Clicky

detail-blog
آگوست 28, 2021

مقایسه خانه هوشمند با خانه معمولی

مقایسه خانه هوشمند با خانه معمولی (ویدیو + pdf)

Untitled 10 3 1

تا زمان های نه چندان دور شاید به خاطر داشته باشین که اکثر کارهای خانه با دست انجام میشد . از جاروبرقی فرش و پختن شام گرفته تا روشن کردن چراغ ها و تنظیم دمای اتاق ، همه کارهای خسته کننده روزمره خانگی به مقداری کار دستی نیاز داشت . اما دیگه همه چیز تغییر کرده و با انجام صفر تا صد هوشمند سازی خانه دیگه این کارها به ساده ترین صورت انجام میشن . خانه هوشمند فضایی است که از دستگاه های متصل به اینترنت برای نظارت و مدیریت از راه دور لوازم و سیستم ها مثل روشنایی و گرمایش استفاده میکنه و این سبک از خونه با خونه های سنتی و معمولی که ما قبلا میشناختیم کاملا فرق داره .

7 تفاوت خانه هوشمند و سنتی

حالا ، اجازه بدید برخی از ملزومات خانه را از گذشته تا به امروز و همچنین جوانب مثبت و منفی آن ها را بررسی کنیم که به ما کمک میکنه تصمیم بگیریم که آیا این محصولات  مناسب ما هستن یا خیر .

روشنایی طبیعی در مقابل روشنایی هوشمند

Untitled 1 4 1

نورپردازی یکی از مهمترین عناصر در دکوراسیون منزل است ، چون میتونه بر روحیه ، عملکرد و سلامت روان ما تأثیر بگذارد . به طور سنتی ، سعی میشه با پاکسازی شلوغی (به ویژه نزدیک پنجره) ، قرار دادن راهبردی آینه ها و رنگ آمیزی اتاقها با رنگ روشن ، از نور طبیعی حداکثر استفاده را برد .

از سوی دیگه ، ما در سیستم روشنایی برندهایی مثل Philips Hue ، Belkin WeMo LED ، Xiaomi Yeelight Smart LED و غیره را داریم که به ما امکان میده با تغییر رنگ از محیط لذت ببریم . میشه چراغها را با موسیقی و فیلم همگام کرد ، با آن بیدار شد و به طور طبیعی خوابید و چراغ ها را از راه دور کنترل کرد . در حالی که یک کیت شروع کننده میتونه تا 300 دلار آمریکا هزینه داشته باشه ولی لامپ های هوشمند انرژی کمتری مصرف میکنن ، طول عمر بیشتری دارن و از مواد ایمن تری نسبت به سایر لامپ ها استفاده میکنن و در دراز مدت ، میشه پول و انرژی بیشتری را ذخیره کرد .

گیاهان در برابر دستگاه تصفیه هوای خانگی هوشمند

Untitled 2 4 1

کیفیت هوا ، به ویژه در خانه که بیشتر زمان خود را در آن میگذرانیم ، میتونه بر سلامت ما تأثیر بذاره . بسیاری از ذرات معلق در هوا وجود دارن که در داخل خانه رشد میکنن ، به ویژه در خانه های قدیمی و یا کسانی که حیوانات خانگی دارن . یکی از راه های بهبود کیفیت هوا این است که برخی در خانه از گیاهان به عنوان فیلترهای طبیعی هوا نگهداری کنین ، برخی از آنها همچنین می توانند بو یا رطوبت را از بین ببرن و خانه شما را تزئین کنن .

با این حال ، اگه در نگهداری از گیاهان مهارت ندارین و نگران نحوه نگهداری از آن ها هستین  ، ممکن است یک دستگاه تصفیه هوای هوشمند راه حل شما باشه . علاوه بر تصفیه و نظارت بر کیفیت هوای اتاق ، تعداد زیادی از این دستگاه های تصفیه هوا دارای عملکردهایی مثل نور شب ، از بین بردن بو یا فن هستن . هر دو Dyson Pure Cool Link (قیمت خرده فروشی 899 دلار آمریکا) و دستگاه پاک کننده هوا سری 3000 فیلیپس (قیمت خرده فروشی 799 دلار آمریکا) علاوه بر بهبود کیفیت هوا دارای عملکرد فن هم هستن . جایگزین ارزان تر Mi Air Purifier است که فقط بر روی تصفیه هوا تمرکز داره و هزینه آن کمتر از نیمی از قیمت های فوق است . Mi Air Purifier به راحتی از طریق تلفن قابل دسترسی است و این امکان را میده که حالت های آن را تغییر بدید یا روشن و خاموش کنین . در حداکثر تنظیم ، تصفیه کامل هوا در یک اتاق تنها 12 دقیقه طول میکشه . (اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درباره محصولات خانه هوشمند هستید مقاله های هوشمند سازی ساختمان knx را پیشنهاد می کنیم)

قفل فلزی در مقابل قفل های خانه هوشمند

Untitled 3 4 1

عملکرد معمولی قفل هوشمند به شما این امکان را میده که در را بدون استفاده از کلید باز و بسته کنید. این برای افرادی که اغلب کلیدهای خودشون را فراموش میکنن یا جای آن را فراموش میکنن ، یا آنهایی که واقعاً بدشانس هستند و با کلید شکسته در قفل مواجه میشن ، عالی است . سایر عملکردهای قفل دیجیتال شامل نظارت و هشدار دادن به شما است که چه افرادی وارد خانه شما شدن و از خانه شما خارج میشن . تصور کنین وقتی در خونه نیستید ، مادرتان به صورت ناگهانی به خونه شما میاد  ، یک قفل دیجیتال مناسب مثل قفل دیجیتال سامسونگ میتونه به شما این امکان را بده که قفل در را از راه دور باز کنین و به او اجازه ورود بدید . برای اطلاع شما باید بگم که ، یک قفل ساده معمولاً کمی بیشتر از صد دلار (حدود ده برابر قفل فلزی سنتی) هزینه داره. در حالی که خبر خوب اینه که میتونین به راحتی آن را نصب کنین ، توجه داشته باشید که قفل های هوشمند با باتری کار میکنن و همیشه این احتمال وجود داره که باتری قفل اسمارت شما تموم بشه و غیر فعال بشه .

پنکه در مقابل تهویه هوای هوشمند

Untitled 4 3 1

یک پنکه هوشمند به درستی به دلیل قابلیت کنترل از راه دور ، توسط Wi-Fi یا بلوتوث اسمارت نامگذاری شده . برای نمونه پنکه ای که جزو محصولات هوشمند شیائومی است در اشکال و حالات مختلف مثل مدل سقفی یا ایستاده موجود است و نیازی نیست که برای روشن کردن آن به آن نزدیک بشین . شما میتونین از راه دور آن را کنترل کنین و آن را طوری برنامه ریزی کنین که از طریق تلفن همراه زمانی که خارج از خانه هستید ، در یک تنظیمات و برنامه مشخص کارش را انجام بده .

 در ابتدایی ترین حالت ، یک کولر گازی هوشمند به شما این امکان را میده با استفاده از تلفن همراه یا تبلت روی آن کنترل و نظارت داشته باشین . این کار به شما این امکان را می دهد که خانه یا اتاق خود را درست قبل از بازگشت به خونه خنک کنید ، که این به معنای صرفه جویی بهتر در مصرف انرژی است (مبادا کولر گازی خود را 24 ساعته و در 7 روز هفته به صورت شبانه روز روشن نگه دارید!). مشابه یک پنکه اسمارت ، شما میتونید یک کولر گازی اسمارت را با دستورات صوتی مانند دستیار Google یا Alexa به سایر سیستم های خانه متصل کنید.

آینه معمولی در مقابل آینه هوشمند

Untitled 5 6 1

یک آینه هوشمند مثل یک آینه جادویی درافسانه سفید برفی است که چیزی بیشتر از یک تصویر به شما ارائه میده ! خانم ها ، تصور کنین که از نور طبیعی دائمی برای کمک به آرایش درست و تجزیه و تحلیل سلامت خودتون استفاده کنین . بچه ها و آقایان هم دوست دارن این آینه داشته باشن ، چون اکثر آنها ویژگیهای سرگرمی مثل بلندگوی داخلی دارن که شما به وسیله آن میتونین به موسیقی مورد علاقه خودتون گوش بدید یا اخبار لحظه ای دریافت کنین . حتی بعضی از مدل ها به شما این امکان را میدن که موقع دوش گرفتن یا حمام کردن فیلم های YouTube را تماشا کنین و البته به دلیل ویژگی بدون مه و غبار است. Allure ، یک آینه لوکس اسمارت است که توسط یک شرکت محلی ایجاد شده و حتی دارای فناوری تصفیه هوا است . 

شستشوی دستی در مقابل ماشین لباسشویی هوشمند

Untitled 6 3 1

آیا هنوز لباس ها را خودتون با دست می شویید ؟ در حالی که با این کار میتونین اطمینان داشته باشین که پوشاک شما مدت زمان بیشتری دوام میاره ، تلاشی کهبرای این کار صورت میگیره میتونه خسته کننده باشه . علاوه بر این ، ممکن است در مقایسه با ماشین لباسشویی از آب بیشتری نسبت به نیازتون استفاده کنین . این روزها ، ماشین های لباسشویی هوشمند یک لوازم خانگی بسیار مطلوب هستن یعنی یک درجه بالاتر از ماشین های معمولی . تصور کنین که از این کار لوکس شستشو خودکار برخوردار باشین که با تلفن همراه از هر کجا که باشین کنترل میشه ، این طوری دیگه نیازی نیست که منتظر بشینی تا کار لباسشویی تموم بشه . برخی از ماشین ها حتی میتونن محتوایی که داخل آن هست را تشخیص داده و بر اساس آن عملکرد چرخش را تغییر بدن ! در حالی که ماشین های لباسشویی اسمارت چند صد دلار یا بیشتر از ماشین های معمولی هزینه دارن ، اما صرفه جویی در وقت ، انرژی و آب میتونه دلیل ارزشمند بودن آن باشه .

ربات جارو در مقابل جارو کردن

Untitled 7 4 1

این روزها کارهای خانه با پیشرفت تکنولوژی آسان شده ، اما برخی هستند که هنوز روشهای قدیمی را برای ایجاد نظم و ترتیب در خونه ترجیح میدن . وقتی صحبت از جارو ، جاروبرقی و روبات جاروبرقی میشه ، کدام را انتخاب میکنین؟ شکی نیست که جارو زدن با جارو یا جاروبرقی را میشه با لمس انسان به طور کامل انجام داد. با این وجود ، یک روبات جارو موهبت الهی برای دوستداران تکنولوژی است . برای مهمانی لحظه آخری در خانه آمادگی نداری ؟ روبات جاروبرقی کارآمد خودتون را از هر کجا که هستین فعال کنین تا قبل از رسیدن به خانه کار نظافت را شروع کنه ! پاک کننده بی صدا با عملکرد ناوبری هوشمند همچنین میتونه به یک سیستم خونه هوشمند مانند Google Nest متصل بشه و با فرمان صوتی فعال بشه . در حالی که قیمت یک روبات جاروبرقی از چند صد دلار شروع میشه ، طول عمر آن به طور قابل توجهی کمتر از جاروبرقی معمولی است .

مزایا و معایب خانه هوشمند

Untitled 12 1 1

[pdf id=’45506′]

نتیجه گیری

neetpgcousellingresult2020 1

فناوری خونه های هوشمند ، که اغلب به عنوان اتوماسیون خانگی هم شناخته میشه ، به صاحبان خانه امنیت ، راحتی ، آسایش و بهره وری انرژی را میده و به آنها اجازه میده دستگاه های اسمارت را توسط یک اپلیکیشن در تلفن همراه یا سایر دستگاه های شبکه ای خود کنترل کنن . به عنوان بخشی از اینترنت اشیا (IoT) ، سیستم ها و دستگاه های خانه ها اغلب با هم کار میکنن ، داده های مصرف کننده را بین خودشان به اشتراک میذارن و اقدامات را بر اساس ترجیحات صاحبان خانه به صورت خودکار انجام میدن . پس میشه گفت که امروزه افراد زیادی به این سبک از خانه ها تمایل پیدا کردن چون میتونن لذت بیشتری از زندگی ببرن و در وقت و انرژی صرفه جوئی بهینه داشته باشن پس اگه تصمیم دارید خونه خودتون را به روز کنید حتما درباره تفاوت خانه هوشمند با خانه سنتی پرس و جو کنید تا بهترین تصمیم رو بگیرید.

نظرات کاربران

  • من تقریبا تمام مطالبی که در سایت شما قرار داشت رو خوندم و در زمینه هوشمند سازی تونستم اطلاعات خوبی به دست بیارم اما نتونستم بفهمم که دقیقا چه برندها و وسایلی در زمینه خانه های هوشمند مطرح هستن لطفا من را راهنمایی میکنین ؟

    • خوشحالیم که مطالب ما برای شما مفید بوده مقاله بهترین خانه هوشمند میتونه به شما در انتخاب وسایل هوشمند خانگی که متناسب با نیاز شما هستن کمک کنه .

    دیدگاهی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    خانه هوشمند جهان اسمارت تکیه بر تجربه و توان نیروهای مجرب فنی ، در اختیار داشتن سبدی کامل از به روز ترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و نیز ارائه محصولات و خدمات خود بر مبنای کیفیت برتر ، صرفه اقتصادی ‌، گارانتی و خدمات قوی توانسته جایگاهی شایسته به عنوان یک گروه پیشگام و پویا در میان سازندگان ساختمان های لوکس کسب نماید.

    کلیه حقوق این سایت متعلق به خانه هوشمند جهان اسمارت  می باشد

    بستن

    کالاها

    دسته بندی ها

    • ورود با پیامک
    • ورود با رمز
    user

    Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
    • تصویر
    • امتیاز
    • قیمت
    • موجودی
    • موجودی
    • وزن
    • طول
    • اطلاعات
    Click outside to hide the comparison bar
    مقایسه