Clicky

detail-blog
سپتامبر 26, 2022

بهترین خانه هوشمند چه ویژگی‌هایی دارد؟

بر اساس مقالات و مطالبی که در زمینه اتوماسیون خانه‌ها وجود دارد پنج ویژگی خانه هوشمند را بررسی خواهیم کرد که از نان شب واجب‌تر هستند! اگر هنوز آن‌ها را اجرا نکرده‌اید، اگر هنوز شروع نکرده‌اید، می‌توانند ایده‌های فوق‌العاده‌ای باشند.

بهترین برندهای خانه هوشمند چه شرکت‌هایی هستند؟ اصلاً چه  خصیصه‌هایی در یک‌خانه باعث می‌شود که در لیست مناسب‌ترین‌ها قرار بگیرد و بتوان روی آن نام یک خانه هوشمند کامل گذاشت؟ آیا حتماً باید هزینه زیادی بابت این موضوع پرداخت کرد؟ در ادامه بیشتر دراین‌خصوص صحبت خواهیم کرد. خانه هوشمند یکی از بهترین پیشرفت‌های عصر ارتباطات است، جایی که هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و شبکه‌های زیرساخت دست‌به‌دست هم داده‌اند تا همه چیز را به بهترین شکل اجرا کنند. بخش مهمی از این تجهیزات بنا به بهبود و رفاه در زندگی مورداستفاده قرار می‌گیرند و شامل تجهیزات برندهایی مانند: Google Assistant، Amazon Alexa و Apple HomeKit خواهند شد.

خانه‌های هوشمند بدون شک یکی از بهترین نتایج پیشرفت تکنولوژی برای صاحبان خانه است. هیچ‌چیز آرامش‌بخش‌تر از دانستن این موضوع نیست که همه سیستم‌های خانه شما به‌صورت یکپارچه به هم وصل هستند و می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را کنترل کنید. اجازه دهید که کمی دقیق‌تر در ادامه پنج ویژگی خانه هوشمند را مرور کنیم که لازم است حتماً برای اجرای درست یک پلتفرم اسمارت هوم اجرا شود.

پنج ویژگی خانه هوشمند مطابق استاندارد جهانی

پنج ویژگی خانه هوشمند مطابق استاندارد جهانی

اگر اخیراً تصمیم گرفته‌اید خانه خود را هوشمندسازی کنید، از این چک‌لیست استفاده کنید. در اینجا ویژگی‌های ضروری یک‌خانه هوشمند وجود دارد که در تمام  پروژه‌های جهانی مورداستفاده قرار می‌گیرند. اجرای آن‌ها می‌تواند باعث شود که در خانه شما دقیق‌تر، منطقی‌تر تبدیل به یک اسمارت هوم شود.

سیستم مصرف هوشمند انرژی

داشتن یک سیستم هوشمند که مصرف انرژی را پایش و بهینه می‌کند، دارای طیف وسیعی از مزایای خواهد بود. نه‌تنها باعث کم‌تر شدن میزان مصرف می‌شود، بلکه به شما می‌توانید پلن‌های دقیق‌تری را هم اجرا کنید و مطمئن شوید مرحله اول اجرای خانه هوشمند را طی کرده‌اید. اگر اهل حمایت از محیط‌زیست هستید که زده‌اید روی خال. در واقع این کار با استفاده از ترموستات هوشمند، پرده هوشمند، سیستم برودت هوشمند و اقلام مشابه انجام خواهد شد و نیازی نیست که حتماً به سراغ کنترلرهای مرکزی بروید. بلکه هرکدام از این تجهیزات و دستگاه‌ها به‌صورت جداگانه هم عرضه می‌شوند.

سیستم امنیتی هوشمند: واجب‌تر از نان شب

یکی از مهم‌ترین وجوه از پنج ویژگی خانه هوشمند، ایمنی است. انتظار می‌رود که شما از این قابلیت، برای ارتقا سطح حفاظت از خانه خود هم استفاده کنید. این کار با استفاده از قفل و آیفون تصویری هوشمند، سنسور حرکتی و مجاورتی انجام می‌شود که تحت لیبل‌های مختلف تولید شده و در بازار عرضه می‌شوند. البته که اگر بخواهیم از نظر کارایی به این فاکتورها نگاه کنیم، در لیست پنج ویژگی خانه هوشمند، این گزینه جز فاکتورهای اولیه خواهد بود.

شما باید یک سیستم امنیتی کاملاً خودکار در خانه هوشمند خود داشته باشید تا ایمنی خود را افزایش دهید و هشدارهای به‌موقع برای فعالیت‌های مشکوک دریافت کنید، حتی زمانی که از خانه دور هستید.

سیستم هوشمند و مدیریت آب و فاضلاب

از ترموستات‌های هوشمند گرفته تا انواع شیر آب، می‌توانند این ویژگی‌ها را به خانه هوشمند شما اضافه کنند. حتی زمانی که در سفر و خارج از کشور هستید. صرفاً کافی است که به اینترنت متصل شوید و سپس دسترسی را مدیریت کنید. البته سنسور شیر آب هوشمند به‌صورت سازمان‌یافته طراحی شده است و اگر خود متوجه جریان اضافه آب و یا نشتی شود، به طبع جلوی آن را می‌گیرید. این یکی از کلیدی‌ترین موارد در بهبود وضعیت ایمنی خانه و همین‌طور ارکان هوشمندسازی خانه‌ها خواهد بود.

نشت و هدررفتن آب تهدید دیگری برای کیف پول شما، نگهداری از خانه و محیط‌زیست است. خانه هوشمند شما باید دارای سیستم هوشمندی باشد که بتواند فوراً نشت‌ها را شناسایی کند، از طریق پیام‌های هشدار به شما اطلاع دهد و در صورت نیاز به طور موقت جریان آب را قطع کند.

تشخیص به‌موقع دود و آتش‌سوزی

تشخیص به‌موقع دود و آتش می‌تواند تفاوت قابل‌توجهی در ایمنی شما ایجاد کند. سیستم به طور خودکار به شما هشدار می‌دهد و در صورت آتش‌سوزی آبپاش‌ها را به کار می‌گیرد تا گسترش انتشار آتش را مدیریت کند. تشخیص دود سمی، یکی از ویژگی‌های این سیستم‌ها است. جایی که بسیاری از مردم جان خود را به‌خاطر نشت گاز از دست می‌دهند، این سیستم می‌تواند مشکل را حل و رفع کند. هشدارها به شما کمک می‌کند که در کم‌ترین زمان ممکن، بتوانید ایرادات وارده سیستم برودت، اجاق و… را مدیریت کنید. البته که تشخیص به‌موقع آتش‌سوزی در خانه هوشمند هم یکی از رکن‌های مهم و اساسی مدنظر استانداردهای جهانی اجرایی اسمارت هوم‌ها است.

اتوماسیون خانگی

خانه هوشمند شما بدون اتوماسیون خانگی ناقص است. اتوماسیون خانگی به شما این امکان را می‌دهد که سرگرمی، روشنایی، لوازم الکتریکی و غیره را از راه دور کنترل کنید تا به شما کمک کند کارایی بیشتری را به تجهیزات برقی خانه خود اضافه کنید. این که بتوانید لامپ‌ها را از راه دور و حتی زمانی که در خانه نیستید مدیریت کنید. تصویر کسی که پشت درب است را با آیفون تصویری هوشمند روی موبایل و تبلت ببینید، از جمله ارکان و یکی از مهم‌ترین موارد از پنج ویژگی خانه هوشمند است.

می‌توانید سیستم خود را خودکار کرده و آن را طوری برنامه‌ریزی کنید که دستورات شما مانند گرم‌کردن آب در موعد مقرر، روشن‌کردن تلویزیون و سیستم نور را در موعد مقرر انجام دهد.

جمع‌بندی نهایی: چگونه به بهترین شکل خانه هوشمند را اجرا کنیم؟

جمع‌بندی نهایی: چگونه به بهترین شکل خانه هوشمند را اجرا کنیم؟

برای اجرای بهترین خانه هوشمند ایرانی، شما باید توجه ویژه‌ای به تجهیزاتی داشته باشید که بنا به این منظور استفاده می‌شوند، همواره به سراغ برندهای معتبر و شناخته شده بروید. فراموش نکنید که بعد از تجهیزات، نصب صحیح آن‌ها نیز شرط کلیدی و مهمی است. اگر از مدیریت خانه هوشمند و تجهیزات آن چیزی نمی‌دانید، ما در جهان اسمارت به شما کمک می‌کنیم که این کار را به بهترین شکل انجام دهید.

دقت داشته باشید که استفاده از ویژگی‌های خانه هوشمند، صرفاً به معنای صرف هزینه و پرداخت پول نیست. بلکه شما باید بتوانید همه تجهیزات موردنیاز خانه هوشمند خود را بر اساس فاکتورهای جهانی خریداری کنید. در مورد بهترین خانه هوشمند ایرانی گفتیم، می‌توانید در همین راستا پروژه‌هایی که توسط ما اجرا شده است را بررسی نموده و یا به سراغ فروشگاه این مجموعه بروید.

منبع: جهان

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خانه هوشمند جهان اسمارت تکیه بر تجربه و توان نیروهای مجرب فنی ، در اختیار داشتن سبدی کامل از به روز ترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و نیز ارائه محصولات و خدمات خود بر مبنای کیفیت برتر ، صرفه اقتصادی ‌، گارانتی و خدمات قوی توانسته جایگاهی شایسته به عنوان یک گروه پیشگام و پویا در میان سازندگان ساختمان های لوکس کسب نماید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به خانه هوشمند جهان اسمارت  می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • وزن
  • طول
  • اطلاعات
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه