Clicky

detail-blog
سپتامبر 26, 2022

انواع وسایل خانه هوشمند

اگر به فناوری‌های خانه‌های هوشمند علاقه دارید و می‌خواهید یک چک‌لیست از وسایل خانه هوشمند تهیه کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا دراین‌خصوص، نه دسته‌بندی اصلی و تایپ مختلف از این محصولات را به شما معرفی کنیم. گزینه‌هایی که برای تبدیل خانه شما به یک اسمارت هوم ضروری خواهند بود.اگر در مورد هوشمندسازی سوالی دارید به مقاله هوشمندسازی ساختمان مراجعه نمایید.

آشنایی با مهم‌ترین وسایل خانه هوشمند

آشنایی با مهم‌ترین وسایل خانه هوشمند

چیدن پازل یک خانه هوشمند کنار هم بسیار جذاب و لذت‌بخش است، صرفاً هم لازم نیست از این بابت درگیر پرداخت هزینه‌ها سنگین باشید. دستگاه‌های پیشرفته و متصل از نظر فناوری چیزی هستند که خانه هوشمند را هوشمند می‌کنند. این دستگاه‌های هوشمند روی Wi-Fi شما کار می‌کنند و کارهایی را انجام می‌دهند تا زندگی شما را آسان‌تر کنند و همچنین به شما کمک می‌کنند در زمان، تلاش و هزینه صرفه‌جویی کنید. هاب هوشمند، انواع یخچال و سیستم برودت و لامپ‌های هوشمند از جمله آن‌ها هستند. در واقع این موارد را در صدر چک‌لیست اولویت‌ها قرار می‌دهند. اجازه دهید در ادامه با این لیست آشنا شویم.

پریز هوشمند

انواع پریز هوشمند در واقع باعث می‌شوند که دستگاه‌های قدیمی شما که قابلیت هوشمندسازی ندارند هم از راه دور مدیریت شوند. نیاز به روشن‌کردن مایکروویو در ساعت مشخص دارید؟ پس همین حالا یک پریز هوشمند خریداری کنید.

پریزهای هوشمند مانند مدل‌های معمولی به نظر می‌رسند و همچنین در اتصالات دیواری موجود شما قرار می‌گیرند. آنها به شبکه Wi-Fi و بلوتوث شما متصل می‌شوند و به شما امکان می‌دهند انواع وسایل خانه هوشمند یا سیستم‌های متصل به برق را از طریق برنامه همراه یا دستیارهای مجازی مانند الکسا و Google Assistant کنترل کنید.

پس از راه‌اندازی، دوشاخه‌های هوشمند به شما این امکان را می‌دهند که لوازم خانگی را روشن و خاموش کنید و حتی برای شروع در زمان خاصی برنامه‌ریزی کنید. بنابراین می توانید آبگرمکن خود را نیم ساعت قبل از بیدار شدن روشن کنید. یا قبل از خروج از خانه آرام پز را روشن کنید و پس از اتمام زمان پخت آن را از راه دور خاموش کنید.

اسپیکرهای هوشمند

این دستگاه روی Wi-Fi اجرا می‌شود و یک دستیار مجازی دارد که برای پاسخگویی به صدای شما برنامه‌ریزی شده است. بلندگوهای هوشمند در اندازه‌های جمع‌وجور ساخته می‌شوند و یک دستیار صوتی هم به‌حساب می‌آیند. محل نصب و راه‌اندازی آن‌ها هم مهم نیست، قابل‌حمل هستند و به‌راحتی در هرجایی از خانه شما مانند پیشخوان آشپزخانه یا میز کنار تخت قرار می‌گیرند.

برخی از آنها دارای صفحه‌نمایش لمسی برای مشاهده دستورالعمل‌ها و فیلم‌ها هستند، درحالی‌که نمونه‌های برتر صدای با کیفیتی ارائه می‌دهند. برخی از بلندگوهای هوشمند یک دوربین داخلی نیز دارند تا بتوانید با عزیزان خود تماس ویدئویی برقرار کنید و حتی در زمانی که دور هستید خانه خود را کنترل کنید. اسپیکرهای هوشمند البته مزیت‌های بیشتری نیز دارند که باتوجه‌به هزینه‌ای که برای آن‌ها صرف می‌کنید، این خصیصه‌ها گسترده و وسیع‌تر خواهند شد.

لامپ‌های هوشمند خانگی

یکی از متداول‌ترین محصولات در دسته‌بندی انواع وسایل خانه هوشمند که معمولاً هم اول خریداری می‌شوند، لامپ‌های هوشمند هستند. لامپ‌های هوشمند هم در توان‌های مصرفی متفاوت عرضه می‌شوند و طول عمر آن‌ها بسیار طولانی است.

آنها برای اجرا به اتصالات اضافی نیاز ندارند – فقط کافی است به پریز دیواری خود وصل کنید و آنها را روشن کنید. آنها می‌توانند در میلیون‌ها رنگ روشن شوند و می‌توان برنامه‌ریزی کرد که در زمان‌های خاص روشن شوند. امروزه لامپ‌های هوشمند می‌توانند با آهنگ و آهنگ موسیقی شما روشن شوند؛ بنابراین مثل این است که نور و رنگ‌های موسیقی و افکت اکولایزر را در خانه پخش کنید. می‌توانید لامپ هوشمند خود را با اسپاتیفای، اپل موزیک و… هماهنگ‌سازی کنید.

ترموستات و کنترلر دمای هوشمند

زمانی که خانه خود را گرم می‌کنید و زمانی که دوست دارید آن را خنک نگه دارید. ترموستات هوشمند راه‌اندازی می‌شود. دارای حسگرهایی است که می‌تواند تشخیص دهد که کسی در اطراف نیست و بر اساس آن محیط را کنترل کند. یک ترموستات هوشمند نیز به گوشی شما متصل است و می‌تواند موقعیت مکانی شما را ردیابی کند؛ بنابراین وقتی کسی در خانه نیست گرما یا سرمایش را کاهش می‌دهد. البته امکان خرید ترموستات و سیستم کنترل حرارت، دود و نشتی آب نیز وجود دارد.

غذاسازها و لوازم آشپزخانه هوشمند

یک زودپز هوشمند به شما این امکان را می‌دهد که با کمترین تلاش یک غذای خوشمزه بپزید. می‌توانید اجاق‌گاز را از طریق تلفن خود گرم کنید یا به الکسا بگویید این کار را از اتاق‌خواب شما انجام دهد. حتی برخی از آنها دارای ویژگی تفت دادن هستند که به شما امکان می‌دهد غذاها را مرحله‌به‌مرحله بدون دخالت بپزید. اگر خارج از خانه هستید، انواع وسایل خانه هوشمند می‌توانند همه چیز را برای حضور شما آماده کنند.

یخچال و سیستم برودت هوشمند

یک یخچال هوشمند از طریق Wi-Fi به دستگاه‌های دیگر متصل می‌شود و بسیاری از عملکردهای آن را می‌توان با گوشی هوشمند خودکنترل کرد. یخچال‌های هوشمند دارای یک صفحه‌نمایش لمسی داخلی برای تعامل هستند، شما می‌توانید موجودی درون یخچال خود را چک کرده و یا اگر دور از خانه هستید، دما را مدیرتی کنید. حتی می‌توان روی نمایشگر یادداشت و یا عکس درج کرد.

دوش آب هوشمند

دوش‌های هوشمند می‌توانند روال صبحگاهی شما را بهبود بخشند و شما را برای روز آینده شاداب کنند. سازگار با دستیارهای مجازی، از راه دور کنترل می‌شوند، کافی است به دستیار آن بگویید که نیاز به آب گرم دارید. بلافاصله وقتی از جلوی آن‌ها کنار می‌روید قطع می‌شوند. حتی برخی مدل‌ها دارای یک بلندگوی داخلی هستند که محیط حمام شما را بسیار جذاب و دل‌انگیز می‌کنند. آن‌ها یکی از جذاب‌ترین دسته‌بندی‌ها از انواع وسایل خانه هوشمند هستند.

تشک‌های هوشمند

تشک‌های هوشمند به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که خواب خوبی را برای شما به ارمغان می‌آورند. آنها با تنظیم دما و ردیابی خواب شما از طریق حسگرها، راحتی خواب شما را افزایش می‌دهند. تخت‌های هوشمند همچنین می‌توانند استحکام و موقعیت تخت را به‌دلخواه از طریق لوله‌های هوا با سنسورهای فشار تنظیم کنند. البته عمدتاً قیمت بالایی دارند.

هاب هوشمند

هاب هوشمند به شما امکان می‌دهد به تمام اتاق‌های خود بر اساس دستگاه‌های موجود در آنها دسترسی داشته باشید. به‌علاوه می‌توانید به سیستم الکسا، گوگل و یا سیری متصل شوید. شرکت‌هایی مانند آمازون و گوگل محصولات زیادی را در این حوزه تولید کرده‌اند. شما می‌توانید ماشین لباسشویی، لامپ، تلویزیون و… را به آن متصل کنید. این هاب در واقع باعث می‌شود که عملیات به سازی و استفاده از انواع وسایل خانه هوشمند به‌مراتب آسان‌تر شود.

منبع: جهان اسمارت

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خانه هوشمند جهان اسمارت تکیه بر تجربه و توان نیروهای مجرب فنی ، در اختیار داشتن سبدی کامل از به روز ترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و نیز ارائه محصولات و خدمات خود بر مبنای کیفیت برتر ، صرفه اقتصادی ‌، گارانتی و خدمات قوی توانسته جایگاهی شایسته به عنوان یک گروه پیشگام و پویا در میان سازندگان ساختمان های لوکس کسب نماید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به خانه هوشمند جهان اسمارت  می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • وزن
  • طول
  • اطلاعات
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه