Clicky

detail-blog
دسامبر 10, 2022

پارکینگ هوشمند چیست؟

پارکینگ هوشمند یکی از جدیدترین تکنولوژی‌هایی است که این روزها در جهان مورداستفاده قرار می‌گیرد. به سیستم هوشمند خانه و محل کار شما متصل می‌گردد و می‌توانید با سنسورها، تجهیزات، قابلیت‌ها و ابزارهایی که در اختیار شما است، عملیات هوشمند کردن خانه و پارکینگ خود را به‌راحتی انجام دهید. علاوه‌برآن، سیستم پارکینگ هوشمند از طریق تاچ پنل داده‌های موردنیاز را در اختیار شما قرار می‌دهد. از یک‌روی دیگر، می‌توانید از اپلیکیشن‌های اختصاصی در این زمینه، برای مدیریت فضای پارک خودروی خود استفاده کنید.

یافتن جای پارک در شهرها ممکن است دشوار باشد. شهرنشینی در حال افزایش است و ازدحام در شهر هر روز پیچیده‌تر می‌شود. این نیاز به راه‌اندازی یک سیستم خودکار را ایجاد می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد تنها با چند کلیک روی یک برنامه تلفن همراه، جای پارک خود را رزرو کنند. اکنون، مشکل کاملاً آشکار است.

اما سوال بزرگ این است که فناوری برای حل آن چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ آیا راهی برای خروج از مشکلات و موارد مرتبط با کمبود فضای پارک در شهرهای بزرگ وجود دارد؟ سیستم پارکینگ هوشمند به معنای سیستم مبتنی بر اینترنت اشیا است که داده‌های مربوط به پارکینگ‌های رایگان و مسکونی را از طریق یک برنامه وب و یا حتی موبایل ارسال می‌کند.اگر در مورد هوشمندسازی سوالی دارید به مقاله هوشمندسازی ساختمان مراجعه نمایید.

تجهیزات موردنیاز در سیستم هوشمندسازی پارکینگ

تجهیزات موردنیاز در سیستم هوشمندسازی پارکینگ

هوش مصنوعی، اینترنت و شبکه بی‌سیم در کنار اینترنت اشیا این روزها فعالیت‌های مهمی را در راستای آسان‌تر شدن کارهای روزمره انجام داده‌اند.

سیستم‌های پارک هوشمند برای ماشین‌ها امروزه یک تکنولوژی کاملاً به‌روز محسوب می‌شود که با استفاده از اینترنت اشیا که از  سنسورها و میکروکنترلرها تشکیل خواهد شد، می‌توانند عملیات جادادن ماشین‌ها در یک ساختمان مسکونی و یا تجاری را سهل سازد. این تکنولوژی همچنین به کاربر این امکان را می‌دهد که دردسترس‌بودن تمام فضاهای پارکینگ را بررسی کرده و می‌تواند بهترین گزینه موجود در سطح شهر و یا زاویه پارک بخصوص در پارکینگ‌های مشاع را انتخاب کند.

همچنین کاربر می‌تواند مدت‌زمان استفاده از پارکینگ را از اپلیکیشن مشاهده کند و پرداخت‌ها را می‌توان با کمک سیستم‌های هوشمند و دستگاه‌هایی تحت عنوان پارکومتر در پارکینگ‌های طبقاتی هوشمند محاسبه و برای کاربر ارسال کرد. نه‌تنها این ویژگی بسیار مثبت است، بلکه کاربر همچنین می‌تواند تصمیم بگیرد که زمان خود را افزایش دهد. تنها چیزی که نیاز است یک اتصال اینترنتی کارآمد است.

سیستم پارکینگ از سه جزء تشکیل شده است: یک نقشه تعاملی از منطقه، یک حسگر که داده‌های موجود در پارکینگ را ارائه می‌دهد، و یک ماژول پرداخت برای راحتی. نقشه تعاملی برای نشان‌دادن اسلات‌های موجود رانندگان و اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی آنها، مانند مدت زمانی که پس از خرید در دسترس خواهند بود، طراحی شده است.

حسگر فضاهای خالی را تشخیص می‌دهد و این اطلاعات را به نقشه و تلفن راننده منتقل می‌کند. این به رانندگان اجازه می‌دهد تا بهترین فضای پارکینگ را برای نیازهای خود پیدا کنند و از راه دور آن را پیگیری کنند. جزء سوم، ماژول پرداخت، به رانندگان این امکان را می‌دهد تا هزینه پارکینگ خود را بدون نیاز به پیاده‌روی به سمت ماشین خود پرداخت کنند.

هنگامی که کسب‌وکار خود را به سیستم پارکینگ هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا مجهز می‌کنید، اطمینان حاصل می‌کنید که مشتریان شما می‌توانند به‌راحتی در هر زمان مکانی را در ملک شما پیدا کنند. همچنین برای کسانی که نمی‌خواهند پیاده‌روی کنند یا نگران ازدحام ترافیک در هنگام خروج هستند، راحتی ایجاد می‌کند.

اینترنت اشیا و سیستم پارکینگ هوشمند

سیستم‌های پارک هوشمند مبتنی بر oT توسط شرکت‌های زیادی عرضه و ارائه شده است. این سیستم‌ها اطلاعات پیشرفته‌ای در مورد جایگاه‌های پارکینگ موجود و سایر داده‌های مفید مانند قیمت‌های فعلی و نرخ‌های در دسترس را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

سیستم دید عقب باتوجه‌به ترجیحات کاربر طراحی شده است و به‌راحتی یک فضا را قبل از رانندگی به محل رزرو می‌کند. اگر رانندگان ترجیح می‌دهند پیاده نروند یا ترجیح می‌دهند از تراکم ترافیک احتمالی اجتناب کنند، می‌توانند از راه دور از طریق تلفن هوشمند خود فضایی را رزرو کرده و به سمت محل حرکت کنند.

مدیریت پارکینگ: این سرویس شامل مدیریت پارکینگ‌ها برای رویدادها، کنفرانس‌ها و مجتمع‌ها یا توسعه‌های اجتماعی و مسکونی است.

رزرو پارکینگ: این سرویس به رانندگان این امکان را می‌دهد که قبل از رسیدن به مقصد، یک مکان را از قبل رزرو کنند. همچنین به رانندگان این امکان را می‌دهد تا قبل از رسیدن هر زمان که بخواهند، ببینند کدام فضاها در دسترس است.

RFP (درخواست پیشنهاد): این سرویس به شناسایی فروشندگان بالقوه‌ای که می‌توانند نیازهای شما را برای پارکینگ‌ها برآورده کنند، مانند الزامات اندازه، الزامات خاص مانند کنترل دما و موارد دیگر کمک می‌کند.

نحوهٔ توسعه پارکینگ هوشمند

نحوهٔ توسعه پارکینگ هوشمند

می‌توان انتظار داشت که بسیاری از افراد به دنبال یک راه‌حل سریع و آسان برای هوشمند کردن پارکینگ خود باشند، برخی نیز ترجیح می‌دهند که این کار را از همان پارکینگ شخصی خانه و یا محل کارشان انجام دهند. البته که هوشمندسازی پارکینگ هم در منازل مسکونی و فضاهای محدود و هم پارکینگ‌های اختصاصی و عمومی قابل انجام است. فارغ از هزینه، بازدهی به‌مراتب عالی و قابل‌لمسی خواهد داشت.

برای هوشمندسازی پارکینگ، شما:

  1. باید به یکی از شرکت‌های فعال در این حوزه مراجعه کنید.
  2. فضای مدنظر بررسی شده و در نهایت یک برآورده هزینه بر اساس تجهیزات موردنیاز در اختیار شما قرار می‌گیرد.
  3. در وهله بعدی، قرارداد مربوط به توسعه و طراحی پارکینگ هوشمند منعقد می‌گردد.
  4. لازم است که یک نقشه و شماتیک فنی کلی نیز برآورد گردد و در آن تمامی توضیحات ملزم ذکر گردد.
  5. سپس تجهیزات خریداری و نصب خواهند شد. عملیات تست، بررسی و رفع مشکلات و باگ‌ها نیز باید توسط مجموعه انجام گردد.

پس از انجام این پروسه، شرکت‌هایی که در زمینه هوشمندسازی پارکینگ فعال هستند باید خدمات پس از فروش موردنظر را در این زمینه ارائه دهند.

سیستم‌های پارک هوشمند به رانندگان این امکان را می‌دهند که به‌جای هدردادن بنزین و زمان برای شکار یک نفر پیاده، از گوشی‌های هوشمند خود برای تعیین مکان نزدیک و در دسترس از فاصله دور استفاده کنند. این سیستم‌ها همچنین اطلاعاتی درباره نرخ‌های دردسترس‌بودن ارائه می‌دهند تا مشتریان بدانند قبل از رسیدن به محل، چه چیزی باید بپردازند.

این راه‌حل‌های مبتنی بر اینترنت اشیا به کاهش تراکم ترافیک کمک می‌کند و به رانندگان اجازه می‌دهد از راه دور پارک کنند بدون اینکه نگران پیداکردن فضای مناسب در خیابان باشند. همچنین سازگارتر با محیط‌زیست است زیرا مردم مجبور نیستند برای یافتن یک جای پارک گریزان در رانندگی در اطراف بنزین هدر دهند.

جمع‌بندی نهایی مبحث پارکینگ هوشمند

با رایج شدن شهرنشینی و تراکم ترافیک، ایمن‌سازی محل پارک در بسیاری از مناطق جغرافیایی به یک کار دشوار تبدیل شده است. زمان صرف شده برای یافتن مکان‌های پارک نه‌تنها منجر به ازدحام ترافیک می‌شود، بلکه باعث افزایش انتشار کربن می‌شود. این امر منجر به اختراع سیستم‌های پارک هوشمند شده است. انتظار می‌رود تا پایان سال 2029 میلادی، شرکت‌های بزرگ و کوچک بتوانند سهم 80 درصدی از پارکینگ‌های سطح شهر را دریافت کرده و تمام آن‌ها را بر مبنای پلتفرم خودشان کاملاً هوشمندسازی کنند. البته این سیستم‌های هوشمندسازی امروزه با پروتکل‌های روز نیز هماهنگ شده و تمامی توسعه‌ها بر مبنای اینترنت اشیا و با ادغام آن انجام می‌گردد.

سیستم‌های پارک هوشمند آینده نیستند و در حال حاضر می‌توان آن‌ها را بخشی از تکنولوژی روز دانست که در اروپا و ایالات متحده مورد بهره‌برداری کامل قرار گرفته‌اند. این سیستم‌ها با سرعتی غیرقابل‌باور در حال گسترش و توسعه هستند. صنایع خودروسازی و شرکت‌های فناوری پارکینگ هوشمند برای ایجاد فناوری سیستم‌های پارکینگ هوشمند که بدون دردسر، استفاده آسان و صرفه‌جویی در زمان است، همکاری می‌کنند.

منبع: جهان اسمارت

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خانه هوشمند جهان اسمارت تکیه بر تجربه و توان نیروهای مجرب فنی ، در اختیار داشتن سبدی کامل از به روز ترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و نیز ارائه محصولات و خدمات خود بر مبنای کیفیت برتر ، صرفه اقتصادی ‌، گارانتی و خدمات قوی توانسته جایگاهی شایسته به عنوان یک گروه پیشگام و پویا در میان سازندگان ساختمان های لوکس کسب نماید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به خانه هوشمند جهان اسمارت  می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • وزن
  • طول
  • اطلاعات
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه