Clicky

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها خدمات
  • نویسنده seoManager
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 23 دقیقه
فوریه 20, 2021

سیستم روشنایی هوشمند

سیستم روشنایی هوشمند چیست؟

سیستم روشنایی هوشمند یکی از راههای ساده و موثر برای تغییر خانه به خانه ای هوشمندتر است که می توانید تمام چراغ های خانه خود را از سراسر جهان به طور کامل کنترل کنید. امروزه استفاده از روشنایی هوشمند بیش از گذشته رواج یافته است و افراد زیادی هستند که از آن در اتاق های مختلف خانه خود مانند اتاق نشیمن ، راهرو و اتاق خواب استفاده می کنند. ورودی خانه مکانی است که سیستم روشنایی اتوماتیک بیش از سایر نقاط در آن استفاده می شود. ممکن است فکر کنید که فناوری سیستم روشنایی اتوماتیک محدود به فضای داخلی و ورودی خانه ها است اما بهتر است بگوییم که این چراغ ها برای فضای باز ، حیاط و باغ ها هم استفاده می شود. امروزه این چراغ ها یکی از پرفروش ترین محصولات در بین محصولات خانه هوشمند هستند.

تاریخچه سیستم روشنایی

تعریف دقیق سیستم روشنایی هوشمند

سیستم روشنایی هوشمند به شما کمک می کند تا میزان و نوع چراغ های منزل را به راحتی و از راه دور کنترل کنید که همین باعث صرفه جویی در انرژی کنترل می شود . چراغ های هوشمند در زمان انجام هوشمند سازی ساختمان جایگزین لامپ های قدیمی می شوند و با انتخاب این سیستم تلفن همراه شما به مرکز کنترل این چراغ ها تغییر پیدا می کند. این وسیله به شبکه بی سیم خانه متصل می شود و می توانید میزان نور را بر اساس فعالیت خود تغییر دهید و آن را کم یا زیاد کنید. با استفاده از برنامه نصب شده بر روی تلفن همراه یا سیستم لپ تاپ ، می توانید با صدا یا حتی فعالیت های بدنی خود چراغ ها را خاموش و روشن کنید. نگران نباشید ! کلیدهای قدیمی هنوز هم کار می کنند. سیستم روشنایی اتوماتیک می تواند زندگی شما را راحت تر کرده و کیفیت آن را بهبود ببخشد. در ادامه تمامی مواردی که لازم است درباره آن ها اطلاعات داشته باشید از جمله قیمت سیستم روشنایی هوشمند و طراحی روشنایی هوشمند گفته شده است .

تعریف سیستم روشنایی

انواع سیستم روشنایی هوشمند

موارد زیر سیستم های روشنایی اتوماتیک با توجه به کاربرد آنها و نحوه کنترل آنها است که در بازار موجود هستند.

1. لامپ های هوشمند

2. چراغ های هوشمند متصل به هاب

3. چراغ های حسگر حرکت

1-لامپ های هوشمند

لامپ های هوشمند مبتنی بر Wi-Fi یک راه حل کم هزینه برای روشنایی هوشمند هستند. می توان آنها را در نگهدارنده های معمولی لامپ نصب کرد. کاربران باید لامپ های هوشمند را با شبکه وای فای محلی جفت کنند و پس از آن ، لامپ ها را از راه دور کنترل می شوند . با توجه به نیاز که دارید ، شما می توانید چندین لامپ هوشمند را نصب کنید. در پایین می توانید ویژگی های لامپ هوشمند را مشاهده کنید.

 

کنترل از راه دور

روشنایی قابل تنظیم

قابل برنامه ریزی

رنگهای روشن مبتنی بر روحیه

سازگار با IFTTT

قابل کنترل از طریق Alexa یا Google Home

2-چراغ های هوشمند متصل به هاب

سیستم های خانه های هوشمند موجود را می توان با نصب چراغ های هوشمند که بر روی همان فناوری ارتباطی کار می کنند ، گسترش داد. این چراغ های هوشمند از طریق HUB به اینترنت متصل می شوند. نکته منفی که وجود دارد این است که نمی توان آنها را بدون هاب استفاده کرد.

3-چراغ های حسگر حرکت

سنسورهای PIR در چراغ های هوشمند تشخیص حرکت برای تشخیص حرکت و روشن کردن چراغ ها استفاده می شوند. به عنوان مثال ، چراغ های هوشمند حسگر حرکت هنگامی که شخصی به آنها نزدیک می شود ، روشن می شوند. در زیر نمونه های کاربردی چراغ های هوشمند حسگر حرکت آورده شده است:

  1. هنگام قدم زدن در گالری چراغ ها را روشن می شوند.
  2. چراغ های خیابانی هوشمند مجهز به تشخیص حرکت می توانند حرکت را در جاده تشخیص دهند. هنگامی که حرکتی در جاده رخ می دهد چراغ ها روشن می شوند.

مزایای عمده فناوری روشنایی هوشمند

ذخیره انرژی _ با این ویژگی که می توان چراغ ها را بسیار کم نور کرد ، صرفه جویی در انرژی حتی ساده تر شده است. می توانید این کار را به صورت دستی از طریق برنامه دستگاه انجام دهید یا می توانید سنسورهای حرکت را تنظیم کنید. روشنایی هوشمند امکان استفاده از سنسورهای حرکتی را در هر اتاقی که سوئیچ چراغ هوشمند یا لامپ هوشمند در آن نصب شده است ، می دهد. وقتی اتاقی خالی است ، می توانید به لامپ ها دستور دهید خاموش شوند و فقط زمانی که حرکت در اتاق تشخیص داده شد دوباره روشن شوند. هنگام استفاده از لامپ های LED ، انرژی بیشتری را ذخیره کنید. آنها از برق کمتری نسبت به یک لامپ معمولی استفاده می کنند ، بدون این که روشنایی یا نوری که به آن عادت کرده اید را از دست بدهید .

ذخیره انرژی

راحتی _ کنترل روشنایی هوشمند شما ساده است. می توانید در رختخواب دراز بکشید ، پشت میز کار خود بنشینید ، یا حتی در جزیره ای دور افتاده باشید و همچنان به نورپردازی خود دسترسی داشته باشید. نورپردازی هوشمند همچنین به افرادی که دارای مشکلات حرکتی هستند یا در خانه ای با پله های بلند و ناهموار زندگی می کنند و یا خواب سبک دارند ، کمک می کند. وقتی فراموش کردید چراغ ها را خاموش کنید ، مجبور نیستید از اتاقی به اتاق دیگر بروید. با وجود این سبک از لامپ ها ، حتی می توانید روشنایی ، شدت نور و رنگ (با لامپ های هوشمند LED رنگی) دستگاه خود را تنظیم کنید.

راحتی و آسایش

صحنه های شخصی برای هر مناسبت _ با “سناریو های” روشنایی هوشمند ، کنترل بیشتری بر اتاق های خود داشته باشید. این صحنه ها می توانند رنگ ها را به طور ظریف تغییر دهند اما همچنان تأثیرگذار هستند. اگر اهل مطالعه هستید ، تغییر سایه نور می تواند خستگی چشم را کاهش دهد. می توانید سناریو ای را برای کارهای روزمره خود تنظیم کنید. به طور مثال وقتی از خواب بیدار می شوید ، ممکن است بخواهید نور چراغ ها را کم کنید تا چشمان شما به محیط عادت کنند.

مردم همچنین هنگام سفر کاری یا تعطیلات از صحنه ها استفاده می کنند. اگر برای چند روز خاموش بودن چراغ نگران هستید ، می توانید چراغ ها را به صورت دوره ای روشن کنید تا به نظر برسد کسی در خانه است. روال عادی شما هر چه باشد ، می توانید چراغ های خود را بر اساس آن سفارشی سازی کنید.

ایجاد سناریو

حالت روحی تان را با نور تنظیم کنید _ تنظیم رنگ همیشه از مزایای نورپردازی هوشمند نبود ، اما اکنون هنگام استفاده از لامپ های LED این قابلیت در دسترس است. تغییر رنگ می تواند به شما در هنگام تماشای فیلم ، مطالعه یا آماده شدن برای خواب کمک کند. برخی از رنگ ها می توانند فشار چشم را کاهش داده و کیفیت خواب را افزایش دهند.

شما می توانید مشخص کنید که نور چراغ به چه رنگی باشد و به چه میزان فضا روشن باشد. به عنوان مثال زمانی که از یک روز کاری خسته کننده به خانه برمی گردید و به دنبال آرامش هستید می توانید نور چراغ ها را کم کنید و آن ها را به گونه ای تنظیم کنید که یک فضای آرامش بخش برای شما ایجاد شود و یا در زمان مهمانی می توانید نور چراغ ها را به حداکثر برسانید و از رنگ های گرم استفاده کنید تا مهمان ها احساس خوبی داشته باشند .

متاسب با روحیه شما

با طراحی داخلی موارد بیشتری اضافه کنید _ شما می توانید با استفاده از چراغ های هوشمند به سطح دیگری از تزئین خانه بروید. شما می توانید دکوراسیون و ظاهر اتاقهای خود را با استفاده از نورپردازی هوشمند تغییر دهید. برای مجالس خانوادگی ، مهمانی ها و دورهمی با دوستان ، نورپردازی هوشمند باعث تغییر روحیه و حتی راحتی می شود. با استفاده از یک لامپ هوشمند با بلندگوهای داخلی می توانید یک قدم جلوتر بروید. این به شما امکان می دهد در هر اتاق که نصب شده باشد بتوانید به آهنگ های مورد علاقه خود گوش دهید.

پس اگر به دنبال ایجاد تغییر در معماری داخلی خانه خود هستید نیازی نیست که تمامی وسایل خانه را عوض کنید و بودجه زیادی صرف خرید لوازم خانگی کنید تنها کافی است چند لامپ با قابلیت تغییر رنگ نور در خانه نصب کنید تا یک خانه مدرن و شیک داشته باشید .

استفاده در دکوراسیون

ویژگی های لامپ هوشمند

   اکثر آنها با IFTTT سازگار هستند.( اگر این پس آن)

   برخی از آنها با Alexa و Google Home سازگار هستند.

   شما می توانید آنها را بر اساس روحیه خود تنظیم کنید.

   می توانید آنها را از راه دور کنترل کنید.

   می توانید آنها را طوری تنظیم کنید که هر طور که می خواهید روشن یا خاموش شوند

   می توانید میزان نور آنها را تنظیم کنید.

قیمت سیستم روشنایی هوشمند

قیمت سیستم روشنایی هوشمند

چندی پیش بود که برخی افراد 20 دلار یا حتی 50 دلار برای هر لامپ می پرداختند تا چراغ های LED معمولی و غیر هوشمند به خانه خود را وارد کنند. بر اساس ریاضیات این مبلغ منطقی بود – چراغ متوسط LED هر سال حدود یک دلار به صورتحساب انرژی شما اضافه می کند ، در حالی که این رقم برای یک لامپ رشته ای حدود 7 دلار در سال است. این بدان معناست که یک چراغ LED سالانه 6 دلار در هزینه شما صرفه جویی می کند-و از آنجا که LED ها برای استفاده برای چندین دهه طراحی شده اند ، پرداخت ده ها دلار برای یک دستگاه اولیه ، یک سرمایه گذاری طولانی مدت منطقی بود.

سپس ، در سال 2014 ، افزایش استانداردهای بهره وری و یارانه های دولتی در حال حرکت در بازار ، صنعت را به فعالیت واداشت ، که منجر به گزینه های جدید زیادی در زمینه روشنایی شد. رقابت جدید به کاهش قیمت ها کمک کرد ، در حالی که تقاضای مصرف کنندگان این صنعت را برای ادامه نوآوری تشویق کرد.

نتیجه: لامپ های LED که بهتر و ارزان تر می شدند. صنعت روشنایی ما را به عصر LED منتقل کرده است و هیچ نشانه ای وجود ندارد که علاقمند به تغییر مسیر باشد.

پس خریداران به سمت چراغ های اسمارت کشیده شدند ، از جمله انتخاب های عالی شامل نام هایی مانند Wyze ، Sengled و Philips Hue می شود که می توانید با کمتر از 15 دلار در هر لامپ تهیه کنید. در همین حال ، برای یک سوئیچ چراغ هوشمند مناسب نیازی نیست که بیش از 30 دلار خرج کنید. این روزها حتی خرید لامپ های فانتزی تغییر رنگ چندان سخت نیست ، زیرا گزینه های خوب آزمایش شده از مارک های معتبر مانند GE با قیمت کمتر از 30 دلار در دسترس است. پس می توان گفت که لازم نیست نگران باشید که قیمت هوشمند سازی خانه شما زیاد شود زیرا این وسیله در قیمت های متفاوتی به بازار عرضه شده اند .

عوامل موثر در قیمت چراغ هوشمند

هزینه چراغ های هوشمند بر اساس عوامل مختلفی متفاوت است ، مانند موارد زیر:

مطرح بودن شرکت سازنده

استفاده در داخل خانه/ در خارج از خانه

سیمی در مقابل بی سیم

نیازمند بودن به یک هاب

محبوب ترین انواع گزینه های روشنایی هوشمند

گزینه های روشنایی هوشمند

   لامپ هوشمند: یک لامپ هوشمند جداگانه می تواند به پریز موجود متصل شود و متعاقباً با سیستم Wi-Fi خانه شما در ابتدایی ترین سطح جفت شود. این ویژگی به صاحبان خانه اجازه می دهد تا این لامپ های شخصی را از طریق یک برنامه اختصاصی تلفن هوشمند کنترل کنند. شما می توانید انتخاب کنید چه تعداد لامپ را نصب کنید و در کدام اتاق می توانند مفیدتر باشند. محصولات مختلف لامپ هوشمند چندین ویژگی اضافی را ارائه می دهند ، از جمله روشنایی قابل تنظیم ، برنامه ریزی و طرح های روشنایی مبتنی بر خلق و خو.

   چراغ های هوشمند کنترل شده با هاب : چراغ های هوشمند کنترل شده با هاب به طور کلی وسعت بیشتری دارند و می توانند به عنوان یک سیستم روشنایی اتوماتیک در کل خانه عمل کنند. برای اطمینان از سازگاری آن با هاب خانه هوشمندی که استفاده می کنید ، باید منبع دقیق این نوع سیستم روشنایی هوشمند را تهیه کنید. برای خانه هایی که چندین ابزار هوشمند مختلف دارند ، استفاده از چراغ های هوشمند با کنترل هاب می تواند چندین برنامه IFTTT (اگر این ، سپس آن) را مجاز کند. به عنوان مثال ، می توانید طوری چراغ خود را برنامه ریزی کنید بر اساس دمای داخل خانه یا هوای بیرون از خانه مقدار نور تغییر کند.  در تعریف خانه هوشمند بیشتر درباره این سبک از خانه ها صحبت شده است .

   کلیدهای هوشمند و دیمر : کلیدهای هوشمند و دیمرها از دیگر انواع فناوری های روشنایی هوشمند هستند که به صاحبان خانه کنترل بیشتری بر وسایل روشنایی خود می دهند. این سوئیچ ها و دیمرهای هوشمند به طور کلی می توانند همراه با لامپ های موجود شما وجود داشته باشند و هزینه کمتری داشته باشند .

بهترین چراغ های هوشمند کدامند؟

Philips Hue Color Ambiance starter kit بهترین لامپ های هوشمند

از نظر ما اینها بهترین لامپ های هوشمند هستند که می توانید خریداری کنید – نه تنها به شما اجازه می دهند از بین بیش از 16 میلیون رنگ انتخاب کنید ، بلکه با Alexa ، Google Assistant و Siri که جزو سیستم صوتی هوشمند خانگی هستند نیز کار می کنند همچنین شما می توانید با استفاده از لامپ های جانبی ، آویزهای سقفی ، چراغ های بیرونی و حتی میله ها و نوارهای قابل نصب روی دیوار را به سیستم اضافه کنید تا جلوه ای غیر معمول برای چیدمان سرگرمی خانه خود ایجاد کنید. 

اگر نسخه های جدیدتر لامپ های هوشمند را انتخاب می کنید ، نیازی به پل ندارید زیرا بلوتوث داخلی دارد ، اما با انتخاب یک کیت راه انداز همراه با پل می توانید آنها را در مواقع دور بودن از خانه نیز کنترل کنید اما این امر آنها را به طور قابل توجهی گران تر می کند.

لامپ هوشمند Philips

LIFX A19/A60 بهترین لامپ های هوشمند بدون هاب

اگر می خواهید لامپ های هوشمند خود را هنگامی که در خانه نیستید کنترل کنید ، اما نمی خواهید از هاب استفاده کنید ، این لامپ های LIFX جایگزین مناسبی هستند. درست مانند Philips Hue برند  LIFX نیز طیف وسیعی از لامپ های هوشمند با اتصالات مختلف را به همراه چراغ های دیواری قابل نصب ارائه می دهد و آنها با هر سه دستیار صوتی نیز کار می کنند.

با این حال ، تفاوت اساسی این است که آنها دارای Zigbee داخلی هستند و مستقیماً به Wi-Fi شما متصل می شوند و همچنین روشن تر از لامپ های Philips Hue هستند. با این حال ، آنها گران تر نیز هستند. لامپ های این برند یکی از معتبرترین ها می باشد ولی اگر به دنبال یک محصول با کیفیت هستید ما به شما چراغ ها و لامپ های خانه هوشمند شیائومی را هم توصیه می کنیم که از نظر کیفیت و قیمت با این برند در رقابت است .

لامپ هوشمند LIFX

Nanoleaf Shapes بهترین نورپردازی هوشمند برای دیوار

Nanoleaf لامپ های هوشمند با ظاهر سنتی ارائه می دهد ، اما به طیف وسیعی از پانل های دیواری شش ضلعی و مثلثی که رنگ های مختلفی را روشن می کنند و حتی می توانند در زمان پخش موسیقی در یک اتاق تغییر کنند ،پرداخته ایم. یک کیت استارت شامل 9 پانل یکسان است که به هم می چسبند و می توانند با استفاده از لایه های فوم چسبناک به دیوار شما متصل شوند – اگرچه به نظر می رسید بعد از نصب روی دیوار جدا کردن آن ها کار سختی باشد .

این پانل های پلاستیکی وقتی روشن نباشند جذابیت خاصی ندارند و بسیار گرانتر از جایگزینی لامپ های موجود با نسخه های هوشمند هستند. اگر پانل های مربعی شکل را ترجیح می دهید ، بوم Nanoleaf گزینه بهتری است – اما متأسفانه نمی توان آنها را به این پانل های شش ضلعی و مثلثی متصل کرد اما نکته ی دربارنصب این پنل این است که باعث افزایش ارزش ملک شما می شوید و در زمان فروش به عنوان یکی از مزایای خانه به حساب می آید در هوشمند سازی ساختمان چه تاثیری بر قیمت خانه دارد بیشتر درباره این موضوع صحبت شده است .

نورپردازی هوشمند Nanoleaf

سیستم روشنایی هوشمند چگونه کنترل می شود؟

از آنجا که شما بیشتر این چراغ ها را از طریق تلفن یا تبلت خود کنترل می کنید ، می خواهید مطمئن شوید که انجام این کار آسان است. برای مثال ، اگر چند لامپ دارید ، یک برنامه همراه می خواهید که به شما امکان می دهد آنها را به راحتی در گروه ها مرتب کنید و روشنایی و/یا رنگ یک گروه را در یک زمان تنظیم کنید. آیا صفحه نمایش هوشمند دارید یا بلندگوی هوشمند؟ به دنبال یک لامپ باشید که با Alexa یا Google Assistant کار کند تا بتوانید آن را با صدای خود کنترل کنید. این مورد یکی از خدمات خانه هوشمند است و تصور کنید با مجهز کردن خانه چه امکاناتی در اختیار شما قرار می گیرد .

پس با داشتن یک تلفن یا تبلت و یا بلندگوی هوشمند مجهز به دستیار صوتی شما می توانید صحنه و سناریو های مختلفی را که در برنامه ایجاد کرده اید به راحتی و تنها با یک لمس فراخوانی کنید و یا از طریق دستیار های هوشمند به آسانی نور فضای خانه را تغییر دهید تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید .

کنترل سیستم روشنایی

فن آوری های ارتباطی مورد استفاده در سیستم روشنایی هوشمند

سیستم روشنایی اتوماتیک متصل به Wi-Fi : چراغ های هوشمند مبتنی بر Wi-Fi با استفاده از روترهای Wi-Fi به اینترنت متصل شده و می توانند از راه دور کنترل شوند. اما اگر اتصال به اینترنت در دسترس نباشد نمی توان آنها را کنترل کرد.

چراغ های هوشمند متصل به بلوتوث : چراغ های هوشمند مبتنی بر بلوتوث می توانند شبکه مش ایجاد کنند و با استفاده از تلفن های هوشمند مجهز به BLE قابل کنترل هستند. برای کنترل از راه دور چراغ های هوشمند مبتنی بر بلوتوث ، یک هاب بلوتوث مورد نیاز است. از هاب بلوتوث برای اتصال دستگاه های متصل به بلوتوث به اینترنت استفاده می شود.

سیستم روشنایی هوشمند ZigBee / Z-Wave Connected : مشابه چراغ های مبتنی بر بلوتوث. چراغ های هوشمند مبتنی بر ZigBee و Z-wave همچنین یک شبکه مش ایجاد می کنند. اما بدون هاب نمی توان آنها را کنترل کرد. برای کنترل آنها هاب ZigBee / Z-Wave اجباری است.

روشنایی هوشمند چگونه کار می کند؟

اکثر سیستم های هوشمند در اطراف “پل” مرکزی کار می کنند ، دستگاهی که به شبکه Wi-Fi خانگی شما متصل می شود و به شما امکان می دهد چراغ های خود را از طریق تلفن هوشمند خود کنترل کنید. برخی از لامپ های هوشمند جدیدتر برای عملکرد نیازی به پل ندارند.

برخی از سیستم های هوشمند از پروتکل بی سیم استاندارد صنعتی به نام Zigbee برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند. این شبیه به سیگنال Wi-Fi شما است ، اما یک تفاوت بزرگ این است که در جایی که محصولات متصل به شبکه Wi-Fi فقط می توانند با یک روتر مرکزی ارتباط برقرار کنند ، محصولات Zigbee می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در اینجا تنها درباره zigbee صحبت شده است ولی اگر تمایل دارید با بقیه استاندارها آشنا شوید به پروتکل های خانه هوشمند سری بزنید تا با قیمت خانه هوشمند knx و سایر استاندارها آشنایی پیدا کنید . 

این بدان معناست که هر لامپ در سیستم هوشمند شما می تواند سیگنال های پل را به یکدیگر منتقل کند. بنابراین ، حتی اگر پل شما در آن طرف خانه باشد ، “افزایش” سیگنال ارائه شده توسط هر محصول دامنه را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. 

اگر با Wi-Fi خود مشکل داشته باشم چه اتفاقی می افتد؟

چراغ های هوشمند از شبکه Wi-Fi شما برای کار استفاده می کنند ، اما اگر اتصال اینترنت شما قطع شد ، نترسید. تولیدکنندگان نورپردازی هوشمند مطمئن می شوند که در تاریکی یا در خانه ای که همه چراغ ها روشن است گیر نخواهید کرد. هنگامی که بیرون از خانه هستید ممکن است برخی از عملکردها را از دست بدهید ، اما تا زمانی که پل هنوز به روتر Wi-Fi شما متصل است ، حتی اگر نمی تواند به اینترنت متصل شود ، هنوز باید بتوانید چراغ های خود را هنگامی که در خانه هستید کنترل کنید . اگر هنوز درباره وای فای نگرانی دارید با مطالعه مقایسه خانه هوشمند با خانه معمولی می توانید تصمیمات بهتری بگیرید .

طراحی سیستم روشنایی هوشمند

اگر این سوال برای شما پیش آمده است که در داخل یک لامپ هوشمند چه چیزی وجود دارد باید بگویم که اجزای داخل لامپ شامل موارد زیر است .

مدیریت برق : از 120/240V به 12 ، 6 یا 3v پایین می اید تا LED ها و حسگرها و سایر دستگاه های خروجی مانند بلندگوها را هدایت کنید.

ریزپردازنده : اجرای لینوکس یا RTOS دیگر با اجزای امنیتی و راه اندازی درایورها و عوامل برای دریافت اطلاعات از حسگرها و ارسال آنها به تلفن هوشمند ، هاب یا ابر از طریق اتصال بی سیم.

فرکانس (های) بی سیم : بیشتر از Wi-Fi ، BLE ، ZigBee و بقیه در بعضی موارد استفاده می شود. با ادغام عملکردهای تراشه ، پشتیبانی از بیش از یک فرکانس رایج شده است .

سنسورهای محیطی : سنسورها شامل حرکت ، دما ، رطوبت ، نور محیط ، صدا می باشند . از حرکت و صدا می توان برای تشخیص مزاحمان برای برنامه های سیستم امنیتی خانه هوشمند استفاده کرد ، در حالی که سنسورهای دما و رطوبت ممکن است به عنوان ورودی سیستم هوشمند تهویه هوا استفاده شوند.

طراحی سیستم روشنایی

سوئیچ ها و دوشاخه ها را نیز در نظر بگیرید

کلید و دوشاخه

شما قطعاً باید افزودن دوشاخه های هوشمند و کلیدهای روشنایی هوشمند را نیز در نظر بگیرید. در قسمت دوشاخه ، گزینه های زیادی با قیمت حدود 20 دلار یا کمتر خواهید یافت که می توانند هر چیزی را که در پشت آنها وصل می کنید خودکار کنند. از یک لامپ استفاده کنید و قادر خواهید بود آن را به صورت خودکار روشن و خاموش کنید هر زمان که بخواهید یا با استفاده از دستورات صوتی ، در حالی که از هر لامپ دلخواه خود استفاده می کنید. دوشاخه های هوشمند برای گزینه های دیگری مانند چراغ های تزئینی مناسب است.

در مورد سوئیچ های چراغ ، نصب آنها آسان تر از آن است که فکر می کنید ، و اگر تعداد زیادی لامپ به یک سوئیچ وصل کنید ، می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند. یکی دیگر از مزایای سوئیچ هوشمند – اتوماسیون و کنترل های صوتی شما حتی در صورت خاموش شدن چراغ در سوئیچ به کار خود ادامه می دهند. اگر تمایل دارید با انواع مدل های کلید آشنا شوید در کلید لمسی هوشمند ما مجموعه ای برند های معتبر را جمع آوری کرده ایم .

آینده روشنایی هوشمند

روشنایی هوشمند یکی از جنبه های اینترنت اشیاء (IoT) خواهد بود ، شبکه ای از لوازم هوشمند که به اینترنت متصل هستند. تصور کنید برنامه صبح امروز را از طریق تلفن هوشمند خود تنظیم کنید:

زنگ هشدار شما به صدا در می آید و با فرمان صوتی آن را خاموش می کنید. چند دقیقه بعد ، چراغ ها به آرامی روشن می شوند ، یا پرده های پنجره جمع می شوند تا شما را از رختخواب بیرون بیاورند.

چراغهای هر اتاق همزمان با وارد شدن شما برای حاظر شدن شروع به روشن شدن می کنند. نان تست بیرون می آید و قهوه ساز درست زمانی که وارد آشپزخانه می شوید ، دم کشیدن خود را به پایان می رساند.

برای خوردن صبحانه خود چند دقیقه بیشتر از حد معمول زمان صرف می کنید ، بنابراین درست قبل از رسیدن به زمان برخورد با ترافیک ، صدای دوستانه ای بلند می شود و به شما یادآوری می کند که وقت رفتن است.

با قفل شدن خودکار درب ورودی بعد از خارج شدن شما از خانه اتوموبیل شما به طور خودکار روشن می شود ، چراغ های خانه به آرامی کم نور می شوند ، قبل از اینکه خودشان را خاموش کنند.

این فناوری را در کل شهر تصور کنید ، جایی که چراغ های خیابان هنگام نزدیک بودن اتومبیل ها فعال می شوند. شهری که در آن چراغ های راهنمایی و رانندگی دقیقاً با نزدیک شدن وسایل نقلیه هماهنگ می شوند و چراغ های جلوی اتومبیل ها نیز به طور خودکار تنظیم می شوند تا با شرایط بیرون مطابقت داشته باشد. با مطالعه این مطلب ممکن است شما در نصب این سیستم هنوز دچار تردید باشید پس کافی است مقاله چرا به سیستم هوشمند روی بیاوریم را مطالعه کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای خانه خود بگیرید .

مشاوره رایگان

شرکت خانه هوشمند جهان اسمارت با ارائه یک نقشه اصولی و دقیق ، با در نظر گرفتن تمامی نیازهای پروژه  و با در اختیار داشتن نیروهای اجرایی با تجربه و تحصیلکرده سیستم الکتریکال استاندارد و بی نقص را خلق می کند. در نهایت، به دلیل اجرای یکپارچه کلیه سیستم های الکتریکال علاوه بر نظم و زیبایی مثال زدنی در زیر ساخت ها و آرامش خاطر کارفرما، سبب کاهش هزینه های پروژه می شود. ارائه دوره گارانتی قابل تمدید و نگهداری پس از اجرا، از خدمات متمایز این مجموعه می باشد.

قیمت سیستم روشنایی هوشمند

برای اینکه بدونیم قیمت سیستم روشنایی هوشمند چقدر هستش و چه مقدار باید براش هزینه کنیم لازمه اول ببینیم که چه پلن هایی میخوایم توی خانه و ساختمانمون داشته باشیم و چه خواسته هایی از یک سیستم روشنایی اتوماتیک داریم. چون همونطور که تا الان هم گفتیم برای این سیستم امکانات و پلن های متعددی وجود داره که وجود هر کدوم ازون پلن ها تجهیزات خاص خودشو هم میطلبه. فلذا هرچقدر پلن های شما بیشتر باشه قیمت سیستم روشنایی اتوماتیک شما هم بیشتره. گذشته ازین موضوع عوامل دیگه ای هم وجود داره که در مقدار هزینه این سیستم تاثیر میذاره، مثل: تعداد طبقات و مساحت محیط مدنظر شما و همینطور برندی که قصد خرید تجهیزاتتونو ازون دارید.

پرسش و پاسخ:

موارد زیادی هستش که یه خونه هوشمند رو از یه خونه معمولی متمایز میکنه و انسان رو مجاب میکنه که رو به شومند سازی خونه و محل کارش بیاره.از جمله دلایلی که میشه برای برتری خونه هوشمند شمرد، صرفه جویی در انرژی، کنترل خونه هوشمند به وسیله تلفن همراه و.. و اسایش انسان هستش.

برای سیستم هوشمند نورپردازی در ساختمون های هوشمند از دو روش سیم کشی و بسیم استفاده میشه که هرکدوم از این روش ها مزایای خودشونو دارن. همونطور که از اسمشون پیداست در یک روش ما از سیم کشی و تابلوی برق استفاده میکنیم. این روش درواقع همون سیستم سنتی سیم کشی هستش با این تفاوت که بجای تجهیزات سنتی از تجهیزات هوشمند استفاده میشه ولی در روش بیسیم یا وایرلس سیستم روشنایی ما از سیم کشی بهره نمیبره و نیازی به تابلوی برق نداریم.

همونطور که گفتم در سیستم روشنایی اتوماتیک یا هوشمند ما از دوروش میتونیم بهره ببریم. تفاوت این دو روش در مقدار هزینه های جانبی مشخص میشه. مشخصا دروش وایرلس از لحاظ تجهیزات ممکنه گرون تر باشه ولی در روش سیمکشی باید هزینه های جانبی برق کشی سنتی رو هم لحاظ کنید.

مشخصا هزینه سیستم روشنایی هوشمند ممکنه کمی بیشتر از سیستم روشنایی سنتی باشه. جواب این سوال بستگی به ساختمان شما داره. اکه ساختمون شما نیمه کاره است و هنوز تکمیل نشده روش وایرلس بصرفه تره. ولی اگه ساختمون شما تکمیله و میخواید صرفا میخواید که سیستم روشنایی اون رو هوشمند کنید بهتره از پتانسیل سیم کشی ساختمون استفاده کنید هزینه مجددی جهت وایرلس کردن و تخریب و بازسازی پرداخت نکنید

جواب این سوال بسته به نوع پک درخواستی و مساحت و تعداد واحد ها و تعداد طبقات مکان مدنظر شما متفاوته. و علاوه بر اینها روشی که شما برای هوشمند کردن سیستم روشنایی انتخاب میکنید هم در مقدار زمان تاثیر گذاره.

قبلا چنتا از شرکت های معروف در حوزه هوشمند سازی رو معرفی کردیم ولی اگه بخواین بین این چنتا برند یکی رو معرفی کنیم قطعا شرکت contro4 در جایگاه بالاتری قرار داره ولی درکل کیفیت این شرکت ها تفاوت چندانی باهم ندارن.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خانه هوشمند جهان اسمارت تکیه بر تجربه و توان نیروهای مجرب فنی ، در اختیار داشتن سبدی کامل از به روز ترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و نیز ارائه محصولات و خدمات خود بر مبنای کیفیت برتر ، صرفه اقتصادی ‌، گارانتی و خدمات قوی توانسته جایگاهی شایسته به عنوان یک گروه پیشگام و پویا در میان سازندگان ساختمان های لوکس کسب نماید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به خانه هوشمند جهان اسمارت  می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • وزن
  • طول
  • اطلاعات
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه