Clicky

detail-blog
سپتامبر 21, 2022

بررسی کیت سنسور نشت آب DCH-S1621KT دی لینک

سنسور نشت یکی از تولیدات جدید شرکت دی لینک به‌حساب می‌آید که با نام DCH-S1621KT یا D-Link Water Leak Sensor Kit (DCH-S1621KT)  نیز شناخته می‌شود، کیفیت ساخت فوق‌العاده بالایی دارد و یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آن، وجود پشتیبانی فریم ور و نرم‌افزاری شرکت بزرگی مانند دی لینک است.

حتی کوچک‌ترین نشت آب درصورتی‌که برای مدت طولانی شناسایی نشود، می‌تواند صدمات زیادی به بار آورد. با کیت سنسور نشت آب D-Link (79.99 دلار)، می‌توانید نقاط دارای نشتی زیر سینک‌ها و یخچال‌ها، اتاق‌های لباس‌شویی یا هر قسمت دیگری را کنترل کنید و به‌محض ظاهرشدن نشتی، هشدار دریافت کنید.

سنسور نشتی آب دی لینک

سنسور نشتی آب دی لینک

این سیستم با تعداد زیادی از دستگاه‌های خانه هوشمند شخص ثالث کار می‌کند و هشدارها به‌سرعت در آزمایش دریافت می‌شوند، و اگر قبلاً از سایر دستگاه‌های D-Link استفاده کرده باشید احتمالاً می‌دانید که این شرکت درگذشته در زمینه تولید تجهیزات شبکه فعالیت‌های گسترده‌ای داشته و حالا وارد حوزه هوشمندسازی شده است. بااین‌حال، این کیت فاقد هر دو سنسور دما و رطوبت است و شما نمی‌توانید؛ مانند مدل‌های دیگر از قابلیت قطع کردن آب بعد از تشخیص نشتی استفاده کنید. در ادامه بیشتر با ویژگی‌های این سنسور نشت یا به بیان بهتر کیت کنترل نشتی آشنا خواهیم شد.

دی لینک شرکتی بود که در زمینه تولید و ساخت انواع تجهیزات شبکه فعالیت می‌کرد و در ایران هم بیشتر به طراحی و توسعه انواع مودم‌ها و روترها شناخته می‌شود. اما به‌هرحال فعالیت این‌گونه شرکت‌ها این روزها با محبوبیت خانه‌های هوشمند، به سمت‌وسوی دیگری حرکت کرده است. به همین منوال ما قصد بررسی یکی از بهترین‌های بازار سنسور نشت آب را خواهیم داشت. در وهله اول شما می‌توانید مزایا و معایب این سنسور نشت آب هوشمند را بررسی فرمایید.

مزایا

  • هشدارهای سریع
  • شامل سنسور وای‌فای پلاگین و سنسور تشخیص نشتی سریع است
  • آژیر بلند
  • با دستیار Google، IFTTT و سایر دستگاه‌های D-Link کار می‌کند

معایب

  • از Alexa یا HomeKit پشتیبانی نمی‌کند
  • فاقد سنسور دما و رطوبت

سنسور نشت تولید شده توسط شرکت دی لینک در حال حاضر یکی از باکیفیت‌ترین و بهترین گزینه‌های موجود است. در تمامی تست‌ها سربلند بیرون‌آمده است. البته دی لینک همواره برای دستگاه‌های خانه هوشمند خود آپدیت‌های نرم‌افزاری ارائه می‌کند. باگ‌ها و مشکلات رفع شده و سیستم‌ها نسبت به گذشته کالیبره می‌شوند. ازاین‌رو می‌توانند محصولات قابل اعتمادی در مقایسه با بسیاری از برندهای ناشناخته بازار بخصوص نام‌های چینی باشند.

طراحی ساده و دوقسمتی

طراحی ساده و دوقسمتی

کیت نشتی DCH-S1621KT یک سیستم دوتکه است که دارای یک هاب سنسور آب متصل (DCH-S162) و یک گره حسگر آب دوربرد با باتری (DCH-S163) است. البته شما می‌توانید آن را با سه بخش نیز با قیمت بالاتر تهیه کنید. در مجموعه نمی‌توانید این دستگاه را با هاب‌های مختلف جفت کنید. با خرید این مدل کیت یک کابل سنسور آب 19 اینچی، یک کابل پسوند 40 اینچی، راهنمای نصب و گیره‌های کابل را نیز دریافت می‌کنید.

 DCH-162 سنسور و  مغز این سیستم است. ابعاد سنسور نشت 2.2 در 2.1 در 2.2 اینچ (HWD) و دارای دوشاخه در پشت است. نمای جلو دارای یک نشانگر LED به شکل قطره آب است که پس از اتصال سنسور به شبکه شما سبز می‌درخشد، در حین جفت شدن به رنگ سبز چشمک می‌زند و هنگامی که نشتی را تشخیص دهد به رنگ قرمز چشمک می‌زند. هنگامی که سنسور آب را تشخیص می‌دهد، یک LED سفید در لبه پایینی چشمک می‌زند. این کیت نشتی دارای یک رادیو Wi-Fi 802.11n/g و یک آژیر 100dB است.

برای اتصال کابل سنسور نشت از جک RJ-11 در پایین پایه استفاده می‌کنید. کل کابل یک حسگر آب است، بنابراین اگر قسمتی از آن با آب تماس پیدا کند، هاب یک هشدار ارسال می‌کند. این سنسور دما و رطوبت را مانند سنسور آب هوشمند Phyn و Flo by Moen کنترل نمی‌کند.

اندازه سنسور DCH-S163 0.75 در 2.5 در 2.5 اینچ (HWD) و دارای یک نشانگر LED به شکل قطره آب است که هنگام جفت شدن دستگاه به هاب سبز می‌درخشد، هنگامی که آب را تشخیص می‌دهد چشمک قرمز می‌زند و هنگام صرفه‌جویی در مصرف برق به‌صورت حالت استندبای روشن می‌ماند. دارای چهار پروب فلزی و یک دکمه ریست روی پایه است. این سنسور نشت با دو باتری قلمی کار می‌کند که تا پنج سال دیگر نیازی به تعویض آن‌ها ندارید. هنگامی که آنها تمام شدند، به‌سادگی چهار پیچ روی پایه را بردارید تا آنها را جایگزین کنید. این سنسور با هاب DCH-S162 از طریق فرکانس بی‌سیم 915 مگاهرتز ارتباط برقرار می‌کند و برد داخلی تا 300 فوت دارد.

DCH-S1621KT به‌عنوان یک سنسور نشت نسبتاً جدید در بازار با Amazon Alexa یا Apple HomeKit کار نمی‌کند، اما از Google Assistant و IFTTT پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید آن را برای راه‌اندازی دستگاه‌های دیگر D-Link مانند دوربین DCS-8600LH پیکربندی کنید.

این کیت به‌ویژه نمی‌تواند با قطع منبع آب خانه شما مانند سیستم کنترل آب هوشمند Flo by Moen از آسیب بیشتر آب جلوگیری کند. مسلماً، برای راه‌اندازی این ویژگی باید یک شیر قطع جریان آب هوشمند با قیمت گران 767.70 دلار از شرکت Flo by Moen خریداری کنید، اما این هزینه در مقایسه با هزینه تعمیر کف، دیوار یا سقف با آسیب آب نسبتاً مقرون‌به‌صرفه است.

قابلیت‌های برنامه کاربردی و اپلیکیشن سنسور نشت آب DCH-S1621KT  دی لینک

کیت DCH-S1621KT از برنامه تلفن هوشمند (در دسترس برای Android و iOS) مانند سایر دستگاه‌های D-Link از جمله دوربین HD Wi-Fi (DCS-8010LH) و دوشاخه هوشمند Wi-Fi Outdoor استفاده می‌کند. هرکدام از این قابلیت‌ها روی سیستم‌عامل‌های موبایل قابل‌استفاده هستند. به طبع شما می‌توانید این نرم‌افزار را روی موبایل و تبلت‌های اندروید و ios اجرا کنید. اپ‌استور را بازنموده و نرم‌افزار خانه هوشمند دی لینک را جستجو کنید.

هر سنسور در یک بخش جدا در صفحه اصلی ظاهر می‌شود که وضعیت فعلی آن را نشان می‌دهد. برای مشاهده پنج رویداد اخیر و فعال‌کردن آژیر، روی پانل DHC-S162 ضربه بزنید. برای ویرایش نام حسگر، مشاهده دستگاه‌های مرتبط (سیستم‌های Pair شده)، افزودن مخاطب تعیین‌شده برای دریافت آلارم، ویرایش تنظیمات Wi-Fi و به‌روزرسانی فریم ور، روی نماد چرخ‌دنده در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید. روی پنل ورود به سنسور نشت DCH-S163 ضربه بزنید تا عمر باتری حسگر را مشاهده کنید، پنج رویداد اخیر را مشاهده کنید، یک مخاطب مشخص شده اضافه کنید و هاب جفت شده را ببینید.

به صفحه اصلی برگردید، روی نماد سرریز مانند در گوشه سمت چپ بالا ضربه بزنید تا لوکیشن‌ها و اتوماسیون‌ها ایجاد کنید، برنامه‌های اعلان را تنظیم کنید، دستگاه دیگری اضافه کنید و تنظیمات دستیار Google را پیکربندی کنید.

نصب آسان – دریافت سریع آلارم‌ها

نصب DCH-S1621KT ساده است. با دانلود برنامه همراه و ایجاد یک حساب کاربری شروع کنید. روی Add Device در صفحه خوش آمد گویی ضربه بزنید و از دوربین تلفن خود برای اسکن کد QR موجود در راهنمای راه‌اندازی استفاده کنید.

سپس، کابل را به پایین سنسور هاب DCH-S162 وصل کنید و دستگاه را به یک پریز نزدیک به محلی که می‌خواهید برای نشتی نظارت کنید، مانند اتاق لباس‌شویی یا زیرزمین، وصل کنید. وقتی LED شروع به چشمک زدن به رنگ نارنجی کرد روی Next ضربه بزنید و منتظر بمانید تا دستگاه به برنامه متصل شود (حدود 10 ثانیه به طول می‌انجامد). دستورالعمل‌های برنامه را دنبال کنید تا حسگر را به شبکه Wi-Fi خانگی خود متصل کنید، به دستگاه یک نام بدهید، و یک شماره‌تلفن تماس تعیین‌شده را وارد کنید که می‌توانید با ضربه‌زدن یک دکمه وقتی حسگر فعال شد با آن تماس بگیرید.

برای راه‌اندازی گره حسگر DCH-S163 شرکت دی لینک، روی نماد سرریز مانند در گوشه سمت چپ بالای صفحه اصلی ضربه بزنید، افزودن دستگاه را انتخاب کنید و پس از دریافت درخواست، کد QR را در پایین سنسور اسکن کنید. دکمه پایین سنسور را فشار داده و نگه دارید تا LED شروع به چشمک زدن نارنجی کند، روی Next ضربه بزنید و در عرض چند ثانیه، سنسور با هاب جفت می‌شود. سپس، به‌سادگی آن را یک نام بگذارید و آن را روی سطحی که می‌خواهید آب را کنترل کنید، قرار دهید.

هر دو سنسور در تست‌های ما بدون مشکل کار کردند. آژیر DCH-S162 در ثانیه‌ای که کابل سنسور آن با قطره کوچکی آب تماس پیدا کرد و LED به رنگ قرمز چشمک زد شروع به صدای انتشار صدا در محیط با تنی بلند زدن کرد. صدای آژیر 100 دسی‌بل به‌اندازه‌ای بلند بود که در کل خانه نیز شنیده می‌شد. علاوه بر این، ما یک هشدار فشار دریافت کردیم و در همان زمان Google Nest Hub ما را از نشت مطلع کرد. نتایج با سنسور نشت آب DCH-S163 یکسان بود. این سیستم صدا ساطع نمی‌کند، اما آژیر DCH-S162 با شروع هر اتصال و Pair سیستم خاموش می‌شود که باید آن را راه‌اندازی کنید.

تشخیص سریع و مؤثر نشتی آب

با کیت سنسور نشت آب D-Link (DCH-S1621KT)، می‌توانید بر مناطقی از خانه خود را که مستعد نشتی هستند نظارت کنید و بنابراین از تعمیرات پرهزینه آسیب آب جلوگیری کنید. نصب این سیستم آسان است و هنگامی که یکی از سنسورها با آب تماس پیدا می‌کند، فوراً واکنش نشان می‌دهد. همچنین با سایر دستگاه‌های D-Link ادغام می‌شود، به‌علاوه از دستیار Google پشتیبانی می‌کند.

اما این کیت با الکسا یا هوم کیت کار نمی‌کند، و همچنین خوانش دما و رطوبت را ارائه نمی‌دهد. اگر علاوه بر نشتی آب نیاز به نظارت بر دما و رطوبت دارید، سیستم تشخیص نشتی آب هوشمند Flo by Moen انتخاب بهتری است که در ترکیب با شیر خاموش‌کننده آب هوشمند Flo by Moen، حتی می‌تواند منبع آب شما را برای جلوگیری از خسارات و آسیب‌های بیشتر قطع کند. تفاوت قیمت این سیستم و محصول ارزان‌تر برند دی لینک به طبع اصلی‌ترین عاملی است که باعث می‌شود شما در تصمیم خود دچار تردید شوید. البته می‌توانید از شیرهای هوشمند به‌صورت جداگانه در کنار سنسور نشت آب دی لینک هم استفاده کنید.

منبع: www.pcmag.com

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خانه هوشمند جهان اسمارت تکیه بر تجربه و توان نیروهای مجرب فنی ، در اختیار داشتن سبدی کامل از به روز ترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و نیز ارائه محصولات و خدمات خود بر مبنای کیفیت برتر ، صرفه اقتصادی ‌، گارانتی و خدمات قوی توانسته جایگاهی شایسته به عنوان یک گروه پیشگام و پویا در میان سازندگان ساختمان های لوکس کسب نماید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به خانه هوشمند جهان اسمارت  می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • وزن
  • طول
  • اطلاعات
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه