Clicky

detail-blog
سپتامبر 28, 2021

درامد هوشمند سازی ساختمان

درآمد هوشمند سازی ساختمان [معرفی شغل + دستمزد]

با پیشرفت تکنولوژی بیشتر ساختمان هایی که در اکثر شهر های بزرگ از جمله تهران ، مشهد ، اصفهان و دیگر شهر ها در حال ساخته شدن هستند به وسایل و تجهیزات هوشمند مجهز می شوند . شاید تصور کنید که فقط ساختمان های مسکونی و خانه ها به این فناوری مجهز می شوند که باید بگویم امروزه ساختمان های متنوعی از جمله هتل ها ، بیمارستان ها و پارکینگ ها طبقاتی هم دارای محصولات خانه هوشمند شده اند اما نکته ای که در اینجا می خواهیم به آن بپردازیم این است که بازار کار هوشمند سازی ساختمان چگونه است و درآمد این کار چه قدر است . 

خانه هوشمند چیست؟

قبل از هر چیز به این بپردازیم که  تعریف خانه هوشمند چیست ؟ به خانه ای هوشمند گفته می شود که تمامی وسایل آن به یکدیگر متصل شده باشند و افراد خانه می توانند از طریق تلفن همراه یا تبلت عملکرد هر کدام از وسایل را کنترل کنند و حتی زمانی که در محیط خانه حضور ندارند نیز قابلیت مدیریت خانه را دارند . به طور مثال زمانی افراد خانه به مسافرت رفته اند می توانند از طریق دوربین هوشمند فضای بیرون را تحت نظر داشته باشند و از خاموش بودن چراغ ها و بسته بودن پنجره ها اطمینان حاصل کنند .

درآمد هوشمند سازی در کشورهای مختلف

شغل

درآمد

کشور

مهندس اتوماسیون خانگی

£46,845 (سالانه)

انگلیس

کارشناس اتوماسیون خانگی

$37K – $60K (سالانه)

آمریکا

تکنسین اتوماسیون خانگی CONTROL4

$20 – $40  (هر ساعت)

کانادا

مهندس اتوماسیون

€37K – €50K (سالانه)

فرانسه

برنامه نویس KNX

CHF 80K – CHF 90K (سالانه)

سوئیس

 

روند دستمزد برای اتوماسیون خانگی در بریتانیا

معرفی شغل هوشمند سازی ساختمان

با توجه به این که هر روزه شاهد پیشرفت تکنولوژی هستیم می توان ورود فناوری های جدید را در محیط خانه انتظار داشت و طی چند سال گذشته از خانه های هوشمند استقبال زیادی شده است ولی نمی توان انجام این کار را به هر کسی سپرد زیرا برای پیاده سازی آن یک فرد تخصص و که دانش زیادی دارد احتیاج دارید . به طور کلی فردی که قرار است این کار را انجام دهد باید در زمینه های برق کشی ساختمان، نصب سیستم های امنیتی و رفاهی، سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر و پروتل ها تخصص داشته باشد.

مهارت های مورد نیاز برای هوشمند سازی ساختمان

همانطور که گفته شد هوشمند سازی یک کار تخصصی است و نیازمند دانش و مهارت بالایی در زمینه های مختلف مانند برق، الکترونیک، مکانیک، عمران، معماری، سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر است و فردی که تصمیم دارد وارد این حرفه شود برای راه اندازی تجهیزات برقی و برنامه نویسی کنترلرها باید در زمینه برق و سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر اطلاعات لازم را داشته باشد در لیست زیر سایر مهارت های لازم آورده شده است.

  آشنایی با پروتکل های استاندارد هوشمند سازی مانند Zwave,can-bus,S-bus,KNX، plc

  مدیریت و یکپارچه سازی خانه هوشمند

  تسلط به امور سیم کشی و برقکاری ساختمان

  آشنایی با نرم افزار ETS

  آشنایی با روش های هوشمند سازی ساختمان

  آشنایی با کنترل خانه از راه دور از طریق تلفن همراه

بازار کار هوشمند سازی خانه و ساختمان

بیشتر مردم تمایل دارند که در هنگام ورود به خانه از استرس و نگرانی های کار رها شئند و به آرامش و راحتی برسند که با وجود خانه های هوشمند این امر به راحتی محقق شده است . زمانی که شما وارد یک خانه هوشمند می شوید کنترل همه چیز از جمله ترموستات ، پرده ها و حتی سیستم روشنایی از طریق گوشی همراه امکان پذیر است و به این ترتیب شما می توانید به راحتی کار های خود را انجام دهید و میزان استفاده از وسایل خانه را هم کنترل کنید و در نتیجه در هزینه انرژی هم صرفه جویی کنید . بر اساس موارد گفته شده می توان حدس زد که بیشتر افراد در زمان خرید خانه یکی از ملاک های خود را هوشمند بودن آن عنوان کنند یا حتی افرادی که در خانه های از پیش ساخته شده یا قدیمی ساکن هستند تصمیم به هوشمند کردن آن می گیرند و پیش بینی شده است که تقاضا برای این سبک از خانه ها در آینده بیشتر هم می شود و با وجود کمبودن نیروی متخصص می توان گفت که بازار کار هوشمند سازی از رونق زیادی برخوردار است و سازندگان ساختمان ها حاظر هستند میلیارد ها تومان خرج کنند تا یک ساختمان اسمارت داشته باشند و ارزش ملک خود را بالا ببرند.

چگونه وارد بازار کار هوشمند سازی ساختمان شویم؟

برای این که شما بتوانید به بازار کار هوشمند سازی وارد شوید باید دانش کافی درباره سیم کشی ساختمان ، نصب دوربین های مداربسته ، نصب دزدگیرها و برنامه نویسی و سخت افزار کامپیوتر را داشته باشید و برای یادگیری این مهارت ها شما می توانید به آموزشگاه های فنی و حرفه ای در تهران ، در کرج یا شهر خودتان مراجعه کنید . در این آموزشگاه ها دوره های عملی و تئوری زیر نظر اساتید مجرب و با تجربه برگزار می شود و شما با حضور در دوره ها و انجام کار عملی در کارگاه ها می توانید در نهایت گواهینامه معتبر دریافت کنید و وارد بازار کار شوید .

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که کار هوشمند سازی یک کار تخصصی است و شما نمی توانید آن را از طریق ویدیو های آموزشی که عنوان آموزش رایگان دارند یا شاگرد در کنار فردی که در این زمینه تخصص دارند به صورت حرفه ای یاد بگیرید و ممکن است حین انجام یک پروژه هوشمند سازی دچار اشتباهی بشوید که باعث نارضایتی مشتربان شود پس توصیه می شود هوشمند سازی ساختمان را در یکی از مراکز فنی و حرفه ای معتبر مانند فن آموزان یاد بگیرید .

دستمزد هوشمند سازی ساختمان

برای این که درباره درآمد هوشمند سازی ساختمان صحبت کنیم باید به چند نکته توجه داشته باشیم . می توان گفت که درآمد با مهارت رابطه مستقیم دارد و به هر میزان که دانش و مهارت بیشتر باشد درآمد هم بیشتر می شود .

یکی دیگر از عوامل موثر در درآمد متراژ خانه است به طور مثال هوشمند کردن یک خانه سه خوابه نسبت به خانه یک خوابه هزینه بیشتری  دارد همچنین اگر قرار باشد کل خانه هوشمند شود شخص باید هزینه بیشتری را پرداخت کند .

مسلماً هزینه راه اندازی سیستم های هوشمند سازی در پروژه های بزرگ مثل شهربازی، مراکز تجاری و صنعتی بیشتر از پروژه های کوچک تر مانند ساختمان های مسکونی است.

به طور کلی تمامی موارد گفته شده در درآمد اثر دارند و نمی توان یک عدد ثابت را مشخص کرد اما به صورت میانگین دستمزد هر پروژه برای نیروهای دانش و تخصص 10 میلیون در ماه تخمین زده می شود.در قیمت هوشمند سازی ساختمان می توانید درباره هزینه های مرتبط با این کار اطلاعات لازم را به دست آورید .

سرمایه مورد نیاز برای ورود به بازار کار

قبل از ورود به این شغل شما هزینه هایی دارید که اولین هزینه برای ثبت نام در دوره های آموزشی است که مبلغی حدود یک میلیون می باشد و شما می توانید با ورود به بازار کار و استخدام در یک شرکت معتبر این هزینه را به راحتی جبران کنید

هزینه بعدی مربوط به خرید وسایل و تجهیزات مرتبط با این شغل است که حدود سه تا پنج میلیون می باشد

در انتها اگر قرار باشد شما به صورت مستقل کار کنید و برای خودتان مغازه داشته باشید باید  هزینه اجاره را هم در نظر بگیرید در غیر این صورت اگر تمایل دارید که در یک شرکت خانه هوشمند مشغول شوید این هزینه اضافه برای شما در نظر گرفته نمی شود .

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خانه هوشمند جهان اسمارت تکیه بر تجربه و توان نیروهای مجرب فنی ، در اختیار داشتن سبدی کامل از به روز ترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و نیز ارائه محصولات و خدمات خود بر مبنای کیفیت برتر ، صرفه اقتصادی ‌، گارانتی و خدمات قوی توانسته جایگاهی شایسته به عنوان یک گروه پیشگام و پویا در میان سازندگان ساختمان های لوکس کسب نماید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به خانه هوشمند جهان اسمارت  می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • وزن
  • طول
  • اطلاعات
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه