Clicky

detail-blog
  • دسته‌بندی‌ها خدمات
  • نویسنده seoManager
  • زمان مورد نیاز برای مطالعه 12 دقیقه
دسامبر 7, 2020

سیستم صوتی و تصویری هوشمند

سیستم صوتی و تصویری هوشمند چیست؟(ویدیو+نکات جالب)

سال گذشته تصمیم گرفتم که خانه ای که حدود 15 سال است در آن ساکن هستم را بازسازی کنم و تصمیم داشتم در این بازسازی انواع وسایل مدرن و تجهیزات پیشرفته را در خانه نصب کنم برای انجام این کار یکی از شرکت های معتبر هوشمند سازی ساختمان و طراحی داخلی معتبر را انتخاب کردم . یکی از مهندسان این شرکت به من توصیه کرد که هوشمند سازی خانه را در نظر داشته باشم و چون از علاقه من به موسیقی خبر داشت این سیستم را به من معرفی کرد . من که تا آن روز از این سیستم صوتی هوشمند خانگی و سیستم تصویری هوشمند خبر نداشتم کنجکاو شدم که اطلاعاتی درباره آن به دست بیارم پس از مهندس پروژه درخواست کردم درباره آن بیشتر به من توضیح بده . طبق گفته های او من میتونم صوت و تصویر را با بالاترین کیفیت در همه ی قسمت های خانه داشته باشم بدون این که سیم کشی اضافی لازم باشه همچنین فهمیدم با در دست داشتن پنل لمسی یا ریموت کنترل میتونم همه ی دستگاه های صوتی و تصویری خانه را از هر نقطه از خانه کنترل کنم. البته علاوه بر مواردی که گفتم اطلاعات بیشتری هم به دست آوردم که در اینجا تعدادی از مهم ترین نکات را به شما میگم پس با من همراه باشید.

امکانات سیستم صوتی و تصویری هوشمند

یکپارچه کردن تمامی دستگاه های صوتی  و تصویری خانه بدون نیاز به سیم کشی مجدد

تنظیم سناریو های مختلف برای اجرای موسیقی و فیلم در زمان های مشخص مانند مهمانی و استراحت

پخش موسیقی و فیلم در هر کجای خانه به وسیله تلفن همراه یا پنل لمسی

انتقال آسان موسیقی و فیلم ها به سیستم صوتی و تصویری اسمارت

ضبط صدای افراد و پخش آن در زمان خالی بودن خانه جهت ایجاد امنیت

هماهنگ سازی دستگاه صوتی و تصویری هوشمند با دیگر وسایل خانه مانند سیستم روشنایی هوشمند

1.سیستم صوتی هوشمند

یکی از محبوب ترین محصولات خانه هوشمند فناوری صوتی هوشمند است که به وسیله آن میشه از شنیدن موسیقی در تمام قسمت های خانه لذت برد . دستگاه صوتی هوشمند میتونه امکانات و قابلیت های صوتی جدید را در محیط های گوناگون برای ما فراهم کنه. تقریباً بیشتر افراد از پخش موسیقی در حین رانندگی، در حال کار، ورود به مهمانی یا حتی هنگام بیدار شدن از خواب و خوابیدن استقبال می کنند. در واقع با با این محصول می توان امکان پخش موسیقی را در نقاط مختلف منزل یا ساختمان فراهم کرد . یکی از نکات جالبی که فهمیدم این بود که اگر در قسمت های مختلف خانه این سیستم نصب شده باشه میتونم یک موزیک را در همه نقاط خانه پخش کنم یا در هر اتاق موزیک متفاوتی در حال پخش باشه و برای انجام این کار کافی است اپلیکیشن مربوطه را نصب کنم و با لمس یک کلیک تنظیمات لازم را انجام بدم و از شنیدن موسیقی لذت ببرم . البته این نکته را هم باید اضافه کنم که هرچقدر تکنولوژی به کار رفته به روز تر باشه قیمت هوشمند سازی خانه بیشتر خواهد بود .

اجزا و طراحی سیستم صوتی

برای طراحی و نصب سیستم صوتی هوشمند در خانه باید همه اجزای مورد نیاز اون رو کنار هم قرار بدیم. اجزای یک سیستم صوتی هوشمند خانگی شامل باند ها و آمپلی فایر ها هستش که هر کدوم از اونها رکن اساسی سیستم های صوتی هوشمند خانگی هستن و نقش مهمی رو در این سیستم اجرا میکنن.

باند روکار

این باند بر روی سقف و یا بر روی دیوار نصب میشه و فضای پشت باند یا باکس بزرگ و مناسبی برای ایجاد بیس نداره پس صدا به صورت زیر پخش میشه و بیشتر برای پخش صدا هایی مثل اذان در مساجد مورد استفاده قرار می گیره .

باند توکار

این باند در سقف های کاذب و یا کناف و شبکه و یا سقف ها آسمان مجازی پیاده سازی میشه. یعنی کل سقف تبدیل به باکس بلندگو میشه پس  صدای بلندگو از حالت عادی بسیار بیش تر میشه . پس برای پخش موزیک بسیار مناسب است. به این روش سیستم صوتی توکار یا سیستم صوتی سقفی گفته میشه.

آمپلی فایر

بطور کلی آمپلی فایر به دستگاهی گفته می شود که کیفیت صدای خروجی دستگاه شما را افزایش می دهد، شاید در برخی از مراکز عمومی دیده اید که صدای بلندگو ها بسیار کم کیفیت یا قطع و وصل می شود که نشان از کیفیت کم صدا می باشد، ولی با استفاده از آمپلی فایرها این مشکل حل می شود.

امکانات سیستم صوتی

با مجهز کردن خانه به تجهیزات صوتی هوشمند که به وای فای متصل میشن می تونم از طریق سرویس ها پخش موسیقی مانند spotify از موسیقی لذت ببرم . یک پارچه سازی سیستم صوتی و تصویری هوشمند با Smart Home Hub انجام میشه . در چنین حالتی امکان کنترل بی وقفه سیستم صوتی از طریق برنامه فراهم میشه.

امکان نصب راحت یکی دیگه از قابلیت های این فناوری است . در چنین شرایطی تجهیزات صوتی هوشمند در درون دیوار قرار میگیره . در نتیجه هیچ دکوراسیون اضافی به محیط منزل اضافه نمیشه . این وسیله پنهان مزاحمتی برای رفت و آمد سایر افراد نداره.

تجهیزات صوتی هوشمند امکان پخش موسیقی در فضاهای مختلف همچون حمام، استخر، سونا و … را فراهم میکنه . برای این پوشش دهی از باندهای ضد آب کمک گرفته میشه . دستگاه صوتی هوشمند به دلایل مختلف در محیط منزل و دیگر مکان ها استفاده میشه.

مزایای بهره مندی از سیستم صوتی هوشمند

یکی از دلایلی که باعث شد من این دستگاه را برای خانه ام انتخاب کنم سرگرمی بود . در واقع لذت بردن از موسیقی در محیط های مختلف باعث شده از سیستم یکپارچه سازی موسیقی استقبال بشه . این صوت از بلندگوهای دیواری، سقف و … قابل دریافت است و با لوازمی مثل تبلت یا گوشی هوشمند قابل کنترل است .

سیستم صوتی هوشمند میتونه به راحتی با بقیه وسایل هوشمند منزل هماهنگ بشه . روشنایی اسمارت ، پرده و کرکره برقی و … از جمله سیستم های ست شده با دستگاه صوتی هوشمند هستن . در واقع امکان تنظیم کردن لوازم هوشمند به شکل خودکار تنها با یک ضربه فراهم میشه .

تکنولوژی صوتی هوشمند به راحتی و به سرعت در فضای منزل قابل اجراست. پس این وسیله هیچ مشکلی در محیط منزل ایجاد نمیکنه و فضای چندانی به خود اختصاص نمیده . در واقع نصب و راه اندازی دستگاه صوتی هوشمند حدود چند دقیقه زمان میبره . این سیستم هوشمند از نوع دستگاه های Plug-and-Play است.

از صدای موسیقی پخش شده میشه برای تنظیم زنگ هشدار هنگام بیدار شدن کمک گرفت . پخش موسیقی ملایم از فضای دورتر گزینه خوبی برای بیدار شدنه و حس بهتری به من میده. دستگاه صوتی هوشمند به راحتی با دیگر اجزای هوشمند منزل هماهنگ میشه . در واقع این مجموعه از سازگاری قابل توجهی برخوردار است. پس ارزش سرمایه گذاری را داره . تکنولوژی صوتی هوشمند با دستیار گوگل، دستیار صوتی همچون الکسا و اسمارت هاب به خوبی ادغام میشه و امکان کنترل از راه دور را فراهم میکنه .

کاربرد سیستم صوتی هوشمند

دستگاه صوتی هوشمند پخش صدا را به شکل با کیفیت فراهم می کنه . بهره مندی از یکپارچگی ابزار صوتی هوشمند در محیط هایی مثل فرودگاه ، هتل ، فضای ساختمان ها ، محیط منزل و … اهمیت زیادی داره . این وسیله هوشمند بیشترین کاربرد را در هتل های هوشمند و برپایی جشن ها داره. هماهنگی پخش موسیقی و روشن شدن چراغ ها به شکل مناسبی با وسایل صوتی هوشمند برنامه ریزی میشه . همینطور امکان خصوصی سازی در محصولات صوتی هوشمند وجود داره . در واقع اگر من تمایل نداشته باشم که موسیقی پخش شده در فضای اتاق نشیمن را بشنوم، میتونم موسیقی دیگری برای فضای اتاق انتخاب کنم . یکی از نکات جالب این دستگاه برای من این بود که اگر بخواهم کسی را برای تولد غافلگیر کنم به وسیله دستگاه هوشمند این کار به راحتی انجام میشه در واقع بیشتر برنامه های تولد این گونه برنامه ریزی میشه که با روشن شدن چراغ ، آهنگ تولدت مبارک پخش میشه . با سیستم صوتی اسمارت میشه چنین امکاناتی را برای محیط منزل به وجود آورد.

2.سیستم تصویری هوشمند

پیاده سازی سیستم مدیریت ساختمان BMS و نمایشگر هوشمند برای زندگی و طراحی فضای کاری در قرن بیست و یکم اهمیت زیادی داره . محصولات صوتی و تصویری هوشمند امکان یکپارچه سازی صوت و تصویر را در نقاط مختلف فراهم می کنند . دستگاه  تصویری هوشمند با کنترل سیستم برای پخش برنامه های گسترده در هتل ها، خانه های هوشمند، فروشگاه های خرده فروشی، اتاق های هیئت مدیره، کلاس دیجیتال، سالن های نمایش، آمفی تئاتر و … به کار میره . مجموعه تصویری خانه هوشمند با تجهیزات نمایش همراه است . یکی از مزیت های قابل توجه برای من این بود که چون در خانه ام چند تلویزیون وجود دارم میتونم برای هر کدام يك سيستم صوتی و تصويری مجزا تهيه کنم و  تصوير و صدای سيستم صوتی و تصويری اصلی را بر روی ساير تلویزیون ها قرار بدم .

انواع سیستم تصویری اسمارت

آیفون تصویری

آیفون تصویری هوشمند میتونه ورود و خروج افراد را زمانی که کسی در خانه نیست به همراه ساعت و تاریخ ثبت و ضبط کنه و اگر به اینترنت متصل باشه میتونم از راه دور با شخص رو به روی آیفون ارتباط برقرار کنم .

مانیتور لمسی

مانیتورهای لمسی یکی از بخش های سیستم تصویری خانه هوشمند محسوب میشن . به وسیله این مانیتور میشه سایر تجهیزات هوشمند را کنترل کرد . این مانیتوها بسیار مقاوم هستن و به باطری و شارژ احتیاجی ندارن .

سیگنال دیجیتالی

از سیگنال ها در اماکن عمومی جهت هشدار و اطلاع رسانی استفاده میشه . به طور مثال در صورت ایجاد حریق برای آگاهی رسانی به افراد پیام هشدار بر روی نمایشگرها به نمایش در می آیند.

امکانات سیستم تصویری هوشمند

تکنولوژی تصویری اسمارت با قابلیت ویدئو وال عرضه میشه. ویدئو وال به تنظیمات چند نمایشگر ویژه اشاره داره . در این نوع تنظیمات ، چندین صفحه نمایش به شکل کاشی یا آبشاری در کنار هم قرار می گیرند و یک صفحه بزرگ را پوشش می دهند. تنظیمات ویدئو وال در اماکن بزرگ ، استادیوم ها و اتاق های کنترل تجاری کاربرد داره و بخش مهمی از سیستم های تصویری هوشمند هستن.

علامت گذاری دیجیتال از جمله فناوری هایی است که در ابزار اسمارت ارائه میشه . در این فناوری محتوای تابلو به کمک یک نرم افزار علامت گذار صفحه ای تولید میشه . در نهایت صفحه تولیدی بدون دخالت پرسنل بر روی چند نمایشگر پخش خواهد شد . علامت گذار دیجیتال در کیوسک های دیجیتال Wayfinding یا تبلیغات در مکان هایی همچون موسسات آموزشی، هتل ها ، فرودگاه ها ، بیمارستان ها و مراکز خرید کاربرد داره .

فناوری تصویری هوشمند دارای تنظیمات چند رسانه ای و رابط AV است . محصولات صوتی و تصویری هوشمند به خوبی با هم تلفیق میشن تا انجام کارها راحت تر بشه . به خاطر همین برای اتاق های هیئت مدیره ، اتاق های آموزش ، سالن های رقص و اتاق جلسات  جهت باز و بسته کردن پرده های نمایش، کنترل روشنایی به صورت خودکار و برنامه ریزی شده کارایی دارند.

مزایای بهره مندی از سیستم تصویری هوشمند

در دستگاه هوشمند تصویری میشه کنترل سایر نقاط هوشمند را در دست گرفت. این وسیله هوشمند به خوبی با روشنایی هوشمند، سیستم صوتی هوشمند خانگی و … تلفیق میشه و میتونه بر پروژکتور، نمایشگر، بالابرهای صفحه ای، انتخاب منبع AV و… کنترل داشته باشه.

مجموعه تصویری هوشمند می تواند با دوربین های مداربسته و سیستم های حفاظتی هوشمند در فضای اداری ، محیط منزل و … به خوبی ارتباط برقرار کنه . در واقع این ابزارها در افزایش امنیت تاثیر زیادی دارن  به همین خاطر بیشتر افراد از آن ها برای بالا بردن امنیت در فضا کمک می گیرند.

امکان اتصال آیفون تصویری به سیستم تصویری هوشمند وجود داره. پس میتوان در مواقعی که کسی در منزل نیست ، فرد پشت درب منزل را از طریق نمایشگرهای منزل یا موبایل مشاهده کرد . مجموعه تصویری هوشمند میتونه به گونه ای برنامه ریزی بشه که در مواقع ورود افراد ناشناس به منزل به شما هشدار بده . این هشدار با پخش آلارم یا پیغام در گوشی همراه است.

هوشمند سازی در فضای منزل به معنای یکپارچه سازی است. در واقع با هوشمند سازی ساختمان هر دستگاهی در منزل میشه آن را با محصولات صوتی و تصویری اسمارت منزل هماهنگ کرد . هوشمند شدن لوازم منزل باعث شده در مصرف انرژی صرفه جویی بشه . به عنوان مثال مجهز شدن خانه به وسیله های سرمایشی و گرمایشی و ترموستات هوشمند در محیط منزل باعث تعدیل دما میشه . این دستگاه ها با گرم شدن یا خنک شدن بیش از اندازه محیط خاموش میشن . همین موضوع از اتلاف انرژی ، نامتعادل شدن دمای محیط منزل و … جلوگیری میکنه پس این مجموعه تصویری هوشمند میتونه به گونه ای برنامه ریزی بشه که در زمان گرمای بیش از اندازه محیط هشدار بده .

قیمت سیستم صوتی و تصویری هوشمند خانگی

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

سوالات متداول

به کمک سیستم صوتی وتصویری هوشمند می توانید برنامه ریزی کنید که در چه ساعاتی از روز و در چه قسمت هایی از خانه موسقی پخش شود . حتی می توان برای پخش موسیقی سناریوهای مختلفی نیز ایجاد کرد مانند سناریو تولد و یا سناریو استراحت .

باندهای مورد استفاده به دو صورت روکار و توکار در خانه به کار می روند و تا حد امکان سعی می شود در حین پیاده سازی در طراحی داخلی خانه مشکلی ایجاد نشود و نکته مثبت این است که محصولات صوتی در همه خانه ها چه نوساز و چه قدیمی قابل راه اندازی است .

شما می توانید صدا و تصویر سیستم اصلی را بر روی دیگر تلویزیون ها قرار دهید یا هر کدام را به طور جداگانه برنامه ریزی و کنترل کنید. برای انجام این کار کافی است اپلیکشن مربوطه را در تلفن همراه خود داشته باشید

قیمت سیستم صوتی هوشمند خانگی

نظرات کاربران

  • خونه من نسبتا بزرگه و اکثر وسایل هوشمند را توش نصب کردم بعد از خوندن این مقاله تصمیم گرفتم که تو خونه اسپیکر هوشمند هم نصب کنم تا کار کنترل وسایل و دستگاه های راحت تر بشه ولی نمیدونم از اسپیکر کدوم برند باید استفاده کنم

    • شرکت های مطرح زیادی اقدام به تولید اسپیکر هوشمند کردن مثل آمازون و گوگل و هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خودشون را دارن که شما بر اساس این که کدام ویژگی برای شما مناسب تر است میتونید آن را خریداری کنید .

    دیدگاهی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    خانه هوشمند جهان اسمارت تکیه بر تجربه و توان نیروهای مجرب فنی ، در اختیار داشتن سبدی کامل از به روز ترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و نیز ارائه محصولات و خدمات خود بر مبنای کیفیت برتر ، صرفه اقتصادی ‌، گارانتی و خدمات قوی توانسته جایگاهی شایسته به عنوان یک گروه پیشگام و پویا در میان سازندگان ساختمان های لوکس کسب نماید.

    کلیه حقوق این سایت متعلق به خانه هوشمند جهان اسمارت  می باشد

    بستن

    کالاها

    دسته بندی ها

    • ورود با پیامک
    • ورود با رمز
    Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
    • تصویر
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • موجودی
    • وزن
    • طول
    • اطلاعات
    Click outside to hide the comparison bar
    مقایسه