Clicky

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها خدمات
  • نویسنده seoManager
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 10 دقیقه
آگوست 2, 2021

هوشمند سازی ساختمان BMS

هوشمند سازی ساختمان BMS[ویدیو+pdf]

امروز داشتم یه مستند نگاه میکردم درباره این که چقدر تکنولوژی تو زندگی ما اثر داشته و بحث اصلی درباره این بود که خانه هوشمند چیه و چه تجهیزاتی داره اما چیزی که ذهن من را مشغول کرد این بود که وسایل خونه چطوری دستوراتی که صادر میشه را میفهمن و چطوری با هم ارتباط برقرار می کنن پس رفتم درباره صفر تا صد هوشمند سازی ساختمان جست و جو کردم و به BMS یا سیستم مدیریت ساختمان رسیدم اگه این سوال براتون پیش اومد که سیستم مدیریت ساختمان چیست ؟ باید بگم که سیستم مدیریت هوشمند ساختمان بی ام اس (BMS) ، که به عنوان سیستم اتوماسیون ساختمان (BAS) هم شناخته میشه ، یک سیستم کنترل مبتنی بر رایانه است که در ساختمان ها نصب شده و تجهیزات مکانیکی و الکتریکی ساختمان مانند تهویه ، روشنایی ، سیستم های قدرت ، سیستم های آتش نشانی و سیستم های امنیتی را کنترل و نظارت میکنه . به طور خاص آنها عملکرد قطعات جداگانه تجهیزات خانه یا ساختمان را به هم پیوند میدن تا به عنوان یک سیستم یکپارچه کامل عمل کنن .

BMSهوشمند سازی ساختمان

نحوه کار bms

در سیستم مدیریت ساختمان هوشمند از یک واحد کنترل مرکزی استفاده شده که با اتصال کنترلرهای مختلف به پنل مرکزی ، عملیات های مختلفی ایجاد میشه .  همه ی تجهیزات و سیستم ها مثل سیستم هیا تهویه هوا، سیستم های روشنیی، سرمایشی و گرمایشی و … به یک رله متصل میشن که همه این رله ها در تابلوی مرکزی جمع شدن و در آنجا با استفاده از کابل های مختلف به رله پردازنده مرکزی وصل میشن . تجهیزات کنترلی از طریق کابل های مخصوص به کنترلر مرکزی متصل شده و دستورات لازم از طریق این دستگاه ها دریافت میشه . برنامه نویسی هایی در این سیستم باید صورت بگیره تا بشه به صورت دقیق و زمان بندی شده تجهیزات مختلف را فعال  یا غیر فعال کرد .

مزایا

کاهش هزینه های روزانه

BMS میتونه میزان روشنایی و سرمایش ساختمان را بر اساس داده های جمع آوری شده توسط سیستم نظارت پیش بینی کنه. وقتی نیاز به این امکانات کم باشد ، BMS یا BAS به طور خودکار خروجی را کاهش میده . بر اساس شرایط روز در خارج از ساختمان ، BMS میتونه پنجره ها و پرده ها را برای استفاده از نور طبیعی برای روشنایی ساختمان تنظیم کنه . این می تواند هزینه های برق را حدود 10 تا 30 درصد کاهش بده .

افزایش بهره وری

BMS هوا را به طور موثری در محیط اداره گرم و یا خنک میکنه و منجر به شرایط کاری دلپذیر و بهره وری بهتر نیروی کار میشه . با یک سیستم تهویه مطبوع به موقع و خودکار بر اساس شلوغی و داده های مبتنی بر دما ، محیط داخلی یک ساختمان میتونه برای کارکنان راحتی بیشترب داشته باشه و منجر به روزهای کمتر بیمار بشه .

بدون وقفه غیر ضروری

از آنجا که نرم افزار BMS را میشه از هر جایی چه در داخل ساختمان چه خارج از آن در دسترس داشت و نظارت کرد ، میشه خرابی ها را بصورت شبانه روزی شناسایی و برطرف کرد. تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده به تهیه هشدارهای اطلاعاتی کمک میکنه تا به مهندس در مورد خرابی های احتمالی قبل از وقوع هشدار بده .

راه حل های پایدار

با کنترل مصرف انرژی و کاهش استفاده از آن انتشار گارها گلخانه ای هم تا حد زیادی کاهش پیدا میکنه. به این ترتیب زمانی که این سیستم پیاده سازی میشه متوجه میشیم که به چه میزان در مصرف انرژی صرفه جویی شده و با این کار نقش مهمی در حفظ محیط زیست ایفا میکنیم .

معایب

نگرانی های امنیتی

BMS یک مجرای عالی برای پیاده سازی فناوری اینترنت اشیاء است ، اما نمیدونیم هنوز راهی وجود داره که بتونیم سیستم های خودکار را بدون مشکل و به صورت کاملاً قابل اعتماد داشته باشیم . امروزه متخصصان دائماً در حال نوآوری هستن تا شکاف سازگاری بین اجزای نرم افزاری و سخت افزاری اینترنت اشیاء را پر کنن که همین شکاف باعث ورود جنایتکاران سایبری و در نتیجه منجر به حملات میشه .

نیاز به تحقیقات گسترده دارد

برای پیاده سازی تحقیقات زیادی در مورد تعیین فروشنده BMS مناسب برای رفع نیازهای ما باید انجام بشه . ما دوست نداریم برای دستگاه ها یا لوازم جانبی که در نهایت از آنها استفاده نمیکنیم ، هزینه کنیم . برای تصمیم گیری در مورد ویژگی های مورد نیاز و همچنین نصب سخت افزار و نرم افزار به کمک افراد حرفه ای نیاز داریم که هزینه آن بسیار زیاد است.

به دست آوردن داده ها چالش برانگیز است

برای جمع آوری داده ها و استفاده صحیح از آنها ، نیروی ماهر نیاز است ، به طور مثال ، یک مهندس ساختمان با دانش زیاد در داده های بزرگ و تجزیه و تحلیل مبتنی بر ابر و همچنین نرم افزار پیشرفته نیاز است تا بر اساس داده های جمع آوری شده سیستم به صورت خودکار شروع به کار کنه .

رابط کاربری سخت و پیچیده

این سیستم نسبتا پیچیده است و نمیشه آن را به راحتی ارتقا داد تا با محیط متغیر سازگار بشه و یادگیری آن برای بعضی از افراد به خصوص افراد سالمند ممکنه سخت باشه همچنین برای نصب اولیه و کار با آن به مهارت و دانش خاصی نیاز است و تنها کارکنان آموزش دیده این کار را میتونن انجام بدن .

ویژگی های bms

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان بی ام اس

یک سیستم امنیتی را میشه برای پاسخگویی به نیازهای مورد نظرمون و همچنین رفع آسیب پذیری های ساختمان سفارشی سازی کرد . ساکنان و مستاجران ساختمان خوشحال میشن که بدونن ساختمانی که توش زندگی میکنن تحت نظارت و کنترل است و حداکثر امنیت داره . سیستم مدیریت ساختمان کنترل دسترسی ، فناوری های نظارتی و تشخیص نفوذ ، اسکنرهای RFID ، دستگاه های کارت خوان ، اسکن های بیومتریک ، نظارت تصویری دیجیتال ، راه حل های دوربین مدار بسته ، دستگاه های تشخیص دود و گازهای سمی ، کنترل روشنایی و موارد دیگر را ارائه میکنه همینطور برای این خیابتان بابت امنیت راحت بشه کافی است قفل دیجیتال سامسونگ را نصب کنین تا از ورود سارقان جلوگیری بشه .

نحوه عملکرد سیستم هوشمند منزل اینه که مصرف انرژی کاهش پیدا میکنه و انرژی هدر رفته دیگه نداره . عملکرد سیستم بهینه شده است و با استفاده از دستگاه های تشخیص ، در زمان و هزینه ساختمان صرفه جویی میشه چون قبل از این که خرابی گسترش پیدا کنه جلوش گرفته میشه . شاید اول به نظر برسه که قیمت سیستم بی ام اس با این روش زیاد است اما هزینه های عملیاتی تجهیزات سالانه حدود 15 درصد کاهش پیدا میکنه و فناوری جدید پایداری سیستم ها و تجهیزات را بهبود میبخشه . همه اینها معادل پس انداز بیشتر و دردسر کمتر است.

چیستBMSسیستم مدیریت هوشمند ساختمان

سیستم روشنایی هوشمند BMS از شبکه پیچیده ای از حسگرها و کنترل ها استفاده میکنه . در یک ساختمان اداری مدیران میتونن به طور خودکار روشنایی را در زمان های تعیین شده روز یا شب یا زمانی که طبقات خالی از سکنه هستند خاموش کنن . مدیریت روشنایی همچنین مناطقی از جمله پیاده روهای بیرون ، پارکینگ ، باراندازها و غیره را شامل میشه . بر اساس گزارش وزارت انرژی ایالات متحده ، به وسیله این سیستم شرکت باید حدود 30 درصد صرفه جویی سالانه در هزینه های روشنایی داشته باشه .

یک سیستم مدیریت ساختمان شامل کنترل دسترسی به آسانسورها و دیگر مناطق داخل ساختمان میشه .در ادارات مدیران قادر به هدایت و کاهش ترافیک گذرا در سراسر ساختمان خواهند بود. این یک اقدام ایمنی مهم است که از نقض امنیت محافظت میکنه . با داشتن یک سیستم امنیتی به خوبی مدیریت شده در ساختمان ، میشه از ساختمان در برابر سرقت و دستکاری محافظت کرد و همچنین از هرگونه فعالیت مجرمانه ، آسیب یا خسارت به اموال جلوگیری کرد .

سیستم مدیریت ساختمان هوشمند
سیستم مدیریت ساختمان

سیستم مدیریت ساختمان همچنین ایمنی و راحتی محیط داخلی را از طریق سیستم تهویه مطبوع فراهم میکنه. کیفیت هوا و تشخیص گازهای سمی همگی بخشی از سیستم BMS هستن . تشخیص و مهار دود نیز با سیستم تهویه مطبوع کار میکنه و در صورت بروز آتش سوزی امکان خروج  دود از ساختمان را فراهم میکنه . به این ترتیب BMS برای نجات جان و اموال ما خیلی اهمیت داره و به بهترین شکل کار میکنه .

یک سیستم مدیریت ساختمان با تغییرات سازگار است و میتونه تجهیزات جدید را با تکامل نیازهای ما ادغام کنه . فناوری های جدید را میتونه به زیرساخت های موجود در ساختمان اضافه کنه و دسترسی به سیستم عامل های خارج را هم میتونه ادغام کنه . یکی دیگر از مزایای بزرگ سیستم BMS اینه که ارزش ساختمان و دارایی ما افزایش میده . پس برای این که منزل یا ساختمان مجهز تری داشته باشین بهتره از لوازم  برندهای hdl و اشنایدر غافل نشین .

BMSسیستم مدیریت ساختمان

لیست تجهیزات کنترل شده توسط BMS در ساختمان ها

سیستم تشخیص نشت آب

سیستم اعلام حریق

سیستم کنترل امنیتی

سیستم کنترل آسانسور

سیستم کنترل روشنایی

سیستم اطفاء حریق

سیستم دوربین مدار بسته

سیستم آبیاری

اجزای اصلی سیستم مدیریت هوشمند ساختمان BMS چیست ؟

سخت افزار

نرم افزار

پروتکل های شبکه

شرکت های bms

Johnson Controls

از طریق طیف گسترده ای از سیستم ها و راه حل های دیجیتالی ، این شرکت ساختمان ها را هوشمندتر میکنه . یک ساختمان هوشمند ایمن تر ، راحت تر ، کارآمدتر و در نهایت پایدارتر است. مهم تر اینه که ساختمان های هوشمندتر به ما این امکان را میدن تا به کار منحصر به فرد خودمون تمرکز بیشتری داشته باشیم . این شرکت خانه هوشمند از سال 1885 ساختمان ها را هوشمندتر کرده و از آن زمان تا کنون قابلیت ها ، عمق تجربه نوآوری و دسترسی جهانی در حال افزایش است. امروزه این شرکت بزرگترین مجموعه محصولات ، فناوری ، نرم افزار و خدمات ساختمان را در جهان ارائه میکنه .

Siemens

اندازه ساختمان ، هدف یا کاربرد آن هرچی که باشه مجموعه سیستم های اتوماسیون و کنترل ساختمان جامع این شرکت به ما این امکان را میده که یک راه حل اتوماسیون و کنترل را کاملاً متناسب با نیازهای هر پروژه طراحی کنه . باز بودن و انعطاف پذیری خط اصلی همه سیستم های این کمپانی است . در نتیجه ، پروتکل های ارتباطی باز امکان ادغام آسان آنها با سایر سیستم ها و امکان مدرن شدن بعدا را فراهم میکنه . ترکیب سیستم های برقی و تهویه مطبوع در یک رویکرد جامع و چند رشته ای و طراحی برای اطمینان-اینگونه است که مکان های کامل به واقعیت تبدیل می شوند.

Honeywell

در Honeywell Building Technologies ، ما نحوه عملکرد هر ساختمان را تغییر میدیم  ، چون ساختمان های بهتر زندگی ما را بهتر میکنه . بیش از 23000 کارمند جهانی HBT از ساختمان های هر نوع ، از دفاتر تجاری ، فروشگاه ها و مدارس گرفته تا بیمارستان ها ، فرودگاه ها و عرصه ها پشتیبانی می کنند. فناوری ها و برند های متنوع ما را قادر میسازه تا راه حل های جامع ایجاد کنیم و تقریباً همه جنبه های محیط و تجربه ساختمان شما را بهبود ببخشیم . اگه از محصولات این شرکت خوشتان آمده بهتر است سری هم به محصولات خانه هوشمند ABB بزنین تا از تنوعی که داره شگفت زده بشین .

United Technologies building

کریر ارائه دهنده پیشرو سیستم های گرمایش ، سرمایش ، تهویه مطبوع ، کنترل و اتوماسیون ساختمان و سیستم های آتش نشانی و ایمنی است. این شرکت دارای 51 کارخانه و 39 مرکز تحقیق و طراحی در سراسر جهان است که بیش از 53000 کارمند در بیش از 180 کشور به مشتریان خدمات رسانی میکنن . در Carrier ، نوآوری همیشه یکی از ارزشهای اصلی ما بوده است . مراکز تحقیق و طراحی ما بالاترین عملکرد و کارآمدترین محصولات خانه هوشمند و خدمات را در اختیار مشتریان قرار میده .

[pdf id=’45638′]

نظرات کاربران

  • اولین بار که اسم BMS را شنیدم هیچ نظری نداشتم که راجع به چه چیزی است ولی بعد از این که این مطلب را خوندم خیلی برام جالب بود که چطور میشه وسایلی را تو خونه نصب کرد که با موبایل کنترل میشن و یکی دیگه از نکاتی که من بسیار جالب بود این بود که با پیاده سازی این سیستم میشه تو هزینه ها صرفه جویی کرد که به نظرم مهم ترین مزیت آن است و به حدی من تحت تاثیر قرار گرفتم که مصمم شدم این سیستم را در خونه ام پیاده سازی کنم

  • من تصمیم دارم یک وسیله هوشمند به خونه ام اضافه کنم و با توجه به بودجه ای که در نظر دارم فقط دو گزینه دارم یکی قفل هوشمند و یک ترموستات هوشمند به نظرتون بهتر است که کدوم را بخرم ترموستات یا قفل ؟

    • هر دو این وسایل مزایای خاص خودشون را دارن به طور مثال بسیاری از افراد که نگران گم شدن کلید خونه هستن یا نگران امنیت خونه هستن قفل دیجیتالی هوشمند را بر روی درب نصب می کنن .
      ترموستات هم به شما کمک میکنه دمای هوا همیشه مطابق با خواسته شما باشه همچنین باعث میشه از هدر رفتن انرژی جلوگیری بشه اما شما میتونین با مطالعه ترموستات هوشمند و قفل هوشمند بهترین نتیجه گیری را کنید .

    دیدگاهی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    خانه هوشمند جهان اسمارت تکیه بر تجربه و توان نیروهای مجرب فنی ، در اختیار داشتن سبدی کامل از به روز ترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و نیز ارائه محصولات و خدمات خود بر مبنای کیفیت برتر ، صرفه اقتصادی ‌، گارانتی و خدمات قوی توانسته جایگاهی شایسته به عنوان یک گروه پیشگام و پویا در میان سازندگان ساختمان های لوکس کسب نماید.

    کلیه حقوق این سایت متعلق به خانه هوشمند جهان اسمارت  می باشد

    بستن

    کالاها

    دسته بندی ها

    • ورود با پیامک
    • ورود با رمز
    user

    Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
    • تصویر
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • موجودی
    • وزن
    • طول
    • اطلاعات
    Click outside to hide the comparison bar
    مقایسه