Clicky

detail-blog
آگوست 28, 2021

مقایسه خانه هوشمند با خانه معمولی

مقایسه خانه هوشمند با خانه معمولی (ویدیو + pdf)

تا زمان های نه چندان دور شاید به خاطر داشته باشین که اکثر کارهای خانه با دست انجام میشد . از جاروبرقی فرش و پختن شام گرفته تا روشن کردن چراغ ها و تنظیم دمای اتاق ، همه کارهای خسته کننده روزمره خانگی به مقداری کار دستی نیاز داشت . اما دیگه همه چیز تغییر کرده و با انجام صفر تا صد هوشمند سازی خانه دیگه این کارها به ساده ترین صورت انجام میشن . خانه هوشمند فضایی است که از دستگاه های متصل به اینترنت برای نظارت و مدیریت از راه دور لوازم و سیستم ها مثل روشنایی و گرمایش استفاده میکنه و این سبک از خونه با خونه های سنتی و معمولی که ما قبلا میشناختیم کاملا فرق داره .

7 تفاوت خانه هوشمند و سنتی

حالا ، اجازه بدید برخی از ملزومات خانه را از گذشته تا به امروز و همچنین جوانب مثبت و منفی آن ها را بررسی کنیم که به ما کمک میکنه تصمیم بگیریم که آیا این محصولات  مناسب ما هستن یا خیر .

روشنایی طبیعی در مقابل روشنایی هوشمند

نورپردازی یکی از مهمترین عناصر در دکوراسیون منزل است ، چون میتونه بر روحیه ، عملکرد و سلامت روان ما تأثیر بگذارد . به طور سنتی ، سعی میشه با پاکسازی شلوغی (به ویژه نزدیک پنجره) ، قرار دادن راهبردی آینه ها و رنگ آمیزی اتاقها با رنگ روشن ، از نور طبیعی حداکثر استفاده را برد .

از سوی دیگه ، ما در سیستم روشنایی برندهایی مثل Philips Hue ، Belkin WeMo LED ، Xiaomi Yeelight Smart LED و غیره را داریم که به ما امکان میده با تغییر رنگ از محیط لذت ببریم . میشه چراغها را با موسیقی و فیلم همگام کرد ، با آن بیدار شد و به طور طبیعی خوابید و چراغ ها را از راه دور کنترل کرد . در حالی که یک کیت شروع کننده میتونه تا 300 دلار آمریکا هزینه داشته باشه ولی لامپ های هوشمند انرژی کمتری مصرف میکنن ، طول عمر بیشتری دارن و از مواد ایمن تری نسبت به سایر لامپ ها استفاده میکنن و در دراز مدت ، میشه پول و انرژی بیشتری را ذخیره کرد .

گیاهان در برابر دستگاه تصفیه هوای خانگی هوشمند

کیفیت هوا ، به ویژه در خانه که بیشتر زمان خود را در آن میگذرانیم ، میتونه بر سلامت ما تأثیر بذاره . بسیاری از ذرات معلق در هوا وجود دارن که در داخل خانه رشد میکنن ، به ویژه در خانه های قدیمی و یا کسانی که حیوانات خانگی دارن . یکی از راه های بهبود کیفیت هوا این است که برخی در خانه از گیاهان به عنوان فیلترهای طبیعی هوا نگهداری کنین ، برخی از آنها همچنین می توانند بو یا رطوبت را از بین ببرن و خانه شما را تزئین کنن .

با این حال ، اگه در نگهداری از گیاهان مهارت ندارین و نگران نحوه نگهداری از آن ها هستین  ، ممکن است یک دستگاه تصفیه هوای هوشمند راه حل شما باشه . علاوه بر تصفیه و نظارت بر کیفیت هوای اتاق ، تعداد زیادی از این دستگاه های تصفیه هوا دارای عملکردهایی مثل نور شب ، از بین بردن بو یا فن هستن . هر دو Dyson Pure Cool Link (قیمت خرده فروشی 899 دلار آمریکا) و دستگاه پاک کننده هوا سری 3000 فیلیپس (قیمت خرده فروشی 799 دلار آمریکا) علاوه بر بهبود کیفیت هوا دارای عملکرد فن هم هستن . جایگزین ارزان تر Mi Air Purifier است که فقط بر روی تصفیه هوا تمرکز داره و هزینه آن کمتر از نیمی از قیمت های فوق است . Mi Air Purifier به راحتی از طریق تلفن قابل دسترسی است و این امکان را میده که حالت های آن را تغییر بدید یا روشن و خاموش کنین . در حداکثر تنظیم ، تصفیه کامل هوا در یک اتاق تنها 12 دقیقه طول میکشه . (اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درباره محصولات خانه هوشمند هستید مقاله های هوشمند سازی ساختمان knx را پیشنهاد می کنیم)

قفل فلزی در مقابل قفل های خانه هوشمند

عملکرد معمولی قفل هوشمند به شما این امکان را میده که در را بدون استفاده از کلید باز و بسته کنید. این برای افرادی که اغلب کلیدهای خودشون را فراموش میکنن یا جای آن را فراموش میکنن ، یا آنهایی که واقعاً بدشانس هستند و با کلید شکسته در قفل مواجه میشن ، عالی است . سایر عملکردهای قفل دیجیتال شامل نظارت و هشدار دادن به شما است که چه افرادی وارد خانه شما شدن و از خانه شما خارج میشن . تصور کنین وقتی در خونه نیستید ، مادرتان به صورت ناگهانی به خونه شما میاد  ، یک قفل دیجیتال مناسب مثل قفل دیجیتال سامسونگ میتونه به شما این امکان را بده که قفل در را از راه دور باز کنین و به او اجازه ورود بدید . برای اطلاع شما باید بگم که ، یک قفل ساده معمولاً کمی بیشتر از صد دلار (حدود ده برابر قفل فلزی سنتی) هزینه داره. در حالی که خبر خوب اینه که میتونین به راحتی آن را نصب کنین ، توجه داشته باشید که قفل های هوشمند با باتری کار میکنن و همیشه این احتمال وجود داره که باتری قفل اسمارت شما تموم بشه و غیر فعال بشه .

پنکه در مقابل تهویه هوای هوشمند

یک پنکه هوشمند به درستی به دلیل قابلیت کنترل از راه دور ، توسط Wi-Fi یا بلوتوث اسمارت نامگذاری شده . برای نمونه پنکه ای که جزو محصولات هوشمند شیائومی است در اشکال و حالات مختلف مثل مدل سقفی یا ایستاده موجود است و نیازی نیست که برای روشن کردن آن به آن نزدیک بشین . شما میتونین از راه دور آن را کنترل کنین و آن را طوری برنامه ریزی کنین که از طریق تلفن همراه زمانی که خارج از خانه هستید ، در یک تنظیمات و برنامه مشخص کارش را انجام بده .

 در ابتدایی ترین حالت ، یک کولر گازی هوشمند به شما این امکان را میده با استفاده از تلفن همراه یا تبلت روی آن کنترل و نظارت داشته باشین . این کار به شما این امکان را می دهد که خانه یا اتاق خود را درست قبل از بازگشت به خونه خنک کنید ، که این به معنای صرفه جویی بهتر در مصرف انرژی است (مبادا کولر گازی خود را 24 ساعته و در 7 روز هفته به صورت شبانه روز روشن نگه دارید!). مشابه یک پنکه اسمارت ، شما میتونید یک کولر گازی اسمارت را با دستورات صوتی مانند دستیار Google یا Alexa به سایر سیستم های خانه متصل کنید.

آینه معمولی در مقابل آینه هوشمند

یک آینه هوشمند مثل یک آینه جادویی درافسانه سفید برفی است که چیزی بیشتر از یک تصویر به شما ارائه میده ! خانم ها ، تصور کنین که از نور طبیعی دائمی برای کمک به آرایش درست و تجزیه و تحلیل سلامت خودتون استفاده کنین . بچه ها و آقایان هم دوست دارن این آینه داشته باشن ، چون اکثر آنها ویژگیهای سرگرمی مثل بلندگوی داخلی دارن که شما به وسیله آن میتونین به موسیقی مورد علاقه خودتون گوش بدید یا اخبار لحظه ای دریافت کنین . حتی بعضی از مدل ها به شما این امکان را میدن که موقع دوش گرفتن یا حمام کردن فیلم های YouTube را تماشا کنین و البته به دلیل ویژگی بدون مه و غبار است. Allure ، یک آینه لوکس اسمارت است که توسط یک شرکت محلی ایجاد شده و حتی دارای فناوری تصفیه هوا است . 

شستشوی دستی در مقابل ماشین لباسشویی هوشمند

آیا هنوز لباس ها را خودتون با دست می شویید ؟ در حالی که با این کار میتونین اطمینان داشته باشین که پوشاک شما مدت زمان بیشتری دوام میاره ، تلاشی کهبرای این کار صورت میگیره میتونه خسته کننده باشه . علاوه بر این ، ممکن است در مقایسه با ماشین لباسشویی از آب بیشتری نسبت به نیازتون استفاده کنین . این روزها ، ماشین های لباسشویی هوشمند یک لوازم خانگی بسیار مطلوب هستن یعنی یک درجه بالاتر از ماشین های معمولی . تصور کنین که از این کار لوکس شستشو خودکار برخوردار باشین که با تلفن همراه از هر کجا که باشین کنترل میشه ، این طوری دیگه نیازی نیست که منتظر بشینی تا کار لباسشویی تموم بشه . برخی از ماشین ها حتی میتونن محتوایی که داخل آن هست را تشخیص داده و بر اساس آن عملکرد چرخش را تغییر بدن ! در حالی که ماشین های لباسشویی اسمارت چند صد دلار یا بیشتر از ماشین های معمولی هزینه دارن ، اما صرفه جویی در وقت ، انرژی و آب میتونه دلیل ارزشمند بودن آن باشه .

ربات جارو در مقابل جارو کردن

این روزها کارهای خانه با پیشرفت تکنولوژی آسان شده ، اما برخی هستند که هنوز روشهای قدیمی را برای ایجاد نظم و ترتیب در خونه ترجیح میدن . وقتی صحبت از جارو ، جاروبرقی و روبات جاروبرقی میشه ، کدام را انتخاب میکنین؟ شکی نیست که جارو زدن با جارو یا جاروبرقی را میشه با لمس انسان به طور کامل انجام داد. با این وجود ، یک روبات جارو موهبت الهی برای دوستداران تکنولوژی است . برای مهمانی لحظه آخری در خانه آمادگی نداری ؟ روبات جاروبرقی کارآمد خودتون را از هر کجا که هستین فعال کنین تا قبل از رسیدن به خانه کار نظافت را شروع کنه ! پاک کننده بی صدا با عملکرد ناوبری هوشمند همچنین میتونه به یک سیستم خونه هوشمند مانند Google Nest متصل بشه و با فرمان صوتی فعال بشه . در حالی که قیمت یک روبات جاروبرقی از چند صد دلار شروع میشه ، طول عمر آن به طور قابل توجهی کمتر از جاروبرقی معمولی است .

مزایا و معایب خانه هوشمند

[pdf id=’45506′]

نتیجه گیری

فناوری خونه های هوشمند ، که اغلب به عنوان اتوماسیون خانگی هم شناخته میشه ، به صاحبان خانه امنیت ، راحتی ، آسایش و بهره وری انرژی را میده و به آنها اجازه میده دستگاه های اسمارت را توسط یک اپلیکیشن در تلفن همراه یا سایر دستگاه های شبکه ای خود کنترل کنن . به عنوان بخشی از اینترنت اشیا (IoT) ، سیستم ها و دستگاه های خانه ها اغلب با هم کار میکنن ، داده های مصرف کننده را بین خودشان به اشتراک میذارن و اقدامات را بر اساس ترجیحات صاحبان خانه به صورت خودکار انجام میدن . پس میشه گفت که امروزه افراد زیادی به این سبک از خانه ها تمایل پیدا کردن چون میتونن لذت بیشتری از زندگی ببرن و در وقت و انرژی صرفه جوئی بهینه داشته باشن پس اگه تصمیم دارید خونه خودتون را به روز کنید حتما درباره تفاوت خانه هوشمند با خانه سنتی پرس و جو کنید تا بهترین تصمیم رو بگیرید.

نظرات کاربران

  • من تقریبا تمام مطالبی که در سایت شما قرار داشت رو خوندم و در زمینه هوشمند سازی تونستم اطلاعات خوبی به دست بیارم اما نتونستم بفهمم که دقیقا چه برندها و وسایلی در زمینه خانه های هوشمند مطرح هستن لطفا من را راهنمایی میکنین ؟

    • خوشحالیم که مطالب ما برای شما مفید بوده مقاله بهترین خانه هوشمند میتونه به شما در انتخاب وسایل هوشمند خانگی که متناسب با نیاز شما هستن کمک کنه .

    دیدگاهی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    خانه هوشمند جهان اسمارت تکیه بر تجربه و توان نیروهای مجرب فنی ، در اختیار داشتن سبدی کامل از به روز ترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و نیز ارائه محصولات و خدمات خود بر مبنای کیفیت برتر ، صرفه اقتصادی ‌، گارانتی و خدمات قوی توانسته جایگاهی شایسته به عنوان یک گروه پیشگام و پویا در میان سازندگان ساختمان های لوکس کسب نماید.

    کلیه حقوق این سایت متعلق به خانه هوشمند جهان اسمارت  می باشد

    بستن

    کالاها

    دسته بندی ها

    • ورود با پیامک
    • ورود با رمز
    user

    Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
    • تصویر
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • موجودی
    • وزن
    • طول
    • اطلاعات
    Click outside to hide the comparison bar
    مقایسه