعات مختلف روز سفارشی سازی کرد .

روشنایی هوشمند

Cree Bulb

کری طیف وسیعی از لامپ ها را تولید میکنه  ، از جمله لامپ های استاندارد نوع A ، لامپ های بازتابنده و لامپ های تخصصی . این لامپ ها با انواع سیستم عامل ها مانند SmartThings ، Wemo ، Zigbee و Wink کار میکنه .

روشنایی هوشمند جهان اسمارت

GE Link

لامپهای GE Link از طریق هاب به برنامه Wink متصل میشن . آنها را میشه از هر کجا کنترل کرد و با بقیه محصولات خانه هوشمند همگام سازی کرد . میتونین برای روشن شدن چراغ ها در قسمت های مختلف خانه و هر ساعتی از روز برنامه ریزی کنین .

روشنایی هوشمند شرکت جهان اسمارت

LIFX Bulbs

لامپ های LIFX را میشه به سیستم های مختلف مثل Nest ، Amazon Echo یا SmartThings متصل کرد . این شرکت خانه هوشمند به خودش افتخار میکنه که به شما این امکان را میده که به طیف گسترده ای از رنگ ها دسترسی داشته باشین .

نتیجه گیری ...

در آخر به این میرسیم که چرا مردم به روشنایی هوشمند علاقه من هستن ؟ اتوماسیون منزل روندی رو به رشد است. این روزها مردم به صورت شبانه روزی به اینترنت متصل هستن . فناوری روشنایی هوشمند به آنها این امکان را میده که چراغ های خود را از هر کجا کنترل کنن و میشه تمام چراغ ها خونه را در یک سیستم متمرکز کرد و بعد افراد میتونن چراغ ها را از طریق تبلت یا تلفن هوشمند خودشون کنترل کنن. برخی از سیستم ها به کاربران اجازه میدن هر زمان که مایل باشن رنگ نورها را تنظیم کنن . بعضی دیگه به کاربران اجازه میدن چراغ ها را بر اساس یک برنامه تنظیم کنن . برخی از سیستم ها به محض رسیدن به خانه چراغ ها را روشن میکنن که برای این کار از GPS تلفن هوشمند استفاده میشه . کاربران می توانند این سیستم ها را از هر نقطه در خانه یا هر نقطه از جهان کنترل کنند که تمامی این موارد باعث میشه بیشتر افراد به سمت این سبک از روشنایی روی بیارن . 

نظرات کاربران

  • من هم از این چراغ های هوشمند در اتاقم دارم و یکی از ویژگی هایی جالبی که داره اینه که میتونم مشخص کنم نور آن چه رنگی باشه و برای تغییر رنگ کافی است برنامه را روی گوشیم باز کنم و به راحتی رنگ نور را عوض کنم که خیلی هم سرگرم کننده است و به همه کسایی که مثل من عاشق تکنولوژی هستن پیشنهاد میکنم این چراغ را بخرن .

    • ممنون از ثبت نظرتون

    دیدگاهی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    خانه هوشمند جهان اسمارت تکیه بر تجربه و توان نیروهای مجرب فنی ، در اختیار داشتن سبدی کامل از به روز ترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و نیز ارائه محصولات و خدمات خود بر مبنای کیفیت برتر ، صرفه اقتصادی ‌، گارانتی و خدمات قوی توانسته جایگاهی شایسته به عنوان یک گروه پیشگام و پویا در میان سازندگان ساختمان های لوکس کسب نماید.

    کلیه حقوق این سایت متعلق به خانه هوشمند جهان اسمارت  می باشد

    بستن

    کالاها

    دسته بندی ها

    • ورود با پیامک
    • ورود با رمز
    Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
    • تصویر
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • موجودی
    • وزن
    • طول
    • اطلاعات
    Click outside to hide the comparison bar
    مقایسه