Clicky

detail-blog
ژانویه 26, 2023

راهنمای خرید آمپلی فایر رومیزی

آیا در مورد آمپلی فایر خوب اطلاعات کافی دارید؟

آمپلی فایر رومیزی یکی از مهم‌ترین تجهیزات الکتریکی است که به جهت تقویت صدا و اتصال به شبکه بلندگوها استفاده می‌شود. این محصول در توان‌های کاری مختلفی تولید گردیده و برای باشگاه‌ها، ادارات، اماکن تجاری، مساجد، بیمارستان‌ها و یا حتی منازل مسکونی که نیاز به صدای فراگیر دارند یک انتخاب ایده‌آل محسوب می‌شود.

البته خرید آمپلی فایر رومیزی همیشه باید با بررسی‌های دقیق انجام شود. دستگاه‌های آمپلی فایر در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند و می‌توانند ورودی و خروجی‌های کم و زیادی داشته باشند. البته محدوده صدایی که پخش می‌کنند یکسان نیست و تفاوت‌های مهم و زیادی میان مدل‌های مختلف آمپلی فایر رومیزی ارزان تا گران وجود دارد. درصورتی‌که قصد انتخاب و خرید آمپلی فایر رومیزی را دارید، با ما همراه باشید؛ چون در ادامه یک بررسی کلی در روند تشخیص قیمت آمپلی فایر رومیزی و… خواهیم داشت.

سیگنال ورودی به تقویت‌کننده قدرت باید بالاتر از یک آستانه مشخص باشد؛ بنابراین، به‌جای ارسال مستقیم سیگنال صوتی/RF خام به تقویت‌کننده برق، ابتدا با استفاده از تقویت‌کننده‌های جریان/ولتاژ از پیش تقویت شده و پس از انجام تغییرات لازم به‌عنوان ورودی به آمپلی فایر ارسال می‌شود. شما می‌توانید بلوک دیاگرام یک تقویت‌کننده صوتی و استفاده از تقویت‌کننده قدرت را در زیر مشاهده کنید.

آمپلی فایر چیست؟

به طور ساده، آمپلی فایر یک دستگاه الکترومغناطیسی یا الکتریکی بسیار کوچک است که سیگنال ورودی را – چه جریان، چه ولتاژ یا قدرت – افزایش می‌دهد و این سیگنال تقویت‌شده را به مدار خروجی می‌رساند. نسبت بزرگی ورودی/خروجی دستگاه آمپلی فایر دیواری به‌عنوان “gain” شناخته می‌شود که می‌تواند به‌صورت جریان، ولتاژ یا توان بیان شود.

سیگنال تقویت شده برای تأمین انرژی سیستمی که آمپلی فایر رومیزی به آن متصل است و درعین‌حال اعوجاج (یا “نویز”) به حداقل می‌رسد استفاده می‌شود. یک دستگاه آمپلی فایر رومیزی یا مدل صنعتی معمولاً حاوی یک ترانزیستور است که همان‌طور که در مقاله قبلی توضیح داده شد، بر اساس یک ماده نیمه‌هادی با توانایی هدایت مقادیر متغیر جریان الکتریکی است. مراحل اساسی به شرح زیر است:

  • آمپلی فایر از منبع تغذیه شارژ می‌گیرد
  • جریان از طریق ترانزیستور به مدار خروجی منتقل می‌شود
  • مدار خروجی سیگنال خروجی افزایش‌یافته را به یک ولتاژ مساوی تبدیل می‌کند
  • ولتاژ تقویت شده سیستم را تغذیه می‌کند

دو جزء دیگر که معمولاً در مدار انواع دستگاه آمپلی فایر یافت می‌شوند دیودها و یکسوکننده‌ها هستند. دیود یک وسیله نیمه‌هادی دو ترمینالی است که هدف آن هدایت جریان تنها در یک‌جهت و جلوگیری از برگشت آن است. در همین حال، یکسوکننده مداری است که جریان متناوب (AC) را به جریان مستقیم (DC) تبدیل می‌کند.

انواع آمپلی فایر رومیزی

آمپلی‌فایرهای رومیزی بسته به مشخصات فنی، ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و برندها در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌گیرند و یک تقسیم‌بندی کلی برای این محصولات در نظر گرفته می‌شود؛ شما می‌توانید در مورد خرید آمپلی فایر رومیزی و به جهت کسب اطلاعات تکمیلی در این مورد با تیم جهان اسمارت مشورت نموده و توضیحات موردنیاز در این باره را دریافت کنید.

بسته به نوع دستگاه خروجی که متصل است، تقویت‌کننده‌های قدرت به سه نوع زیر تقسیم می‌شوند:

  • آمپلی فایر یا تقویت‌کننده‌های قدرت صوتی
  • آمپلی‌فایرهای پاور RF
  • تقویت‌کننده‌های برق DC

این دستگاه‌ها کیفیت و وضوح و درک موسیقی شما را بهبود می‌بخشند و می‌توان از آن‌ها برای جلوگیری از انتشار نویز استفاده کرد.

kitchen

تقویت‌کننده‌های ساز: برای استفاده با آلات موسیقی

اگر از علاقه‌مندان به درست‌کردن و فراموش‌کردن وعده‌های غذایی با اجاق‌ هستید. اگر همیشه ته‌دیگ برنج خود را تبدیل به یک سطح غیرقابل‌استفاده شبیه به زغال می‌کنید، پریزهای هوشمند می‌توانند برای شما یک نیاز ضروری باشند. بهترین پریز هوشمند موجود در بازار را خریداری نموده و به فیش آرام‌پز، فر و یا آون برقی خود متصل کنید. با یک دوشاخه هوشمند، می‌توانید اجاق‌گاز خود را در هرکجا که هستید از نظر زمانی مدیریت کنید یا دستور روشن و خاموش‌کردن آن را صادر کنید.

temperature-control

تقویت‌کننده‌های عملیاتی: مدار یکپارچه‌ای که ولتاژ را با راندمان بالا تقویت می‌کند.

خاموش‌کردن کولر و سیستم‌های حرارتی در زمستان آن هم زمانی که کیلومترها از خانه فاصله دارید و آن را انجام نداده‌اید، مشکلی جدی است. تصور کنید که باید خیلی سریع به سرکار بروید؛ اما در میانه راه متوجه می‌شوید بخاری یا کولر خاموش نشده است. در این شرایط استفاده از پریز هوشمند می‌تواند برای شما بهترین راهکار باشد.

advertising

آمپلی‌فایرهای توزیع شده

در اسیلوسکوپ‌ها به دلیل توانایی آنها در تقسیم جریان ورودی و تقویت بخش‌های جداگانه یافت می‌شود.

لوله‌های خلأ: عمدتاً با مدارهای مجتمع جایگزین می‌شوند، اما به دلیل خروجی قوی هنوز در سیستم‌های UHF، رادیو پرقدرت و کاربردهای رادار استفاده می‌شوند و البته در دسته‌بندی مدل‌های صنعتی قرار نمی‌گیرند.

ترانزیستورها: این دسته را می‌توان به ترانزیستورهای نقطه تماس، اتصال دوقطبی (BJT) و اثر میدانی اکسید فلز – نیمه‌هادی (MOSFET) تقسیم کرد.

راهنمای انتخاب آمپلی فایر در بازار

پیش از هر چیزی، لازم است بدانید که چند مقوله مهم در زمینه خرید آمپلی فایر رومیزی اهمیت زیادی دارد.

روی این دستگاه‌ها گاهی:

  • امکان پخش با بلوتوث
  • پخش با ریموت IR
  • استفاده از USB و SD کارت
  • کانال استریو

وجود دارد که آن‌ها را تبدیل به یک دستگاه کاربردی‌تر می‌کند. همین‌طور نوع ورودی و منبع تغذیه در مورد خرید آن‌ها باید بادقت انتخاب گردد.

یکی از مهم‌ترین مقوله‌هایی که باید در مورد انتخاب آمپلی فایر به آن توجه کنید، دامنه کاربرد شماست؛ همان‌طور که در بخش قبل خواندید، این دستگاه‌ها در حوزه‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرند و امکانات و قابلیت‌های متنوعی دارند؛ ازاین‌رو می‌توان آن‌ها را به‌راحتی در خانه و محل کار و یا ساختمان‌های تجاری و اداری نصب کرد. موضوع این است که به‌خوبی امکان تقویت صوت را به شما می‌دهند و بیش از هر دستگاه دیگری، در پخش فراگیر تأثیر می‌گذارند.

8110652

انتخاب بر اساس تعداد خروجی و توان آن

دستگاه‌های آمپلی فایر ممکن است بر اساس منبع تغذیه که برق 220 ولت شهری است؛ در توان‌های کاری مختلف از 4 تا 16 اهم عرضه شوند. همین‌طور بازده خروجی و ولتاژ فرکانسی آن‌ها نیز بر اساس وات معین می‌گردد که گاهی تعداد خروجی‌ها بیشتر و گاهی کم‌تر است. مثلاً در یکی از مدل‌های عرضه شده در بازار، ما با 4 مسیر خروجی با توان 250 وات روبرو شدیم که مجموعاً، این دستگاه 1000 وات خروجی خواهد داشت.

7018418

ارتباطات و نوع ورودی‌ها

همین‌طور در انواع آمپلی فایر رومیزی، از قابلیت‌ها و امکانات مختلفی برای اتصال به منابع استفاده می‌گردد؛ در ساده‌ترین حالت کابل AUX یا همان ورودی 3.5 میلی‌متر، به‌صورت معمول وجود دارد. این باعث می‌شود که سهولت در پخش به حداکثر رسیده و دستگاه یک انتخاب عالی حتی برای استفاده در خانه باشد. به همین موارد، امکان اتصال فلش مموری، مموری کارت و بلوتوث و… را نیز اضافه کنید.

6009570

نوع زون‌بندی

در واقع نوع زون‌بندی در بحث خرید انواع آمپلی فایر، یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین مباحثی است که از نظر فنی باید به آن اشاره کرد. این دستگاه‌ها ممکن است دارای چند زون به جهت پخش فراگیر بوده و یا این که توان کاری کم و زیادی داشته باشند. فراموش نکنید که بازه فرکانسی پاسخگویی در مدل‌های مختلف آمپلی فایر نیز بسیار مهم است و باید با حساسیت زیادی انتخاب گردد.

4577151

برند سازنده

یکی دیگر از مقوله‌های کلیدی و تأثیرگذار در مورد خرید آمپلی فایر رومیزی، توجه به برند سازنده است که در واقع بیانگر و تعیین‌کننده کیفیت کالا خواهد بود. همین‌طور روی این دستگاه‌ها یک سری ویژگی‌ها و قابلیت‌ها وجود دارد که بسته به نوع برند، متفاوت خواهند بود. برند سازنده می‌تواند روی مسئله خدمات پس از فروش، تأمین قطعات در صورت نیاز به تعمیر و سرویس نیز تأثیر بگذارد.

تقویت بهتر صوت

اگر صدای اسپیکرهای شما به‌اندازه کافی نیست و می‌خواهید تمامی بخش‌ها را پوشش دهید، می‌توانید با خرید یک آمپلی فایر رومیزی این مشکل را تا حد زیادی حل کنید.

قابل‌استفاده در تمامی فضاها

مزیت مهم این دستگاه‌ها این است که نیازی به تخریب ندارند و به‌راحتی در هر فضایی که فکرش را می‌کنید نصب و اجرا می‌شوند؛ ازاین‌رو دستگاه استانداردی برای موقعیت‌های مختلف تجاری، اداری، اماکن فرهنگی و یا خانه و محل کار محسوب می‌شوند.

امکان پخش موسیقی با بیس و ولوم

اگر نیاز به ولوم و بیس بهتر و قابل‌لمس‌تر دارید، دستگاه آمپلی فایر دسکتاپ همان چیزی است که می‌توانید روی آن حساب کنید.

امکان ارتقا پرتاب صوت

موضوع پرتاب صوت فراگیر در سالن‌های بزرگ، مانند باشگاه‌ها و یا ادارات که راهروهای طویل دارند، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های افراد است؛ به‌راحتی می‌توان از آمپلی فایر رومیزی در اماکن تجاری، مال‌ها، سالن‌ها، مساجد، بیمارستان و… استفاده کرد.

خرید آمپلی فایر رومیزی

با انتخاب و بررسی انواع آمپلی‌فایرهای رومیزی موجود در بازار، شما در درجه اول باید به قیمت آن توجه کنید. دستگاه‌ها بر اساس قیمتی که دارند از نظر کیفی تعیین واحد و انتخاب می‌شوند. مثلاً یک آمپلی فایر برند معتبر نسبت به محصول شرکتی ناشناخته انتخاب بهتری است. همین‌طور مقاومت آمپدانس، توان واقعی یا RMS آمپلی فایر رومیزی و صدالبته دسی‌بل و میزان حساسیت صدای یک آمپلی فایر نیز مقوله‌ای اساسی است که باید در بحث خرید به آن حساس باشید.

هنگام خرید یک سیستم صوتی جدید، اصطلاحات “فعال” و “غیرفعال” اغلب مطرح می‌شوند. تفاوت بین این دو ساده است: در یک راه‌اندازی فعال، سیستم دارای یک تقویت‌کننده داخلی است، درحالی‌که در حالت غیرفعال، سیستم به یک تقویت‌کننده خارجی نیاز دارد که توسط سیم بلندگو متصل می‌شود.

آمپلی‌فایرها را نیز می‌توان به‌صورت سری وصل کرد تا میزان توان موجود را افزایش دهد. معمولاً در سیستم‌های صوتی حرفه‌ای استفاده می‌شود، پیکربندی پل‌شده شامل دو کانال تقویت‌کننده استریو است که از یک سیگنال تغذیه می‌کنند، درحالی‌که یک بلندگو (پل) بین این دو کانال متصل می‌شود تا یک تقویت‌کننده مونو با دوبرابر قدرت ایجاد کند. برای تنظیمات موازی، تقویت‌کننده‌های متعدد سیگنال یکسانی را به هر دو بلندگو در یک سیستم استریو ارسال می‌کنند تا درایو خروجی افزایش یابد.

برای دریافت مشاوره با شماره های زیر تماس بگیرید

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خانه هوشمند جهان اسمارت تکیه بر تجربه و توان نیروهای مجرب فنی ، در اختیار داشتن سبدی کامل از به روز ترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و نیز ارائه محصولات و خدمات خود بر مبنای کیفیت برتر ، صرفه اقتصادی ‌، گارانتی و خدمات قوی توانسته جایگاهی شایسته به عنوان یک گروه پیشگام و پویا در میان سازندگان ساختمان های لوکس کسب نماید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به خانه هوشمند جهان اسمارت  می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • وزن
  • طول
  • اطلاعات
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه