Clicky

detail-blog
دسامبر 10, 2022

استخر هوشمند چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

استخر هوشمند یکی از بروز ترین تکنولوژی‌هایی است که در عصر نوین در خانه‌ها و ساختمان‌های غیرمسکونی مورداستفاده قرار می‌گیرد و ارکان مهمی را شامل می‌شود.

فناوری هوشمند در چند سال گذشته زندگی همه ما را متحول کرده است و همیشه هوشمندتر و شهودی می‌شود. خانه‌های ما اکنون می‌توانند کارهای ساده‌تری را نسبت به قبل انجام دهند و زمان ما را آزاد کنند و زندگی ما را آسان‌تر کنند. پس چرا نباید همین امر برای استخر شما صادق باشد؟

استخرهای آینده همگی با نصب فناوری هوشمند عرضه خواهند شد و این روند در حال حاضر شروع شده است. در اینجا راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید استخر خود را هوشمندتر کنید و مزایای بسیاری که داشتن یک استخر هوشمند می‌تواند به زندگی شما بیاورد. درگذشته نه‌چندان دور، و حتی در بسیاری از خانه‌های امروزی، عملکرد استخر باید از یک صفحه کنترل، معمولاً در جایی در داخل خانه، کنترل شود. تمام عملکردهای خودکار استخر، مانند روشنایی و گرمایش، باید از قبل برنامه‌ریزی‌شده باشند. بسیاری از عملکردهای دیگر، مانند تمیزکردن استخر و بررسی تعادل شیمیایی، هنوز باید با دست انجام شوند.اگر در مورد هوشمندسازی سوالی دارید به مقاله هوشمندسازی ساختمان مراجعه نمایید.

همه اینها تلاش زیادی می‌خواهد و مستعد خطای انسانی است. برای مثال، اگر فراموش کردید که گرمایش استخر خود را قبل از بیرون رفتن خاموش کنید، نمی‌توانید آن را تا زمانی که به خانه برگردید خاموش کنید. این کار انرژی زیادی را هدر می‌دهد و هزینه‌های غیرضروری برای شما به همراه دارد. علاوه بر این، نگهداری استخر مقدار زیادی از زمان شما را می‌گیرد. تمیزکردن استخر با دست یک کار دشوار و ناخوشایند است، اما باید به طور منظم انجام شود، همه در اوقات فراغت خود زمانی که واقعاً می‌خواهید از گذراندن وقت در استخر خود لذت ببرید.

ویژگی‌های استخر هوشمند

ویژگی‌های استخر هوشمند

درصورتی‌که قصد اجرای استخر هوشمند در ایران را دارید می‌توانید به سراغ شرکت‌های مختلفی بروید که در این حوزه فعالیت می‌کنند. البته به این مسئله دقت داشته باشید که تمامی آن‌ها تخصص لازم در این حوزه را ندارند و یا این که ابزارهایی که نیاز است را فراهم نکرده و به طبع باید آن‌ها را به‌صورت جداگانه از عاملین فروش تهیه کنند. در این صورت قیمت این تجهیزات بالاتر خواهد بود.

یک استخر هوشمند می‌تواند از این موارد برای شما و همچنین انجام بسیاری از عملکردهای دیگر مراقبت کند، بنابراین اگر می‌خواهید حداکثر لذت را از استخر خود ببرید و زمان بیشتری را آزاد کنید، قطعاً باید به آن توجه کنید. در اینجا توضیح می‌دهیم که چگونه کار می‌کند، و کدام عناصر استخر شما را می‌توان خودکار کرد، به شما این ایده را می‌دهد که اگر روی برخی از فناوری استخر هوشمند سرمایه‌گذاری کنید، زندگی‌تان چقدر راحت‌تر می‌شود.

علاوه بر قابلیت‌های مذکور یک استخر هوشمند و یک پلتفرم هوشمندسازی

  1. می‌تواند پمپ استخر شما را کنترل کند.
  2. این امکان را دارد که از راه دور چراغ‌های استخر را روشن و خاموش کند.
  3. می‌تواند کلریناتور نمک شما را کنترل کند.
  4. به‌راحتی قادر خواهد بود استخر شما را برای شما گرم کند.
  5. همین‌طور این امکان را به شما می‌دهد استخر شما را به‌تنهایی تمیز کند.

اینها تنها بخشی از مزیت‌هایی است که می‌توانید در استخر هوشمند قابل توسعه بررسی کنید. در برخی موارد حتی این قابلیت وجود دارد که تجهیزات بیشتری به استخر شما اضافه شده و امکانات آن چندبرابر شود. این کار به‌مرور و با پرداخت هزینه‌های جزئی نیز امکان‌پذیر خواهد بود. به‌طورکلی هم قرار نیست که کلیت و مکانیزم استخرهای کلاسیک شما به هم بریزد. البته می‌توانید استخر خود را از همان ابتدا نیز هوشمندسازی طراحی و توسعه دهید.

هوشمندسازی استخرها

یک استخر هوشمند درست مانند یک‌خانه و یا اتاق و محل کار هوشمند است که در آن از فناوری‌های مختلف برای تنظیم دما، حرارت و همین‌طور کنترل آلودگی و تمیزکردن استفاده می‌گردد. فناوری و نوآوری‌های مدرن در صنعت استخرهای شنا اکنون این امکان را فراهم کرده است که عناصر بیشتری از یک استخر شنا به‌صورت خودکار نسبت به قبل انجام شود. این به شما امکان می‌دهد زمان کمتری را برای نگهداری استخر خود صرف کنید و زمان بیشتری را برای لذت‌بردن از آن صرف کنید. اگر قبلاً صاحب یک استخر سنتی هستید، از مزیت این کار قدردانی خواهید کرد، زیرا نگهداری استخر می‌تواند بسیار وقت‌گیر باشد.

یک استخر هوشمند می‌تواند خود را روشن، گرم و حتی تمیز کند و تنها با لمس یک دکمه روی گوشی هوشمند، تبلت یا رایانه شخصی شما قابل‌استفاده است. این یک راه‌حل بسیار راحت است که استخر شما را برای آینده مناسب می‌کند.

هوشمندسازی تجهیزات تصفیه آب استخرها

هوشمندسازی تجهیزات تصفیه آب استخرها

فناوری‌های ارائه‌شده در حال حاضر بر مبنای سیستم هوشمند این یعنی: آب، برق، گرما و آنچه بسیار مهم است؛ مصرف کمتر مواد شیمیایی مورداستفاده برای ضدعفونی آب.

برای تمیزی و خلوص آب استخر خود باید یک سیستم تصفیه آب و یک سیستم تصفیه آب را به هم وصل کنید.

اگر به طور منظم تصفیه آب بهداشتی و بهداشتی انجام ندهید، استخر شنای شما می‌تواند با جلبک‌ها کدر شود و به محیطی واقعی برای باکتری‌ها تبدیل شود. تمیزی آب استخر شما با فیلتراسیون شروع می‌شود. پمپ تصفیه نصب شده در حین ساخت حمام بتنی امکان سایش، تمیزکردن و بازسازی کامل آب در وان را فراهم می‌کند.

هنگامی که ناخالصی‌های موجود در آب از بین رفت، سیستم تصفیه برای ضدعفونی و تصفیه شروع می‌شود. آب استخر حتی پس از پاک‌سازی و پرشدن مجدد توسط سیستم فیلتراسیون، محیطی مناسب برای تشکیل جلبک‌ها و رشد میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌ها باقی می‌ماند. برای تمیز نگه‌داشتن آب استخر، می‌توانید آن را با محصولات شیمیایی مانند کلر، برم، پلی هگزانید یا الکترولیز نمک تصفیه کنید.

رد حال حاضر این تکنولوژی در استخر هوشمند بر پایه ربات‌ها انجام می‌شود و شما می‌توانید آن‌ها را در نقاط مختلف استخر نصب و توسعه دهید. از طرفی یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این سیستم‌ها این است که از راه دور نیز مدیریت می‌شوند. یعنی می‌توانید میزان pH و یا کنترل آلودگی را بر این مبنا چک و بررسی کنید.

هوشمندسازی پوشش‌های استخری

سیستم هوشمندسازی پوشش استخری، مختص استخرهای روباز است. از متریال‌های مختلف مانند برزنت و یا سقف‌های کاذب برای انجام این پروسه استفاده می‌شود و انواع مختلفی دارند، کلیت این تکنولوژی در استخر هوشمند این‌گونه است که از یک الکتروموتور برای باز و بسته کردن این ورودی‌ها استفاده می‌شود؛ این الکتروموتورها امکان کنترل و مدیریت از طریق نرم‌افزارهای موبایل را نیز خواهند داشت.

برای هوشمندسازی پوشش‌های استخری بهتر است که با مجموعه‌هایی که در این زمینه تجربیات لازم را دارند هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

هوشمندسازی امنیت و ایمنی در استخرها

اینترنت اشیا به‌عنوان یکی از امیدوارکننده‌ترین فناوری‌های تکاملی تکامل‌یافته است و به‌تدریج به‌عنوان یک نیاز روزمره زندگی شناخته می‌شود. این مبتنی بر اتصال چندین دستگاه باهدف ساده‌سازی عملیات روزمره از طریق نظارت، کنترل از راه دور یا ایجاد محیط‌های هوشمند باهدف کاهش نیاز به تعامل انسانی است.

هدف اصلی این سیستم صرفه‌جویی مالی و منابع طبیعی به کاربر نهایی و در نتیجه ایجاد محیطی پایدارتر است. یک اپلیکیشن موبایل اندرویدی ایجاد شد تا به کاربران امکان نظارت و مدیریت از راه دور پارامترهای یک استخر در زمان واقعی را بدهد که امکان تجزیه‌وتحلیل داده‌ها را سریع‌تر و تعیین آستانه‌هایی برای هر پارامتر فراهم می‌کند تا در صورت فراتر رفتن از محدودیت‌های تحمیلی به کاربر اطلاع داده شود.

برخی از ابزارها را می‌توان از راه دور به یکی از دو روش کنترل کرد: دستی یا خودکار. علاوه بر این، این قایق باهوش یک توری در جلوی خود دارد تا استخر روی سطح آب را از برگ‌ها و ضایعات و غیره تمیز کند که از طریق کنترل از راه دور کنترل می‌شود. مواد مورداستفاده آلومینیوم سبک‌وزن با قطعات مکانیکی و الکتریکی یکپارچه با یکدیگر است. در واقع این قایق هوشمند به دلیل دارابودن ویژگی‌هایی که آن را منحصربه‌فرد و هوشمند می‌کند، صلاحیت خدمت به‌عنوان دستیار نگهبان استخرها را دارد.

منبع: جهان اسمارت

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خانه هوشمند جهان اسمارت تکیه بر تجربه و توان نیروهای مجرب فنی ، در اختیار داشتن سبدی کامل از به روز ترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و نیز ارائه محصولات و خدمات خود بر مبنای کیفیت برتر ، صرفه اقتصادی ‌، گارانتی و خدمات قوی توانسته جایگاهی شایسته به عنوان یک گروه پیشگام و پویا در میان سازندگان ساختمان های لوکس کسب نماید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به خانه هوشمند جهان اسمارت  می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • وزن
  • طول
  • اطلاعات
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه