Clicky

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها خدمات
  • نویسنده seoManager
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 14 دقیقه
می 2, 2021

هوشمند سازی ساختمان در اصفهان

هوشمند سازی ساختمان در اصفهان (ویدیو+معرفی شرکت ها)

– چطوری وقتی وارد شدیم چراغ ها روشن شدن تو که به کلید ها دست نزدی 

+ چون همین الان وارد مجهزترین خونه اصفهان شدی

– یعنی چی مگه چی کار کردی با اینجا ؟ من که تغییری اینجا حس نمیکنم نسبت به سری قبل

+ ببین چند ماه پیش وقتی رفتم خونه یکی از دوستام دیدم با موبایل میتونه همه وسایل خونه رو تغییر بده پس گفتم چرا خونه من مدرن و پیشرفته نباشه دیگه منم هرچی وسایل هوشمند تو بازار بود رو تو این خونه نصب کردم .

این مکالمه ای بود که من و دوستم وقتی وارد خانه اش شدم با هم داشیم از زمانی که من وارد خانه شدم همه ی وسایل به طور خودکار شروع به کار می کردن که برام خیلی جالب بود . دوستم گفت که همه ی پیاده سازی ها و ایده های مختلف و مراحل این کار از ابتدا تا انتها را یکی از شرکت های معتبر هوشمند سازی ساختمان در اصفهان انجام داده است . در مدتی که من انجا بودم کارها خیلی راحت تر انجام میشدن و من احساس آرامش و راحتی داشتم پس تصمیم گرفتم با شرکتی که کار هوشمند سازی خانه دوستم را انجام داده بود جلسه ای داشته باشم تا این کار را برای خانه خودم هم انجام بدم که به طور خلاصه در اینجا مطالبی که فهمیدم را برای شما هم توضیح می دهم .

شرکت های هوشمند سازی ساختمان در اصفهان

ارتباط با ما

در صورت هرگونه سوال و ابهامی درباره وسایل و تجهیزات اسمارت می توانید با مشاوران و کارشناسان جهان اسمارت در ارتباط باشید برای این کار کافی است شماره تماس خود را در پایین وارد کنید تا در سریع ترین زمان با شما تماس گرفته شود همچنین می توانید با شماره های درج شده در پایین تماس بگیرید تا به گروه تخصصی جهان اسمارت متصل شوید .

هوشمند سازی بی سیم یا سیمی؟

اولین چیزی که مطرح کردم این بود که میخواستم بدونم خانه هوشمند چیه و چطور کار میکنه! بعد ازین که توضیح دادن، سوالی که از من پرسیده شد این بود خانه من چند سال ساخت است تا مشخص بشه کدام یکی از روش های هوشمند سازی بهتره و چون من هیچ اطلاعاتی درباره آن ها نداشتم درمورد روش بیسیم و سیمی به من توضیح دادند همینطور اطلاعاتی مثل هزینه نصب هر کدام ، مدت زمان نصب تجهیزات و مزایا و معایب هر دو راه را به من توضیح دادند و من میتونم با بررسی بیشتر تصمیم بگیرم کدام برای من بهتر است.

خانه هوشمند بی سیم

تا آنجا که من فهمیدم در راه بی سیم برای ارتباط تجهیزات با هم  از شبکه Wi-Fi استفاده میشه . این شیوه پروتکل های متنوعی داره اما متداول ترین و مقرون به صرفه ترین آن ها وای فای است . نکته مثبت در این شیوه این است که نیازی به تعویض تابلو برق نداره و این تکنولوژی پیشرفته را می توان پیاده سازی کرد . در این نوع سیستم ها  به جای پریز های سنتی و قدیمی میشه از تاچ پنل مرکزی برای کنترل وسایل استفاده کرد و مهم ترین نکته اش اینه که با یک تلفن همراه میشه تجهیزات را تحت نظارت و کنترل داشت .

هزینه بی سیم

مهم ترین سوالی که داشتم این بود که قیمت هوشمند سازی ساختمان چقدر است و من باید چه بودجه ای برای این کار در نظر بگیرم . من متوجه شدم بسته به این که بخواهم کل خانه را به وسایل الکتریکی پیشرفته مجهز کنم یا قسمتی هایی از آن را ، هزینه متفاوته ولی طبق محاسباتی که انجام شد و در اختیار من گذاشته شد قیمت بعضی از وسایل الکتریکی برای یک خانه متوسط به این صورت است که هزینه لامپ های اسمارت به تنهایی می تونه به 25 میلیون برسه یا قیمت قفل دیجیتال سامسونگ منزلتون حدودا 12 میلیون تومان هزینه بر می داره یا پرده هوشمند که جزو گران ترین بخش های خانه هوشمند است هزینه ای بین 7 تا 12 میلیون برای هر پنجره داره .

زمان لازم برای بی سیم

یکی دیگه از سوال های من این بود که انجام این کار به طریق بیسیم چقدر طول میکشه و در چه مدتی می تونم خانه را تحویل بگیرم که به من گفته شد که زمان به عوامل زیادی وابسته است یعنی اگر قرار باشه فقط چند قسمت از خانه تجهیزات نصب بشن و این وسایل دارای پیچیدگی خاص نباشن فقط چند ساعت احتیاج است تا خانه را به تحویل بدن ولی اگر قرار باشه کل خانه مجهز بشه به ۲ تا ۳ هفته کار احتیاج است اما عوامل دیگری مثل متراژ خانه و قدمت خانه هم در زمان تحویل خانه موثر هستند .

مزایای بی سیم

اتصال راحت

در این شیوه لازم نیست همه ی خانه سیم کشی بشه به این ترتیب نیازی به تخریب دیوار ها و زمین نیست و تمام دستگاه ها به وسیله وای فای به هم متصل میشن .

صرفه جویی

در این روش می توان زمان خاموش و روشن شدن دستگاه ها را برنامه ریزی کرد یا سناریو تعریف کرد به این ترتیب انرژی کمتری هدر میره و در هزینه ها هم صرفه جویی میشه .

شخصی سازی

لازم نیست که همه ی تجهیزات اسمارت برای خانه خریداری بشه و میشه برای هر قسمت از خانه که قرار است هوشمند بشه وسایل مربوط به همان نقاط را تهیه کرد .

معایب بی سیم

امنیت

هر چقدر دستگاه هایی که به صورت بی سیم به هم متصل میشن بیشتر باشه امنیت این سیستم ها کاهش پیدا میکنه چون در شیوه بی سیم احتمال هک شدن نسبت به باسیم زیادتر است .

هزینه

بی سیم نسبت به باسیم ارزان تر است ولی باید در نظر داشت که تجهیزاتی که برای سیستم بی سیم ارائه شده هزینه زیادی دارن و حتی گاهی برای این تجهیزات باید اشتراک هم گرفته بشه .

اختلال

وقتی دستگاه های زیادی در یک شبکه به هم متصل میشن احتما اینکه در دستورات صادر شده تاخیر پیش بیاد بالا میره و حتی ممکن است ارتباط بین دستگاه ها قطع بشه  .

ساختمان هوشمند باسیم

در مرحله بعدی نکات مربوط به خانه اسمارت باسیم را برای من توضیح دادن که در این راه ارتباط تجهیزات ها از طریق کابل و سیم  است که نوع این سیم میتونه سیم زوجی ، کابل شبکه و کابل KNX متفاوت باشه . برای ارتباط سیمی بین اجزا یک تابلوی مرکزی در نظر میشه و سیم ها و تجهیزات داخل آن قرار میگیرن و فرمانی که از دستگاه من مثل موبایل یا تبلت صادر میشه به تابلو میره سپس به سیستم های مورد نظر هدایت میشه و راه نسبت به بیسیم ثبات و پایداری بیشتری داره و هیچ قطعی در زمان ارسال دستور به وجود نمیاد .

هزینه باسیم

برای من مهم بود بفهمم که هزینه هوشمند سازی ساختمان  به طریقه سیمی  چه تفاوتی با بی سیم داره پس تیم مهندسان به من گفت که مهم ترین موضوع قدمت خانه است اگر خانه ای در حال ساخت باشه نیازی به تخریب دیوارها یا سقف نیست ولی اگر خانه قدیمی باشد هزینه ای برای کابل کشی و به روز رسانی در نظر گرفته میشه همچنین تجهیزاتی که نصب میشن هم در هزینه تاثیر دارن .برای این که من با هزینه ها آشنا بشم ، لیستی از تجهیزات به همراه قیمت هر کدام در اختیار من قرار دادن و میتونم بگم که هزینه یک خانه هوشمند کامل میتونه بین 75 میلیون تا 425 میلیون تمام بشه البته این که چه برندی را برای هوشمند سازی انتخاب کنین خیلی مهم است مثلا محصولات سامسونگ با شیائومی قیمت متفاوتی دارن .

زمان لازم برای شیوه باسیم

برای این که اطلاعات من کامل بشه مدت زمان پیاده سازی خانه از طریق باسیم هم به من اعلام میشه تا بتونم تصمیم بگیرم کدام راه برای من مناسبتر است .به صورت حدودی برای نصب تمامی تجهیزات به 3 تا 4 هفته زمان نیاز است ولی این زمان در صورت تعویض و به روز رسانی کابل ها متغیر خواهد بود ولی اگر ساختار خانه مناسب باشه و فقط قرار باشه یک قسمت کوچک از خانه مثلا اتاق خواب ها به سیستم روشنایی هوشمند مجهز بشه با صرف چند ساعت من میتونم خانه هوشمند را تحویل بگیرم .

مزایای خانه باسیم

انتقال داده

زمانی که شما تجهیزات را به صورت سیمی به هم متصل می کنید هیچ مانعی بر سر راه شما نخواهد بود بنابراین داده با سرعت بسیار زیاد بین دستگاه ها جا به جا میشه و کنترل خانه راحت تر خواهد بود.

امنیت

در سیمی اختلال و خرابی خیلی کمتر از راه بی سیم است پس بسیاری از افراد که نگران سرقت رفتن اطلاعات خود هستند از این راه استفاده میکنند چون ثابت شده که احتمال هک شدن در این شیوه بسیار پایین است.

اتصال چند دستگاه

در اتصالات سیمی شما می توانید هر تعداد دستگاه را به هم متصل کنید بدون این که نگران کند شدن یا اختلال در عملکرد باشید زیرا هر چقدر هم دستگاه متصل باشند سیم ها توانایی انتقال داده ها را دارند.

معایب خانه باسیم

دستگاه جدید

یکی از بزرگ ترین معایب باسیم این است که اگر بعد از انجام سیم کشی و نصب تجهیزات اگر بخواهید یک وسیله اسمارت دیگر اضافه کنید در حالی که از قبل سیم کشی برای آن انجام نشده باشد کار بسیار دشواری در پیش خواهید داشت.

قدمت خانه

اگر بخواهید کل خانه را هوشمند کنید در حالی که خانه شما قدیمی باشد و قرار باشد سیم کشی کل خانه به روز رسانی شود شما باید هزینه بسیار زیادی را در نظر داشته باشید زیرا برای این کار باید بسیاری از قسمت های خانه را تخریب و دوباره بازسازی کنید.

سیم کشی

زمانی که خانه خود را به روش سیمی هوشمند کرده باشید برای نصب تجهیزات مانند روشنایی و سیستم گرمایش و سرمایش باید زمان زیادی را در نظر بگیرید چراکه تک تک این تجهیزات باید به وسیله کابل و سیم به یکدیگر متصل شوند.

5 مورد از شرکت های هوشمند سازی ساختمان در اصفهان

بعد از اینه جلسه مشاوره تمام شد تصمیم گرفتم درباره مجموعه های دیگری که در این زمینه فعالیت دارن و پروژه های زیادی انجام دادن و سابقه خوبی دارن جست و جو کنم تا مطمئن بشم این کار را یک تیم متخصص و با تجربه انجام میده پس تعدادی از مجموعه ها را در اینجا آوردم که هرکدام در این زمینه پروژه های زیادی ارائه دادن و قابل اعتماد هستند .

گروه پایاز

گروه­ مهندسی پایاز به عنوان نماینده رسمی و انحصاری برند HDL با توان اجرایی بالای متخصصین خود که حاصل تلاش چند ساله در امر کسب دانش و تجربه مفید در زمینه هوشمند­سازی می ­باشد و همچنین ارتباط نزدیک با دیگر کمپانی های خارجی واستفاده از تجارب بسیار مفید و گرانبهای آنها سعی در بالا بردن دانش فنی و ارتقا سطح بهره وری در ساختمان ها نموده است.از دیگر فعالیت های پایاز میتوان به مشاوره، طراحی، تامین متریال و ارائه خدمات در زمینه سیستم های امنیتی، نظارت تصویری و تلفن های تحت شبکه (VOIP) نیز اشاره نمود.این مجموعه افتخار دارد با ارائه راهکارهای متنوع پروژه­­های ساختمانی مسکونی، اداری و تجاری بسیاری را در سطح استان به سیستم هوشمند مجهز نموده که با اجرای این فرایند باعث ایجاد رفاه، امنیت و صرفه­ جویی در مصرف انرژی در پروژه ­ها گردیده است.

خانه هیربد

 خانه هیربد در طی سالها پروژه های زیادی را با موفقیت پشت سر گذاشته است. برخی از این پروژه ها هرگز تا قبل از آن که توسط تیم هیربد اجرا شوند، در ایران مشابهی نداشتند با این حال همواره رضایت مشتریان، از اجرا تا پشتیبانی، همراه این مجموعه بوده است. توان علمی و فنی این گروه برگرفته از تخصص و تجربه ی نیروهای جوان و با انگیزه ی آن است به طوریکه هرگز در پیاده سازی سیستم های هوشمند، با محدودیت مواجه نیستند و تجربه کار با تجهیزات تمام برند های مطرح دنیا در این حوزه را دارند. به شکل خلاصه تر می توان گفت با هرمیزان بودجه ، هربرند و هرسطحی از امکانات و شرایط، گروه مهندسی هیربد می تواند یک خانه، ویلا یا ساختمان را هوشمند کند.

هوش گستر آرکا

گروه فنی مهندسی هوش‌گستر آرکا شریف به شماره ثبت 62677 است و فعال در زمینه اتوماسیون خانگی ، اتوماسیون صنعتی ، هوش مصنوعی و تولید نرم افزار می‌باشد. وجود افراد متخصص در زمینه های الکترونیک، کامپیوتر، رباتیک، عمران و معماری در  این سیستم  باعث تمایز و خلق راهکارهای جدید برای خدمت رسانی در زمینه سیستم مدیریت ساختمان BMS و اتوماسیون شده‌است. هوش‌گستر آرکا آماده عقد قرارداد و همکاری با انبوه سازان، کارفرمایان ،مهندسان عمران و معماری و مالکان محترم می‌باشد.از مزیت های این مجموعهمی توان کیفیت بالای محصولات ،پشتیبانی 24ساعته ،امکان بازدید حضوری از پروژه ها ،اجرای راهکارهای خلاق و دارای تیم فنی باتجربه را نام برد.

خانه هایکا

شرکت هایکا از سال 1392 فعالیت خود را آغاز نموده و افتخار این را دارد که تا به امروز صدها پروژه ی اتوماسیون خانگی را فقط در شهر اصفهان تکمیل نموده و هر روزه اقدام به بروز کردن و ایجاد ایده های جدید و تکمیل کردن سبد محصولات اسمارت خود نموده به طوریکه یکی از کامل ترین مجموعه ها را به صورت تخصصی و با قیمت های معقولانه ارائه می کند.و اکنون به عنوان یکی از برترین مجموعه ها می باشد که صدها پروژه بیانگر این موضوع هستند. خانه هایکا با بکارگیری برترین تجهیزات اسمارت توسط متخصصین مجرب و متعهد خود توانسته بهترین محصولات را بکار گیرد تا هدف آسایش و راحتی شما را توسط تکنولوژی های جدید مهیا کند.

جهان اسمارت

جهان اسمارت

جهان اسمارت را میشه به عنوان یکی از بهترین شرکت ها در زمینه اجرای صفر تا صد هوشمند سازی ساختمان نام برد زیرا با بیش از ۱۳۷ پروژه موفق مجری هوشمند سازی ساختمان و منازل و عرضه کننده لوازم و تجهیزات ساختمان به صورت بی واسطه در تلاش است تا به بهترین شکل ممکن پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشه و رضایت آنان را در بالاترین سطح کسب کنه . جهان اسمارت با هدف ارائه هر چه بهتر خدمات در زمینه هوشمند سازی ساختمان و ادارات تاسیس شده و در این سالیان با تکیه بر تیم حرفه ای خود در تحقق هر چه  بهتر شعار این مجموعه که «صداقت و کیفیت و همراهی همیشگی است» تلاش میکنه .

نمونه هایی از ساختمان های هوشمند

در آخر تعدادی از ساختمان هایی که توسط گروه هوشمند سازی ساختمان اصفهان پیاده سازی شده اند را جست و جو کردم تا بتونم از بین آن ها طرح و ایده دلخواهم پیدا کنم . بعد از این که طرح دلخواهم را پیدا کردم می تونم به تیم طراحی نشان بدم تا با توجه به نظرات من تغییرات لازم را اعمال کنند و خانه مدرن و پیشرفته ای را که در نظر داشتم پیاده سازی کنند .

آموزش هوشمند سازی ساختمان در اصفهان

سوالی که برای من پیش آمد این بود که اگر بخواهم این کار را خودم انجام بدم از کجا باید شروع کنم که با پرس و جو فهمیدم  افراد زیادی وجود دارن که به سیستم مدیریت خانه علاقه دارن پس از طریق سایت های مرتبط با آموزش هوشمند سازی ساختمان یا حضور در دوره آموزشی مربوطه در آموزشگاه های معتبر اقدام به یادگیری می کنند . افراد در این دوره ها با پروتکل های ارتباطی ، تاسیسات ساختمانی ، سیم کشی و نحوه نصب انواع وسایل اسمارت آشنا میشن با اخذ مدرک معتبر برای حضور در بازار کار اماده میشن و از این طریق کسب درامد میکنن. همچنین شما می توانید با جست و جو در اینترنت ویدیو هایی را پیدا کنید که مربوط به آموزش رایگان این دوره ها هستند .

سوالات متداول

قیمت سیستم صوتی هوشمند خانگی

بله این کار در اصفهان مانند همه شهرها در حال انجام است و مجموعه های زیادی در اکثر شهرها در حال انجام این کار هستند و اماده ارائه مشاوره به پاسخگویی به پرسش های شما می باشند.

هزینه این کار به عوامل متعددی نظیر برند تجهیزات مورد نظر و متراژ خانه بستگی دارد . بنابراین نمی توان یک هزینه ثابت را مشخص کرد

بله در این شهر تیم های مطرح و معتبری وجود دارند که در زمینه هوشمند سازی فعالیت می کنند و شما می توانید با مراجعه به سایت هر کدام  نمونه کارهایی که انجام شده است را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

  • مرسی از مطالب خوبتون من اطلاعاتی درباره هوشمند سازی ندارم ولی خیلی دوست دارم که یه خونه مدرن و پیشرفته داشته باشم برای این کار می تونید چندتا شرکت مطرح بهم معرفی کنید ؟

    • در اکثر شهرها شرکت های مطرحی در حال فعالیت در زمینه هوشمند سازی هستند برای این که با بهترین شرکت ها آشنا بشی میتونی به مقاله شرکت های هوشمند سازی ساختمان سر بزنی

    دیدگاهی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    خانه هوشمند جهان اسمارت تکیه بر تجربه و توان نیروهای مجرب فنی ، در اختیار داشتن سبدی کامل از به روز ترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و نیز ارائه محصولات و خدمات خود بر مبنای کیفیت برتر ، صرفه اقتصادی ‌، گارانتی و خدمات قوی توانسته جایگاهی شایسته به عنوان یک گروه پیشگام و پویا در میان سازندگان ساختمان های لوکس کسب نماید.

    کلیه حقوق این سایت متعلق به خانه هوشمند جهان اسمارت  می باشد

    بستن

    کالاها

    دسته بندی ها

    • ورود با پیامک
    • ورود با رمز
    user

    Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
    • تصویر
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • موجودی
    • وزن
    • طول
    • اطلاعات
    Click outside to hide the comparison bar
    مقایسه