Clicky

detail-blog
سپتامبر 21, 2022

شیائومی هدبند امواج مغزی را برای کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند توسعه می‌دهد

هدبند امواج مغزی یکی از جدیدترین محصولات خانه هوشمند شرکت شیائومی است که به‌تازگی توسط این مجموعه توسعه‌یافته و قابلیت‌های زیادی دارد. در ادامه و در بررسی معرفی و همین‌طور مشخصه‌های فنی هدبند امواج مغزی، بیشتر در مورد این محصول شگرف صحبت خواهیم کرد.

نمونه اولیه هدبند توسط مهندسان شیائومی در طی یک هکاتون ساخته شد. (هکاتون در واقع شبیه به ماراتن برنامه‌نویسی است و توسعه‌دهندگان زبان آزاد، از فرصت استفاده می‌کنند و قابلیت‌های جدید را در یک ماراتن توسعه طراحی و تولید می‌کنند. این می‌تواند یک سخت‌افزار و یا نرم‌افزار باشد)

همان‌طور که The Register گزارش می‌دهد شرکت فناوری چینی به‌تازگی سومین هکاتون را برای مهندسان خود اجرا کرده است و یکی از دستگاه‌های ایجاد شده هدبند MiGu Xiaomi نام دارد که می‌تواند از طریق ذهن، سیستم خانه هوشمند شما را مدیریت کند. این محصول با نام هدبند امواج مغزی شناخته می‌شود.

با مغز خود خانه هوشمند را کنترل کنید.

این پلتفرم بر مبنای دستوراتی که از مغز شما دریافت می‌کند حرکات و تسک‌ها را انجام می‌دهد، از روشن‌کردن سیستم‌های کامپیوتری، لامپ و یا کم‌وزیاد کردن نور و دمای اتاق گرفته تا هر چیزی که فکرش را می‌کنید. ایده جالب و خلاقانه‌ای است. شرکت شیائومی هم توانسته به بهترین شکل ممکن آن را با حداقل خطا اجرا کند، اما باید دید که آیا این محصول به‌صورت عمده در بازار عرضه می‌شود؟ آیا ارزش استفاده دارد؟

همراه با توضیحات کوتاهی در پلت فرم پیام‌رسانی چینی Weibo منتشر شد که آن را دستگاهی برای “کنترل خانه هوشمند و نظارت بر رانندگی خستگی از طریق امواج مغزی” توصیف می‌کند.

همه ما به کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند با استفاده از صدای خود عادت داریم، اما به نظر می‌رسد شیائومی آماده است تا دستورات صوتی را با کنترل ذهن جایگزین کند. شیائومی سابقه تجربه ایده‌های جدید و فراتر رفتن از مرزهای ایده‌های موجود را دارد. اگر بخواهیم به‌صورت کلی به ایده‌هایی که توسط این شرکت ثبت شده است اشاره کنیم، این‌گونه بود که این شرکت راهی برای افزودن فضای ذخیره‌سازی به سیم‌کارت ابداع کرد، دوربین زیر صفحه‌نمایش را به کار انداخت و توانست باتری گوشی را در هشت دقیقه شارژ کند.

نحوه کارکرد هدبند امواج مغزی شیائومی

هدبند با یک گوشی هوشمند Pair می‌شود که بر مبنای استفاده از آن، امواج مغزی کاربر را کنترل می‌کند. سپس می‌توان روی دریافت امواج یک دستگاه خانه هوشمند خاص برای انجام یک عمل تمرکز کرد و ترکیب هدبند/تلفن قبل از انتقال آن به دستگاه، آن را تفسیر می‌کند. حداقل این تصوری است که ویدئو نمایش می‌دهد.

درحالی‌که توانایی کنترل دستگاه‌ها به‌سادگی با فکرکردن در مورد آنها عالی به نظر می‌رسد، من شک دارم که بسیاری از مردم مایل باشند که برای فعال‌کردن آن از یک هدبند در اطراف خانه خود استفاده کنند. دستورات صوتی همچنان راحت‌تر و بدون شک راه مطمئن‌تر برای تعامل با ابزارهای هوشمند هستند. اگرچه شیائومی مسیر درستی را می‌رود، اما آیا هر ایده عجیب و خاصی را می‌توان در دنیا و بازار اجرا کرد؟ این شرکت در طول فعالیت خود شکست‌هایی را نیز تجربه کرده است، اما همه این موارد بهانه‌ای بود که بگوییم هدبند امواج مغزی برای خانه‌های هوشمند، در نهایت اگر بتواند به شکل یک عینک و یا چیزی شبیه به یک شی نامرئی طراحی شود، به طبع گزینه به‌مراتب بهتری خواهد بود.

منبع: www.pcmag.com

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خانه هوشمند جهان اسمارت تکیه بر تجربه و توان نیروهای مجرب فنی ، در اختیار داشتن سبدی کامل از به روز ترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و نیز ارائه محصولات و خدمات خود بر مبنای کیفیت برتر ، صرفه اقتصادی ‌، گارانتی و خدمات قوی توانسته جایگاهی شایسته به عنوان یک گروه پیشگام و پویا در میان سازندگان ساختمان های لوکس کسب نماید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به خانه هوشمند جهان اسمارت  می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • وزن
  • طول
  • اطلاعات
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه