Clicky

detail-blog
آگوست 30, 2022

چگونه هوشمندسازی خانه کوچک را شروع کنیم؟

هوشمندسازی خانه کوچک ممکن است برای شما یک سوال مبهم بزرگ باشد. هنگام شروع به کار، اتوماسیون و هوشمندسازی خانه به طبع کار دلهره‌آوری به نظر می‌رسد. سؤالات زیادی در ذهنتان تداعی می‌شود:

  • خانه شما به چه عملکردهای هوشمندی نیاز دارد؟

  • کدام یک از دستگاه‌ها مناسب‌تر هستند؟

  • کدام سیستم از این دستگاه‌ها پشتیبانی می‌کند؟

  • آیا هزینه هوشمندسازی خانه کوچک صرفه اقتصادی دارد؟

این لیست به طبع ادامه دارد چون به‌هرحال در تمام دنیا و بخصوص ایران، هوشمندسازی خانه کوچک یک موضوع تازه و بسیار بروز است. هوشمندسازی ساختمان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است و البته که عواقب زیادی به جهت فروش بهتر و یا بهره‌برداری حداکثری از ملک به ارمغان خواهد آورد.

خوشبختانه در پاسخ به این سوال‌ها، تکنولوژی یا پروتکل هوشمندسازی knx وارد میدان عمل شده است. KNX یک راه‌حل اثبات‌کننده آینده است و به شما اجازه می‌دهد تا از کارهای کوچک شروع کنید و به‌نوعی وارد دنیای اتوماسیون خانگی یا هوشمندسازی خانه کوچک شوید. این شرکت یا بهتر است بگوییم انجمن در سال 199 میلادی در کشور بلژیک کار خود را آغاز نموده و در حال حاضر تا حدود 82 درصد از بازارهای جهانی و اروپایی را در اختیار دارد. حتی این شرکت علاوه بر تولید دیوایس‌ها در زمینه اجرای سناریوها و نقشه‌های عملیاتی نیز فعالیت می‌کند.

پروتکل KNX در هوشمندسازی خانه‌ها

پروتکل KNX در هوشمندسازی خانه‌ها

در هوشمندسازی ساختمان‌های تجاری و خانگی، KNX به بزرگ‌ترین استاندارد برای سنجش اثربخشی یک اسمارت هوم یا پلتفرم مورداستفاده در هوشمندسازی تبدیل شده است. توسعه‌پذیر بودن، مقیاس‌پذیر بودن و عدم محدودیت‌های زمانی، این سیستم را به یکی از ایده‌آل‌ترین گزینه‌های بازار تبدیل کرده و در واقع KNX از نظر بسیاری از طراحان پروژه‌های هوشمندسازی، بهترین گزینه برای ساخت یک اسمارت هوم کوچک است.

با استفاده از سیستم کی ان ایکس می‌توانید تجهیزات روشنایی پرده‌ها، کرکره‌ها، لوازم برقی خانگی و آشپزخانه، سیستم برودت و تهویه مطبوع و… را هماهنگ‌سازی نموده و حتی آن‌ها را از راه دور مدیریت کنید. مزیت مهم این پروتکل این است که پایدار بوده و در هر ساختمان، بافت و هر نوع مجموعه‌ای قابل‌اجراء است. البته دقت فرمایید که وقتی از واژه خانه کوچک استفاده می‌کنیم بنا به این دلیل بوده که اکثر مشتریان فکر می‌کنند در ساختمان‌های کوچک و متراژ پایین امکان اجرای پلتفرم‌های هوشمند وجود ندارد اما این محدودیت توسط KNX رفع شده است. از طرفی هیچ محدودیتی برای اجرای این پروتکل هوشمندسازی در خانه‌های بزرگ نیز نخواهید داشت.

 

پیاده‌سازی اولیه: سیم‌کشی

سیم‌کشی عضو جدانشدنی از KNX بر اساس استانداردهای جهانی بوده و در واقع زیرساخت پایه و اصلی این پروتکل به‌صورت کابلی است.

درست مانند هر سیستم دیگری در این سرویس اتوماسیون شما باید سیم‌کشی را انجام دهید. پیاده‌سازی KNX کمی پیچیده‌تر از اتصال به وای‌فای یا اجرای یک برنامه در کامپیوتر شخصی‌تان است. در واقع بهتر است که این پلتفرم حتماً توسط یک متخصص اجراء شود. افراد معمولاً دوره‌های مربوط به اجرای سیستم‌های هوشمندسازی ساختمان‌ها را در مراکز علمی و کاربردی گذرانده و سپس به‌عنوان تکنسین در یکی از شرکت‌ها مشغول به کار می‌شوند. در مقایسه با سایر دستگاه‌ها و سیستم‌ها، KNX بیشتر یک سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت است.

شما در این پلتفرم هوشمندسازی خانه کوچک، می‌توانید چند دستگاه هوشمند کم‌هزینه بخرید، آن‌ها را به یک دستیار خانگی متصل کنید. در نهایت و به‌صورت مرحله‌ای می‌توانید کم‌کم و با هزینه‌ای که مایل هستید این سیستم را ارتقا دهید اما در مقابل بسیاری از سیستم‌های هوشمندسازی برخلاف knx امکان ارتقا و مقیاس‌پذیری ندارند. حتی بسیاری از آن‌ها منسوخ شده‌اند که متأسفانه برخی شرکت‌ها آن‌ها را به شما واگذار می‌کنند و در نهایت باتوجه ‌به عدم پشتیبانی توسط شرکت ناچار می‌شوید که آن‌ها را راهی سطل زباله کنید.

با سیستم هوشمندسازی خانه کوچک KNX، زمانی که دیوایس‌ها را متصل کردید، می‌توانید خانه رویایی خود را بسازید. هر شکل که بخواهید، هر زمان که مایل هستید نیازهای شما توسط تیم توسعه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قابل‌پردازش و آماده‌سازی است.

اجرای گام‌به‌گام سیستم هوشمندسازی با KNX

اجرای گام‌به‌گام سیستم هوشمندسازی با KNX

با KNX می‌توانید خانه خود را در چند مرحله هوشمند کنید. شما همیشه در این سیستم یک پلن B هم دارید. چه بخواهید یک طبقه به خانه خود اضافه کنید یا تجهیزات هوشمندسازی را به یک اتاق دیگر ببرید، در نهایت همه چیز در اختیار شماست.

به‌عنوان‌مثال موارد زیر از جمله قابلیت‌هایی هستند که KNX  به شما می‌دهد:

  • خودکار کردن سیستم کنترل چراغ‌ها
  • اضافه‌کردن یا کنترل کردن ورودی‌های اتاق
  • باز کردن و بستن پرده‌ها

همه اینها بدون این که نگران منسوخ شدن پشتیبانی نرم‌افزاری یا عیب دستگاه‌ها و… باشید قابل‌اجراء هستند. آنچه KNX را بسیار قابل‌اعتماد و انعطاف‌پذیر می‌کند، جامعه جهانی پشتیبانی نرم‌افزاری آن است. در واقع این سیستم هوشمندسازی خانه کوچک متن‌باز یا همان اپن‌سورس است یعنی تولیدکنندگان در سراسر دنیا می‌توانند نرم‌افزارهای خود را روی آن تست کرده و یا سخت‌افزارهایی را هماهنگ با KNX تولید کنند.

در حال حاضر، بیش از 500 سازنده و طراح در سراسر دنیا پشتیبان این جامعه قدرتمند هوشمندسازی خانه‌ها هستند. آن‌ها بیش از 8 هزار دستگاه را طراحی و راهی بازار کرده‌اند. این امر KNX را تبدیل به یکی از قابل‌اعتمادترین سرویس‌های اسمارت هوم می‌کند.

خانه هوشمند knx

مزایای پروتکل کی ان ایکس

این سیستم استانداردی جهانی و بین‌المللی است که در تمامی کشورهای دنیا تأییدیه‌های لازم را دریافت می‌کند. هماهنگ با ISO9002 خلق شده و از طرفی سرعت ارسال و دریافت داده‌ها در آن فوق‌العاده بالا است. این سیستم علاوه بر بهبود شرایط دسترسی و مناسب‌تر کردن سطح سهولت، باعث مصرف کم و حداکثری انرژی می‌شود. علاوه‌برآن اگر به دنبال بهبود شرایط ایمنی ساختمان خود هستید، قابلیت‌های کنترل دور پا می‌تواند همان چیزی باشد که شما در هوشمندسازی خانه کوچک خود به آن نیاز دارید.

جمع‌بندی و پله آخر

هنگامی که می‌خواهید وارد دنیای هوشمندسازی خانه‌ها شوید. لازم است که شرایط و هزینه‌های آن را بررسی کنید. KNX بر اساس استانداردهای جهانی حتی برای کسانی که مشکل مالی در تأمین منابع ندارند نیز مناسب است. اگر سرمایه‌گذاری شما محدود است، باز هم سیستم هوشمندسازی خانه کی ان ایکس می‌تواند برای شما راه حلی ایجاد کند که هم بر اساس بودجه خود پروژه را اجراء کنید و هم در آینده آن را گسترش و بسط دهید.

در واقع این آزادی را دارید که در آینده پلن‌ها، دیوایس‌ها، نرم‌افزارها و یا قابلیت‌های جدیدی را به خانه خود اضافه کنید. لازم نیست که تغییری در زیرساخت ایجاد کنید، همه چیز برای بهره‌برداری حداکثری آماده است.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خانه هوشمند جهان اسمارت تکیه بر تجربه و توان نیروهای مجرب فنی ، در اختیار داشتن سبدی کامل از به روز ترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و نیز ارائه محصولات و خدمات خود بر مبنای کیفیت برتر ، صرفه اقتصادی ‌، گارانتی و خدمات قوی توانسته جایگاهی شایسته به عنوان یک گروه پیشگام و پویا در میان سازندگان ساختمان های لوکس کسب نماید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به خانه هوشمند جهان اسمارت  می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • وزن
  • طول
  • اطلاعات
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه