Clicky

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها خدمات
  • نویسنده seoManager
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 7 دقیقه
آگوست 4, 2021

هوشمند سازی ساختمان PLC

هوشمند سازی خانه با PLC [همراه با pdf]

اگه مقاله پروتکل های خانه هوشمند را مطالعه کرده باشید می دونید در کنار هوشمند سازی ساختمان KNX یکی دیگه از پروتکل ها ، پروتکل PLC هستش پس در اینجا قراره درمورد این استاندارد به طور کامل توضیح داده بشه. همونطور که گفتیم PLC هم یکی از پروتکل های هوشمند سازی خانه هستش. PLC مخفف عبارت Programmable logic controller (کنترل‌کننده منطقی برنامه‌پذیر) است. PLC کنترل کننده نرم افزاری است که ، در قسمت ورودی اطلاعاتی را به صورت باینری دریافت و آنها را طبق برنامه ایی که در حافظه اش ذخیره شده پردازش میکنه و نتیجه عملیات را نیز از قسمت خروجی به صورت دستورالعمل هایی به گیرنده ها و اجرا کننده های فرمان ارسال میکند . PLCمیتونه در دستیابی به اتوماسیون کامل کمک کنه ، به عنوان مثال سیستم تهویه مطبوع را میشه قبل از رسیدن صاحبخانه به خانه به ویژه در تابستان روشن کرد . سیستم امنیتی مبتنی بر PLC دود ، مصرف بیش از حد برق ، تلاش برای سرقت و حرکات غیر مجاز در خانه را تشخیص داده و پیامهای هشدار را ارسال میکنه . این ایده طراحی سیستم اتوماسیون خانگی با استفاده از PLC است و برنامه های کاربردی آن پایان نداره . و می توان گفت که کاربرد plc در خانه های هوشمند بسیار زیاد است که به آن ها خواهیم پرداخت .

انواع سیستم های اتوماسیون خانگی PLC

خانه هوشمند با PLC

سیستم حامل خط برق

این کم هزینه ترین نوع سیستم اتوماسیون خانگی است که بر روی سیم کشی یا حامل خط برق خانه کار میکنه . PLC میتونه از تایمرهای لامپ مبتنی بر X10 تا سیستم های پیچیده تر و پیچیده تر که نیاز به نصب توسط یک متخصص آموزش دیده داره ، متغیر باشه .

سیستم هوشمند PLC

سیستم بی سیم

در کنار سیستم های حامل خط برق ، سیستم های بی سیم هم در دسترس هستن که از فناوری فرکانس رادیویی استفاده میکنن . از آنها می توان برای کنترل چراغ ها همزمان با سیستم کنترل روشنایی با سیم سخت استفاده کرد .

هوشمند سازی خانه با PLC

سیستم هارد سیم

سیستم های کنترل خانه با سیم سخت مطمئن ترین اما گران ترین هستن . سیستم های سیمی سخت یک انتخاب ایده آل برای خانه های بزرگتر محسوب میشن که در آن نیاز به چندین عمل همزمان وجود داره. کاربردهای اصلی سیستم های سیمی ممکن است شامل ادغام بیشتر سیستم ها در خانه ، ترکیب موثر روشنایی داخلی و خارجی ، تجهیزات صوتی و تصویری و سیستم امنیتی ، حتی سیستم گرمایش و سرمایش در یک بسته کنترل باشد که آسان است و زمان بر نیست .

خانه هوشمند PLC

سیستم کنترل پروتکل اینترنت

سیستم اتوماسیون کنترل پروتکل اینترنت (IP) با استفاده از اینترنت کنترل را فراهم می کند. به هر دستگاهی که تحت کنترل آن است آدرس پروتکل اینترنت خاصی داده میشه و می توان آنها را با استفاده از یک شبکه محلی (LAN) در خانه کنترل کرد . از این رو ، سیستم با استفاده از اینترنت با امکان پخش مستقیم ویدئو و کنترل زمان واقعی به صورت تعاملی است .

مقایسه اتوماسیون خانگی PLC و میکروکنترلر

خانه هوشمند با PLC

اتوماسیون خانه هوشمند

خانه هوشمند امروزی بر زندگی راحت با مصرف برق مطلوب و امنیت خانه تمرکز میکنه و آنها به کاهش اتلاف انرژی کمک میکنن . این سیستم همچنین دستگاه های غیر عملیاتی موجود در خانه را ردیابی میکنه . در این قسمت تعدادی از محصولات هوشمند سازی ساختمان که در زمان انجام پروژه هوشمند سازی بیشتر مورد توجه خریداران قرار گرفته اند و از طریق PLC پیاده سازی میشن را برای شما آوردم .

تنظیم خودکار ترموستات

نظارت تصویری از راه دور

کنترل خودکار درب ها

اتوماسیون لوازم خانگی مثلا کنترل دمای فر

کنترل AC برای صرفه جویی در انرژی

کنترل سیستم آبیاری باغ

کنترل بر سیستم های امنیتی

ویژگی های عمده PLC

   مصرف برق کمتری داره پس در هزینه و انرژی صرفه جویی می شود.

   هزینه نگهداری پایینی داره و به راحتی قابل برنامه ریزی است 

   دارای عملکردهای خود تشخیصی است که عیب یابی آسان و سریع را ممکن میکنه

 

   زمان چرخه ماشین به دلیل سرعت عمل PLC در میلی ثاتیه بسیار افزاریش پیدا میکنه

چه چیزی را می توان کنترل کرد؟

روشنایی

با محبوبیت روزافزون خانه های هوشمند ، تولیدکنندگان روشنایی هوشمند پتانسیل استفاده از فناوری های جدید را در لامپ ها ، نوارهای LED ، چراغ های باغ و موارد دیگر پیدا کردن .کلید روشن/خاموش و ترکیب رنگها همه میتونن از راه دور ، همراه با سیستم های نورپردازی در فضای باز و حفاظتی باغ یا راهرو کنترل بشن .

روشنایی PLC

پرده ها

هنگام استفاده از PLC باز و بسته شدن خودکار پرده ها ساده است . موقعیت یابی دقیق را میشه از طریق برنامه تلفن همراه یا فرمان صوتی برنامه ریزی کرد ، به طوری که با افزایش ملایم نور طبیعی روز پرده برقی هوشمند باز یا بسته میشه یا عملیات شبیه سازی حضور پیاده سازی میشه ، پس خانه حتی زمانی که کسی در آن نیست شلوغ به نظر میرسه .

کنترل آب و هوا

امروزه زندگی کردن در هر خانه ای بدون هیچ نوع سیستم گرمایش و سرمایش تقریباً غیر ممکن است . در موقع هوشمند سازی ساختمان این سیستم با ایجاد دمای دلخواه ، فضایی دلپذیر را برای همه افراد خانه به وجود میاره  تا همه احساس راحتی داشته باشن همینطور ترموستات می تونه برای هر یک از اعضای خانه به طور خاص برنامه ریزی بشه.

ترموستات هوشمند
استخر هوشمند PLC

استخرها

شما میتونید استخر یا جکوزی خانه را به وسیله PLC و از طریق یک نمایشگر تحت کنترل داشته باشید . وظایفی مانند گرمایش ، پمپاژ و تمیز کردن آب کنترل شده و به طور خودکار اجرا میشه . این سیستم دما و کیفیت آب را کنترل می کند و همچنین چراغ های زیر آب یا کنار استخر را مدیریت میکنه .

دسترسی به درها/گیت ها/گاراژها

بسیاری از خانه ها با سیستم های دوربین مداربسته امنیت پیدا کردن و قابل برنامه ریزی و کنترل هستن . صاحبان خانه امروزه میتونن تصاویر دوربین خود را از راه دور مشاهده کنند و از طریق برنامه های تلفن های همراه برای هر حرکت غیر منتظره هشدار دریافت کنن و فیلم را در فضای ابر ضبط یا ذخیره کنند . همچنین بر روی این درب ها میتوان قفل هوشمند نصب کرد که من قفل درب سامسونگ را پیشنهاد میکنم

درب هوشمند PLC
سیستم هوشمند PLC

ویژگی های ایمنی اضافی

همه ما این نگرانی را تجربه کرده ایم که آیا به یاد داریم که قهوه ساز یا اجاق گاز را خاموش کردیم ، پنجره ها را بستیم یا درها را قفل کردیم . استفاده از PLC برای کنترل خانه هوشمند به حذف منبع این نگرانی ها کمک میکنه . این سیستم میتونه تمام لوازم را زیر نظر داشته باشه و در صورت فراموش کردن انجام کارهای مهم ، جریان را به طور خودکار خاموش کنه.

مزایا

پیاده سازی آن نسبت به سایر پروتکل های سیمی راحت تر است .

نسبت به سایر استانداردهای سیمی هزینه پایین تری دارد .

از ثبات و اطمینان بیشتری برخوردار است .

معایب

فقط افراد متخصص قابلیت برنامه ریزی و نصب آن را دارند .

شرکت ها و برند های کمی محصولات PLC را تولید می کنند .

تعداد وسایل هوشمند این برند کم است و برای تمام قسمت های خانه وسیله وجود ندارد .

هزینه هوشمند سازی با plc

در اینجا قراره با قیمت هوشمند سازی خانه به روش PLC و با هزینه تعدادی از وسایل هوشمند آشنا بشید اما باید این را در نظر بگیرید که هزینه ها گفته شده فقط برای یک دستگاه است .

[pdf id=’45610′]

لیست تولید کنندگان PLC

در انتها تعدادی از شرکت های معتبر هوشمند سازی ساختمان در سراسر جهان که از این پروتکل استفاده می کنند را با هم بررسی می کنیم

تولید کنندگان PLC

نظرات کاربران

  • خیلی وقت بود که دنبال مطالب به روز درباره plc بودم و مطالب این صفحه خیلی مفید بود

    • خوشحالیم که این مطلب برای شما مفید بوده

    دیدگاهی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    خانه هوشمند جهان اسمارت تکیه بر تجربه و توان نیروهای مجرب فنی ، در اختیار داشتن سبدی کامل از به روز ترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و نیز ارائه محصولات و خدمات خود بر مبنای کیفیت برتر ، صرفه اقتصادی ‌، گارانتی و خدمات قوی توانسته جایگاهی شایسته به عنوان یک گروه پیشگام و پویا در میان سازندگان ساختمان های لوکس کسب نماید.

    کلیه حقوق این سایت متعلق به خانه هوشمند جهان اسمارت  می باشد

    بستن

    کالاها

    دسته بندی ها

    • ورود با پیامک
    • ورود با رمز
    Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
    • تصویر
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • موجودی
    • وزن
    • طول
    • اطلاعات
    Click outside to hide the comparison bar
    مقایسه