Clicky

detail-blog
سپتامبر 14, 2021

نصب خانه هوشمند

نصب خانه هوشمند ( ویدیو + تجهیزات مورد نیاز)

خانه هوشمند مکانی است که نیازهای شما را پیش بینی می کند و به شما قدرت می دهد تا محیط خود را به خوبی کنترل کنید. تنظیمات مناسب و ترکیب دستگاه ها می تواند زندگی شما را آسان کند و راحتی واقعی را به زندگی شما اضافه کند. ما این مقاله و راهنمای خانه هوشمند را گردآوری کرده ایم تا گزینه های شما را برجسته کرده ، اصطلاحات اصولی را توضیح دهد و به شما در درک عواقب انتخاب هایی که در زمان انجام صفر تا صد هوشمند سازی ساختمان انجام می دهید کمک کند.

نصب خانه هوشمند

1. ابتدا اکوسیستم خود را انتخاب کنید

قبل از شروع خرید دستگاه ها ، تصمیم بگیرید که کدام اکوسیستم برای شما بهتر کار می کند. سه گزینه اصلی وجود دارد: Google Nest ، Amazon Alexa و Apple HomeKit که هر کدام توسط معتبرترین شرکت ها تولید شده اند. اگر خانه شما پر از iPhone ، iPad و Mac است ، Apple بهترین انتخاب شما خواهد بود ، اما اگر تلفن Android دارید ، ممکن است پلت فرم Nest Google را ترجیح بدهید و باید به این نکته هم اشاره کرد که هر کدام قیمت متفاوتی دارند. دستگاه های شخص ثالث معمولاً از استانداردهای متعددی پشتیبانی می کنند ، اما اگر یکی از اکوسیستم های اصلی را انتخاب کنید ، کارها هموارتر اجرا می شود. در اینجا به تفکیک سریع هر یک می پردازیم:

اکوسیستم خانه هوشمند

 Google Assistant : Google Nest، دستیار صوتی ، اصلی ترین نقطه قوت اکوسیستم Nest است. این برنامه به سرعت به دستورات صوتی پاسخ می دهد ، برای درک مکالمه به اندازه کافی هوشمند است و دستورات پیچیده یا درخواست هایی را که باعث ایجاد سردرگمی در Alexa یا Siri می شود را درک می کند. اگر دستگاه Android دارید ، Google Assistant فعال می شود و Google Home دسترسی سریع به میانبرهای خانه هوشمند را ارائه می دهد.

اکوسیستم خانه هوشمند

آمازون الکسا : با شروع سریع در زمینه خانه های هوشمند ، الکسای آمازون دارای وسیع ترین طیف محصولات سازگار است. می توانید از آن هر چیزی بپرسید ، اگرچه پاسخ های آن همیشه به اندازه پاسخ های گوگل دقیق نیست. الکسا از طیف گسترده ای از مهارت ها (مانند برنامه های تلفن های هوشمند) که توسط شخص ثالث توسعه یافته است پشتیبانی می کند و بلندگوها و نمایشگرهای هوشمند آن مقرون به صرفه هستند . اگر می خواهید Alexa را از طریق تلفن خود کنترل کنید ، باید برنامه Alexa را نصب کنید . اگر به محصلات این برند علاقه مند هستید می توانید به فروشگاه شیائومی هم سری بزنید تا با محصولات این برند مطرح هم آشنا شوید .

نصب خانه هوشمند

Apple HomeKit : HomeKit محدود کننده ترین بین دیگر گزینه ها است، اما هنوز هم بهترین گزینه برای دارندگان iPhone است. کنترل دقیق تر اپل بر گواهینامه شخص ثالث ، عملکرد روان دستگاه های پشتیبانی شده را تضمین می کند. به اندازه Alexa یا Google Assistant دستگاه های پشتیبانی شده از HomeKit  تنوع ندارند ، اما مارک های اصلی خانه هوشمند تحت پوشش قرار می گیرند. برنامه Home اپل زیبا و آسان برای استفاده است ، دستگاه ها به راحتی راه اندازی می شوند و پلتفرم آن امن ترین است. اپل به طور پیش فرض اطلاعات کمتری جمع آوری می کند و تا جایی که ممکن است داده ها بر روی دستگاه ذخیره می شوند.

2. شما یک هاب می خواهید

هاب خانه هوشمند

شما می توانید همه ابزارهای خانه هوشمند خود را با تلفن خود کنترل کنید ، خواه از طریق صحبت با یک دستیار صوتی یا این که از یک برنامه استفاده کنید. با این حال ، توصیه می کنیم ترکیبی از بلندگوهای هوشمند و نمایشگرهای هوشمند در سراسر خانه داشته باشید تا دستیار شما همیشه بتواند صدای شما را بشنود (نیازی نیست که فرمانها را با صدای بلند فریاد بزنید). بلندگوهای هوشمند و نمایشگرهای هوشمند مورد علاقه ما هستند. دومی همه کاره تر است ، زیرا کنترل های لمسی ساده ای را ارائه می دهند که هرکسی می تواند از آن استفاده کند. مهم است افراد دیگری را که با آنها زندگی می کنید و مهمانانی که ممکن است با تنظیمات خانه هوشمند آشنا نباشند را هم در نظر بگیرید.

برای مثال روشنایی اسمارت را در نظر بگیرید. اگر می خواهید کلیدهای چراغ را با یک دستیار صوتی کنترل کنید ، باید حتما کلید را در حالت روشن بگذارید. اما بدون کلید فیزیکی ، ممکن است مهمانان را گیج کنید. کودکان همچنین ممکن است از طریق تلفن به کنترل ها دسترسی نداشته باشند یا با کنترل های صوتی راحت نباشند. مردم به احتمال زیاد کلیدهای شما را خاموش می کنند زیرا سالها عادت کرده اند چراغ ها را از طریق کلید آن خاموش کنند . شما می توانید با خرید سوئیچ های هوشمند این مشکل را حل کنید ، اما با دقت فکر کنید که آیا می خواهید سوئیچ های اصلی خود را تعویض کنید یا یک مجموعه دومی را در کنار آن داشته باشید.

اکثر اکوسیستم ها در حال حاضر راهی برای ایجاد مشخصات شخصی در خانه دارند و برخی از دستیاران حتی می توانند تشخیص دهند که در خانه چه کسی صحبت می کند . برای هر راه حلی که تصمیم می گیرید ، باید نحوه استفاده از آن را نشان دهید تا خانواده ، هم اتاقی ها و مهمانان با نحوه عملکرد آن راحت باشند.

3. اهمیت Wi-Fi

خانه هوشمند

تقریباً همه دستگاه های خانه هوشمند به اتصال Wi-Fi قابل اعتماد نیاز دارند. آنچه باید بدانید دو فرکانس پرکاربرد است: 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز. اکثر محصولات خانه هوشمند با فرکانس 2.4 گیگاهرتز کار می کنند ، اگرچه این در حال تغییر است.2.4 گیگاهرتز برد بیشتری دارد ، اما فرکانس 5 گیگاهرتز سرعت بیشتری را ارائه می دهد. پروتکل Wi-Fi نسبتاً جدیدی با نام Wi-Fi 6E از 6 گیگاهرتز پشتیبانی می کند که حتی سریعتر است.

Wi-Fi 6E می تواند دستگاه های بیشتری را کنترل کند ، از برق کمتری استفاده می کند و از امنیت بیشتری برخوردار است ، اما همه ابزارهای شما حتی روتر باید از Wi-Fi 6 یا 6E پشتیبانی کنند. تعداد بسیار کمی دستگاه Wi-Fi 6E در بازار وجود دارد ، اما این چیزی است که شما باید برای آینده در نظر داشته باشید ، به خصوص اگر از ابتدا روی یک اکوسیستم جدید سرمایه گذاری می کنید.

وای فای خانه هوشمند

تراکم ، جایی که سیگنال های Wi-Fi با یکدیگر تداخل دارند ، می تواند یک مشکل باشد ، به ویژه برای افرادی که در آپارتمان زندگی می کنند. می توانید از یک برنامه برای بررسی میزان مشغله کانال های Wi-Fi خود استفاده کنید و به طور بالقوه به کانال دیگری بروید ، اگرچه اکثر روترها باید به طور خودکار این کار را انجام دهند. نکته دیگر محدودیت های روتر است. اکثر روترهای مدرن تا 250 دستگاه را از نظر تئوری پشتیبانی می کنند ، اما عملکرد آنها مدتها قبل از رسیدن به حد ممکن دچار مشکل می شود.

مطمئن شوید که مکان مناسبی را برای روتر خود انتخاب کرده اید و به یاد داشته باشید که راه های زیادی برای سریعتر شدن Wi-Fi شما وجود دارد. اگر روتر اصلی ارائه شده توسط ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) یا مدل قدیمی تری دارید ، ارتقاء به روتر جدید می تواند مزایای عمده ای را به همراه داشته باشد.

5. بلوتوث ، Wi-Fi یا هاب های هوشمند؟

برخی از دستگاه ها امکان اتصال از طریق بلوتوث ، Wi-Fi یا یک هاب هوشمند ویژه مانند لامپ های Philips Hue را ارائه می دهند. بلوتوث بسیار کندتر و از قابلیت اطمینان کمتری نسبت به Wi-Fi برخوردار است و اگرچه Wi-Fi ساده ترین راه حل به نظر می رسد ، یک هاب هوشمند اختصاصی می تواند به کاهش ازدحام و ثبات بیشتر کمک کند.

6. آشنایی با استاندارد های خانه هوشمند

استانداردهای خانه هوشمند

فقدان استانداردهای مشترک سالهاست که مانع از اجرای خانه هوشمند شده است. اوضاع در حال تغییر است ، اما هنوز گیج کننده است. استانداردهای مختلف بی سیم دستگاه های شما را در پشت صحنه به یکدیگر متصل می کنند. دو نمونه مشهور عبارتند از ZigBee (مورد استفاده فیلیپس ، Logitech ، LG و Samsung) و Z-Wave (استفاده شده توسط Honeywell ، GE و همچنین سامسونگ).

Thread یک استاندارد جدیدتر است (توسط اپل ، گوگل و Nanoleaf استفاده می شود) که بدون نیاز به هاب یک شبکه مش ایجاد می کند. سپس بلوتوث و بلوتوث LE (کم مصرف) وجود دارد. این به هیچ وجه یک لیست جامع نیست ، زیرا بسیاری از استانداردهای دیگر وجود دارد که در پروتکل های خانه هوشمند به هرکدام پرداخته شده است .

در بیشتر موارد ، این فناوری های پشت صحنه مهم نیستند ، زیرا می توانید ترکیبی از آنها را در خانه خود استفاده کنید. این به تولیدکننده تجهیزات و دستگاه بستگی دارد که انتخاب کنند دستگاه های تولید شده از کدام یک از سه اکوسیستم اصلی پشتیبانی کنند .

7. راه اندازی دستگاه های خانه هوشمند

هوشمند سازی خانه

سازندگان دستگاهها سازگاری آسان با اکوسیستم های اصلی را ارائه می دهند. به عنوان مثال ، لامپ های Philips Hue که شامل لامپ های تکی یا پکیج کامل هستند را می توان مستقیماً از برنامه های Google Home یا Apple Home اضافه کرد. اما متأسفانه ، این معمول نیست . اکثر دستگاهها از شما می خواهند که حداقل از برنامه شخص ثالث برای راه اندازی اولیه و احتمالاً برای پیکربندی و کنترل استفاده کنید.

راهنمای راه اندازی که با هر دستگاه ارائه می شود ، عموماً شما را راهنمایی می کند که اپلیکیشن را به عنوان اولین قدم دانلود کنید. ممکن است مجبور شوید یک کد QR را اسکن کنید یا یک شماره سریال وارد کنید ، بنابراین قبل از اینکه چیزی را در محل خود نصب کنید یا چیزی را دور بیندازید ، این مراحل را طی کنید ، زیرا این کدها اغلب در پشت یا زیر دستگاه ها یا دفترچه راهنما ظاهر می شوند.

پیوند به اکوسیستم انتخابی شما ممکن است بخشی از فرآیند راه اندازی باشد ، اما این نیز همیشه صادق نیست. برای پیوند دستی حساب خود ، ممکن است مجبور شوید وارد تنظیمات Apple Home یا Google Home شوید. در Alexa ، احتمالاً باید مهارت مربوطه را هم نصب کنید.

پس از راه اندازی یک دستگاه و پیوند دادن آن به اکوسیستم انتخابی خود ، ممکن است دیگر مجبور نباشید از برنامه شخص ثالث استفاده کنید ، اما بسته به ابزار متفاوت است. برنامه های Google Home ، Apple Home و Alexa تمایل دارند مجموعه کنترل های ساده ای را برای اکثر دستگاه ها ارائه دهند ، بنابراین ممکن است خوب باشد که برنامه شخص ثالث را در صورت نیاز به دسترسی به تنظیمات خاص در دسترس داشته باشید.

8. نقاط خوب را پیدا کنید و نام ها را با دقت انتخاب کنید

نصب خانه هوشمند

برای هر دستگاه خانه هوشمند ، مهم است که یک مکان مناسب پیدا کنید. آنها به احتمال زیاد به پریز برق و سیگنال Wifi مناسب نیاز خواهند داشت. شما همچنین باید دسترسی را در نظر بگیرید ، به ویژه اگر دستگاهی با باتری است که نیاز به شارژ دوره ای دارد. هرگز بدون آزمایش دستگاه در همان نقطه ، هیچ چیزی از سیستم امنیتی مانند دوربین امنیتی را از نظر فیزیکی نصب نکنید.

ممکن است وسوسه شوید نام های احمقانه ای برای دستگاه های خود انتخاب کنید یا زیاد به آن فکر نکنید ، اما مهم است که از یک نامگذاری ثابت پیروی کنید. دستورات صوتی باید دقیق باشند وگرنه کار نمی کنند. توصیه می کنیم دستگاه ها را بر اساس اتاقی که در آن قرار دارند نامگذاری کنید ، بنابراین برای مثال “بلندگوی اتاق نشیمن” و “چراغ دفتر” دارید. هنگامی که چندین دستگاه را در یک اتاق واحد دارید ، همانطور که احتمالاً در مورد چراغ ها خواهید داشت ، می توانید آنها را شماره گذاری کرده یا بر اساس منطقه نام گذاری کنید .

اگر به این صورت نام گذاری کنید که «چراغ وسط آشپزخانه» و «چراغ میز آشپزخانه» – یا «چراغ آشپزخانه 1» و «چراغ آشپزخانه 2» بروید – اهمیتی ندارد . احتیاط از ایجاد نامهای تکراری بسیار مهم است ، زیرا آنها می توانند برای سیستم عامل های منزل هوشمند و دستیارهای صوتی مشکل ایجاد کنند.

9. گروه بندی ، اتوماسیون و روالها

طراحی خانه هوشمند

در برنامه اکوسیستم انتخابی خود می توانید دستگاه ها را گروه بندی کرده یا آنها را بر اساس اتاق ها سازماندهی کنید. برای مثال ، هنگامی که چندین چراغ دارید ، این یک مرحله حیاتی است ، زیرا کار راحتی نیست که بگویید “چراغ اتاق نشیمن شماره  1 را روشن کن” ، سپس “چراغ اتاق نشیمن شماره 2 را روشن کن”. اگر همه چراغ ها را به صورت گروهی دسته بندی کنید ، می توانید به سادگی بگویید “چراغ های اتاق نشیمن را روشن کن”.

بسته به پلتفرمی که استفاده می کنید ، می توانید اتاق ها را گروه بندی کنید ، زیر مجموعه هایی از دستگاه ها را در اتاق ها ایجاد کنید یا با ایجاد گروه ها ، مناطق یا اتاق های سفارشی ، دستگاه ها را در اتاق های متعدد گروه بندی کنید. ارزش دارد که کمی در این مورد وقت بگذارید ، زیرا کنترل و انعطاف پذیری بیشتری را برای دستورات صوتی و تنظیم اتوماسیون یا روال به شما می دهد.

یکی از بهترین قسمت های خانه هوشمند این است که می توانید آن را به صورت خودکار انجام دهید. به عنوان مثال ، سیستم خانه هوشمند شما ممکن است خروج شما از خانه را تشخیص دهد و همه چیز را خاموش کند ، یا با روشن کردن چراغ ها و کولر و پخش لیست موسیقی مورد علاقه شما به ورود شما به خانه واکنش نشان دهد .

همچنین می توانید اقدامات مختلفی را برنامه ریزی کنید. این ممکن است برای دستگاه های خاصی مانند جاروبرقی روبات مفید باشد تا بتوانند خانه شما را به خوبی نگهداری کنند. برخی از وظایف را می توان با یک کلمه خاص و قابل تنظیم فعال کرد. فقط با گفتن “صبح بخیر” به Google Assistant ، می توانید آن را طوری تنظیم کنید که گزارش آب و هوا و اخبار را ارائه دهد ، پرده برقی هوشمند را باز کند و دستگاه قهوه ساز را روشن کند.

10. نکات عیب یابی

 بررسی کنید که تلفن شما نه تنها به همان شبکه بلکه به همان باند Wi-Fi دستگاهی که در حال راه اندازی آن هستید متصل باشد (اکثر دستگاه ها به 2.4 گیگاهرتز نیاز دارند). برخی از روترها باند را بطور خودکار انتخاب می کنند ، اما گاهی اوقات می توانید با فاصله گرفتن از روتر از 5 گیگاهرتز به 2.4 گیگاهرتز بروید .

 اگر راه اندازی دستگاه کار نمی کند ، مراحل را تکرار کنید. برخی از دستگاه ها در ابتدا خراب می شوند یا به طور مکرر قطع می شوند ، اما اگر برنامه را ترک کرده و دوباره بارگذاری کنید ، اغلب بلافاصله به هم متصل می شوند.

 همه چیز را خاموش و دوباره روشن کنید. این راهکار غالباً شگفت آور عمل می کند و برای دستگاه های خانه هوشمند نیز کاربرد دارد.

اگر قبلاً دستگاه را راه اندازی مجدد کرده اید و فایده ای نداشته ، سپس روتر خود را راه اندازی مجدد کنید. همچنین باید بررسی کنید که روتر دارای آخرین سیستم عامل است.

به صورت آنلاین جستجو کنید و در مورد مدل دستگاه و مشکلی که دارید ، دقیق باشید. به انجمن های پشتیبانی مراجعه کنید و ببینید آیا می توانید موضوعی را پیدا کنید که در مورد مشکل شما بحث هم صحبت شده است . اگر خوش شانس باشید ، کسی راه حلی برای رفع مشکل پیشنهاد کرده است.

بازگشت به تنظیمات کارخانه آخرین گزینه شما است. دستورالعمل های نحوه بازگشت دستگاه به شرایط کارخانه را بررسی کنید و همچنین حذف و نصب مجدد هر برنامه همراه را در نظر بگیرید تا بتوانید یک راه اندازی مجدد را از ابتدا امتحان کنید.

7 مرحله نصب یک سیستم اتوماسیون خانگی معمولی

به برق متصل شوید . اکثر هاب ها از طریق آداپتور AC متصل می شوند. با این حال ، برخی از آنها دارای باتری پشتیبان یا بسته های باتری قابل شارژ برای نصب هستند.

به اینترنت متصل شوید . بسیاری از هاب ها با کابل اترنت به روترهای اینترنت متصل می شوند. برخی از آنها اکنون با رمز عبور به روترهای بی سیم متصل می شوند.

دانلود برنامه . دسترسی به بسیاری از سیستم های جدیدتر از طریق تلفن هوشمند از طریق یک برنامه رایگان امکان پذیر است. با این حال ، برخی از آنها باید از طریق یک برنامه قابل دانلود روی رایانه تنظیم شوند.

ساخت یک حساب کاربری . برنامه ، کاربر را از طریق یک فرآیند راه اندازی ساده به ایجاد یک حساب شامل رمز عبور هدایت می کند.

اضافه کردن دستگاه های هوشمند . شما می توانید دستگاه های هوشمند را با دستورات ساده به هاب یا مانیتور مرکزی اضافه کنید

تنظیم صحنه ها ، محرک ها و برنامه ها . صحنه مجموعه ای از اقدامات است که می توان تنظیم کرد که در زمان های خاصی رخ دهد. به عنوان مثال ، یک صحنه هنگام خواب ممکن است شامل خاموش شدن چراغ ها و قفل شدن درها در ساعت 10 شب باشد. صحنه های دیگر ممکن است توسط سنسورها کنترل شوند. به عنوان مثال ، هنگامی که یک سنسور حرکت متوجه باز شدن درب می شود ، چراغ ها روشن می شوند.

تنظیم هشدارها . هشدارهای ارسال شده از طریق متن یا ایمیل زمانی ارسال می شوند که رویدادهای خاصی مانند باز شدن درب یا حرکتی حس شوند

نظرات کاربران

  • این مقاله خیلی برای من مفید بود اما سوالی که برای من پیش اومد اینه که برای نصب تجهیزات گفته شده چقدر بودجه باید در نظر گرفت ؟

    • شما با مراجعه به قیمت هوشمند سازی ساختمان می توانید تمامی عواملی که در هزینه اثر دارند را مشاهده کنید همچنین درباره قیمت اطلاعات لازم را به دست بیاورید

    دیدگاهی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    خانه هوشمند جهان اسمارت تکیه بر تجربه و توان نیروهای مجرب فنی ، در اختیار داشتن سبدی کامل از به روز ترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و نیز ارائه محصولات و خدمات خود بر مبنای کیفیت برتر ، صرفه اقتصادی ‌، گارانتی و خدمات قوی توانسته جایگاهی شایسته به عنوان یک گروه پیشگام و پویا در میان سازندگان ساختمان های لوکس کسب نماید.

    کلیه حقوق این سایت متعلق به خانه هوشمند جهان اسمارت  می باشد

    بستن

    کالاها

    دسته بندی ها

    • ورود با پیامک
    • ورود با رمز
    user

    Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
    • تصویر
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • موجودی
    • وزن
    • طول
    • اطلاعات
    Click outside to hide the comparison bar
    مقایسه