Clicky

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها خدمات
  • نویسنده seoManager
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 13 دقیقه
آوریل 27, 2021

هوشمند سازی ساختمان در مشهد

هوشمند سازی ساختمان در مشهد(تخمین هزینه و زمان پیاده سازی)

تصور کن میتونستی همه ی وسایل خانه را از طریق تلفن همراه و یا تبلت کنترل کنی یا وقتی مسافرت هستی بتونی محیط خانه را چک کنی و از امنیت آن مطمئن بشی به نظرت عالی نمیشد ؟ امروزه دیگه این کار در حد تصور کردن نیست چون با وجود تکنولوژی خانه هوشمند همه این کارها ممکن شده. برای اینکه بدونید خانه هوشمند چیست ؟ و به صفحه مربوطش منتقل بشید روی بخشی که آبی کردیم کلیک کنید.  الان اگه بخوای بعد از یک روز کاری سخت بیایی خونه میتونی از محل کار مشخص کنی که دمای هوا چطوری باشه یا چراغ ها کی روشن بشن یا حتی میتونی سناریو هایی مشخص کنی که وسایل به طور برنامه ریزی شده و خودکار شروع به کار کنن اینطوری موقعی که وارد خانه میشی احساس آرامش و راحتی داری فرقی هم نمیکنه ساکن چه شهری باشی چون این خانه ها مدرن با تکنولوژی های پیشرفته در همه ی شهرها پیاده سازی میشن اما امروز به صورت اختصاصی درباره هوشمند سازی منازل و شرکت هوشمند سازی ساختمان در مشهد توضیحات لازم را میدم پس با من همراه باشید تا درباره این فناوری جدید و شگفت انگیز اطلاعات لازم را به دست بیارید .

آموزش هوشمند سازی ساختمان در مشهد

ارتباط با مشاوران ما

جهان اسمارت با هدف ارائه هر چه بهتر خدمات در زمینه هوشمند سازی ساختمان و ادارات تاسیس گردید و در این سالیان با تکیه بر تیم حرفه ای خود در تحقق هر چه  بهتر شعار این مجموعه که «صداقت و کیفیت و همراهی همیشگی است» را محقق نماید. برای ارتباط با ما می توانید شماره تماس خود را وارد کنید تا مشاوران ما در سریع ترین زمان با شما تماس بگیرند . همچنین می توانید با شماره های درج شده در پایین تماس بگیرید .

۱. هوشمندسازی بی سیم

اولین گام برای داشتن این خانه مدرن اینه که کدام یکی از روش های هوشمند سازی برای شما مناسب تر است . اگه که نمیدونید این روش ها چیه باید بگم که دو راه کلی وجود دارد که اولی شیوه بیسیم است . در سیستم هایی که از این راه پیاده سازی میشن به جای پریزهای سنتی و قدیمی از تاچ پنل مرکزی برای کنترل وسایل استفاده میشه همینطور وسایل و تجهیزات دارای نرم افزار موبایل هستن پس با نصب اپلیکیشن روی موبایل و اتصال به وای فای همه ی وسایل الکتریکی مثل پرده برقی ، سیستم روشنایی و سیستم صوتی و تصویری اسمارت تحت کنترل و نظارت شما قرار میگیره پس اگه خارج از محیط خانه هم باشی باز میشه آن ها را مدیریت کرد نکته ی مهم این شیوه اینه که برای اکثر خانه ها قابل پیاده سازی است .

هوشمند سازی ساختمان در مشهد

مدت زمان نصب تجهیزات بی سیم

شاید براتون سوال پیش اومده باشه که اگه قرار باشه همه ی وسایل اسمارت در خانه به صورت بیسیم نصب بشن چقدر طول میکشه که باید بگم پروسه نصب میتونه ۲ تا ۳ هفته برای نصب کامل طول بکشد این مدت زمانی است که در بیشتر مواقع انتظار میره . البته باید این رو بگم که زمانی که گفتم به تعداد و نوع دستگاه هایی که قراره نصب بشن هم بستگی داره اگه قرار باشه که یک ساختمان مجهز و کامل داشته باشید ممکن است هفته ها طول بکشه ولی برای نصب یک یا دو وسیله ممکن است چند ساعت کافی باشه یکی دیگه از مواردی که خیلی مهمه متراژ خانه و فضای ساختمان است که نقش خیلی مهمی داره یعنی اگر قرار باشه تجهیزات هوشمند یکسانی را در یک خانه کوچک مثلا یک خوابه نصب بشه با زمانی که همان تجهیزات قرار باشه در یک خانه بزرگ نصب بشه از نظر زمانی با یکدیگر متفاوت خواهند بود . پس چیزی که اینجا متوجه میشیم اینه که یک زمان دقیق را نمیشه برای انجام این کار مشخص کرد .

هزینه تجهیزات بیسیم

میدونم که مهم ترین بخش برای همه شما هزینه این کار است و این رو هم میدونم که هرکسی قبل از شروع پروژه بودجه ای را مشخص میکنه پس میخواهم یک هیزنه تقریبی برای شما اعلام کنم تا بیشتر با قیمت ها آشنا بشین . بیشترین تاثیر در هزینه را سایز ساختمان ، سبک و نیروی کار داره . به طور کلی اجرای شبکه بیسیم زیاد گران نیست به این دلیل که تجهیزات کمتری به کار میره ولی باید در نظر داشته باشین که آداپتور و روتر بیسیم میتونن گران باشن و ممکن است برای به روز رسانی احتیاج به صرف هزینه بیشتری باشین . اگر قرار باشه مثالی از قیمت هوشمند سازی ساختمان مربوط به این روش را بزنم تا یک قیمت حدودی در نظر داشته باشین میتونم به هزینه پروتکل برای ارتباط بین وسایل اشاره کنم که بین ۷.۵ میلیون تا ۱۶ میلیون میشه که با توجه به پروتکل انتخابی قیمت ها متفاوت است .

برای این که آگاهانه این مسیر رو جلو برید من تعدادی از مزایا و معایب این روش را برای شما در پایین آوردم پس بهتره که این نکات را به خاطر داشته باشین چون بر اساس مواردی که در پایین گفتم می تونید انتخاب بهتری داشته باشین پس بیایید با مزایا شروع کنیم و سپس معایبی که به نظرم مهمتر بودن رو مطالعه کنیم .

شرکت هوشمند سازی ساختمان در مشهد

راحتی و آرامش

در شیوه بیسیم فقط با یک ریموت میتونید تجهیزات  و وسایل خانه را مدیریت کنید برای این کار کافی است یک برنامه روی تبلت یا موبایل خود داشته باشین و به کمک آن تمام دستگاه ها و وسایل الکتریکی اسمارت را تنظیم کنید پس با این روش راحتی و آرامش بیشتری در زندگی به وجود میاد .

هوشمند سازی ساختمان مشهد

نظارت و کنترل

شما میتونید به محصولات خانه هوشمند متصل بشین و به وسیله گوشی یا تبلت موقعی که در خانه یا خارج از خانه هستین دوربین ها ، سیستم هشدار ، قفل درب و سنسور های حرکتی را تحت نظر داشته باشین  یا حتی در صورت هر حرکتی اطراف ساختمان از طرف این سیستم ها پیام هشدار دریافت کنید .

شرکت هوشمند سازی ساختمان مشهد

صرفه جویی

این سیستم باعث جلوگیری از هدر رفتن های غیر ضروری به ویژه در انرژی میشه. با این سیستم میتونید روشنایی را کنترل کنید یعنی در زمان های مشخصی خاموش یا روشن بشن یا حتی روی سیستم گرمایش و سرمایش کنترل داشته باشین یعنی توجه به درجه داخل خانه این سیستم خاموش یا روشن میشه پس در هزينه ها صرفه جويی میشه.

معایب روش بی سیم

ریسک پذیری

بزرگ ترین ریسک این خانه های مدرن و پیشرفته آسیب پذیری آن است چون امکان حمله های سایبری وجود داره و ممکن است هکرها پسورد خانه را پیدا کنند و در عملکرد این وسایل اختلال ایجاد کنن .

هزینه

دومین مشکل این سیستم ها هزینه راه اندازی آن است زیرا تکنولوژی خانه هوشمند هزینه نسبتا زیادی داره و حتی ممکن است یک هزینه اشتراک که مبلغ زیادی هم هست را دارا باشه.

اتصالات

در این نوع خانه ها حتما باید یک اتصال اینترنت قابل اعتماد و منبع تغذیه پایدار داشته باشید که اگر هر یک از این دو تا وجود نداشته باشن به مشکل برمیخورید چون همه ی ارتباطات از طریق شبکه وای فای برقرار میشه .

۲. هوشمند سازی با سیم

خوب حالا که درباره خانه بیسیم اطلاعات لازم را به دست آوردید وقتشه درباره روش باسیم هم صحبتی داشته باشیم . در راه باسیم ارتباط بین سنسور ها ،کنترلر ها و عملگرها از طریق کابل برقرار میشه و این شیوه پروتکل های متنوعی هم داره .مهم ترین مسئله در این شیوه سیم کشی تابلو برق است به خاطر همین برای خانه های قدیمی گزینه ی مناسب نیست چون امکان تخریب و تعویض کابل ها وجود داره ولی برای خانه های در حال ساخت گزینه ی مناسبی به حساب میاد . با وجود این که امروزه سیستم های بی سیم طرفداران زیادی پیدا کرده  اما همچنان افرادی وجود دارند که روش سنتی سیمی را برای ساختمان و خانه خود انتخاب می کنند . 

هوشمند سازی ساختمان در مشهد

مدت زمان پیاده سازی ساختمان به صورت باسیم

شرکت هوشمند سازی در مشهد

میدونم که مسئله زمان برای شما خیلی مهم است پس در اینجا یک توضیح مختصر درباره آن میدم . مدت زمان هوشمند سازی ساختمان به طریق سیمی بیشتر به تعداد دستگاه هایی که قرار است نصب بشن بستگی داره در حالت کلی بیشتر از چند ساعت نباید طول بکشه مگر این که دستگاه مورد نظر پیچیده باشه مثلا بعد از تعویض لامپ قدیمی با مدل اسمارت کافی است به برنامه مربوط به چراغ  در تلفن همراه متصل بشین تا شروع به کار کنه اما این در حالی است که از قبل تمام سیم کشی ها به روز شده باشن . نکته ی مهمی دیگه ای که باید یاداوری کنم این است که اگر ساختمان  قدیمی باشه باید انتظار داشته باشید که مدت زمان بیشتری را صرف انجام این کار بکنید چون باید تمام سیم کشی ها و کابل های خانه را متناسب با تجهیزات هوشمند به روز رسانی کنید و همین کار باعث میشه زمان انجام این کار بیشتر از حالت معمول طول بکشه .

هزینه نصب تجهیزات باسیم

قبل از انجام هر کاری بهتر است دست نگه دارید تا کم درباره هزینه شیوه باسیم با هم صحبت کنیم  اگر این راه را در نظر دارین باید بین ۷۵ میلیون تا ۴۲۵ میلیون خرج سیستم های الکتریکی نصب کردنی بکنید . اگر بخواهم به صورت کلی بگم ، میشه گفت اگر قرار باشه در حد یک لامپ هوشمند در داخل اتاق داشته باشین حدودا ۵ میلیون میشه و اگر قرار باشه وسایل پیشرفته تری مثل ترموستات خانه هوشمند که کار زمان بندی گرمایش و سرمایش خانه  را انجام میده نصب بشه هزینه ای حدود ۲۵ میلیون و اگر یک خانه هوشمند کامل بخواهید هزینه ای که باید خرج کنید از ۱۲۶ میلیون شروع می شود البته برند انتخابی شما هم تاثر زیادی دارد و اگر شرکت سازنده تجهیزات مطرح باشه قطعا هزینه ها بیشتر میشه .

همانطور که مزایا و معایب بیسیم را ذکر کردم در اینجا مزایا و معایب باسیم را هم برای شما آوردم در این مرحله با مقایسه دو روش بیسیم و باسیم میتونید تصمیم بگیرید کدام یکی برای شما کارایی بیشتر داره و برای شرایط خانه شما بهتره پس به نکاتی که در پایین گفتم دقت کنید . 

هوشمند سازی ساختمان مشهد

نفوذ ناپذیری

مهم ترین نکته ای میتونم بگم اینه که این راه قابل اعتماد ترین و نفوذ ناپذیر ترین است . با استفاده از سیم امکان هک شدن و ایجاد اختلال بسیار کم است به خاطر همین خیلی از مراکز مهم و حیاتی در سراسر جهان همچنان بر روش سیمی تکیه کردن چون حتی اگر شخصی اقدام به خراب کاری کنه باید به صورت فیزیکی این کار را انجام بده که انجام این کار تقریبا غیرممکن است.

هوشمند سازی ساختمان مشهد

با ثبات

استفاده از مس و فیبر نوری باعث میشه روش سیمی یکی از با ثبات ترین روش ها برای هوشمند سازی باشه . زمانی که از کابل استفاده میشه امکان قطعی و اختلال در ارتباطات بسیار پایین میاد پس با خیال راحت میتونید تمام نقاط را کنترل کنید و داده ها را با سرعت بسیار زیاد انتقال بدید برای همین بسیاری از افراد همچنان برای انجام کارها و انتقال داده این روش ترجیح میدن .

معایب هوشمند سازی باسیم

مقدار سیم

یکی از بزرگ ترین معایبی که میتونم نام ببرم درباره مقدار سیمی است که باید در یک ساختمان به کار برده بشه . به این معنی که هر چقدر متراژ خانه یا تعداد طبقات یک ساختمان بیشتر باشه حجم سیمی که باید استفاده بشه هم زیاد میشه و به این ترتیب هزینه ای باید صرف انجام پروژه خیلی زیاد میشه .

میزان تخریب

زمانی که قرار باشد یک ساختمان قدیمی هوشمند بشه تعداد زیادی تخریب باید صورت بگیره . همچنین سوراخ هایی برای نصب سیم کشی جدید در دیوار ها ، زمین و سقف خانه ایجاد میشه . تخریب قسمت های مختلف ساختمان و بازسازی این قسمت ها میتونه هزینه خیلی زیادی داشته باشه .

شرکت های هوشمند سازی ساختمان در مشهد

حالا که همه ی اطلاعات لازم را به دست آوردید بهتره که چند تا شرکت هوشمند سازی ساختمان مشهد را معرفی کنم . این شرکت های فعال در زمینه خانه هوشمند بسیار معتبر و معروف هستن . برای این که نمونه کارهای هرکدام را ببینید تا به یک طرح کلی برسید یا ایده های جدید بگیرید بهتر است به سایت هر کدام مراجعه کنید یا با مشاوران این مجموعه ها صحبت کنید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه بدن .

جهان اسمارت

جهان اسمارت

جهان اسمارت را میشه به عنوان یکی از بهترین شرکت ها در زمینه هوشمند سازی ساختمان نام برد زیرا با بیش از ۱۳۷ پروژه موفق مجری هوشمند سازی ساختمان و منازل و عرضه کننده لوازم و تجهیزات ساختمان به صورت بی واسطه در تلاش است تا به بهترین شکل ممکن پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشه و رضایت آنان را در بالاترین سطح کسب کنه . جهان اسمارت با هدف ارائه هر چه بهتر خدمات در زمینه هوشمند سازی ساختمان و ادارات تاسیس شده و در این سالیان با تکیه بر تیم حرفه ای خود در تحقق هر چه  بهتر شعار این مجموعه که «صداقت و کیفیت و همراهی همیشگی است» تلاش میکنه .

نمونه ساختمان های هوشمند

آموزش هوشمند سازی ساختمان در مشهد

در کنار تمام مواردی که گفتم ممکن است به این فکر افتاده باشید که این کار را خودتان انجام بدید یا علاقه دارید که این فناوری روز را یاد بگیرید پس میتونم به شما توصیه هایی بکنم . امروزه در تهران و سایر شهرها آموزشگاه های وجود دارن که هوشمند سازی را به طور تخصصی آموزش میدن یا دوره های آموزش bms برگزار می کنن. فقط کافی است در دوره ها ثبت نام کنید و در کلاس ها سر فصل های مورد نیاز را یاد بگیرید همینطور میتونید در کارگاه های عملی این کار را به صورت حرفه ای تر تمرین کنید و در آخر با گرفتن یک مدرک معتبر می تونید نشون بدید که در این کار حرفه ای هستید و حتی میتونید در شرکت های هوشمند سازی منازل یا شرکت های bms شروع به کار کنید .

پرسش های متداول

شرکت هوشمند سازی ساختمان مشهد

همانگونه که ساختمان های هوشمند در تهران ساخته می شوند این کار در مشهد هم امکان پذیر است و هیچ تفاوتی با در سایر نقاط ندارد پس بهتر است این کار را به یک مجموعه معتبر بسپارید و هیچ نگرانی نداشته باشید .

برای تعیین هزینه فاکتور های زیادی وجود دارد که باید آنها را باید در نظر بگیرید به طور مثال برند تجهیزات ،متراژ خانه و بسیاری از عوامل دیگر در تعیین هزینه موثر هستند. ما در مقاله قیمت هوشمند سازی ساختمان مفصل در این رابطه توضیح دادیم.

در کل دو راه وجود دارد وجود دارد بی سیم و سیمی که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند و انتخاب مدل هوشمند سازی به نوع خانه و امکانات موجود در آن بستگی دارد به عنوان مثال برای خانه های قدیمی مدل نوع سیمی مناسب نیست.

امروزه هوشمند کردن ساختمان ها به منظور آسایش و راحتی بیشتر رونق زیادی گرفته است به همین دلیل مجموعه های فعال در این زمینه به تعداد زیادی وجود دارد و هم اکنون پروژه های زیادی در دست دارند که با مراجعه به سایت هر کدام می توانید نمونه کارهایی تا به حال انجام داده اند را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

  • من الان چند ماه شده که خونه ام رو هوشمند کردم ولی به نظرم انقدر که باید وسایل نمی تونن با هم ارتباط برقرار کنن و وقتی به کلید هوشمند فرمان میدم خیلی طول میکشه که چراغ ها روشن یا خاموش بشن به نظرتون مشکل از کجاس ؟

    • این احتمال وجود داره که شبکه اینترنت خانه شما قوی نیست به خاطر همین در دستورات شما تاخیر به وجود میاد برای این که این مشکل حل بشه به شما توصیه می کنم که از یک شبکه اینترنت قوی برای خانه تان استفاده کنید

  • خیلی ممنون از مطالب خوبتون من تونستم هوشمند سازی خونه ام را با یکی از شرکت هایی که در اینجا معرفی کرده بودید انجام بدم و الان تو خونه هوشمندم میتونم کارها را خیلی راحت تر از قبل انجام بدم

  • دیدگاهی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    خانه هوشمند جهان اسمارت تکیه بر تجربه و توان نیروهای مجرب فنی ، در اختیار داشتن سبدی کامل از به روز ترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و نیز ارائه محصولات و خدمات خود بر مبنای کیفیت برتر ، صرفه اقتصادی ‌، گارانتی و خدمات قوی توانسته جایگاهی شایسته به عنوان یک گروه پیشگام و پویا در میان سازندگان ساختمان های لوکس کسب نماید.

    کلیه حقوق این سایت متعلق به خانه هوشمند جهان اسمارت  می باشد

    بستن

    کالاها

    دسته بندی ها

    • ورود با پیامک
    • ورود با رمز
    user

    Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
    • تصویر
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • موجودی
    • وزن
    • طول
    • اطلاعات
    Click outside to hide the comparison bar
    مقایسه