Clicky

detail-blog
جولای 28, 2021

بهترین قفل دیجیتال

قفل دیجیتال چیه؟

قفل هوشمند یا قفل دیجیتال یکی از اجزای خونه هوشمنده. اگه نمیدونید خونه هوشمند چیه مقاله خانه هوشمند چیست رو از دست ندید و مطالعه کنید. این قفل قفلی هستش که امکانات زیاد و فوق العاده ای داره و میتونید به کمک اون از دست قفل های مکانیکی قدیمی برای همیشه راحت بشید. اگه میخواید در رابطه با قفل دیجیتال بدونید بهتره مقاله قفل هوشمند چیست ؟ رو از دست ندید. قفل دیجیتال در کنار امکانات فوق العاده و مزایایی که داره این امکان رو به شما میده که از روش های بسیار راحت تر و در عین حال مطمئن تری برای باز کردن درب منزل استفاده کنید. مثلا شما میتونید برای باز کردن این نوع قفل ها  از اثر انگشت، تشخیص چهره، اسکن خطوط کف دست، تلفن همراه، کارت هوشمند و رمز عبور استفاده کنید. این روش ها با اینکه در دسترسی بسیار راحت تر هستن ولی در عین حال بسیار ایمن و مطمئن هستن. خلاصه خدمتتونم عرض کنم که قفل های دیجیتال تنها کاری که براتون انجام نمیده اینه که براتون از سر کوچه نون نمیخره وگرنه کلی امکانات و مزایای فوق العاده و جذاب و کارامد داره که خیال صاحب خونه رو از هرجهت راحت میکنه.

بهترین قفل دیجیتال

بهترین قفل دیجیتال

دیگه تقریبا همه‌مون با مقوله تکنولوژی آشنا هستیم و از هوشمند سازی اشیا یه چیزایی به گوشمون خورده و یه آشناییتی داریم. قبلا در مورد قفل دیجیتال و روش نصب قفل دیجیتال صحبت کردیم و و بهتون توضیح دادیم که قفل دیجیتال چی هستش و روش کار با اون چطوریه و چه امکانات و مزایی داره و چقدر باید برای اون هزینه کرد. ولی حالا میخوایم بررسی کنیم و ببینیم بین برند های موجود در زمینه تولید قفل های دیجیتال، کدوم برند از بقیه بهتر عمل کرده و محصول با کیفیت تری تولید و روانه بازار کرده. دیگه کم کم محصولات قدیمی و مکانیکی دارن جای خودشونو میدن به محصولات دیجیتالی و هوشمند که هم تازه نفس تر هستن و هم کارامد تر. قفل های دیجیتال هم ازین قضیه مستثنی نیستن. ولی مسئله ای که وجود داره اینه که به دلیل تعدد برند ها و محصولات مختلف در بازار ذهن آدم درگیر این موضوع میشه که بین این هیاهو و این همه محصول کدوم یکی از اونها از همه جهات بهتر از بقیه برندها و محصولات هم رده خودشه.

بهترین قفل دیجیتال

انواع قفل دیجیتال

قفل های دیجیتال انواع مختلفی دارن که هرکدوم از اونها بنا بر نیاز کاربر و مقدار هزینه مد نظر کاربر طراحی و تولید شدن. اگه بخوایم انواع قفل دیجیتال رو بررسی کنیم تا بهترین قفل دیجیتال رو بشناسیم باید اونارو از لحاظ مختلفی برسی کنیم. معمولا قفل های دیجیتال به  دو لحاظ بررسی میشن: ۱.نوع تامین نیرو ۲.نوع دسترسی که ما توی این مقاله هر دو مورد رو بررسی میکنیم و مزایا و ویژگی هاشونو باهم دیگه مقایسه میکنیم واز برند های مختلف براشون نمونه معرفی میکنیم و قیمت اونها رو هم بیان میکنیم تا شما بتونید بسته به نیازتون و هزینه مدنظرتون بهترین قفل دیجیتال رو انتخاب و تهیه کنید.

۱. انواع قفل دیجیتال به لحاظ نوع تامین نیرو

معمولا وقتی قفل های دیجیتال رو به لحاظ نوع تامین نیرو تقسیم و بررسی میکنیم میبینیم که این قفل ها از دو حالت خارج نیستن. یا انرژی اون ها از طریق باتری تامین میشه که بهشون میگیم قفل دیجیتال آفلاین و یا انرژی اون ها از طریق برق شهری تامین میشه که به این مدل هم میگیم قفل دیجیتال آنلاین. ما هر دو مدل رو بررسی میکنیم و مزیت و معایب اون هارو میگیم.

offline

قفل دیجیتال آفلاین

نحوه کارکرد قفل دیجیتال آفلاین:

نحوه کارکرد قفل دیجیتال آفلاین به این شکله که برای تامین انرژی و برق مورد نیاز اون از باتری استفاده میشه و به جریان مستقیم برق شهری وصل نمیشه و این ویژگی در عین حال که مثبته منفی هم هستش. وجه مثبت اون به این خاطره اگه احیانا برق ساختمان قطع بشه و شما کلید مکانیکی و اضطراری نداشته باشید هم میتونید با کارت یا اثر انگشت در رو باز کنید و توی حوادث راه خروج داشته باشید و یا کلا پشت در نمونید و بتونید وارد منزل یا اداره و یا.. بشید. چون برق اون از راه باتری تامین میشه و با قطع شدن برق ساختمون باز هم روشنه. وجه منفی اون هم اینه که اگه باتریشو به موقع عوض نکنید ممکنه عکس اتفاقاتی که براتون گفتیم به وجود بیاد و چون به برق شهری وصل نیست قفل کار نکنه و شما پشت در بمونید و نتونید وارد یا خارج بشید.

online

قفل دیجیتال آنلاین

نحوه کارکرد قفل دیجیتال آنلاین:

نحوه کارکرد قفل دیجیتال آنلاین برخلاف قفل آفلاین هستش. یعنی اینکه این قفل برای تامین انرژی از برق شهری استفاده میکنه و نیازمند باتری نیستش و منبع انرژی اضطراری رو هم پشتیبانی میکنه و در صورتی که برق قطع باشه شما میتونید از باتری های قابل شارژی که شرکت ها برای این قفل طراحی کردن استفاده کنید و توی رفت آمدتون به مشکل نخورید و پشت در نمونید. این ویژگی برای قفل آنلاین مثل قفل آفلاین هستش. ازینجهت اگه احیانا برق شهری قطع بشه و شما به منبع اضطراری و کلید اضطراری دسترسی نداشته باشید توی رفت و آمد به مشکل میخورید و راه ورود و خروجتون بسته میشه. ولی در عین حال دغدغه تموم شدن باتری اون رو هم ندارید و تا وقتی برق مجتمع وصل باشه شما مشکلی برای ورود و خروج رو ندارید.

۲. انواع قفل دیجیتال به لحاظ نوع دسترسی

قفل های دیجیتال به لحاظ دسترسی باهم متفاوتن. درواقع تفاوت به معنای امکاناتی هستش که دو قفل دیجیتال باهم دیگه دارن و بهترین قفل دیجیتال قفلی هستش که امکانات بیشتر یا بهتر بگم امکانات متناسب با نیاز کاربر رو داشته باشه. بعضی از مدلهای قفل های هوشمند از جهت دسترسی دست کاربر رو باز تر گذاشتن و گزینه های بیشتری در اختیار کاربر گذاشتن تا کاربر بتونه از اون راه ها قفل رو باز کنه. مثلا برخی قفل ها فقط پین کد و کلید اضطراری دارن. بعضی پین کد و کارت دارن بعضی فپین کد بعلاوه اثر اگشت یا فراید تگ رو دارن و بعضی از قفل ها هم مثل قفل هوشمند سامسونگ dp728  همه این گزینه ها یعنی پین کد فراید تگ کارت و اثر انگشت رو دارن. نکته ای که باید بهش توجه کنیم اینه که همه قفل های هوشمند حداقل از پین کد بهرمند هستن.

دوگانه

رمز و کارت

برخی از مدلهای قفل دیجیتال درکنار پین کد از گزینه کارت هم پشتیبانی میکنن و این امکان رو به کاربر میدن که بتونه در کنار کلید اضطراری و پین کد از کارت هم استفاده کنه.

رمز و اثر انگشت

بعضی از قفل های هوشمند بعلاوه اینکه گزینه پین کد رو دارن از قابلیت اثرانگشت هم بهره میبرن و استفاده میکنن. دست کاربر رو باز میذارن تا در انتخاب روش دسترسی راحت تره باشه.

دوگانه3

رمز و فرایدتگ

فراید تگ هم یکی دیگه از امکاناتیه که برخی از قفل هوشمند ها ازون استفاده میکنن. فراید تگ عملکردی شبیه کارت مترو و ایزی پی داره و دقیقا شبیه ایزی پی هستش.

سه گانه11

رمز و کارت و اثر انگشت

بالاتر هم گفتیم بعضی از مدلهای قفل دیجیتال هم از همه این گزینه ها یعنی پین کد و کارت و اثر انگشت جهت دسترسی بهره میبرن و کاربر این امکان رو داره از همه گزینه ها استفاده کنه.

بهترین قفل دیجیتال چه ویژگی هایی باید داشته باشه؟

ما برای اینکه بخوایم بخوایم بهترین قفل دیجیتال رو بشناسیم باید یک لیست از امکانات قفل های دیجیتال تهیه کنیم و یک لیست هم از برند های مختلف تولید کننده قفل دیجیتال تهیه کنیم و قفل های برند های مختلف رو باهم مقایسه کنیم تا بهترین انتخاب رو داشته باشیم. درکل درکنار امکانات قفل های دیجیتال باید پارامتر قیمت رو هم لحاظ کنیم. چون هر چقدر پول بدیم همونقدر آش میخورریم. پس بهتره مبنای انتخابمون عاقلانه باشه. برای اینکه یک قفل دیجیتال در ردیف بهترین قفل های دیجیتال موجود قرار بگیره، باید ویژگی های خاص و منحصر بفردی داشته باشه. مثل بدنه ضد ضربه و ضد سرقت، پردازنده قوی، روش های بازگشایی متنوع، طراحی زیبا، غیر قابل هک شدن و خدمات پس از فروش، از مهمترین ویژگی های یک قفل دیجیتال هستش. البته این نکته رو هم باید در نظر داشته باشید که بهترین قفل دیجیتال ممکنه بسته به نیاز کاربر و مشتری متفاوت باشه. پس میشه گفت این تعریف یک موضوع نسبیه و ممکنه متغیر باشه. ولی ما در این مقاله سعی میکنیم تعددی از قفلهای موجود در بازر رو که هم قیمت مناسبی دارن و هم امکانات متناسب با قیمتشونو دارن رو معرفی کنیم تا شما راحت تر بتونید برای انتخاب و خرید تصمیم گیری کنید.

تامین امنیت

مهمترین ویژگی‌ و در واقع اصلی ترین ویژگی که بهترین قفل دیجیتال باید داشته باشه این هستش که امنیت منزل رو تامین کنه. ازینجهت برای قفل های دیجیتال روش های دسترسی متعددی قرار میدن تا فرد ناشناس براحتی نتونه وارد بشه.

کیفیت بالا

از ويژگی های اصلی و مهم که بهترین قفل دیجیتال باید داشته باشه  اینه که از کیفیت بالای ساخت و صنعت درش استفاده شده باشه. برای ساخت قفل های دیجیتال معمولا از فولاد و آلومینیوم استفاده میشه که اونهارو در مقابل ضربه و فشار و حرارت بسیار مقاوم میکنه.

قابلیت اتصال به سیستم هوشمند

امکان اتصال به شبکه تجهیزات هوشمند منزل از طریق اتصال به وای فای، بلوتوث را دارند و کنترل ورود و خروج را راحت‌تر می‌کند. لازم به ذکر است که قابل هک نیستند، چراکه دسترسی به برد داخلی این قفل‌ها وجود ندارد.

قفل اتوماتیک

همان‌طور که از نامش مشخص است قفل دیجیتال تا حدودی اشتباهات و خطاها را به‌راحتی تشخیص می‌دهد. حتی اگر شما درب منزل و محل کار خود را قفل نکرده باشید، بلافاصله بعد از چند ثانیه درب به‌صورت اتوماتیک قفل می‌شود.

آلارم هشدار

در صورتی که شخصی قصد ورود غیرمجاز به خانه و دفتر کار شما را داشته باشد و یا خانه و محل کار شما آتش‌سوزی رخ دهد از طریق آلارم هشدار دهند، آگاه خواهید شد.

قفل کودک

با داشتن چنین قفل‌هایی، کودک بازی گوش و افراد مبتلا به آلزایمر به هیچ‌وجه توان خروج را نخواهند داشت. چراکه هم‌زمان با کشیدن دستگیره باید دکمه‌ی تعبیه شده را فشار دهند.

برند های تولید کننده قفل دیجیتال

کمپانی ها و شرکت های زیادی توی دنیا وجود دارن که محصولات دیجیتال و هوشمند تولید میکنن و محصولاتشون توی همه از جمله ایران خودمون به فروش میرسن و همه‌شون هم این ادعارو دارن که بهترین محصولات رو دارن. ما برای شناختن بهترین قفل دیجیتال متناسب با هزینه ای که میخواید بکنید، محصولات چد شرکت از شرکتهای تولید کننده لوازم امنیتی دیجیتال رو که توی ایران هم خدمات دارن رو براتون معرفی کردم و اون هارو مقایسه و بررسی کردیم.

قفل دیجیتال Commax

شرکت کامکس یک شرکت تخصصی در زمینه تولید امکانات خانه‌ هوشمند هستش که از سال ۱۹۶۸ تاکون در حال فعالیت هستش. یکی از محصولات این شرکت قفل دیجیتال هستش که مشخصات این محصول مشاهده میکنید. از ویژگی های این محصول میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم.

قفل دیجیتال epic

یکی دیگه از شرکت های تولید محصولات خانه هوشمند و بالاخص قفل دیجیتال شرکت اپیک هستش. امکانات و ویژگی های قفل تولید شده توسط شرکت اپیک رو در عکس بالا جمع آوری کردیمو برای مقایسه اینجا گذاشتیم و میتونید ببینید.

قفل دیجیتال Yucca

راحتی، تجربه شاد و فراموش نشدنی هدف اصلی برند یوكا برای طراحی یک محصول است. محصولات یوکا شاهکارهایی درجه یک از دنیای تکنولوژی هستند که نهایت آرامش و اطمینان را برای کاربران به ارمغان می‌آورند. میتونیم ادعا کنیم این شرکت بهترین قفل دیجیتال رو تولید میکنه. امکانات قفل دیجیتال تولید این شرکت رو در بالا ببینید.

قفل دیجیتال Samsung

برند مشهور کره‌ای سامسونگ، خط تولید قفل‌های هوشمند خود را در سال ۲۰۰۵ شروع کرد. ما در مقاله قیمت قفل دیجیتال سامسونگ مفصلا از امکانات و ویژگی ها و مزایای قفل دیجیتال شرکت سامونگ صحبت کردیم که میتونید بخونید.

قفل دیجیتال Schlage

برای بیش از ۹۰ سال، برند آمریکایی شلاگ در حال ایجاد قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین محصولات امنیتی برای ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و سازمانی است. البته محصولات این شرکت در ایران وجود نداره و اصلا خدمات پس از فروش هم نداره.

قفل دیجیتال Gateman

برند گیتمن از شرکت iRevo، بخشی از گروه جهانی AssaAbloy هستش که یکی از مشهور ترین تولیدکننده های قفل دیجیتال هستش و در کشور کره جنوبی مستقره. برخی از قفل های ساخته شده این شرکت هم ردیف قفل دیجیتال سامسونگ از لحاظ کیفیت و امکانات هستش.

قفل دیجیتال Kwikset

کویکست یکی از پیشروترین تولیدکنندگان قفل درب هوشمند است که از سال ۱۹۴۶ احساس امنیت را برای صاحبان املاک برآورده کرده است. محصولات این برند مشهور تحت تضمین بالاترین سطح امنیت، کیفیت، فنآوری، دوام و طراحی مطابق مُد روز به مشتریان ارائه می‌شوند.

قفل دیجیتال Milre

میلره با تمرکز بر قفل‌های دیجیتال باکیفیت و نوآورانه، راه‌حل‌های امنیتی پویا و پیشرویی را وارد بازار وسائل هوشمند کرده است. هسته اصلی اهداف میلره، انگیزه برای تولید بهترین محصولات بوده است.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خانه هوشمند جهان اسمارت تکیه بر تجربه و توان نیروهای مجرب فنی ، در اختیار داشتن سبدی کامل از به روز ترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و نیز ارائه محصولات و خدمات خود بر مبنای کیفیت برتر ، صرفه اقتصادی ‌، گارانتی و خدمات قوی توانسته جایگاهی شایسته به عنوان یک گروه پیشگام و پویا در میان سازندگان ساختمان های لوکس کسب نماید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به خانه هوشمند جهان اسمارت  می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • وزن
  • طول
  • اطلاعات
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه