Clicky

detail-blog
اکتبر 16, 2021

خانه هوشمند چیست؟

خانه هوشمند چیست ؟ (ویدئو + pdf)

خانه هوشمند چیست؟ این سوال به ظاهر ساده ، بسته به اینکه از چه کسی می پرسید ، پاسخ های متفاوتی دارد. به طور خلاصه ، “خانه هوشمند” مکانی است که مجهز به تعدادی دستگاه است که وظایف معمول بشر را به صورت خودکار انجام می دهد. برخی از آنها در ساختارشان قرار گرفته است و به برخی دیگر بعداً اضافه شده است و صاحبان خانه آنها را با برنامه ها ، دستورات صوتی ، اتوماسیون یا استفاده از هوش مصنوعی اجرا می کنند.

برای برخی از صاحبان خانه ، تبدیل خانه به خانه هوشمند می تواند به سادگی خرید بلندگوی متصل باشد. برای دیگران ، هوشمند سازی ساختمان یا خانه می تواند شامل چندین محصول مختلف از جمله بلندگوها ، دوربین ها ، رایانه ها ، تلفن های هوشمند ، رایانه های لوحی ، تلویزیون ، سیستم های امنیتی ، لوازم خانگی و موارد دیگر باشد که به یکدیگر متصل می شوند .

تعریف خانه هوشمند

“خانه هوشمند” نشان دهنده استفاده از سیستم های فنی ، فرآیندهای خودکار و دستگاه های متصل و کنترل از راه دور در آپارتمان ها و خانه ها است.هدف اصلی بهبود کیفیت زندگی و راحتی در خانه است. اهداف دیگر امنیت بیشتر و استفاده کارآمدتر از انرژی به لطف دستگاه های متصل و قابل کنترل از راه دور است. در ویدیو زیر می توانید با هوشمند سازی قسمت های مختلف یک خانه آشنا شوید پس مشاهده این ویدیو به شدت پیشنهاد می شود 

جهان اسمارت

شرکت هوشمند سازی خانه جهان اسمارت تکیه بر تجربه و توان نیروهای مجرب فنی ، در اختیار داشتن سبدی کامل از به روز ترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و نیز ارائه محصولات و خدمات خود بر مبنای کیفیت برتر ، صرفه اقتصادی ‌، گارانتی و خدمات قوی توانسته جایگاهی شایسته به عنوان یک گروه پیشگام و پویا در میان سازندگان ساختمان های لوکس کسب نماید. جهان اسمارت با ارائه یک نقشه اصولی و دقیق ، با در نظر گرفتن تمامی نیازهای پروژه و با در اختیار داشتن نیروهای اجرایی کارآزموه و تحصیل‌کرده سیستم الکتریکال استاندارد و بی نقص را خلق میکند. در نهایت، به دلیل اجرای یکپارچه کلیه سیستم های الکتریکال علاوه بر نظم و زیبایی مثال زدنی در زیر ساخت ها و آرامش خاطر کارفرما، سبب کاهش هزینه های پروژه میشود. ارائه دوره گارانتی قابل تمدید و نگهداری پس از اجرا، از خدمات متمایز این مجموعه میباشد. علاوه بر موارد فوق جهان اسمارت نماینده رسمی شرکت ها و برند های معتبری مثل برندG4، برند Geeklink، برند HBB، همکاری با برند Livolo بلژیک و Braytton اتریش، برند A-ok، همکاری با برند های Zennio  و Interra  و Schnider  و  Makel، برند Queeclink برند Tanser و پخش محصولات آیفون هوشمند برند Multite و  انواع برند ایرانی هست و در فروشگاه آن می توانید انواع تجهیزات باکیفیت را خریداری نمایید. برای ارتباط با جهان اسمارت شماره تماس خود را وارد کنید تا در سریع ترین زمان با شما تماس گرفته شود .

خانه هوشمند چگونه کار می کند؟

وقتی خانه های هوشمند برای اولین بار به یک گزینه تبدیل شدند ، پاسخ کمی مبهم بود. اما با پیوستن بازیگران بزرگتر به صنعت ، درک و دستیابی به فن آوری های مورد نیاز برای شروع را برای مصرف کنندگان آسان می کنند.

آنچه برای تبدیل خانه خود به خانه هوشمند ایرانی نیاز دارید 1. اتصال وای فای 2. لوازم خانگی هوشمند و 3. سیستم خانه هوشمند برای اتصال ، نظارت و کنترل این دستگاه ها است.

لوازم خانگی هوشمند چیست؟

دستگاه هوشمند هر وسیله الکترونیکی است که می تواند به سیستم خانه هوشمند شما متصل شود ، می تواند با سایر دستگاهها تعامل داشته باشد و بتواند به تنهایی تصمیماتی را اتخاذ کند. تلویزیون ، اجاق گاز ، سیستم های هشدار دهنده ، زنگ درها ، درهای گاراژ نمونه هایی از دستگاه های هوشمند هستند. دستگاه های هوشمند را می توان جداگانه و به مرور خریداری کرد و این امر باعث می شود به آرامی خانه خود را به خانه هوشمند تبدیل کنید.

سیستم خانه هوشمند چیست؟

به عنوان مثال ، سیستم خانه هوشمند “هاب” خانه هوشمند شما است. از طریق یک دستگاه دیواری یا نرم افزاری که از طریق اینترنت قابل دسترسی است ، یک سیستم خانه هوشمند اطلاعات منحصر به فرد از هر یک از دستگاه ها یا لوازم هوشمند شما را جمع آوری می کند و به شما امکان می دهد همه دستگاه های خود را در یک مکان کنترل کنید. از آنجا که بازار خانه های هوشمند هنوز در حال ظهور است ، چندین گزینه مختلف برای سیستم های خانه های هوشمند یا هاب های اتوماسیون خانه وجود دارد که اکثر آنها فقط با سایر سیستم های خاص سازگار هستند – بنابراین قبل از خرید ، سازگاری را حتماً تأیید کنید.

تاریخچه خانه هوشمند

اینترنت اشیا

بیایید نگاهی دقیق تر به IoT بیندازیم. «اینترنت اشیاء» اصطلاحی است که برای همه فناوری هایی که اتصال یک دستگاه به اینترنت را امکان پذیر می کند استفاده می شود. چنین سیستم هایی به جمع آوری داده ها بستگی دارد. سپس داده ها برای نظارت ، کنترل و انتقال اطلاعات به دستگاه های دیگر از طریق اینترنت استفاده می شود. این اجازه می دهد تا هر زمان که شرایط خاصی بوجود می آید ، اقدامات خاص به طور خودکار فعال شوند. در یک مثال ساده ، یک کتری هوشمند را در نظر بگیرید. این کتری را می توان طوری برنامه ریزی کرد که وقتی به دمای خاصی رسید به طور خودکار خاموش شود. همچنین ممکن است در همان قسمت اعلانی برای کاربر ارسال کند.

اکنون یک مفهوم مشابه را برای کل خانه و تمام دستگاههای موجود اعمال کنید. این خانه هوشمند و سیستم مدیریت ساختمان است که از IoT استفاده می کند. به جای اینکه به پیش دستگاه بروید و به صورت دستی اقدامی انجام دهید ، می توانید این کارها را با فشار یک دکمه انجام دهید. این روزها ، اکثر دستگاه های هوشمند اتوماسیون خانگی اینترنت اشیا به شما امکان می دهند آنها را از طریق یک برنامه یا حتی از طریق دستورات صوتی کنترل کنید.

مزایای خانه هوشمند

بهره وری انرژی

بهره وری انرژی : یکی از بهترین چیزها در مورد فناوری خانه هوشمند این است که شما باید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. امروزه اکثر دستگاه های هوشمند در صنعت خانه های هوشمند با در نظر گرفتن بهره وری انرژی تولید می شوند. به عنوان مثال ، امروزه ترموستات های هوشمند مارک های مختلف از جمله Google Nest و Honeywell وجود دارند. این ترموستات های هوشمند قادرند به راحتی روال روزانه و تنظیمات دمایی شما را بیاموزند. این امر آنها را قادر می سازد تا به تمام نیازهای گرمایش و سرمایش شما رسیدگی کنند. این ترموستات های هوشمند دارای سنسورهایی هستند که می توانند نقاط خالی خانه و نقاط مسکونی را تشخیص دهند. این بدان معنی است که شما هرگز نگران گرمایش یا خنک کننده ترموستات خود در زمانی که آنجا نیستید نباشید. این به شما کمک می کند تا مصرف برق خود را به حداقل برسانید. شاید همچنان مطمئن نباشید که این سیستم برای شما مناسب است یا خیر پس با مقایسه خانه هوشمند با خانه معمولی می توانید بهترین تصمیم را بگیرید .

حداکثر امنیت : گنجاندن دستگاه های امنیتی هوشمند در خانه مانند دوربین ها ، سیستم های هشدار دهنده ، آشکارسازهای دود و سنسورهای حرکت ایده خوبی است. این به این دلیل است که ، به وسیله آنها ، خانه شما مطمئناً از همیشه امن تر می شود و می توانید مطمئن باشید که شما بهترین خانه هوشمند را نظر ایمنی و امنیت خواهید داشت. این دستگاه های امنیتی با هم کار می کنند تا هرگونه نفوذ در خانه شما را تشخیص داده و در زمان واقعی به شما هشدار دهند. این روزها برخی از دوربین های امنیتی حتی با نظارت حرفه ای همراه هستند. این بدان معناست که هر زمان که نفوذی در خانه شما رخ داد ، آنها می توانند با مقامات تماس گرفته و به طور همزمان به شما هشدار دهند.

امنیت
کنترل از راه دور

کنترل از راه دور : نکته جالب در مورد فناوری خانه هوشمند این است که می توانید دستگاه های هوشمند خود را حتی زمانی که در خانه نیستید کنترل کنید. به عنوان مثال ، هر زمان که می خواهید فرزندان خود را بررسی کنید ، می توانید از هر جایی به دوربین داخلی دسترسی داشته باشید. برخی از این دوربین های داخلی حتی دارای بلندگو هستند. این بدان معناست که می توانید با افراد خانه صحبت کنید تا مطمئن شوید همه چیز خوب است. همچنین می توانید ترموستات را از راه دور تغذیه کنید تا قبل از ورود با استفاده از یک برنامه تلفن همراه ، خانه خود را خنک یا گرم کنید. شما با خرید خانه هوشمند کارهایی را که در گذشته با زحمت زیاد انجام می دادید را می توانید با لمس یک دکمه انجام بدهید و راحتی را وارد زندگی خودتان کنید .

مدیریت راحت تر : همانطور که در تعریف خانه هوشمند گفته شد یکی دیگر از مزایای خودکارسازی خانه راحتی است یعنی این که می توانید همه دستگاه ها و لوازم خود را به راحتی و آسانی مدیریت کنید. با استفاده از برنامه هایی مانند برنامه Home یا برنامه Google Home ، می توانید صحنه هایی را برای دستگاه های خود ایجاد کنید. این تضمین می کند که می توانید دسته ای از لوازم خانگی یا دستگاه های هوشمند را با یک ضربه ساده کنترل کنید. جایگزین دیگری که بسیاری ترجیح می دهند دستیاران صوتی دیجیتالی مانند Amazon Alexa ، Siri یا Google Assistant است.

مدیریت

ویژگی های خانه هوشمند

دسترسی

برای افراد مسن یا معلول ، یک خانه هوشمند ممکن است دارای فناوری های دسترسی باشد. سیستم های فرمان صوتی می توانند کارهایی مانند کنترل چراغ ها ، قفل درها ، کار با تلفن یا استفاده از رایانه را انجام دهند. پس در این خانه ها همه کارها به ساده ترین روش انجام می شوند و نگرانی های شما بر طرف خواهد شد .

فروش مجدد

هنگامی که زمان فروش خانه هوشمند فرا می رسد هر مزیتی که یک خانه هوشمند وجود دارد فروشنده می تواند  توضیح دهد و در مورد اینکه چگونه زندگی را آسان تر می کند بحث کند. خانه هایی با سیستم های خودکار پتانسیل فروش بالایی نسبت به خانه های معمولی دارند. همچنین تاثیر هوشمند سازی بر قیمت خانه  بسیار زیاد است .

بهبود کیفیت زندگی

اتوماسیون هوشمند خانه ها باعث بهبود وضعیت زندگی می شود. خدمات  خانه  هوشمند متنوع است از تشخیص صداها گرفته تا پیش بینی و پاسخگویی به نیازهای مردم و انجام وظایف محوله ، زندگی را برای ساکنان ساده تر می کند پس با داشتن این سبک از خانه انجام بسیاری از کارها لذت بخش خواهند شد .

محافظت از خانه در برابر حوادث

 برای انسانها طبیعی است که گاهی اوقات چیزها را فراموش کنند. اما این بی توجهی گاهی اوقات می تواند منجر به شرایط بحرانی شود. اگر یک خانه هوشمند دارید که مجهز به دستگاه های Wi-Fi است و همیشه به تلفن متصل است پس فوراً شما را از خطر مطلع می کند و شما می توانید به اتفاقات سریع واکنش نشان  دهید.

3 مورد از اجزای خانه هوشمند

  هاب های هوشمند : هاب مرکز فرماندهی اکوسیستم خانه هوشمند شما است. این قطعه ای است که دستگاه های شما را به هم متصل می کند و به آنها کمک می کند تا با یکدیگر صحبت کنند. برخی از سیستم ها دارای هاب هایی هستند که فقط با دستگاه های تولید کننده مشابه کار می کنند ، در حالی که برخی دیگر – مانند Amazon Echo – با تعداد بیشماری قطعه کار می کنند. اگر به دنبال جزئیات بیشتر هستید می توانید به نصب خانه هوشمند مراجعه کنید .

 برنامه های تلفن همراه متصل : برنامه ای است که به شما امکان می دهد دستگاه های هوشمند خود را از راه دور کنترل یا نظارت کنید. شما به سادگی برنامه همراه سیستم را بارگیری کرده و آن را با هاب خود جفت کنید ، و کار شما تمام شده است. در حالی که برنامه هر محصول کمی متفاوت عمل می کند ، آنها به طور کلی کنترل قدرت ، دسترسی به تایمر و موارد دیگر را ارائه می دهند.

 دستگاه های هوشمند : دستگاه های هوشمند قسمتهایی هستند که در واقع دستورات را اجرا می کنند. در اینجا فقط چند نمونه از انواع مختلف دستگاه های هوشمند که ممکن است بتوانید به یک سیستم اضافه کنید ، آورده شده است :

ابزارهای کنترل دسترسی و امنیت: دستگاه های کنترل دسترسی و امنیتی شامل دوربین های امنیتی ، قفل های هوشمند و سنسورهای حرکت است.

کنترل آب و هوا: خدمات کنترل آب و هوا اغلب با سیستم های مدیریت انرژی همراه است. ترموستات های هوشمند محبوب ترین نمونه کنترل کننده های آب و هوا هستند.

قطعات سرگرمی: سرگرمی شامل تلویزیون های هوشمند ، بلندگوهای بی سیم و پروژکتورهای فیلم است.

وسایل مراقبت بهداشتی: سیستم های مراقبت های بهداشتی در حال رشد در صنعت خانه های هوشمند هستند. مرطوب کننده های هوا هوشمند و ترازوهای هوشمند دو نمونه رایج هستند.

پروتکل های خانه هوشمند

می توان گفت که پروتکل های خانه هوشمند زبانی هستند که دستگاه های خانه هوشمند برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند. ارتباطات برای اتوماسیون خانه های هوشمند حیاتی است ، زیرا اگر دستگاه های شما نتوانند با یک زبان با یکدیگر صحبت کنند ، کنترل هر یک به عنوان یک کار سخت تبدیل می شود. به همین دلیل ، قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام برای شما و خانه شما مناسب است  دانستن این که چگونه عمل می کند بسیار مهم است. با وجود ده استاندارد مختلف اتوماسیون خانگی در بازار ، تشخیص اینکه کدام یک برای خانه شما مناسب است دشوار است. دو دسته اساسی برای کار وجود دارد: سیمی و بی سیم.

پروتکل های سیمی از سیم کشی موجود خانه شما برای برقراری ارتباط استفاده می کنند. پروتکل های سیمی به دارا بودن قابلیت اطمینان شناخته می شوند ، اما رمزگذاری آنها کندتر و دشوارتر است.

از طرف دیگر ، پروتکل های بی سیم معمولاً سریعتر هستند و با طیف وسیعی از دستگاه ها سازگار هستند. این پروتکل ها می توانند بدون اتکا به استفاده از خطوط برق به یکدیگر متصل شده و ارتباط برقرار کنند که این امر اطمینان از ایمن سازی آنها را آسان تر می کند.

پروتکل های خانه هوشمند
هوشمند سازی ساختمان knx

Knx : KNX یک پروتکل ارتباطی یکپارچه و مستقل از تولیدکننده برای شبکه سازی هوشمندترین فن آوری های مدرن خانه و ساختمان است. KNX برای برنامه ریزی و کنترل راه حلهای کارآمد انرژی برای عملکرد و راحتی بیشتر و کاهش همزمان هزینه های انرژی استفاده می شود و بیش از 20 سال است که KNX خود را به عنوان یک استاندارد جهانی برای اتوماسیون خانه و ساختمان ثابت کرده است. در قیمت خانه هوشمند knx همه چیز را درباره این استاندارد کشف کنید .

هوشمند سازی ساختمان plc

PLC : PLC کنترل کننده نرم افزاری است که ، در قسمت ورودی اطلاعاتی را به صورت باینری دریافت و آنها را طبق برنامه ایی که در حافظه اش ذخیره شده پردازش می کند و نتیجه عملیات را نیز از قسمت خروجی به صورت دستورالعمل هایی به گیرنده ها و اجرا کننده های فرمان ارسال می کند. با هوشمند سازی خانه با PLC می توان به اتوماسیون کامل رسید  ، به عنوان مثال سیستم تهویه مطبوع را می شود قبل از رسیدن صاحبخانه به خانه به ویژه در تابستان روشن کرد.

امکانات خانه هوشمند

سیستم روشنایی

سیستم روشنایی

روشنایی هوشمند به شما امکان می دهد چراغ های خود را از طریق تلفن هوشمند خود کنترل کنید. بسته به نوع چراغ هوشمند شما می توانید رنگ لامپ را تغییر دهید ، نور چراغ ها را کم کنید یا چندین چراغ را همزمان خاموش کنید. با برخی از سیستم های روشنایی هوشمند ، می توانید از سایر دستگاه های هوشمند برای کنترل خودکار چراغ های خود نیز استفاده کنید. مانند گرفتن سنسورهای هوشمند برای روشن و خاموش کردن چراغ ها هنگام حرکت به داخل یا خارج از اتاق. روشنایی هوشمند با اتصال به هابی که به روتر اینترنت شما متصل است کار می کند. هاب هوشمند اساساً به عنوان پلی بین چراغ های خانه شما و برنامه تلفن شما عمل می کند. بنابراین تا زمانی که WiFi شما در خانه کار می کند – و هر کجا که هستید اینترنت دارید – می توانید چراغ های خود را از راه دور کنترل کنید. در قیمت سیستم روشنایی هوشمند بیشتر درباره این وسیله صحبت شده است .

ترموستات هوشمند

ترموستات هوشمند

اگر بپرسید که ترموستات هوشمند چیست باید به شما بگویم که ، مانند دیگر دستگاه های هوشمند ، این وسیله به شما امکان می دهد دمای خانه خود را از راه دور از طریق تلفن همراه یا دستگاه متصل به اینترنت کنترل کنید. این قابلیت منحصر به فرد باعث می شود کار راحت تر باشد ، کنترل بیشتری در گرمایش و سرمایش را ارائه می کند و در نتیجه صرفه جویی در انرژی حاصل می شود. ترموستات های هوشمند از 3 جزء اصلی تشکیل شده اند: یک قسمت مستقیماً به سیستم تهویه مطبوع شما متصل می شود. این قسمت به طور مستقیم با جزء دوم یعنی کنترل ترموستات ارتباط برقرار می کند. سومین و آخرین قسمت که یک ترموستات “هوشمند” را تشکیل می دهد ، برنامه ترموستات هوشمند است که در تلفن هوشمند ، دستگاه تلفن همراه یا رایانه شما بارگیری می شود.

سیستم امنیتی

سیستم امنیتی خانه هوشمند مجموعه ای از ابزارهای امنیتی متصل به اینترنت است که معمولاً شامل ترکیبی از هاب ، آژیر ، آشکارسازهای حرکت و سنسورهای تماس است که وقتی یک مزاحم در حال تلاش برای ورود به ملک شما است تشخیص می دهند . همه سیستم های امنیتی خانه هوشمند توسط یک «هاب» متصل به اینترنت هدایت می شوند که به صورت بی سیم به یک برنامه و سایر اجزای سیستم متصل می شود و با آن ارتباط برقرار می کند. با استفاده از برنامه تلفن هوشمند یا تبلت خود ، می توانید با دریافت هشدار هنگام فعال شدن زنگ هشدار ، خانه خود را کنترل کرده و سپس می توانید اقدامی مانند تماس با پلیس انجام دهید.

سیستم صوتی و تصویری

سیستم صوتی و تصویری

سیستم صوتی و تصویری هوشمند را به دو گروه بلندگو و صفحه نمایش اسمارت می توان تقسیم کرد بلندگوی هوشمند یک دستگاه فعال با صدا است که در داخل آن یک دستیار مجازی وجود دارد که به شما در انجام کارهای روزمره کمک می کند. به عنوان مثال ، بلندگوهای هوشمند آمازون از یک دستیار به نام الکسا استفاده می کنند و وقتی سوالاتی مانند “هوا روز یکشنبه چگونه است؟” بپرسید ، او پاسخ می دهد. بلندگوی هوشمند همچنین به طور معمول دارای تعدادی ویژگی دیگر از جمله پخش موسیقی ، یادداشت برداری از قرارها و کنترل سایر دستگاه های خانه هوشمند در خانه است.صفحه نمایش هوشمند هر بلندگوی هوشمند دستیار صوتی است که همچنین دارای صفحه نمایش لمسی قابل توجهی است. به طور خاص ،از این دستگاه ها می توانید برای کنترل بیشتر و سرگرمی ، فیلم های اطلاعاتی ، چت های ویدیویی استفاده کنید . آنها همچنین می توانند به سایر دستگاه های هوشمند موجود در خانه متصل شده و آنها را کنترل کنند.

پرده برقی هوشمند

پرده برقی

پرده های هوشمند روکش پنجره هایی هستند که شامل موتورهای داخلی هستند که به شما امکان می دهد بر اساس برنامه زمانبندی قابلیت باز یا بسته شدن از راه دور را اضافه کنید. به این پرده ها پرده اتوماتیک ، پرده برقی هوشمند یا پرده خودکار نیز گفته می شود. در برخی موارد ، پرده های هوشمند دارای سنسورهای روشنایی هستند که به شما امکان می دهد آنها را بر اساس نور بیرونی تنظیم کنید. برخی از پرده های هوشمند شامل ادغام پشتیبانی شده با سیستم های خانه های هوشمند مانند Apple HomeKit و Nest هستند ، در حالی که برخی دیگر با دستیارهای مجازی مانند Alexa یا دستیار Google شما ادغام می شوند تا بتوان آنها را فقط با صدای شما کنترل کرد.

آبیاری هوشمند

آبیاری هوشمند

ثابت شده است که ارتقاء به سیستم آبیاری هوشمند باعث کاهش مصرف آب می شود در حالی که چمن سبز زیبایی را که بسیاری از صاحبان خانه دوست دارند حفظ می کند. سیستم آبیاری قابل برنامه ریزی به صاحبان خانه و مدیران املاک اجازه می دهد تا زمان سنجی را تنظیم کنند که به طور خودکار آبپاش های چمن را روشن و خاموش کند. با تعویض کنترل کنونی با یک سیستم هوشمند ، می توان فناوری آبیاری هوشمند را بر روی سیستم های آبیاری زیرزمینی موجود نصب کرد. در برخی موارد ، سنسورهای اضافی آب و هوا یا رطوبت را می توان با کنترل کننده ها و سیستم های موجود استفاده کرد ، بنابراین در هزینه خرید کنترل کننده جدید صرفه جویی می شود.

راه های هوشمند سازی ساختمان

برای هوشمند کردن یک خانه یا ساختمان شما دو انتخاب خواهید داشت که شامل شیوه بیسیم و سیمی می باشد که در اینجا به طور خلاصه درباره هر یک صحبت می کنیم .

سیمکشی : دستگاههای خانه هوشمند سیمی به دو نوع تنظیمات سیمی اشاره می کنند: Ethernet و hardwired. اولین مورد شامل اتصال دستگاه ها به شبکه خانگی شما با کابل اترنت است که به روتر شما متصل می شود. برخی از هاب های خانه های هوشمند به طور مستقیم متصل می شوند تا به دلیل ضعف Wi-Fi مشکلی پیش نیاید. سایر دستگاه های سیمی به خانه شما متصل می شوند. برای مثال ، سیم های آشکارساز دود و مونوکسید کربن Nest Protect مستقیماً در داخل سقف شما در مقابل استفاده از باتری قرار می گیرد. Arlo Doorbell همچنین از سیم کشی زنگ درب موجود شما استفاده می کند.

بیسیم : دستگاه های بی سیم خانگی هوشمند احتمالاً چیزی است که بیشتر مردم با آن آشنایی بیشتری دارند. حداکثر ، شما به یک پریز برای تغذیه آنها نیاز دارید ، مانند بلندگوهای خانه هوشمند ، اگرچه برخی از آنها گزینه باتری را نیز ارائه می دهند. با این حال ، اکثر دستگاه های بی سیم به طور کامل با باتری کار می کنند و نیازی به اتصال مستقیم به روتر ندارند. معمولاً نصب آنها بسیار آسان است. به هر حال ، دستگاه را در جایی که می خواهید قرار می دهید ، تنظیمات را از طریق یک برنامه تنظیم می کنید و کار تمام می شود.همینطور که مشاهده می کنید در اینجا ما به هرکدام به صورت مختصر پرداختیم در حالی که در تفاوت سیستم هوشمند بیسیم و باسیم به طور کامل با هرکدام آشنا می شوید .

قیمت خانه هوشمند

هزینه خانه هوشمند چقدر است؟ همیشه بستگی به این دارد که می خواهید خانه شما چقدر “باهوش” باشد. به طور کلی هزینه بالای این پروژه برای اتوماسیون کامل هر اتاق در خانه ، شامل چراغ ، پرده ، قفل ، لوازم ، سیستم آبیاری ، ترموستات ، هاب و چهار بلندگوی هوشمند ، حدود 20000 دلار است. قیمت اتوماسیون خانه های هوشمند گاهی اوقات بالا است ، اما ارزشش را دارد. اما در حالت کلی نمی توان یک عدد ثابت را برای قیمت هوشمند سازی خانه بیان کرد چرا که عوامل زیادی در تعیین هزینه موثر هستند که در پایین تعدادی از آن ها آورده شده است .

عوامل موثر در قیمت خانه هوشمند

برای محاسبه هزینه های خانه های هوشمند ، باید چندین عامل را در نظر بگیرید که می توانند قیمت را افزایش یا کاهش دهند که عبارتند از :

1 – اندازه و موقعیت خانه شما 2 – ویژگی ها و مشخصات مورد نظر شما 3 – هزینه های برنامه ریزی ، طراحی و مشاوره 4 – هزینه کارگران و نصب 5 – گزینه های سخت افزاری

قیمت خانه هوشمند

مجریان خانه هوشمند

در این قسمت شما می توانید pdf مربوط به این مقاله را دریافت کنید .

[pdf id=’45406′]

نظرات کاربران

  • سلام برای هوشمند سازی ساختمان چقدر باید هزینه کنم؟

    • سلام وقت بخیر قیمت هوشمند سازی ساختمان بستگی به نوع پروژه(ویلایی،مسکونی،اداری و…) و میزان تجهیزات هوشمندسازی و سایر عوامل بستگی دارد شما می توانید برای اطلاعات بیشتر به مقاله قیمت هوشمند سازی ساختمان مراجعه نمایید

    دیدگاهی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    خانه هوشمند جهان اسمارت تکیه بر تجربه و توان نیروهای مجرب فنی ، در اختیار داشتن سبدی کامل از به روز ترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و نیز ارائه محصولات و خدمات خود بر مبنای کیفیت برتر ، صرفه اقتصادی ‌، گارانتی و خدمات قوی توانسته جایگاهی شایسته به عنوان یک گروه پیشگام و پویا در میان سازندگان ساختمان های لوکس کسب نماید.

    کلیه حقوق این سایت متعلق به خانه هوشمند جهان اسمارت  می باشد

    بستن

    کالاها

    دسته بندی ها

    • ورود با پیامک
    • ورود با رمز
    user

    Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
    • تصویر
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • موجودی
    • وزن
    • طول
    • اطلاعات
    Click outside to hide the comparison bar
    مقایسه