Clicky

detail-blog
سپتامبر 26, 2022

انواع سناریوهای خانه هوشمند

سناریوهای خانه هوشمند در واقع به شما کمک می‌کنند که یک سری ‌کارها را به‌صورت پلن‌های برنامه‌ریزی‌شده انجام دهید. این کار با استفاده از انواع دستگاه‌ها، دستیارها و هاب هوشمند انجام می‌شود و بسته به این که خانه شما در چه شرایطی قرار دارد قابل‌استفاده خواهد بود. درصورتی‌که به‌تازگی نسبت به خرید تجهیزات خانه هوشمند اقدام کرده‌اید و در اینترنت در حال گشت‌وگذار هستید، ممکن است با عبارت سناریوهای خانه هوشمند مواجه شده باشید. در جهان اسمارت بر همین مبنا و پرسش‌های مکرر، ترجیح دادیم که در این مورد توضیحاتی را ارائه کنیم و در مورد تمام سناریوهای اسمارت هوم صحبت کنیم.اگر در مورد هوشمندسازی سوالی دارید به مقاله هوشمندسازی ساختمان مراجعه نمایید.

سناریوی خانه هوشمند چیست؟ چگونه فعال می‌شود؟

سناریوی خانه هوشمند چیست؟ چگونه فعال می‌شود؟

امروزه سناریو های خانه هوشمند، در واقع پلن‌های برنامه‌ریزی هستند که بسته به شرایط فعال می‌شوند. این دکمه‌ها معمولاً روی تاچ پنل هوشمند قرار می‌گیرند و بر مبنای برنامه‌ریزی هوش مصنوعی، خانه را بر حسب نیاز شما مدیریت می‌کنند. آن‌ها می‌توانند سیستم‌های گرمایش را روشن و خاموش، فعال و غیرفعال، دما را بهینه‌سازی و یا حتی قفل و … را فعال کنند.

سناریو بر اساس موقعیت زمانی و مکانی

اولین و اصلی‌ترین فاکتوری که تعیین می‌کند شما باید از چه سناریویی استفاده کنید، بر حسب موقعیت مکانی و زمانی خواهد بود. یعنی می‌توانید تعیین کنید، در شرایطی که خانه خالی از سکنه است، سیستم هوشمند باید چگونه رفتار کند. در واقع ما انواع سناریوهای خانه هوشمند را یک پلتفرم برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده و پیش‌بینی‌شده می‌دانیم.

سناریوی کسی در خانه است

در این حالت وقتی از خانه خارج می‌شوید، می‌توانید طوری برنامه‌ریزی کنید که وقتی یک سارق از پشت پنجره‌ها، همه چیز را چک می‌کند، فکر کند کسی در خانه است. منظور روشن‌کردن تعدادی از لامپ‌ها، کنار کشیدن و بستن پرده‌ها است. در این حالت خانه شما زنده و وضعیت پویا به خود می‌گیرد. علاوه‌برآن تجهیزات کنترلی که طراحی شده و توسط شما تعبیه گردیده است؛ چراغ را خاموش می‌کند، آب را قطع می‌کند، کنترل آب‌وهوا را در حالت صرفه‌جویی در انرژی منتقل می‌کند و زنگ هشدار را روشن می‌کند.

این سیستم مثل تمامی سناریوهای خانه هوشمند قابل سفارشی‌سازی خواهد بود.

سناریوی حالت خواب و بیداری

شما هم دوست دارید وقتی از خواب بیدار می‌شوید همه چیز آماده باشد؟ حوصله ندارید از جای خود برخاسته و آب‌گرم‌کن را روشن  کنید؟ زمانی که حالت بیداری را فعال کنید همه چیز بر اساس نیازتان برنامه‌ریزی می‌شود، پرده کنار کشیده شده، لامپ‌ها روشن و یا در صورت نیاز مایکروویو به برق متصل می‌شود. حالا روی دیگر این پلتفرم و پلن برنامه‌ریزی، امکان روشن‌کردن حالت خواب خواهد بود. مثلاً اگر از تشک‌ها و تخت‌های هوشمند استفاده می‌کنید، به طبع می‌توان آن را سفارشی‌سازی کرد. اگر عادت دارید در نور کم بخوابید، این کار انجام می‌گردد.

هنگامی که دکمه “حالت خواب” را روی صفحه لمسی فشار می‌دهید، Smart-Home درهای ورودی خانه شما را می‌بندد، امنیت محیطی را روشن می‌کند، لوازم الکتریکی را خاموش می‌کند، سیستم روشنایی را در حالت شب فعال‌سازی می‌کند. در واقع همه چیز از طریق سناریوی خواب راحت خانه هوشمند، برای تجربه شبی شگفت‌انگیز آماده است.

سناریوی هوشمند مهمانی و پارتی

سناریوی “پارتی” با موسیقی جذاب و نور پس‌زمینه که از طریق لامپ‌های هوشمند روشن و فعال می‌شود، نه‌تنها شما، بلکه مهمانان شما را نیز خوشحال می‌کند که این شب را برای همیشه به‌خاطر خواهند داشت. این سیستم نیز بر اساس تجهیزات شما تکلیف می‌شود. مثلاً اگر از لامپ‌های هوشمند استفاده کنید، همه چیز مدیریت شده خواهد بود. همه این سناریوها برنامه‌ریزی می‌کنند که شما زندگی جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتری داشته باشید. از انجام کارهای روتین و تکراری پرهیز کنید.

سناریوی سفر

در نهایت سناریوی سفر هم در شرایطی است که شما از خانه دور خواهید شد، شیلدهای محافظ ایمنی در سخت‌ترین حالت فعال می‌شوند، گاز و برق در صورت نیاز قطع و درب‌ها قفل می‌شوند، همین‌طور دزدگیر، سیستم‌های تشخیص دود و نشتی نیز به حالت آماده‌به‌کار می‌روند.  دمای یخچال شما در حالت کم‌تر و دمای خانه نیز به کم‌ترین میزان موردنیاز درصورتی‌که زمستان است و یا در تابستان، به معمول‌ترین حالت می‌رسد که در پس غیرفعال‌شدن بخاری، سیستم برودت و… توسط ترموستات هوشمند خواهد بود.

  • فعال‌کردن سیستم ایمنی
  • خاموش‌شدن سیستم گرمایش و سرمایش
  • فعال‌کردن قفل دیجیتال و سیستم ایمنی
  • بستن مسیرهای ورودی آب و گاز

از جمله مهم‌ترین ارکان آن است. دوربین‌های مداربسته نیز در این حالت، روی شبکه وای‌فای قابل‌پیگیری هستند.

سناریوی هوشمند بر حسب گروه سنی

رده سنی یکی دیگر از روش‌های سفارشی‌سازی انواع سناریوهای خانه هوشمند است و به‌طورکلی در چند دسته‌بندی تقسیم می‌شوند.

سناریوی خانه هوشمند فرد بالغ

این سناریو مناسب افراد مجرد و متأهلی است که شرایط زندگی معمول دارند. در زمینه بهبود بهداشت و روان و همین‌طور آرامش به آن‌ها کمک می‌کند. برای افراد مجرد، انجام کارهای خانه سخت و آزاردهنده است؛ در نتیجه سناریوهای خانه هوشمند می‌تواند به آن‌ها کمک کند.

سناریوی خانه هوشمند میان‌سال

این سناریو مناسب افراد بین 40 تا 50 سال است، در واقع آن‌ها به میانه عمر رسیده‌اند و معمولاً با کمبود انرژی و خستگی‌های همیشگی مواجه هستند؛ سناریوهای خانه هوشمند میان‌سال به آن‌ها کمک می‌کند که علاوه بر بهبود وضعیت زندگی، بتوانند از وقت خود بهینه استفاده کنند.

سناریوی خانه هوشمند بالای 60 سال

این سناریو نیز مناسب افراد بالای 60 و ۷۰ساله است که احتمالاً با مشکلات شنوایی، جسمانی، روحی و یا اختلال در سیستم کارکرد بدن مواجه هستند. آن‌ها نیاز به نظافت و شستشو و یا انجام فعالیت‌های اولیه مانند تهیه غذا و… دارند. از طرفی باید از راه دور زیر نظر گرفته شوند؛ این کار با استفاده از همان سیستم ایمنی انجام می‌شود.

در نهایت

سناریوهای خانه هوشمند در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند و به‌جرئت یکی از مهم‌ترین آن‌ها شروع یک روز عالی است. این سناریو با نام بیدارشدن هم در دنیا شناخته می‌شود. پس از آن قطع به‌یقین یک‌خانه هوشمند می‌تواند تأثیرات مثبت بیشتری روی سبک زندگی فرد داشته باشد و حتی به دیگر اعضای خانواده، کودکان و افراد مسن که نیاز به مراقبت بیشتری دارند هم کمک خواهد کرد. شما با تهیه یک تاچ پنل هوشمند می‌توانید تا حد زیادی به این خواسته‌ها برسید و بتوانید اوضاع را با استفاده از پلتفرم خانه هوشمند خود، کاملاً تحت کنترل بگیرید. این یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های یک خانه هوشمند به‌حساب می‌آید.

منبع: جهان اسمارت

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خانه هوشمند جهان اسمارت تکیه بر تجربه و توان نیروهای مجرب فنی ، در اختیار داشتن سبدی کامل از به روز ترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و نیز ارائه محصولات و خدمات خود بر مبنای کیفیت برتر ، صرفه اقتصادی ‌، گارانتی و خدمات قوی توانسته جایگاهی شایسته به عنوان یک گروه پیشگام و پویا در میان سازندگان ساختمان های لوکس کسب نماید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به خانه هوشمند جهان اسمارت  می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • وزن
  • طول
  • اطلاعات
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه